Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Aantal vragen m.b.t. westkust USA

Discussie gestart

Ebelix

Ik heb 7 jaar geleden met de vouchers rondgereisd. Het is niet bevallen. Je moet nog altijd alle kamers van te voren reserveren en bij de meeste hotels moet je met 2 vouchers betalen. Uit de praktijk bleek dat wanneer een deelnemend hotel 's middags binnen stapte en je zei dat je mt de vouchers wil betalen dan hadden ze geen kamers beschikbaar.  Achteraf gezien was het een duur alternatief

Wat ik de laatste jaren gemerkt heb is dat de vouchers de laatste jaren steeds minder worden aangeboden omdat de meeste mensen nu via het internet hun hotelkamer reserveren.

Ik zou alles via internet regelen. Als je direkt bij de hotels reserveert kan je meestal tot 6 uur 's avonds je kamer nog annuleren. Dit is altijd handig als je onderweg besluit om ergens anders te overnachten. ;D
#31 - 27-12-2004, 09:28 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Geen ervaring met vouchers (ben van de bonneooi, in motels) Maarreh, wanneer vertrek je?
#32 - 27-12-2004, 11:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Njit

We vertrekken zaterdag 2 april (naar San Franciso). We gaan op zaterdag 23 april weer terug (vanaf Las Vegas). We vliegen met Delta Airlines

De e-tickets zijn inmiddels ook al binnen :)
#33 - 27-12-2004, 14:45 uur

Ebelix

De e-tickets zijn toch wel een uitkomst. Je raakt nooit meer je ticket kwijt. Je paspoort is voldoende om in te checken.
#34 - 27-12-2004, 15:24 uur
« Laatst bewerkt op: 27-12-2004, 15:24 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Njit

Nog geen ervaring mee.. Maar wij kopen zo vaak spullen via Internet met de Credit Card.. Gaat eigenlijk altijd goed, dus we hebben er wel vertrouwen in..

#35 - 27-12-2004, 15:41 uur

SpaceAce

Definitieve planning  :D
(uiteraard kunnen de dagen onderling per stad nog ter plekke verwisseld worden)

Zaterdag 2 april t/m zondag 24 april 2005


Dag 01: Vliegreis Schiphol (12.35 uur) - San Francisco (18.49 uur)

Dag 02: San Francisco – Verkenning (Pier 39 - Cable Car - Fishermans Warf - China Town - Golden Gate bridge)

Dag 03: San Francisco – Alcatraz (plus verder verkennen waar we nog niet aan toegekomen zijn)

Dag 04: San Francisco – Six Flags Marine World

Dag 05: San Francisco – Paramount’s Great America


Dag 06: Autoreis San Francisco – San Simeon (reistijd: 4.5 uur excl. de tussenstops)

    Tussenstops:
    • Santa Cruz (wandeling over de boardwalk met een hele oude houten achtbaan)
    • Monterey Bay Aquaruim
    • 17 miles drive bij Carmel (Montrey)
    • Bug Sur
    • Zee-olifanten bekijken op het strand van San Simeon[/i]
    Dag 07: Autoreis San Simeon - Los Angeles (reistijd: 4 uur excl. de tussenstops)

      Tussenstops:
      • Hearst Castle (San Simeon)
      • Morro Bay (grote imposante rots Morro Rock)
      • Santa Barbara[/i]
      Dag 08: Los Angeles – Verkenning (Hollywood blvd - Beverly Hills - Rodeo Drive - Griffith Park - Venice Beach - Santa Monica Beach)

      Dag 09: Los Angeles – Universal Studios

      Dag 10: Los Angeles – Six Flags Magic Mountain

      Dag 11: Los Angeles – Warner Bros VIP-tour & NBC-tour

      Dag 12: Los Angeles – Disneyland

      Dag 13: Los Angeles – Disney California Adventures


      Dag 14: Autoreis Los Angeles - San Diego (reistijd: 2 uur excl. de tussenstops)


      Dag 15: San Diego – Verkenning (Wijk Gaslamp Quarter - Outlet in Viejas – San Diego Zoo)

      Dag 16: San Diego – Seaworld


      Dag 17: Autoreis San Diego - Las Vegas (reistijd: 5 uur excl. de tussenstops)

        Tussenstops:
        • Ghost Town of Calico[/i]
        Dag 18: Las Vegas – Verkenning The Strip & Stratospheretower

