Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies gevraag voor rondreis 28 oktober t/m 25 november

Discussie gestart

RichardPhotography

Ben druk bezig om uit te zoeken waar we deze vakantie allemaal heen willen en eerlijk gezegd is er veel teveel te zien.

Heb nu even een lijstje met aantal overnachtingen gemaakt per plaats.
Zouden jullie hier even naar willen kijken en ons advies geven over het aantal nachten dat we ergens nodig hebben.
Dit ook ivm met de reistijd tussen de plaatsen en de tijd die nodig is om iets te bezichtigen. Heb zelf al Tuscon van het lijstje gehaald, omdat dat heel moeilijk haalbaar wordt denk ik.

We hebben dus van dag van aankomst tot dag van vertrek 28 nachten.
Als ik nu het maximale aantal dagen per plaats die ik hieronder vermeld optel kom ik al op 32 nachten. Hier moeten er dus nog wat van weg.

Hoop dat jullie zoals altijd met goede adviesen komen.
Als jullie verder nog goede hotels in deze plaatsen of in de buurt weten is dat helemaal welkom.

Mochten jullie verder nog opmerkingen hebben is dat ook welkom.
Graag ook even tips voor bezienswaardigheden langs onze route.

Alvast bedankt...

28 oktober landen we in Los Angeles

Los Angeles (Disney parken + Universal Studio's) 4 nachten

1-11 Auto ophalen bij Alamo en doorrijden naar San Diego

San Diego (Sea World + Zoo + Stad) 2/3 nachten
We zitten er namelijk over te denken om de Southern California CityPass te nemen.
Mochten jullie hier nog tips of andere gedachten over hebben, dan horen wij het graag.

Palm Springs 1 nacht
Prescot of Flagstaff 1 nacht
Grand Canyon 1/2 nachten
Page 1/2 nachten
Bryce Canyon 1/2 nachten
Zion 1/2 nachten
Las Vegas 2/3 nachten
(eventueel een excursie boven de Grand Canyon)
Death Valley 1 nacht
Yosemite 1/2/3 nachten
San Francisco 3/4 nachten
Montery of San Seomon 1 nacht
(of andere plaats tussen San Francisco en Los Angeles)
Santa Barbara 1 nacht
(of andere mooie/leuke plaats)
Los Angeles 2/3 nachten
(1 dag stad zelf bezichtigen en andere dagen een plaatsje langs het strand)
24 november vliegen we weer terug

Hoop goede tips/adviesen van jullie te krijgen, maar twijfel hier niet aan.
#1 - 10-10-2007, 11:19 uur
« Laatst bewerkt op: 10-10-2007, 16:29 uur door RichardPhotography »

Hans B

Hallo Richard,
het ligt er erg aan waar je eigen voorkeur naar uitgaat.

Wat betreft je lijkt vind ik dat koter kan :
Bryce Canyon. Als je in de middag vanuit Page aan komt rijden en in Ruby's Inn overnacht, dan kan je de hoogtepunten van Bryce makkelijk in een dag zien (rijden tot het einde en genieten van de uitzichtpunten bij de parkeerplaatsen + een wandeling Navajo - Queens Garden trail). Dan heb je 's avonds nog zat tijd om naar bv. Springdale te rijden wat bij de ingang van Zion NP ligt.

Verder heb ik het niet zo op met grote steden en vooral L.A.
Natuurlijk moet je er even geweest zijn en wat hoogtepunten meepikken. verder zou ik daar enkele dagen schrappen. Aan het begin, hoe wil je je in de stad verplaatsen zoner auto. Er is openbaar vervoer, maar daarmee is het ook wel gezegd. Een auto is 10x gemakkelijker en sneller verplaatsen. De afstand van noord naar zuid L.A. is toch ca. 100 kilometer.

Hans
#2 - 10-10-2007, 11:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

RichardPhotography

Hallo Hans,

Alvast bedankt voor je reactie.

We hebben er in LA voor gekozen om de auto pas 1 november op te halen omdat dit bijna €200 scheelde aan huurprijs.
Dit is dan ook de reden om Disney en Universal studio aan het begin van de vakantie te plannen geweest.

Moet zelf alleen nog even kijken hoe we vanuit LAX naar Annaheim moeten gaan en weer terug.
Als we dan in Annaheim zitten, dan kunnen we makkelijk naar Disney en vandaaruit rijden ook gratis shuttels naar de Universal Studios.

Groeten,

Richard
#3 - 10-10-2007, 11:45 uur

jerbia

Hallo Richard,

Net als Hans, zou ik er ook voor kiezen om 1 nacht te schrappen bij Bryce, en ook in LA zou ik wat minder nachten nemen. Ook bij de Grand Canyon heb je genoeg aan 1 overnachting.

Ben je niet van plan om Monument Valley te bezoeken? De extra overnachting die je nu bij GC hebt staan kun je dan daarvoor gebruiken. Vergeet in dat geval ook niet om ook Goosenecks SP, Mogi Dugway en eventueel Muley Point mee te nemen, wij vonden het schitterend!

