Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

advies gevraagd: Las Vegas --> San Francisco

Discussie gestart

snamesoc

Hallo,
Wij  gaan van 7 april 2009 t.e.m. 22 april 2009 naar West Amerika met onze baby Thijs (dan 18maanden). We gaan een rondreis doen vanaf Las vegas naar San francisco met een camper (vermoedelijk met firma Road bear of Motoris).

Ik heb een route uitgestippeld, rekening houdend met wat rust voor ons en de babay.  Graag had ik jullie feedback hierover gehad.

 welkom

Dag 1:  Aankomst Las Vegas
Dag 2: Verblijf in Las vegas op campground "Circus Circus KOA"
Dag 3: Grand Canyon; kamperen op Grand Canyon Trailer Village (naast Mather Campground)
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Monement valley; kamperen op Goulding Camping
Dag 6: Lake Powell; Kamperen op Camping lake powel in Page
Dag 7: Lake Powell
Dag 8: Bryce Canyon; Kamperen op Camping Ruby'is Inn
Dag 9: Bryce Canyon
Dag 10: Zion Canyon; Kamperen op Watchman Campground
Dag 11: Zion Canyon
Dag 12: Zion Canyon
Dag 13: Death Valley; Kamperen op Stove pipe springs
Dag 14: Isabella Lake; kamperen op Isabella lake KOA (We rijden via deze camping omdat ik vermoed dat de Tioga pass dan nog gesloten is.)
Dag 15; Yosemity; Kamperen op Campground upper pines
Dag 16; Yosemity
Dag 17; Yosemity
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20; San Francisco
Dag 21: San francisco  --> Vertrek naar Brussel
Dag 22: Aankomst Brussel

Dan had ik ook nog enkele vraagjes:

1. Is het zinvol om een uitspring te maken naar Monument Valley en dan terug te keren naar Lake Powell? Of zou ik rechtstreeks naar Lake Powell rijden en Monument Valley niet bezoeken (dan win ik minsten 1 dag).

2. Aangezien wij in April reizen, zal de tioga pass nog niet open zijn  :'( . Dit heeft als gevolg dat we ten zuide van Yosemity moeten rijden, dit betekent dus omweg.  Heeft er iemand suggesties om deze omweg te onderbreken? Voorlopig zullen we een tussenstop doen in een KOA camping: Issabella lake.

3. Weet er iemand een leuke camping in San Francisco (dicht bij het centrum) om de laatste dagen van onze reis door te brengen?

4. Heeft er iemand ervaring met kinderzitjes in Amerika.  Kan je die ginder kopen/huren bij de camperverhuurmaatschappij?

5. Moet ik mijn campings op voorhand al reserveren? Of kan ik ginder nog zien.

Eventuele suggesties zijn steeds welkom.

Alvast heel erg bedankt.

Vriendelijke groeten,


Peter  ;D
#1 - 12-08-2008, 19:50 uur

USofA

1. Is het zinvol om een uitspring te maken naar Monument Valley en dan terug te keren naar Lake Powell? Of zou ik rechtstreeks naar Lake Powell rijden en Monument Valley niet bezoeken (dan win ik minsten 1 dag).
Peter,

Als je Monument Valley graag wilt zien, zou ik er zeker langsrijden. Dan ben je er toch in de buurt ;) Wie weet of die kans er anders ooit nog komt.

Groetjes,

Michael
#2 - 13-08-2008, 11:11 uur

MiamiHeat

Dit jaar zijn mijn vrouw en ik naar Monument Valley geweest...........ik was er 8 jaar geleden al eens geweest en wilde het mijn vrouw nu ook laten zien.......het viel mij eigenlijk nu enorm tegen. Ok er zijn wel wat mooie plaatjes te schieten maar verder....zelf mijn vrouw was van mening dat we hier eigenlijk niet langs hadden hoeven gaan.

Tis natuurlijk strikt persoonlijk...maar om er speciaal voor naar toe te rijden en veel kilometers te maken..............ik zou er nog eens goed over nadenken. Als je het doet neem dan zeker de route via de 261 (Moki Dugway) want dit is eigenlijk het hoogtepunt van de Valley of the Gods!
#3 - 13-08-2008, 12:54 uur

snamesoc

Dank je voor je reactie,

Ik ga er nog eens goed over nadenken of ik dan naar Monument Valley ga rijden.