        Dag 19: Las Vegas – Verkenning The Strip & Cirque Du Soleil

        Dag 20: Las Vegas – Helicoptervlucht Grand Canyon

        Dag 21: Las Vegas

        Dag 22: Vliegreis Las Vegas (11.25 uur) - Schiphol

        Dag 23: Aankomst Schiphol (09.35 uur)

        -----------------------------------------------------------------------------

        Zoals je ziet hebben we nog 1 dag over in Las Vegas. Wij zitten er sterk aan te denken om die dag naar Death Valley te rijden. Is dat mogelijk voor een dagje op & neer? (en nee, we snoepen er geen dagje vanaf om zo in Death Valley een overnachting te kunnen doen)  ;)

        Misschien nog meer aanvullingen qua verkenning in de steden?

        Groetjes, Linda
        #36 - 18-01-2005, 20:09 uur
        Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

        :: www.turbocabaret.nl ::
        * Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

        SpaceAce

        Dag 04: San Francisco – Six Flags Marine World

        Dag 05: San Francisco – Paramount’s Great America

        Altijd leuk als ze de sites up-to-date hebben gemaakt  >:(

        Paramount's Great America
        2005 Operating Calendar:

        SPRING
        Open Weekends — Saturday and Sunday
        March 25—May 22


        En Sixflags Marine World is dus ook alleen maar in het weekend open...

        Wordt het dus zondags meteen Paramount en geen sixflags  :'(

        Kunnen we 2 dingen doen:

        • Een dagje eerder naar LA en dan naar Knott's Berry Farm. De Southern California Citypass zijn we immers toch al van plan te kopen
        • Wel een extra overnachting in plannen voor Death Valley

        Het spreekt me namelijk allebei wel aan, maar voor Death Valley gaat toch wel m'n voorkeur naar uit (alleen m'n vriend nog overtuigen, die is bang dat je daar eigenlijk alleen maar iets als een stille hete zandvlakte hebt). Dus wat zouden we daar kunnen bezichtigen? Op www.nps.gov staat er vanalles in het engels, maarja, helaas is dat niet m'n sterkste taal  :-\

        Maar mochten we kiezen voor een overnachting Death Valley, waar kunnen we dan het beste overnachten? (zowel qua leukste & mooiste om te zien, als makkelijkst te bereiken/hotels boeken)
        #37 - 18-01-2005, 22:02 uur
        « Laatst bewerkt op: 18-01-2005, 23:56 uur door SpaceAce »
        Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

        :: www.turbocabaret.nl ::
        * Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

        blusmuts

        Citaat
        alleen m'n vriend nog overtuigen, die is bang dat je daar eigenlijk alleen maar iets als een stille hete zandvlakte hebt

        Hmm, je vriend heeft wel een beetje gelijk. Het is wel indrukwekkend, maar het blijft een stille hete zandvlakte...

        Als ik jullie zo een beetje gevolgd heb, houden jullie van attracties en dingen bezichtigen. Ik zou er dan zelf voor kiezen om een dagje eerder uit SF weg te gaan en in Monterey te overnachten. Stop onderweg in Ano Nuevo State Park om de zeeolifanten te zien. Dan heb je ook extra tijd om het Monterey Bay Aquarium te bekijken, want daar heb je wel een uur of vier voor nodig.

        Als je al die tussenstops tussen Monterey en San Simeon wilt doen, kom je nl. tijd te kort.

        Vergeet trouwens op weg naar San Simeon niet de McWay Falls in Julia Pfeiffer Burns Park te bekijken, ligt langs de weg, kan niet missen.

        En boek de eerste tour in Hearst Castle voor de volgende ochtend via internet. Dan kun je daarna meteen op weg naar LA.

        Kijk voor ons verslag van de route (die wij van San Simeon naar SF reden) op onze website: www.geocities.com/arjanenedithinamerika. We zijn trouwens ook in Las Vegas geweest.
        #38 - 21-01-2005, 16:16 uur

        SpaceAce

        Hmm, je vriend heeft wel een beetje gelijk. Het is wel indrukwekkend, maar het blijft een stille hete zandvlakte...

        Als ik jullie zo een beetje gevolgd heb, houden jullie van attracties en dingen bezichtigen. Ik zou er dan zelf voor kiezen om een dagje eerder uit SF weg te gaan en in Monterey te overnachten. Stop onderweg in Ano Nuevo State Park om de zeeolifanten te zien. Dan heb je ook extra tijd om het Monterey Bay Aquarium te bekijken, want daar heb je wel een uur of vier voor nodig.

