Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Aantal vragen + onze route

Discussie gestart

derickx83

Hallo allemaal,
Ik ben Hanneke (27 jaar) en ga samen met mijn vriend (29 jaar) van 7 juni tot 28 juni naar het Westen van Amerika. De vliegtickets en de auto hebben we al geboekt. We komen aan in san francisco en vertrekken weer uit LA.
We hebben een voorlopige route gemaakt en ik zou het super vinden als jullie hiernaar zouden willen kijken? Ook heb ik nog een aantal vragen aan jullie.
We willen het liefst geen hotels reserveren van te voren. Ik weet dat als ik in de parken wil slapen dat dit nodig is, maar is dit ook nodig als je buiten het park een hotel zoekt? Dus bijvoorbeeld in Mariposa/Oakhurst/Lee Vining? En waar kun je het beste overnachten in Death Valley?
Ook staat er nog een vraagteken in de route, iemand een idee waar de overnachten tussen de Grand Canyon en San Diego?

Dit is de route die we nu hebben:
aankomst SF
SF
SF-Cambria
Cambria-yosemite(mariposa)
Yosemite
yosemite(lee vining)
yosemite-death valley
death valley-las vegas
las vegas
las vegas-zion
zion
zion(springdale)-bryce
bryce-page
page-monument valley
monument valley-grand canyon
grand canyon
grand canyon-?
?-san diego
san diego
san diego-LA
LA
Vertrekken uit LA

Alvast heel erg bedankt. Gr. Hanneke
#1 - 26-02-2010, 13:06 uur

Tet14

Hi Hanneke, welkom op het forum.
De beste plaatsen om te logeren in DV zijn Stovepipe Wells Village en Furnace Creek Ranch te reserveren via www.xanterra.com
De route die je gemaakt hebt is goed te doen. Ten zuiden van Grand Canyon is Sedona www.visitsedona.com. Het is goed mogelijk om in een lange dag van Sedona naar San Diego te rijden. Je zou ook van GC naar Palm Springs en dan de volgende dag naar San Diego maar ook GC naar Palm Springs is een lange rit. Misschien toch maar even doorbijten en rechtstreeks van GC naad SD (9 uur) 
Ik zou ook overwegen om San Diego over te slaan. Je tijd voor San Francisco is echt (te) beperkt. Minstens 2 volle dagen.  Voor GC. 2 nachten is mooi maar na alle eerdere natuurwonderen is het vaak lang genoeg om een nacht te blijven.  Je kan, komende van Monument Valley je tijd nemen voor East rim, dan overnachten, dan het grootste deel van de volgende dag en dan naar Sedona gaan het eind van de middag, en dan 2 nachten Sedona.  Als Sedona niet op de route staat, dan zou je 's middags naar Kingman kunnen rijden (langs R66 eventueel), dan is de volgende dag naar San Diego minder lang.
Je volgt een drukke route dus ik zou toch overwegen om zoveel mogelijk te reserveren.  Lee Vining zou ik niet reserveren want je kan ook gemakkelijk naar Mammoth Lakes of Bishop die dag.  DV zou ik wel reserveren. Als beide motels vol zijn heb je een probleem. GC moet je zeker reserveren en ook zou ook in of bij Yosemite geen risico's nemen.
#2 - 26-02-2010, 14:00 uur

Chris RTA

Tet14 heeft hier een paar hele goeie tips.

Ik zou Cambria ook overslaan en direct door naar Yosemite.
Deze dag zou ik in Page of Las Vegas plakken.
San Diego zou ik ook overslaan en evt via Sedona of Palm Springs naar LA en meer tijd in Frisco en LA besteden.
Sedona is heel mooi, maar misschien een beetje een omweg. Page is ook super mooi met Antilope Canyon, The Wave, Lake Powel, Horse shoe bend en alles dat ik nog niet genoemd heb.
Grand Canyon kun je het mooiste makkelijk zien in 1 dag.