Groeten,

Peter :afro:
#4 - 13-08-2008, 18:25 uur

Freddytex

Hou er rekening mee dat je in Bryce en Zion wel eens in de sneeuw kan terecht komen.
#5 - 13-08-2008, 20:37 uur

Wuppie

Dit jaar zijn mijn vrouw en ik naar Monument Valley geweest...........ik was er 8 jaar geleden al eens geweest en wilde het mijn vrouw nu ook laten zien.......het viel mij eigenlijk nu enorm tegen. Ok er zijn wel wat mooie plaatjes te schieten maar verder....zelf mijn vrouw was van mening dat we hier eigenlijk niet langs hadden hoeven gaan.

Tis natuurlijk strikt persoonlijk...maar om er speciaal voor naar toe te rijden en veel kilometers te maken..............ik zou er nog eens goed over nadenken. Als je het doet neem dan zeker de route via de 261 (Moki Dugway) want dit is eigenlijk het hoogtepunt van de Valley of the Gods!

Tjeetje, nu breng je mij ook aan het twijfelen........... hoor juist van veel mensen dat ze dit zo mooi vinden......... Ik weet wel dat smaken verschillen en dat dit soort dingen natuurlijk erg persoonlijk is, maar toch............
#6 - 14-08-2008, 09:01 uur

snamesoc

Hey,

Dank voor jullie reacties.

Vandaag hebben we onze tickets geboekt (JOEPIEEIEIEIEIE)  :D  We gaan naar Las Vegas op 6 mei en komen terug van San Francisco op 28 mei!!!!
Wij hopen er dus op dat de Tioga pass eind mei open is.  Het blijft natuurlijk altijd een beetje risicovol.  Maar er kan sneeuw liggen tot half juni, en dan hebben we geen vlucht (of een veel duurdere) meer terug.

Wij zoeken nog een camping in San Francisco.  Heeft er iemand suggesties??

Bedankt.

Peter
#7 - 14-08-2008, 19:25 uur

Marianne


Wij zoeken nog een camping in San Francisco.  Heeft er iemand suggesties??

Bedankt.

Peter

Ik heb Marin RV Park wel eens voorbij zien komen (geen eigen ervaring). Ligt wel buiten de stad. Is het niet handiger om de camper eerder in te leveren en in een hotel te gaan zitten?

Marianne
#8 - 14-08-2008, 19:33 uur

nieuwenoord

Ik zou inderdaad ook de camper een paar dagen eerder inleveren en downtown in een hotel gaan zitten. Ik ben een echte camperfan hoor, maar grote steden aan het eind van je trip, kan je vaak veel handiger vanuit een hotel doen.
#9 - 14-08-2008, 20:59 uur

Patrickvg

Hallo Peter,

Ik ben net terug met mijn gezin uit CA en dit is erg goed bevallen.
We zijn in San Francisco begonnen en gečindigd, en hebben alles met de camper gedaan.
Ik heb hier een paar tips voor je.
1. Neem een laptop mee met draadloos internet, op 99% van alle campings heb je ter beschikking over snel draadloos internet.
2. Haal bij de bouwmarkt een 6 voudige 220 volt contactdoos met een paar meter snoer er aan, en neem een kleine schroevedraaier mee. Haal in Amerika tijdens het boodschappen doen bij de Wal Mart een losse amerikaanse stekker en schroef die vast aan je nederlandse contactdoos. het voordeel hiervan is dat je dan niet met dure enkele reisstekkers loopt te klooien. en je kunt je laptop, telefoon, en videocamera, en foto toestel in een keer opladen (mits voltage van laders geschikt zijn voor 115v/220v maar meestal is dit wel het geval.
3. koop bij de wall mart een broodroostertje voor 6 dollar, je kunt dan het brood wat ze verkopen in de supermarkt lekker roosteren en is daardoor wel lekker om te eten.
4. Als je in Las Vegas aan komt dan kun je beter NIET met je camper op het RV park gaan staan, de rede daar voor is dat het erg warm is, te warm om in je camper te slapen, de airco werkt s“nachts natuurlijk wel, maar je wordt gek van de herie van dat ding. Overdag is het zo warm in Las Vegas dat de Airco het niet bij houdt en de camper niet cool krijgt.
Wat je beter kunt doen is, ga lekker in het naast gelegen hotel van Circus Circus zitten. boek een kamer in een manorkamer en je kunt je camper gratis parkeren vlak bij je hotelkamer.
Nog een voordeel is dat je dan lekker goed kunt douchen etc.en je hebt een lekker bed in een lekker gekoelde kamer, en nog een voordeel is dat het hotel veel goedkoper is dan de RV camping naast het hotel.
5. Als je je laatste dagen door brengt in San Francisco dan kun je de dag voordat je je camper moet inleveren heel goed overnachten op het RV park Candlestick. zie http://www.sanfranciscorvpark.com/
Je kunt dan lekker op je gemak terug rijden naar de camperverhuurder en daar op je gemak je koffers weer pakken, je koffers kun je gratis achter laten bij de verhuurder want meenemen in de camper is niet te doen. Alle kleren etc. kun je kwijt in kasten in de camper.
Nou genoeg gelult, ik hoop dat je iets aan de info hebt.
Oja, in Cedar City, in de staat Utah, zit een hele fijne RV camping van KOA dit is een mooie uitval basis voor dagtripjes naar Bryice en Zion, ook vanaf daar rij je in uur of 4 naar Las Vegas.

