Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Aanraders in de omgeving van Page

Discussie gestart

Nici

Wat hebben jullie bij Page ondernomen (ik bedoel dan vanuit Page als overnachtingsplek)?
Ik ben op zoek naar tips.
We hebben geen 4WD en op ons wensenlijstje staan inmiddels:
Lower Antelope, Glen Canyon Dam, Wahweap Marina. Upper Antelope hebben we gezien en verder hebben we geen tickets voor the Wave kunnen bemachtigen.

groetjes, Nicoline
#1 - 11-04-2010, 21:08 uur

Nici

Even vergeten, maar Horseshoebend staat natuurlijk ook op ons lijstje!
#2 - 11-04-2010, 21:25 uur

hdeweert

Rainbow bridge zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.
#3 - 11-04-2010, 21:49 uur

Martin Obbe

Goed dat je bij nader inzien Horseshoe Bend noemt. Wij vonden Horseshoe Bend indrukwekkender dat ons bezoek aan Wahweap Marina. Een bezoek aan Rainbow Bridge zal prachtig zijn, maar kost veel tijd (zo'n beetje de hele dag) en is erg prijzig. Voor ons een reden om er van af te zien. Het bezoek aan Horseshoebend maakte alles goed.

Martin
#4 - 11-04-2010, 21:57 uur

Tet14

Als je naar Lower gaat kan je even doorrijden naar Antelope Point Marina http://www.antelopepointlakepowell.com/  Je AtB pass is hier ook geldig.
Een tochtje naar Marble Canyon, Navajo Bridges en Lees Ferry is ook altijd leuk. Je hebt ook nog Navajo Village bij de grote kruising oost van Page achter Big Lake Trading Post en dan is er nog de Rim View Trail met uitzichten over Lake Powell. En natuurlijk www.raftthecanyon.com En de rijken der aarde logeren hier http://www.amanresorts.com/amangiri/resort.aspx
Tet
#5 - 11-04-2010, 22:10 uur

allard

Dag Nicoline,

We zijn inmiddels weer thuis. In je andere draad kom ik later nog wel even terug.

Je hebt geen permit voor de wave? Troost je. Vele honderden anderen ook niet. Wij zijn nog op een ochtend bij de walk-in lottery geweest maar na een calculatie op de parkeerplaats schatte ik onze kansen slechter dan 1 op 150. In zo'n geval ga ik niet eens meer naar binnen maar zoek ik een alternatief. Dat werd de Buckskin Gulch. Heel wat anders dan de wave maar minstens zo boeiend. Vinden wij. Ik ben van plan er een fotoserie van te maken en op mijn website te zetten. Inclusief de aanloop. En de moeilijkheden daarbij. Je ontkomt niet aan 4.5 mile dirtroad inclusief een (kleine) beek bedding. Zowel bij de wave als de Buckskin Gulch, die beiden vanaf de Wire pass starten. Wij hadden overigens ook geen 4WD (De meeste SUV's die bij de gangbare verhuurders worden aangeboden zijn gewoon 2WD, maar de hogere clearing van een SUV is meestal voldoende).

In ieder geval kan je je bij de Buckskin Gulch (en omgeving) makkelijk een hele dag vermaken. En dan kan je de Lower Antelope wel overslaan. In de upper konden we indertijd over de koppen lopen en werden we in hoog tempo "doorheen gejaagd". Alle andere zaken bij Page zijn al genoemd. Persoonlijk vinden wij Lees Ferry daarvan het meest de moeite waard. Het is ook een hele mooie rit er naartoe (inclusief de HB).

Groet, Allard



#6 - 11-04-2010, 22:43 uur

Nici

@Hans: Rainbowbridge vond ik erg duur, vond je dit de moeite waard?
@Tet: De Rim View Trail is helemaal nieuw voor mij (net als die site voor de rijken onder ons, wat een prijzen, wel een mooi uitzicht!). Weet je misschien waar ik wat meer informatie hierover kan vinden (heb al even gegoocheld maar vind niet zo heel veel)
@Allard: Buckskin Gulch had ik op de site van ontdek amerika gezien, heel mooi. Ben benieuwd naar je fotoserie  >:D Wij zijn alleen een beetje huiverig voor dirt roads (ivm onverzekerd zijn, alhoewel we moki dugway/muley point wel willen gaan proberen). Wat zijn jouw (en/of anderen) ervaringen daarmee? De upper antelope hebben wij overigens in 2004 gedaan en die vonden we prachtig (we liepen toen niet over de koppen), vandaar nu het idee om evt. de lower te doen.
groetjes, Nicoline
#7 - 12-04-2010, 18:05 uur

hdeweert

@Hans: Rainbowbridge vond ik erg duur, vond je dit de moeite waard?
@groetjes, Nicoline
Wat is duur binnen het budget van een Amerika vakantie?  Rainbow bridge is een bijzondere plek met een bijzonder verhaal.
 Persoonlijk ben ik geen liefhebber van varen, een voorgaande keer hebben we een rondvaart over het stuwmeer gedaan
maar dat vind ik zonde van het geld. Varen met een doel als de Rainbow bridge vind ik echter achteraf wel de moeite van
het geld en de tijd waard. Je zult zelf moeten beslissen of je het gaat zien of niet, maar dat geld voor een hele hoop andere dingen ook.
Helaas geen reisbeschrijving van de tocht maar wel wat plaatjes.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=182&Itemid=742