#3 - 26-02-2010, 14:49 uur

Ine

Inderdaad heeft DV eigenlijk maar 2 hotels, dus reserveren is absoluut nodig. Als ze vol zitten moet je een paar UUR doorrijden... of de route zo maken dat je voor of na het park gaat slapen.
Sedona is zeker een stop waard en is geen omweg als je vanuit de Gr. Canyon richting Palm Springs of San Diego gaat. Je rijdt bijna parallel aan de Interstate zuidwaarts.
Zoals de anderen al aangaven sla San Diego in dit geval over en besteed die tijd ergens anders op de route.
Overigens is Mariposa nog een aardig eind van Yosemite en is het een eind heen en weer rijden. El Portal is dichterbij.
Afhankelijk van hoeveel je wel of niet wilt wandelen is eventueel 1 overnachting minder aan de Gr. Canyon aan te raden in dit geval.
#4 - 26-02-2010, 14:59 uur

Chris RTA

Sedona is zeker een stop waard en is geen omweg als je vanuit de Gr. Canyon richting Palm Springs of San Diego gaat. Je rijdt bijna parallel aan de Interstate zuidwaarts.

Ik zeg het inderdaad verkeerd, ik bedoel als je San Diego overslaat en je dan naar LA gaat via sedona is het een beetje om. Maar wel te doen. Sedona is prachtig.
#5 - 26-02-2010, 17:08 uur

Marianne

Ik zou een aantal overnachtingen toch boeken; juni is een topmaand voor Yosemite, dus als je daar niet te ver van het park wilt zitten (Mariposa is meer dan een uur rijden naar de vallei) is reserveren wel aan te raden. Je kunt altijd annuleren als je zelf boekt, dus je blijft flexibel. In het park zal het aardig vol zijn (zie www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden), El Protal is inderdaad een goede keus.
Verder zou ik de weekenden in de parken ook boeken, zeker bij de Grand Canyon mocht je daar in een weekend zitten. Je vindt er ongetwijfeld wel iets, maar het is wel erg mooi om in het park te zitten, zeker als je een zonsondergang wilt zien. Voor reserveringen zie www.xanterra.com .

Marianne
#6 - 27-02-2010, 00:26 uur

Bas_en_Es

Hi,

met alle tips hierboven eens!  ;)
wil nog even benadrukken dat overnachten in een park juist supergaaf is om te doen. Tuurlijk is het duurder, maar er is zoveel moois te zien (bijv Yosemite) dat het zonde van je tijd is als je steeds heen en weer (in en uit de valley bijv) moet rijden. En slapen tussen de beren is een onvergetelijke belevenis  ;D
wij hebben ook in stovepipe wells geslapen. Achteraf vonden wij het wat minder, maar aan de andere kant zullen we ook dit niet snel vergeten. Dit idd wel boeken, er zijn geen andere opties dan de twee eerder genoemde.
Suc6 met alle tips!
Gr,
Es.
#7 - 27-02-2010, 13:25 uur

derickx83

Heel erg bedankt allemaal!
Dan gaan we toch death valley en grand canyon al boeken! In yosemite is voor zover ik kan zien geen plek meer in het park. Ik ga dus maar kijken in El Portal. Iemand nog een tip waar te overnachten bij monument valley?

Bedankt!
#8 - 27-02-2010, 21:58 uur

Tet14

De mooiste locatie in Monument Valley heeft The View hotel. Ook de duurste optie trouwens.....Goede tweede is Goulding's Lodge.  Een half uur ten noorden van MV is Mexican Hat en een half uur ten zuiden is Kayenta. Van die twee zou ik eerder Mexican Hat kiezen maar het hangt ook van je route af.
#9 - 28-02-2010, 12:15 uur

derickx83

We hebben death valley nu geboekt! De furnace creek ranch! Wat is de beste plek om de overnachten bij de grand canyon (buiten het park)? Iemand daar een goede tip voor?
Bedankt voor alle tips!
#10 - 02-03-2010, 10:06 uur

Tet14

Tusayan bij de zuid ingang van Grand Canyon NP heeft een stuk of 6 hotels. Is het park zelf vol?
#11 - 02-03-2010, 11:42 uur

Hans B

Tusayan ±5mile en ±5 minuten rijden van de rim, een goede keus als de accommodatie in de Grand Canyon vol is.

#12 - 02-03-2010, 12:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bas_en_Es

wij hebben in de red feather lodge geslapen, allemaal prima geregeld!
#13 - 02-03-2010, 21:12 uur

derickx83

Bedankt voor jullie reacties wederom! Het enige wat nog vrij is in het park is de Yavapai lodge, iemand hier ervaring mee?
#14 - 02-03-2010, 21:21 uur

Tet14

Yavapai ligt iets van de rim, ongeveer 10 minuten lopen. Verder weinig mis mee. Neem een zaklantaarn mee als je daar logeert. Tussen de rim en Yavapai is het "nogal"" donker.
#15 - 02-03-2010, 22:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15