Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route voor volgend jaar.

Discussie gestart

Zofsky

Ja, dat is zelfs veel handiger!
We hebben dan alleen route 12 en goblin valley niet gezien, maar het geeft wel meer rust in de route.
We zouden die alleen ook graag laten zien.

#16 - 17-06-2011, 14:32 uur

Tet14

Nou  als je toch de keuze hebt zou ik de route van zuid naar noord maken met meestal de zon in de rug, dus beginnen  in Vegas. En ook even nakijken hoe het zit met de drop off in Bozeman en de vluchten. Wellicht zijn die veel duurder en ook misschien nog met een extra stop.....
#17 - 17-06-2011, 14:52 uur

Hans B

Met KLM/Northwest kan Bozeman met 1 stop.
#18 - 18-06-2011, 21:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Zofsky

Ik had inderdaad al gezien dat Bozeman met 1 stop prima te doen is. Drop of hadden we toch al dus misschien is die iets duurder, maar daar komen we wel overheen.

Ik heb de route (wederom) weer een klein beetje aangepast. We gaan nu vanaf Bryce door naar capitool reef, dus geen hele dag in Bryce maar half bryce en half capitool reef. Zo hebben we 2 korte dagen in de auto:

1 AMS - bozeman
2 Bozeman- yellowstone (mammout)
3 yellowstone (canyon village)
4 Yellowstone (old faithfull)
5 grand teton (colter bay village)
6 grand teton -  salt lake City
7 Salt Lake City – bryce
8 Bryce – torrey (capitool reef)
9 Torrey via Goblin Valley naar moab
10 moab (arches)
11 moab (canyonlands)
12 naar Page via monument Valley
13 page
14 page – grand canyon north rim 
15 Grand canyon – Zion
16 Zion
17 Zion – Las vegas
18 Las Vegas
19 las vegas - ams
#19 - 20-06-2011, 12:20 uur

petravv

Ik persoonlijk, zou Bryce langer doen en Capitool Reef dan overslaan, vond Bryce Canyon, samen met Antelope Canyon en de Grand Canyon de hoogtepunten van onze reis.
#20 - 20-06-2011, 21:51 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Marianne

Kk vind het wel mooi zo, voor Bryce zijn 2 halve dagen prima, en je hebt dan ook nog tijd om onderweg naar Capitol Reef dingen te bekijken. Je zou nog kunnen overwegen om bij Monument Valley te overnachten (View hotel?), en een nacht Page minder te doen. Wat heb je gepland bij Page? Je moet natuurlijk wel voldoende tijd overhouden voor de North Rim, dus dag 14 vroeg vertrekken uit Page.

Marianne
#21 - 20-06-2011, 22:20 uur

Zofsky

We willen inderdaad vroeg 's ochtends vertrekken uit page om de Grand canyon te gaan zien.
We willen in page (nogsteeds) de wave een keer lopen.
We gaan dit jaar ook naar page en hopen nu op de wave, maar we zijn op internet al niet ingeloot  :( dus hebben we volgend jaar nog als back-up.
En we willen mijn schoonouders natuulijk antelope canyon laten zien!
#22 - 24-06-2011, 13:44 uur

allard

Mijn dank voor je foto-opmerking bij Zion.

Citaat
We gaan dit jaar ook naar page en hopen nu op de wave, maar we zijn op internet al niet ingeloot  Sad dus hebben we volgend jaar nog als back-up.
En we willen mijn schoonouders natuulijk antelope canyon laten zien!

Begrijp ik het goed dat je dit jaar nog naar de USA gaat en dat je ook al vast voor volgend jaar bezig bent?

Ik zie dat je de route al een paar flink onder handen genomen hebt. Ik zou het weer anders doen maar laat ik me daar maar buiten houden. Zoveel mensen, zoveel smaken. Wat jouw/jullie smaak is of zal zijn moeten we uiteindelijk ook maar veronderstellen.

In de wijzigingen vind ik het wel verstandig dat je een stop tussen Bryce en Moab hebt ingelast. Wij hebben dit traject nu drie maal gereden. De laatste keer zelfs met twee overnachtingen (Torrey en Hanksville). We hebben ook een keer in Boulder overnacht maar Torrey is het handigste binnen een tweedaagse reis. In Moab kan het wel eens heel druk zijn en dat heeft zijn weerslag op de prijs van het logies. Een alternatief kan dan zijn om in Green River te overnachten. Een ongezellig gat van niks langs de interstate maar zeer betaalbaar en je kan er laat aankomen en weer heel vroeg vertrekken. Je bent dan in pak weg anderhalf uurtje in Canyonlands.

In ieder geval heb ik de route Bryce - Goblin Valley ook op de foto in beeld gebracht, maar dan in omgekeerde richting. Er is zoooo veel te zien maar ik heb sterk moeten selecteren omdat het foto verslag dan te lang en te ontoegankelijk wordt.

