Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Accommodatie Yellowstone NP

Discussie gestart

Swissdutchie

Dag allemaal!
Wij denken erover om volgend jaar september vanaf Denver een drieweekse rondreis te maken. Één van de hoofdbestemmingen op deze reis zal Yellowstone NP zijn, waar we minstens 3 tot 4 volle dagen willen blijven. Mijn vraag aan de kenners is, waar kunnen we het beste overnachten? Is het aan te raden om centraal in het park te gaan zitten en welke van de park lodges bevelen jullie dan aan? Of kunnen we beter buiten het park in bij voorbeeld West Yellowstone gaan overnachten? Ons doel is het om niet te lange afstanden van en naar het park te moeten rijden, maar we willen het geheel ook graag een beetje betaalbar houden.  We zullen er trouwens pas rond 18 september zijn en niet alle park lodges zijn dan nog open. Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Franziska
#1 - 28-10-2010, 15:05 uur



Hans B

Moeilijk te zeggen wat nu een pré heeft. Wij hebben met onze camper enkele malen in het park op een camping gestaan, maar nog veel vaker overnacht in West Yellowstone en Gardiner plaatsjes die grenzen aan het NP. Een eindje rijden naar het park is geen straf zeker als je een bijzondere dieren tegenkomt. Maar misschien is het ook wel leuk om een geyser te zien spuiten uit je slaapkamerraam.
Volgens mij is je portemonnee het belangrijkste. Wat dat betreft zou ik zeggen even goed op internet kijken.
Jackson (Grand Teton) waar je vast ook langs zult rijden is erg duur. Vergeet ook Cody niet te bezoeken.
Succes.


 
#2 - 28-10-2010, 16:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

In het park ligt Canyon heel centraal, maar ik denk dat dat al wel eens gesloten zou kunnen zijn in september.
Kijk eens via Xanterra.com wat de mogelijkheden zijn. Het enige dat ik echt af zou raden is Grant Village, dat ziet er erg ongezellig uit.
Bij Old Faithful heb je ook in het voor- en naseizoen nog voldoende mogelijkheden, ik zou daar zeker 1 of 2 nachten plannen. Een kamer in de Inn (oude deel) is erg charmant en niet duur, maar je hebt dan geen douche en toilet op de kamer. Het is geweldig om Old Faithful vanuit je kamer uit te zien barsten en een wandeling langs het geiser basin is in de ochtend en avond veel en veel mooier en rustiger dan overdag.
Zie ons 20078-verslag voor foto's.
Lake hotel is ook mooi, en de cabins daar zijn wel betaalbaar dacht ik. Lake Lodge is ook nog een mogelijkheid.

Marianne
#3 - 28-10-2010, 19:33 uur

Swissdutchie

Dag Hans en Marianne,
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad al gekeken op de site van Xanterra. De Old Faithfull Inn en de Lake Lodge lijken allebei leuk en zijn ook nog best betaalbar. Canyon Lodge mag dan wel goed zijn qua locatie, maar is nogal prijzig. Hetzelfde geldt voor de meeste andere accommodaties in het park, als ze dan überhaupt nog open zijn. Grant Village bij voorbeeld is al gesloten, als wij er komen.  De rit naar het park toe hoeft inderdaad geen straf te zijn, maar het lijkt me inderdaad ook leuk om bezienswaardigheden zoals the Old Faithful te kunnen zien, nadat the crowds het park hebben verlaten of 's ochtends voor de grote hordes toeristen arriveren. Ik denk nu eigenlijk aan een combinatie: een paar dagen buiten het park bij voorbeeld in West Yellowstone en een paar nachten in het park zelf.
Zoals de route er nu uitziet komen we aan vanuit het zuiden (Jackson) en verlaten we het park uiteindelijk weer via het oosten (Cody). In totaal zullen we 4 volle dagen in het park zijn. Ik heb er echt heel veel zin in!
Geboekt is echter nog niets, want we weten pas begin december of onze werkgever toestemming voor onze vakantie verleent. Hopelijk is ook dan nog iets te krijgen in de park lodges. Of zouden jullie nu al accommodaties gaan boeken op het gevaar heen, dat we straks weer moeten annuleren?
Groetjes,
Franziska
#4 - 28-10-2010, 22:55 uur



Marianne

Het lijkt mij niet gek om zowel in West Yellowstone als in het park te gaan zitten. Ik heb geen ervaring met West Yellowstone, maar je hebt er natuurlijk wat meer luxe en meer keuze tegen een redelijke prijs.
Je kunt best gaan boeken, annuleren is gratis. Ik weet niet hoe snel het vol is in september, je loopt natuurlijk een risico als je laat boekt.

