Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

5 geweldige camper weken: o.a. Montana en Wyoming

Discussie gestart

Dree

Heel erg bedankt. Heb het uitgeprint en ga eens even puzzelen want die 5 weken gaan ons niet lukken.

Groetjes,

Dree
#16 - 28-11-2012, 15:43 uur

jhbechthum

Ter info - de camera van de rijende beelden zijn gemaakt met een GoPro camera. Een geweldige camera die je op je auto of camper kan vastzetten met een zuignap. Het is een heerlijke manier om al rijend de omgeving te filmen.

Marco, mede naar aanleiding van jou filmpje heb ik ook aan een dashboardcam gedacht.

Wat ik me afvraag is hoeveel je ermee op kunt nemen (in tijd wel te verstaan) met een dergelijke kwaliteit zonder te overschrijven.

Ik heb er een gekocht met een flinke opnameduur maar de kwaliteit valt me erg tegen. Hoewel ik het gebruik (opname tijdens vakantie om thuis te laten zien) verteld heb aan de verkoper blijkt het eigenlijk een crash-cam te zijn (640x480px, had ik in de winkel moeten zien).
Was uiteraard een schappelijke prijs maar ik denk eraan om hem terug te brengen en toch duurder/beter aan te schaffen.
Als je tenminste lang genoeg op kan nemen.

Johan.
#17 - 08-03-2013, 12:41 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

NMP

Hi Johan,
Sorry dat ik zo laat reageer, ik ben een tijdje niet op de site geweest.

Ik heb de meeste van de rijende / vliegende filmpjes die op YouTube site staan gemaakt met een GoPro camera. Je kan ze vinden als je in YouTube zoekt op pijnacker100 en op 50xUS.

De tijd dat je kan opnemen hangt op de eerste plaats natuurlijk af van de grote van de geheugenkaart die je gebruikt. Ik gebruik altijd 16GB kaartjes. Daarnaast speels ook een rol met welke kwaliteit je opneemt.
Met een 16GB kaart en in de beste HD kwaliteit kan je zeker 2 uur opnemen, meen zelfs 2,5 uur.
Ik neem nooit op in 640x480 omdat, voor mij een zeer matige beeld kwaliteit oplevert.

De GoPro is geen dashboard camera. Je kan hem natuurlijk wel op je dashboard vast zetten, maar dan film je tegen een vieze ruit aan, ook krijg je vervorming en wordt het licht vaak vervelend gebroken wat geen best beeld materiaal geeft.

Ik weet niet wat je hebt gekocht voor die "schappelijke prijs" maar ik ben 3 of 4 jaar geleden met de eerste versie van de GoPro begonnen en heb sinds 2 jaar de GoPro2 en het zijn geweldige camera's die je gewoon  voorop je auto of motorhome vastzet met een bijhorende zuignap. Nu is versie GoPro3 uit en die gaat met de volgende trip mee naar the USA. Kijk maar eens op: http://gopro.com

Ik hoop snel een link van jouw filmpje door te krijgen. Hier: http://www.youtube.com/user/routeusa
staan nog 4 filmpje van mij o.a. met de GoPro2 gemaakt, ik hoop dat de link werkt. Laat maar eens weten wat je er van vindt.

Groetjes

Marco


   
#18 - 21-03-2013, 21:15 uur
« Laatst bewerkt op: 21-03-2013, 21:23 uur door NMP »
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

jhbechthum

Marco,

Jou filmpjes zijn van een uitstekende kwaliteit en erg leuk om te zien. Ze geven een mooi overzicht van de vakantie. Vooral voor jullie een mooie herinnering. Voor mij een inspiratie om ook naar zo’n camera te kijken.

Ik had een Pro-user CCC1 gekocht. Blijkt achteraf dat Saturn nog een stuk duurder was dan op de eigen site.
Hoewel ik wist dat het geen HD-camera was vond ik de kwaliteit (zowel resolutie als helderheid) zo tegenvallen dat ik hem heb teruggebracht. Het is een goede camera als Crash-cam, maar niet om later nog eens je route terug te kijken of een foto vanaf te halen.

Ik heb ook naar de GoPro gekeken maar, al lijkt hij z’n geld waard, ik vindt het te veel geld voor een hebbedingetje zoals ik het zie: een toevoeging op de foto’s waarmee je onverwachte momenten vast kunt leggen. Zoals b.v 3 motoragenten achter een viaduct; mooi zoals ze bijna plat achterover op de motor lagen met de lasergun in de aanslag. Met een fototoestel ben je dan altijd te laat.

Ik heb me er verder in verdiept wat er zoal te koop is en heb nu via eBay een DVR 207 (de opvolger van de DVR 027 gekocht. Ik hoop dat ik volgende week kan gaan proberen.

Bedankt voor je antwoord.

Johan
#19 - 22-03-2013, 19:01 uur
« Laatst bewerkt op: 22-03-2013, 19:41 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15