#23 - 25-06-2011, 16:11 uur

Zofsky

Wow! Ook weer erg mooie foto's!!  patriot

We gaan inderdaad dit jaar ook naar the usa, maar een hele andere route.
De route die we volgend jaar gaan maken, daar moeten we natuurlijk veel dingen al vroeg vastleggen, vandaar dat we al flink aan het plannen zijn.
Ik wil eigenlijk de meeste dingen al geboekt hebben voor we dit jaar gaan (grand canyon/yellowstone/ grand teton/moab).
Ik zag bij je foto's Lower Calf Creek Falls bij Grand Staircase-Escalante wat prachtig! Die kende ik nog niet, en wil ik nu ook graag zien. Was de wandeling goed te doen?
#24 - 25-06-2011, 19:33 uur

allard

Citaat
.......Was de wandeling goed te doen?

Er zit nauwelijks stijging in. Maar of het het goed te doen is hangt geheel van het jaargetijde af. Ga je midden in de zomer? Lees maar eens hier en dan bij de daar genoemde link.
#25 - 25-06-2011, 21:23 uur

Zofsky

Oeh, die vonden het wel pittig dus! Tja en mijn schoonouders gaan mee en die zijn ondertussen de 60 gepasseerd, en we gaan in augustus.
Maar ik ga er wel serieus over nadenken want het ziet er super mooi uit!
#26 - 27-06-2011, 22:11 uur

allard

Het is zonder meer een mooie wandeling door een canyon met een pool (zwemmen mag) en waterval aan het einde als beloning. David Day geeft 5 sterren (zijn maximum) voor deze wandeling. Dezelfde David Day schrijft ook: "The trail is very hot in the summer, with temperatures often exceeding 100 degrees F".

Onze eerste twee reizen naar het zuidwesten deden we begin september. Misschien iets minder warm dan augustus maar toch nog heel warm. Wij vonden die warmte verlammend, althans voor enige wandelactiviteit van belang. Soms lees ik in een verslag dat men het schijteindje naar horseshoe bend al te inspannend vind. Maar het is gewoon erg warm. Hou dat goed voor ogen en weet waar je aan begint.

Het is vaak het ontbreken van schaduw die de warmtebeleving nog intenser maakt. Indien je graag een langere wandeling wilt doen denk dan eens aan de Buckskin Gulch. Heel veel schaduw. Je dacht toch al aan de Wave en deze wandeling start vanaf dezelfde parkeerplaats. Mocht het met die Wave weer niet gaan lukken. The Wave is meer van het kodak moment, de Buckskin Gulch meer het adventure. En indien je de Buckskin Gulch gaat doen vervalt het belang van die o zo drukke Antelope Canyon een beetje.
#27 - 29-06-2011, 22:04 uur
« Laatst bewerkt op: 29-06-2011, 22:16 uur door allard »

Zofsky

Hoi,

Na een geweldige reis dit jaar, zijn we weer aan het boeken geslagen voor 2012 en nu bleek dat je een minivan niet mag ophalen in Bozeman en terug mag brengen in Las Vegas, dus nu hebben we besloten om de reis om te draaien.
We hebben nog geen tickets/auto geboekt. Alleen Yellowstone en the grand canyon hebben we al de lodges geboekt.
Dit is dus nu de reis geworden:


dag 1 ams – las vegas
dag 2  las vegas
dag 3  las vegas – Zion
dag 4 Zion
dag 5 zion –grand canyon
dag 6  grand canyon (north kaibab trail)
dag 7 grand canyon – page
dag 8 page – via monument valley naar moab
dag 9 moab (arches)
dag 10 moab (canyonlands-island in the sky)
dag 11 via goblin valley naar torrey
dag 12  capitool reef – bryce
dag 13 bryce – salt lake city (kijken hoe ver we komen - reisdag)
dag 14  salt lake city – grand teton (reisdag)
dag 15  grand teton
dag 16  yellowstone
dag 17 yellowstone
dag 18  yellowstone
dag 19  yellowstone – bozeman
dag 20  bozeman - ams

Ik weet dat dag 11 en 12 niet veel tijd geven, maar we willen graag de 12 zien en monument valley.
meer tips altijd welkom.
#28 - 10-10-2011, 17:11 uur

Old Faithful

Ik neem het gevaar dat we in dit topic in rondjes gaan draaien even op de koop toe. ;)

Hoewel ik begrijp dat Bozeman heel gunstig ligt t.o.v. Yellowstone, wil ik toch Salt Lake City nog eens als startplaats opperen. Door het probleem met de autohuur in Bozeman heb je de route omgedraaid. Ik kan me ook voorstellen - maar heb dat niet onderzocht en weet het dus ook niet zeker - dat het vinden van vluchten met gunstige tijden voor Bozeman iets moeilijker is.
Als je vliegt op SLC, is het wel verder rijden naar Yellowstone maar kun je de oorspronkelijke route volgen en de trip afsluiten in Las Vegas. Ik zou daar de voorkeur aan geven.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

#29 - 10-10-2011, 21:38 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Een jaar of tien terug ben ik ook vanuit Salt Lake City gestart (en ge๋indigd), hebben we in 18 dagen hetzelfde rondje gereden.
SLC - Price - Green River - Goblin Valley - Bryce - Zion - Las Vegas - Hooverdam - Gr.C. zuid - Page e.o. - Mon. Val. Moab - Vernal - Gr.Teton - Yellowstone - SLC.
#30 - 11-10-2011, 16:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15