Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies gevraagd 3 weken rondreis juni + aantal vragen

Discussie gestart

jwvbeek

Beste forumleden,

Na veel speurwerk te hebben gedaan in dit forum, internet en reisgidsen hebben wij het volgende reisprogramma samengesteld. Daarnaast hebben we een aantal vragen. Wij zijn erg benieuwd naar jullie advies:

27 mei: 's Ochtend aankomst San Fransico
28 mei: Verblijf San Fransico o.a. bezoek Alcatraz
29 mei: San Fransico - Yosemite: verblijf Curry Lodge (reeds gereserveerd)-  1 korte hiking trip
30 mei: Yosemite: verblijf Curry Lodge - 1 lange hiking trip
31 mei: Yosemite - Death Valley (via Tioga pass)
1 juni: Death Valley - Las Vegas voorkeur verblijf Mandalay Bay of The Wynn
2 juni: Las Vegas
3 juni: Las Vegas - Zion
4 juni: Zion: Hiking trips
5 juni Zion - Bryce
6 juni: Bryce - Page: Lake Powel, Antilope Canyon, Horsehoe
7 juni: Page
8 juni: Page Grand Canyon
9 juni: Grand Canyon: voorkeur verblijf Yavapai Hiking trip
10 juni Grand Canyon - Sendona
11 juni: Sedona - Palm Springs
12 juni: Palm Springs - LA
13 juni: LA: Dag naar Disneyland (must van mijn vrouw ;) )
14 juni: LA - ???? (ergens op highway 1
15 juni: ??? - Monterey
16 juni: Monterey - Big Sur
17 juni: Big Sur - San Fransico
18 juni: Vertrek San Fransico - NL

We hebben met dit programma geprobeerd op niet te veel achter elkaar in de auto te zitten (in vorige vakantie vaak onderschat  :o ) en kiezen bewust voor de kustweg Highway 1 omdat we daar goede verhalen over hebben gehoord.

We hebben de volgende vragen:
- Highway 1 willen we heel graag met de motor doen. Heeft iemand ervaring met hoeveel bagage je met de motor kunt meenemen (een aantal Harley lijken veel kofferruimte te hebben)?
- Voor de kustroute hebben we nu veel dagen ingepland of is het wellicht leuker om 1 dag in Palm Springs te zitten?
- Yosemite 1 dag extra overnachting aan te raden?
- Monumental Valley hebben we eruit gelaten: een must-have of niet de moeite om om te rijden?
- Moab doen we ook niet aan. Jammer of echt noodzaak om op te nemen in het schema?

Heel graag zijn we benieuwd naar jullie mening!
#1 - 28-02-2011, 20:48 uur

Tet14

Hi
Je komt aan in het Memorial Day weekend. Zorg ervoor dat je je SF hotel tijdig reserveert. En ook de kaartjes voor Alcatraz.
Tioga Pass kan nog gesloten zijn. Verleden jaar pas op 5 juni open en de Sierras ontvangen weer heel veel sneeuw dit jaar.  Yosemite to Death Valley is een lange rit en al helemaal als je via Bakersfield moet rijden als Tioga Pass gesloten is.
Monument Valley is zeker de omweg waard maar ik zou MV alleen bezoeken als je ook een nacht blijft.
Voor Yavapai Lodge in GC. Neem een zaklantaarn mee...
Van Sedona: Ik zou in een dag naar Anaheim rijden (uurtje of 7) en in Anaheim overnachten voor DL. (Hele dag) Anaheim is niet LA, ligt zelfs in een andere county (Orange County)
Met 2 dagenb langs hw1 zou ik doen: LA-Cambria-San Franbcisco.
Met 3 dagen: LA-Cambria, Cambria-Monterey, Monterey-SF.
Met motorrijden heb ik geen ervaring maar hoe zou je dat willen doen? Auto inleveren in LA en dan met de motor? Moet je wel geen grote samsonites meenemen.
Voor Moab zal je geen tijden hebben ben ik bang.
Tet
#2 - 28-02-2011, 22:01 uur

hdeweert

Hallo
De route ziet er prima uit. Natuurlijk is het weglaten van MV en moab jammer , maar dan heb je een reden om nog eens te gaan. 
One way rental met de motor  zal je een aardige duit kosten de huur per dag ligt al tussen de $200 en $300 excl verzekering.   
Als je een motorrijder ben dan weet je zelf wat je ongeveer kunt vervoeren, en dat is niet veel.
Harm
#3 - 28-02-2011, 22:47 uur

jwvbeek

@Tet
Dank voor de uitvoerige feedback. Tioga pass is inderdaad een risico. Van Yosemite Valley via Bakersfield zal zo' n 10 uur rijden zijn?

Zaklamp nemen we mee, goeie tip.

Monument Valley probeer ik nog in het schema op te nemen, twijfel een beetje of dit het iets meer haastwerk opweegt.

Je advies tav kustroute en Anaheim neem ik op in ons programma.