Wij hebben dit jaar bijna dezelfde route gereden. Misschien heb je iets aan ons verslag.
#4 - 10-10-2007, 11:56 uur
« Laatst bewerkt op: 10-10-2007, 14:51 uur door jerbia »

Hans B

Hallo Richard,
Ben je niet van plan om Monument Valley te bezoeken? De extra overnachting die je nu bij GC hebt staan kun je dan daarvoor gebruiken. Vergeet in dat geval ook niet om ook Goosneck SP, Mogi Dugway en eventueel Muley Point mee te nemen, wij vonden het schitterend!
Wij hebben dit jaar bijna dezelfde route gereden. Misschien heb je iets aan ons verslag.


Had je foto's al eens gezien.
Erg mooi,
Ik heb de route's (Mogi en Muley) nog nooit gereden.
Voor onze camper is de route toch iets minder geschikt.
Hans
#5 - 10-10-2007, 14:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica


Moet zelf alleen nog even kijken hoe we vanuit LAX naar Annaheim moeten gaan en weer terug.
Als we dan in Annaheim zitten, dan kunnen we makkelijk naar Disney en vandaaruit rijden ook gratis shuttels naar de Universal Studios.


Ik heb het in 2004 allemaal met het openbaar vervoer gedaan. Gewoon de bus gepakt naar Disney. Een excursie was ruim $35,= met de bus was het iets van $ 3,=. Maar het grootste voordeel was wel dat we lekker vroeg konden gaan, om een uur of 8 de bus gepakt, terwijl de excursiebus ons pas rond 09.30 zou komen halen. Overigens rijdt die bus over de carpoolstrook alle files voorbij, dus je bent netjes op tijd bij het park. Ideaal!

Zo ben ik ook eens voor $ 0,50 van een luchthavenhotel naar Santa Monica gegaan met de Blue Line. Erg leuk. Ook vanwege de locals onderweg in de bus.

Universal is goed te doen met de metro, maar dat is wel een beetje afhankelijk denk ik waar je verblijft.  Volgens mij bleef je op de luchthaven, toch?
#6 - 10-10-2007, 14:43 uur



RichardPhotography



Ik heb het in 2004 allemaal met het openbaar vervoer gedaan. Gewoon de bus gepakt naar Disney. Een excursie was ruim $35,= met de bus was het iets van $ 3,=. Maar het grootste voordeel was wel dat we lekker vroeg konden gaan, om een uur of 8 de bus gepakt, terwijl de excursiebus ons pas rond 09.30 zou komen halen. Overigens rijdt die bus over de carpoolstrook alle files voorbij, dus je bent netjes op tijd bij het park. Ideaal!

Zo ben ik ook eens voor $ 0,50 van een luchthavenhotel naar Santa Monica gegaan met de Blue Line. Erg leuk. Ook vanwege de locals onderweg in de bus.

Universal is goed te doen met de metro, maar dat is wel een beetje afhankelijk denk ik waar je verblijft.  Volgens mij bleef je op de luchthaven, toch?
[/quote]

Denk dat we een hotel in Annaheim nemen, dus in de buurt van Disney.
Dan kunnen vandaaruit 2 dagen naar Disney en met de gratis shuttle bus naar de Universal Studios.
Op 1 november gaan we dan de auto ophalen en vervolgen we onze reis richting San Diego.
#7 - 10-10-2007, 14:56 uur

jerbia

Ik heb de route's (Mogi en Muley) nog nooit gereden.
Voor onze camper is de route toch iets minder geschikt.

Met de camper zou ik me er idd ook niet aan wagen alhoewel sommigen de Mogi Dugway zelfs met de camper gereden hebben ??? . Muley Point is met een camper helemaal niet te doen.

Wat ik nog vergeten was te vertellen: ook de Valley of the Gods Road die net voor Mogi Dugway aan de rechterkant ligt is een aanrader als de weersomstandigheden goed zijn. 4x4, of in ieder geval hoge bodemvrijheid is wel aan te raden op dit stuk.
#8 - 10-10-2007, 15:00 uur

Yessica


Op 1 november gaan we dan de auto ophalen en vervolgen we onze reis richting San Diego.

Je kunt vanuit San Diego ook via Anza Borrego Desert naar Palm Springs (Aerial Tramway is een aanrader) en daarna door naar Grand Canyon.

De kustroute zuidwaarts nemen is mooi, maar er staat iedere 500 meter een verkeerslicht en dat kun je snel beu zijn.

Ik zag dat je ook Santa Barbara op je lijstje had staan. Doen! Een prachtig plaatsje wat zeker de moeite waard is om te bekijken!
#9 - 10-10-2007, 15:02 uur



RichardPhotography

Heb even een nieuw topic geopend met een duidelijke route omschrijving.

Iedereen die hier al gereageerd heeft bedankt.  ;)
En hopelijk dat jullie nog wat aanvullingen hebben in het andere topic:
http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=6204.0

Groeten,

Richard
#10 - 18-10-2007, 15:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15