Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Death Valley naar Yosemite, tussenstop gevraagd!!!!

Discussie gestart

Sandra1985

Wij hebben ook in de planning staan om in 1 dag van DV naar Yosemite te rijden.
Ik heb ook gewoon echt geen dag over in het schema, maar als iedereen zegt dat dit echt niet kan moet ik misschien "weer" gaan schuiven.
Is er niemand die dit wel in 1 dag heeft gedaan? en dit wel goed vond gaan?

groetjes Sandra
#16 - 27-05-2010, 13:20 uur

Marianne

Ik heb het nog nooit in 1 dag gedaan, maar het kan natuurlijk best. Het hangt er ook van af waar je vandaan komt en waar in Yosemite je naar toe gaat. Oakhurst ligt dan bijvoorbeeld al weer een stuk ongunstiger dan de vallei of El Portal. en Furnace creek of Stovepipe Wells scheelt ook weer.
Als je geen bezoekjes plant onderweg is het natuurlijk prima te doen. Maar als je de tijd wel zou hebben dan is een extra overnachting fijn omdat je dan ook Bodie zou kunnen beozeken, en ook het oostelijke deel van Yosemit. Het is jammer als je daar aan het eind van de dag snel langs moet rijden. Om een idee te krijgen kun je eens in ons 2004  en 2006 verslag kijken voor de route vanaf DV.
Wij zijn al eens aan het begin van de middag in Mammoth Lakes aangekomen (2004); toen hadden we nog wel door kunnen rijden naar Yosemite. In 2006 waren we pas tegen een uur of 6 in Mammoth Lakes, zie vanaf 11 aug..

Marianne
#17 - 27-05-2010, 14:27 uur

Porphyria

Wij zijn vorig jaar in één dag van Death Valley (Furnace Creek) naar Yosemite (Curry Village) gereden en dat was echt makkelijk te doen. We hebben ons absoluut niet moeten haasten.

Ik heb er even mijn reisverslag bijgehaald. 's Morgens gewoon niet té laat vertrokken (maar ons kennede toch zeker niet voor 10 uur), nog een tussenstop gemaakt bij de Sand Dunes in Death Valley, dan doorgereden, gewinkeld in Bishop en daar in de buurt gepicknickt. Tegen 16u waren we bij Mono Lake waar we nog een uitgebreide stop hebben gemaakt. Dan de Tioga Pass op en nog verschillende keren gestopt (o.a. bij Ellery Lake, Tuolomwe River, Tenaya Lake en Olmstedt Point) en tegen 19 uur waren we bij Curry Village in Yosemite Valley. We hadden dus alleen geen tijd voor Bodie.
#18 - 29-05-2010, 14:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15