@Harm
Dank voor je reactie, goed om te horen dat de route er goed uitziet.
Heftige prijzen die je noemt voor motorrental. Van het weekend heb ik op de motorbeurs toch wel wat lagere prijzen gezien bij EagleRider. Ga nog e.e.a. nader uitzoeken...
#4 - 01-03-2011, 19:37 uur

Tet14

Een uurtje of 9 afhankelijk van de stops.
#5 - 01-03-2011, 22:56 uur

hdeweert

@Harm
Dank voor je reactie, goed om te horen dat de route er goed uitziet.
Heftige prijzen die je noemt voor motorrental. Van het weekend heb ik op de motorbeurs toch wel wat lagere prijzen gezien bij EagleRider. Ga nog e.e.a. nader uitzoeken...

Helaas heb ik deze keer de beurs moeten overslaan. Het lijkt er op dat de Nederlandse EagleRider andere prijzen hanteert dan de Amerikaanse.
Daarom heb ik info aangevraagd voor mijn trip van volgende week naar Florida. Een paar dagen in het zonnetje op de motor lijkt mij ook geweldig.
Ik schat echter dat incl verzekering de huur van een motor toch tegen de $ 200 p. d.aan zit.
Harm
#6 - 01-03-2011, 23:08 uur

jwvbeek

@Harm
Die dropoff kosten zijn inderdaad behoorlijk duur zo'n $250-

Ik overweeg om terug via L.A. te vliegen zodat we geen dropoff kosten hebben en we bagage (koffers) op het vliegveld in een locker kunnen achterlaten. Volgens mij is het ook mogelijk om op een Eaglerider verhuurstation een locker achter te laten.

Dat betekent wel dat de we highway 1 heen en terug rijden vanuit LA. Is dat aan te raden?
#7 - 02-03-2011, 20:40 uur

hdeweert

De 1 is een prachtige weg om met de motor te rijden,de rest van jouw route trouwens ook.
Als het alleen om een dagje motoren kun je overwegen om samen met moeder de vrouw een
dagje San Diego te doen, eventueel met een bezoek aan Sea World. Op de route is verder
niets aan te merken. Ik weet niet waarom je voorkeur hebt voor Mandalay Bay of The Wynn
in Las Vegas, dit zijn niet de goedkoopste hotels en Mandalay Bay ligt niet centraal op de strip
in tegenstelling van  The Wynn.   
Harm
#8 - 02-03-2011, 21:42 uur

koosv

Van motorfietsen heb ik geen verstand helaas, maar bij usareisen.de kan je ook motorfietsen huren incl verzekering vanaf ca €360 voor 4 dagen (als voorbeeld).
Te huur vanaf 1 dag, of vanaf 3 dagen bij one way rental. Drop off kosten zijn hoog zoals eerder vermeld. Veel soorten Harley Davidsons. Verzekeringsconstructie is via een derde partij als ik het wel heb, dus bij schade moet je extra procedures volgen en zelfs een bedrag voorschieten dat je pas later terug krijgt.
Lijkt me wel mooi om langs die kust heen en weer te gaan.
Haaien doen dat ook, maar dan in het water ,zonder motor en geen drop off kosten. ;D
#9 - 03-03-2011, 11:22 uur

Tet14

-lol- Koos!
Het stuk van Cambria naar Monterey langs hw1 is fantastisch maar tussen LA en Cambria zou ik het niet echt een ideale route vinden met een motor.
#10 - 03-03-2011, 11:49 uur

jwvbeek

@Hans Ik zie zeker uit naar de kustroute met de motor! Harley zal wel even wennen zijn, in NL rijd ik op een Ducati 749... Voor wat betreft Mandalay Bay / Winn, mijn vrouw is bij beide hotels geweest en was erg enthousiast, met name over de zwembaden maar dat staat nog niet vast.

@koosv Dank voor de tip van USA reizen, ga ik op zoeken...

@Tet Waarom vind je het stuk tussen LA en Cambria niet aan te raden voor de motor? Ik dacht dat het gehele stuk Highway 1 tussen San Fransico en LA mooi zou zijn?
#11 - 03-03-2011, 13:24 uur

Tet14

Grote stukken gaan over de drukke us101 en vaak van de kust af. Ten noorden van Monterey kan je ook langs de kust rijden naar bv Half Moon Bay maar de directe route naar SF gaat weer via het binnenland.
#12 - 03-03-2011, 13:48 uur

hdeweert

Het zal zeker even wennen zijn maar het is ondanks dat een hele ervaring.Het stuk tussen LA en Cambria loopt niet langs de kust,
maar is zeker niet ongeschikt voor de motor. Ik ben al jaren op zoek naar het betaalbaar huren van een motor. Zelfs heb ik
onderzocht of het rendabel was om de motor over te laten zetten, maar dat loont niet. Ik rijd zelf een Amerikaanse  Yamaha Virago .



Harm

#13 - 03-03-2011, 17:29 uur

jwvbeek

@Harm Virago ziet er goed uit! Kosten zijn hoog inderdaad, ik zit nu voor een HD Road Glide voor 4 dagen op EUR 750,- inclusief verzekering. Hoop geld, maar vind het wel de moeite waard...

@ Tet Vanwege de droppoff kosten zijn we van plan om terug te vliegen vanaf LA. Dus we huren een motor vanuit LA hebben 4 dagen om tot in de buurt van Monterey te gaan en dan weer terug...
#14 - 03-03-2011, 20:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15