Harm
#8 - 12-04-2010, 18:53 uur

Tet14

Hier is een site voor de Rim View trail  Aan het eind van Navajo Drive tot het doodlopende stuk bij de school. http://hikearizona.com/decoder.php?ZTN=878
Moki Dugway is eenvoudig en vrijwel altijd te rijden. Muley Point zal ook geen probleem zijn als het droog is. Vlak genoeg. de weg naar de Wave hebben we niet gereden omdat we geen lange wandelingen maken. Heb wel verslagen op de forums gelezen die nogal wat moeilijkheden omschreven. Rainbow Bridge vereist ook een wandeling na de boottocht van ca. 1.5 mile afhankelijk van de hoogte van Lake Powell.
#9 - 12-04-2010, 21:23 uur

Nici

Sorry, zie nu dat ik je Hans heb genoemd ipv Harm! embarressed
Mooie foto's trouwens. Je hebt gelijk met de kosten, op een hele reis maakt dat verschil natuurlijk ook niet meer uit. Wat ik me afvroeg of het idd het geld waard was, maar als ik jou mag geloven dus wel! We nemen de tip iig mee. We zullen pas daar beslissen wat we uiteindelijk gaan doen, ook een beetje afhankelijk van het weer.
#10 - 12-04-2010, 22:29 uur

hdeweert

De trip duurt totaal 5 uur , al met al ben je dus een hele tijd onderweg voor een boog. Als je arches gezien hebt  heb je rainbow bridge
ook gezien, het blijft een afweging en ik denk zelf dat 90% van de toeristen dit overslaan juist vanwege de tijd en het geld.
Harm
#11 - 12-04-2010, 22:42 uur

allard

Wat betreft de afweging m.b.t. het berijden van unpaved roads is het verstandig voorzichtig te zijn maar ook weer niet te voorzichtig. Dan moet je teveel mooie zaken links laten liggen. Heeft het onlangs (flink) geregend dan moet je het niet doen. Ook niet indien er in de loop van de dag een gerede kans op regen is. (Je zou na een voorspoedige heenreis wel eens niet terug kunnen komen). Bij twijfel kan je de weg altijd in rijden en indien het te moeilijk lijkt kan je altijd omdraaien. Zo hebben wij ook eens  lang gewikt en gewogen bij een beddinkje met stromend water en toch maar besloten terug te gaan. Schade op een unpaved road zie ik niet zo gauw ontstaan. Het is er nooit druk en iedereen die er rijdt is er voorzichtig. Bij een normale personenauto (met lage clearing) moet je wel goed op eventuele uit het wegdek stekende keien letten. Eerder zou het kunnen voorkomen dat je vast komt te zitten en dat je je moet laten "towen". Ook dat laatste is volgens het huurcontract verboden. Maar probeer op de voorhand niet al te veel apen en beren te zien. Ik lees reisverslagen van personen die met hun huurauto wel honderden mijlen "unpaved" lijken te hebben afgelegd.

De Moki Dugway is echt geen enkel probleem! Ook niet bij regen. Die weg is ooit ontworpen om zware vrachtwagens met uraniumerts te dragen. Muley Point bij droog weer (dat is het heel vaak) is ook geen probleem. Het is een klein half uurtje rijden (gaat vrij langzaam) maar beslist de moeite waard. Ik heb een paar foto's met regenachtig weer (t/m 17, op 18 krijg je een goede indruk van de kwaliteit van de dirt road) De volgende dag hadden we een beetje zon op Muley Point. Anders ga je nog denken dat het daar zo somber is. Op foto 6 zie je de relatie met Monument Valley.

Groet, Allard
#12 - 13-04-2010, 17:39 uur

Martin Obbe

Allard, omdat wij over zo'n 3 maanden van Monument Valley naar Moab rijden, heb ik met veel plezier naar je foto's gekeken, en ben meteen tot de conclusie gekomen dat we die dag tijd te kort komen. De afstand MV-Moab is het probleem niet, maar er is zoveel te zien en te doen in het zuiden van Utah dat het behoorlijk frustrerend is dat je maar over zo'n 25 vakantiedagen beschikt. Prachtige foto's heb je gemaakt, maar ik hoop wel dat wij beter weer hebben dan jij!

Groet, Martin
#13 - 13-04-2010, 21:29 uur

Kelly

Hallo,

als je vanaf Zion of Bryce komt en naar Page gaat, kom je een stukje voor Page langs een mooie hike naar Toadstool hoodoo. Ik had dit vantevoren op foto's gezien en wilde hier heel graag naartoe. Het was een niet al te lange wandeling, wel erg warm maar zeker de moeite waard, zie de bijgevoegde foto.
#14 - 24-04-2010, 11:46 uur

Kelly

Sorry, de foto lukt me niet om bij te voegen  :-\

Maar Toadstool hoodoo is erg de moeite waard.

Verder hebben wij in Page de Lower canyon gedaan, Horseshoe Bend en hebben we de halve dagtocht gedaan met "Raft the canyon". We zijn 's ochtends vertrokken en je gaat dan vanaf de Glen canyon dam door de Horseshoe bend naar Lee's Ferry. Vanaf daar word je met de bus teruggebracht naar Page. Wij vonden het erg de moeite waard en erg mooi. Raften kan je het niet noemen maar toch leuk om te doen.

Succes verder met de voorbereidingen.
#15 - 24-04-2010, 12:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15