Marianne
#5 - 28-10-2010, 23:38 uur

maryde

Wij hebben 4 jaar geleden overnacht in West Yellowstone in de Days Inn, niets bijzonders maar prima. Je zit dan dicht bij de ingang van het park waar wij 3 volle dagen doorbrachten. In het Visitor's Centre nog dichter bij de ingang, zagen we s' avonds een interessante film over Lewis en Clark.
#6 - 29-10-2010, 14:47 uur

Swissdutchie

Nogmaals heel hartelijk dank voor de tips allemaal.

Marianne heb jij ervaring met het annuleren bij Xanterra? Kan dat per e-mail of moet het per telefoon of zelfs schriftelijk? En hoe zit het met de teruggave van de vooraf betaalde borg?
#7 - 29-10-2010, 17:37 uur



Marianne

Bij Xanterra kan het via de mail, dat gaat heel gemakkelijk. Je krijgt meteen de eerste nacht die je hebt aanbetaald, teruggestort.

Marianne
#8 - 29-10-2010, 22:08 uur

Swissdutchie

Bedankt voor de informatie Marianne.
#9 - 29-10-2010, 23:44 uur



Swissdutchie

Inmiddels zijn de plannen al iets concreter en hebben we de vluchten naar Denver en terug in optie laten zetten. Dus nu kunnen we dan ook aan de slag met het boeken van accommodatie in Yellowstone.
Na het bekijken van de site van Xanterra en het vergelijken va de prijzen hebben we het volgende plan voor Yellowstone gevat:

1 nacht Old Faithful Lodge
1 nacht Mammoth Hotel
2 nachten Lake Lodge
1 nacht in Cody

Op deze manier kunnen we hopelijk een goede indruk van het park krijgen zonder al te veel op en neer te rijden en toch voor een redelijke prijs overnachten. Noch idealer zou eigenlijk een verblijf in de Canyon Lodge zijn, maar daar sluiten helaas de goedkope cabins al begin september en zouden we voor een dure hotelkamer moeten kiezen. Vandaar dat we ervoor gekozen hebben om in de verder zuidelijk gelegen Lake Lodge te gaan zitten.

Wat Grand Teton betreft zijn we er nog niet uit. De lodges in het park zijn daar nogal prijzig. Aan de andere kant kost op en neer rijden naar Jackson waardevolle tijd. Dus misschien dat we voor een compromis zullen gaan: eerste nacht in Jackson, tweede nacht in het park. Ook heb ik nog een resort in Moran gevonden, wat redelijk betaalbar is: het Hatchet Resort. Kent dat toevallig iemand?

Tenslotte komt er mogelijk nog een nachtje in Grand Teton of Yellowstone bij. Marianne heeft namelijk in mijn andere 'thread' voorgesteld om de laatste nacht in South Dakota al wat zuidelijker te gaan zitten en dan de volgende dag in een ruk naar Denver te rijden. Hierdoor zouden we nog een dag winnen, die we weer in Grand Teton of Yellowstone kunnen toevoegen.

We zijn er dus nog niet helemaal uit en tips en ideeën zijn nog steeds welkom.
Alvast bedankt!
Franziska
#10 - 02-11-2010, 11:57 uur



Marianne

Hallo Franziska,

Ik vind dat een mooie verdeling zo. Bij Old fatihful heb je behalve de lodge ook de Inn; die laatste is wel mooier, maar qua ligging is het allebei prima.
Bij het meer heb je het Lake Hotel en Lake Lodge. Het hotel is nogal prijzig, maar er zijn ook cabins bij het hotel. Zie zien er wat minder somber uit dan de cabins bij de Lodge. Lake Lodge en Lake Hotel liggen op loopsfstand van elkaar, dus ook hier maakt het niet veel uit waar je zit.

Grand teton is inderdaad verschrikkelijk duur. Wij hebben in 2008 voor de Signal Mountain Lodge gekozen. Ik denk dat Colter Bay goedkoper is, de rest is veel duurder. Die accommodatie bij Moran ken ik niet.
Je kunt ook in Jackson gaan zitten, de afstand valt wel mee, maar overnachten in het park heeft toch wel wat. Jackson is ook niet goedkoop trouwens.