Goedkoop circus circus hotel boeken doe je op http://www.vegashotelspecial.com/ gewoon boeken en klaar is kees , werkt super.

Veel plezier, p.s. ik ga zelf in december weer 2 weken naar USA maar dan weer naar florida ,amerika blijft een leuk land.

Groetjes, Patrick

#10 - 18-08-2008, 20:00 uur

Patrickvg

Hoi Peter,

Ik lees dat je aankomt in Las Vegas, als je na een lange reis aankomt dan mag je niet meteen je kamper ophalen, je MOET eerst minimaal een nacht doorbrengen in een hotel, wat je kunt doen is dat je je eerste dagen door brengt in Las Vegas, is echt leuk vooral de fontijn bij het Belagio en het oude gedeelte van vagas Fremon street, je kunt ook een kamer boeken in het plaza hotel dat ligt er recht voor en je hebt voor 40 dollar een kamer per nacht, misschien nog we minder.
Je kunt je prima met de taxi laten rond rijden , kost niet veel en scheelt veel ergenis met parkeren van de RV
Van af het RV park rijd een paar keer per dag een busje op en neer naar downtown SF. dit is ook aan te raden omdat je je RV in San Francisco nergens kunt parkeren.
busje brengt je ook weer terug op vaste tijden. mis de bus niet anders dan moet je met de gewone taxi terug en dat is weer wat duurder.

 :afro: ;)
#11 - 18-08-2008, 20:28 uur

snamesoc

Hey Patrick,

Dank je wel voor de bruikbare tips!! 

Wij hebben onze reis vastgelegd in mei.  Hopelijk is de Tioga pass open in de tweede helft van mei. 

Wij resereveren ongeveer 3,5 dag voor SF (waarvan de laatste dag de camper ingeleverd moet worden).  Volgens jullie ervaring, is dit teveel of voldoende of een impressie van Frisco te hebben?

Heeft er ook iemand ervaring met kinderzitjes in amerika?

Bedankt,

Peter.

PS: Patrick, ik wens je nu al een boeiende, en leuke reis naar Florida.
#12 - 19-08-2008, 09:15 uur

carmenbosman


Wij zijn net vorige week terug gekomen uit de verenigde staten en ik zou zeker langs Monument Valley rijden. Het is vanaf Page zo'n 2 uur rijden als ik mij niet geheel vergis. Het enige wat je daar niet meer kan zien dat is die grote boog dan, die is net de dag na wij er geweest waren ingestort.

Op die dag zijn wij in elk geval naar Monument Valley gereden en toen een stukje op dezelfde weg terug richting Kanab.

#13 - 21-08-2008, 15:40 uur

Harry


Wij zijn net vorige week terug gekomen uit de verenigde staten en ik zou zeker langs Monument Valley rijden. Het is vanaf Page zo'n 2 uur rijden als ik mij niet geheel vergis. Het enige wat je daar niet meer kan zien dat is die grote boog dan, die is net de dag na wij er geweest waren ingestort.

Op die dag zijn wij in elk geval naar Monument Valley gereden en toen een stukje op dezelfde weg terug richting Kanab.



Misschien heb je nog een beetje last van een jetlag ;), maar die ingestorte grote boog was de Wall Arch in Arches national park, en dat ligt toch een heel eind bij Monument valley vandaan.
#14 - 21-08-2008, 15:51 uur

carmenbosman


[/quote]

Misschien heb je nog een beetje last van een jetlag ;), maar die ingestorte grote boog was de Wall Arch in Arches national park, en dat ligt toch een heel eind bij Monument valley vandaan.
[/quote]\

Haha en ik wou er nog bijzetten dacht ik  :D
#15 - 21-08-2008, 16:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15