        Kijk, hier hebben we wat aan!  :-*

        Dat heb je idd goed gezien ;) Op zich is zo'n zandvlakte wel mooi om te zien, maar om daar nou een nachtje voor te blijven... nee. Maar omdat veel mensen het hierover hadden (overnachten in zo'n park) begonnen we te twijfelen of dit echt zo super bijzonder was dat wij dit eigenlijk ook moeten doen. Maar, zoals jij idd al zegt, wij zijn eigenlijk helemaal niet van die natuurmensen (natuurlijk houden we wel van de natuur, maar dat is meer in het algemeen) maar wij zijn idd meer pretparkfanaten etc.

        Waarschijnlijk wordt het dus een dagje op en neer rijden van Las Vegas. Weet iemand toevallig hoe lang dat rijden is: Las Vegas --> Death Valley?

        Citaat
        Als je al die tussenstops tussen Monterey en San Simeon wilt doen, kom je nl. tijd te kort.

        Hier was ik dus al bang voor  :-\ Maar sommige mensen (vooral op Themepark.nl - okokok, nu noem ik dan ook wel een "forum" he) ;) zeiden ze zelfs dat we makkelijk in één dag van San Francisco naar Los Angeles kunnen rijden. Maar die mensen hadden dus ook niet al deze stops gemaakt, maar juist enkele ervan.

        Ik heb eigenlijk in alle topics van verschillende forums die ik volg, allerlei hotspots verzameld en in m'n lijstje geplakt. Nu wilde ik eigenlijk nog gaan kijken welke wij werkelijk willen gaan bekijken. (het ergste is, het lijkt me eigenlijk allemaal wel erg leuk) :) Waarschijnlijk zien we dan ter plaatse wel of we ergens wel heen kunnen of juist niet. Gewoon al mijn aantekeningetjes in een mapje en op schoot mee de auto in!

        Citaat
        Vergeet trouwens op weg naar San Simeon niet de McWay Falls in Julia Pfeiffer Burns Park te bekijken, ligt langs de weg, kan niet missen.

        En ook deze is nu dus toegevoegd aan m'n hotspots-lijstje  ;)

        Citaat
        Kijk voor ons verslag van de route (die wij van San Simeon naar SF reden) op onze website: www.geocities.com/arjanenedithinamerika. We zijn trouwens ook in Las Vegas geweest.

        * Toegevoegd aan m'n favo's, vanavond eens even uitgebreid naar kijken

        Zeker is het dus nog niet of we een extra overnachting doen bij Montrey. Eerst maar 'ns uitvogelen wat al m'n hotspots inhoudt (maar we houden hem wel in gedachte. Het is namelijk nog niet eens zo'n gek idee)  8)
        #39 - 21-01-2005, 17:26 uur
        Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

        :: www.turbocabaret.nl ::
        * Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

        Bakvet

        Naar Death Valley ga je bijvoorbeeld om:

        1) De hele woestijn in bloei te zien staan. Gebeurt niet ieder jaar, maar in het voorjaar van 2005 gegarandeerd, vanwege de regen en sneeuw die op het juiste moment viel. Al is het waarschijnlijk over het hoogtepunt heen en misschien net voorbij tegen de tijd dat jullie er zijn.

        2) Om te zien hoe een stikdonkere nacht eruit ziet, vleermuizen en vallende sterren te zien en eventueel de Coyotes te horen huilen.

        3) Om te horen hoe stil het is als geen enkele menselijke activiteit die stilte verstoort.

        4) Om op het diepste punt van het westelijk halfrond te lopen, al is daar verder ook niet veel aan te zien.

        5) Om de veelkleurige rotsen te zien. Woestijnen in het westen van de VS bestaan over het algemeen namelijk helemaal niet uit zandvlaktes. Maar laat nou net op een paar plaatsen in Death Valley wel een zandvlakte liggen wat voor die Amerikanen heel bijzonder is.

        6) Om eens te ervaren hoe het is om vijf minuten in verzengende hitte te lopen en te kijken hoe snel je terugverlangt naar je auto met airco. Het zal in april overigens wel meevallen.

        7) Om Scotty's Castle te zien, dat anders dan Hearst Castle niet met een wanstaltig, protserig gevoel van smaak is gebouwd, maar net zo goed tekenend is voor die bepaalde periode in de geschiedenis.