Marianne
#11 - 02-11-2010, 20:20 uur

Swissdutchie

Hoi Marianne,
Alweer heel erg bedankt voor je altijd zeer waardevolle tips!
Ik ben me ervan bewust, dat de cabins van de Old Faithful Lodge en de Lake Lodge een stuk eenvoudiger zijn dan de kamers van Old Faithful Inn en de kamers / cabins van het Lake Hotel. Toch kiezen we bewust voor de goedkopere variant. Luxe hoeven we niet, we zijn toch meestal buiten in het park onderweg. En zo kunnen we lekker geld sparen, dat we ergens anders weer kunnen uitgeven: bij voorbeeld voor een nachtje of twee in Grand Teton.
We hebben trouwens besloten, om je advies op te volgen en op de laatste dag in South Dakota iets zuidelijker te gaan overnachten, om dan de volgende dag door te rijden naar Denver. Hierdoor winnen we weer een dag, die we waarschijnlijk of in Rocky Mountain NP of in Grand Teton zullen besteden.
Nu we de grove route klaar hebben en de vluchten in optie gezet zijn, zullen we binnenkort de accommodaties in Yellowstone gaan boeken.
Groetjes en nogmaals bedankt voor de hulp,
Franziska
#12 - 02-11-2010, 22:14 uur



Hans B

Grand Teton is niet een park die mij in alle keren dat wij er geweest zijn echt heeft kunnen bekoren.
Zeker niet na alle "geweld" wat je in Yellowstone ziet.
De bergketen op zich is leuk/mooi, maar dan kun je ook naar de Alpen gaan staan kijken.
Beste attractie is een boottocht over Jenny Lake en de wandeling naar Hidden Falls en het uitzichtpunt (2x gedaan).
Verder hebben we in het noorden rond enkele kleine meertjes gewandeld.
Voor de rest zijn wij de mountain range voorbij gereden.
Tenzij je lange wandelingen wilt gaan maken, zou ik er geen extra dag(en) aan besteden.
#13 - 03-11-2010, 11:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Swissdutchie

Hoi Hans,
Ook jouw weer heel erg bedankt voor de input. Wat Grand Teton betreft hoeven we nog niet direct te beslissen. We boeken voorlopig alleen de overnachtingen in Yellowstone. Of we de extra dag uiteindelijk in Rocky Mt NP, Grand Teton of misschien toch wel Yellowstone gaan inzetten, kunnen we later nog wel beslissen.
Wij houden wel heel erg van bergen en ook van wandelen. Dus ik denk niet, dat we moeite zullen hebben om twee dagen in Grand Teton door te komen. Tenzij het heel slecht weer is natuurlijk, maar daar kun je toch niets aan doen. En tenslotte komen wij vanaf het zuiden: we zullen dus eerst in Grand Teton zijn en pas dan 'het geweld' van Yellowstone leren kennen.
Groetjes naar Kolham,
Franziska

PS: Is er nog wat geworden van de Australiëplannen van je dochter?
#14 - 03-11-2010, 16:43 uur



Jez

Ga je voor de Pioneer cabins bij Lake Lodge? Daar hebben wij in 2008 geslapen en vonden het verschrikkelijk......... Wij zijn niet de moeilijksten als het op overnachtingen aankomt; een schoon bed en nette douche en we zijn blij. Hier waren we niet blij. Mijn man had sterke associaties met de barakken in Kamp Vught. Het had een smal 2-persoonsbed, 2 gammele tafeltjes en een wastafel en een ranzige doucheruimte. Het zag er nogal oud en vervallen uit. Het tapijt was erg smoezelig. Voor de deur lag een houten pallet dat dienst deed als loopplank of zo naar onze deur. We hadden voor 2 nachten geboekt, maar na een slechte nacht (slecht bed, veel lawaai van de buren omdat het allemaal zo gehorig is) zijn we eerder vertrokken. Was geen probleem en we hoefden niet te betalen voor de geannuleerde nacht. Terwijl we dat pas dezelfde ochtend deden.

Ik weet dat ze druk aan het renoveren zijn. Mochten ze dat nog niet bij de Pioneer cabins hebben gedaan, is mijn mening: niet doen!
#15 - 03-11-2010, 20:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15