        8) Om de Racetrack te zien, een plek waar enorme keien op een geheimzinnige manier over de drooggevallen bodem van een oud meer verschuiven. Niemand heeft ze ooit zien bewegen, maar je ziet wel het soms tientallen meters lange spoor dat ze hebben achtergelaten.

        9) Om wat oude ghost towns te zien, waar overigens echt weinig meer van over is.

        10) Om te golfen op een perfecte grasbaan middenin de woestijn.

        Ik stop maar bij 10, kan nog wel tot 30 doorgaan. Het is 2 a 3 uur rijden. Voor iets soortgelijks qua landschap zou je eventueel naar Valley of Fire State Park in Nevada kunnen gaan. Ligt 50 km ten noorden van Las Vegas, is ook prachtig, vergelijkbaar met Death Valley en na een paar uur heb je alles wel gezien.
        #40 - 21-01-2005, 22:02 uur

        Ebelix

        De valley of fire is inderdaad een mooi stukje natuur in Nevada. Zeker het omrijden waard. Ineens staan midden in een vuurrood landschap. Vergeet om langs te gaan bij visitor center. Daar vertellen ze precies hoe het ontstaan is.
        #41 - 21-01-2005, 23:13 uur
        NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

        renellen2001

        Death valley is bijna 4 uur rijden en als je dan nog een aantal dingen wilt zien zou ik niet aanraden dit in 1 dag te doen.
        Iets totaal anders wat ook wel leuk is is de Hoover dam bezoeken: dit is iets wat goed op zo'n laatste dag gedaan kan worden

        Citaat

        Waarschijnlijk wordt het dus een dagje op en neer rijden van Las Vegas. Weet iemand toevallig hoe lang dat rijden is: Las Vegas --> Death Valley?

        #42 - 23-01-2005, 10:52 uur

        SpaceAce

        Death valley is bijna 4 uur rijden en als je dan nog een aantal dingen wilt zien zou ik niet aanraden dit in 1 dag te doen.
        Iets totaal anders wat ook wel leuk is is de Hoover dam bezoeken: dit is iets wat goed op zo'n laatste dag gedaan kan worden

        Hm, 4 uurtjes rijden? Dat valt dus op zich nog wel te doen (eigenwijs ben ik hè?)  :P

        Als we dus rond een uur of 9 weg zouden gaan, zullen we rond een uur of 13.00 arriveren? Wij willen dan toch wel op z'n laatst rond 21.00/21.30 uur weer in Las Vegas zijn. Dat zou betekenen dat we rond 17.00 uur weg zouden rijden uit Death Valley.

        In 4 uurtjes kunnen we toch iig wel iets zien?

        Verder zien we Hooverdam bij de helicoptervlucht. Tenminste, de tour die wij op het oog hebben, vliegt er ook over. Uiteraard is zelf er naar toe rijden en dichterbij zien beter, denk ik. Dus we houden het iig wel in gedachten.

        Ach, we hebben nog 2 maanden  ;D
        #43 - 25-01-2005, 23:40 uur
        Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

        :: www.turbocabaret.nl ::
        * Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

        SpaceAce

        Kleine update:

        Eerste hotel is geboekt!

        Locatie: Las Vegas
        Naam: ::Boardwalk::



        Dit hotel ligt nog mooi op de Strip en heeft tenminste normale prijzen. Helaas is er volgens mij in de periode dat we er zijn een conferentie of iets dergelijks want de prijzen zijn in alle hotels daar een stuk hoger... Gelukkig dat de Dollar zo laag staat :)

        Verder hadden we voor de andere steden deze motels in gedachte:

        * San Francisco - Econo Lodge (Lombard Street)
        * Los Angeles - Econo Lodge (N. Vine Street Hollywood)
        * Anaheim - Rodeway Inn Maingate (West Place) wordt Howard Johnson Plaza Hotel (S. Harbor Blvd)
        * San Diego - Quality Inn Airport/Sea World Area (Nimitz Boulevard)

        Iemand ervaring/bekend met deze motels?

        (edit: Anaheim vervangen i.v.m. zeer slechte reviews op tripadvisor)
        #44 - 01-02-2005, 20:04 uur
        « Laatst bewerkt op: 02-02-2005, 11:24 uur door SpaceAce »
        Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

        :: www.turbocabaret.nl ::
        * Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

        Cimba

        wel leuk en zo de death vally maar met veel campers mag je er niet door heen houd daar rekening mee!!!
        #45 - 09-02-2005, 17:10 uur
        Madelon

        leden:

        0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


        Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15