Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

advies gevraagd reis in mei juni

Discussie gestart

bartennienke

Hallo allemaal!

Wellicht dat we zoals Marianne opperde inderdaad niet in Independence (of omgeving) gaan overnachten, maar dat we in Death Valley een nachtje gaan slapen. Wij zijn erg benieuwd naar de bevindingen van anderen die daar hebben overnacht. Wat is bijvoorbeeld een leuke overnachtingsplaats daar?

Jullie reacties zijn weer meer dan welkom!

Groetjes,
Nienke en Bart
#16 - 20-03-2008, 11:42 uur

jerbia

Er zijn in Death Valley zelf 3 mogelijkheden om te overnachten; Furnace Creek Ranch, Stove Pipe Wells en Panamint Springs Resort. Wij hebben vorig jaar overnacht bij Furnace Creek Ranch en dat is ons goed bevallen. Wij hadden een 'park room' met openslaande deuren, klein terrasje met zitje, en uitzicht op het zwembad. De kamer was ruim en schoon. Op het terrein zijn o.m. 2 restaurants en een supermarktje.
#17 - 20-03-2008, 13:44 uur

bartennienke

Beste Jerbia,

Weet je of die plaatsen ook allemaal geschikt zijn voor campers?

#18 - 20-03-2008, 14:03 uur

jerbia

O sorry, ik heb dit topic niet verder teruggelezen dus ik wist niet dat jullie met een camper gaan reizen. Op deze website staan de campground mogelijkheden in Death Valley: http://www.allstays.com/Campgrounds/national-parks-ca-death-valley-campgrounds.htm

#19 - 20-03-2008, 15:47 uur

bartennienke

Maakt niet uit hoor! Toch bedankt,  :afro:

Reizigers die ervaring hebben met het in de camper overnachten in Death Valley zijn vanzelfsprekend nog steeds genodigd tot reageren!
#20 - 20-03-2008, 15:58 uur

bartennienke

Beste allemaal!

We hebben inmiddels weer redelijk wat info gelezen en dus ook over Death Valley. Onze indruk is dat Furnace Creek een goede locatie is om met een camper te overnachten. Klopt dit? Graag lezen we ervaringen van anderen die in Death Valley met een camper hebben overnacht.

Groetjes,
Bart en Nienke
#21 - 06-04-2008, 19:54 uur

Marianne

Volgens mij is de camping bij Furnace Creek een van de weinige die het hele jaar open is; ik zou zeker die camping nemen. Je hebt er de meeste faciliteiten, zoals een zwembad en restarants. De CG bij Stovepipe Wells is niet open in de zomer.

Bij Furnace Creek zit je ook dichtbij de meeste bezienswaardigheden; ideaal voor een mooie zonsopgang of -ondergang, bv bij Zabrsikie Point.

Marianne
#22 - 06-04-2008, 23:12 uur

bartennienke

Geweldig!
En we gaan zeker de zonsondergang en -opkomst bekijken. Ik had al gelezen dat deze bij Stovepipe Wells heel mooi zijn om te zien, maar bij Zabriksie Point dus ook? Tjonge, wat heb ik er een zin in........!

Groetjes,
Nienke
#23 - 07-04-2008, 09:23 uur

Marianne

Denk er aan dat de zon sneller onder is dan je zou verwachten op basis van de officiële tijden; door de heuvels is de zon in de praktijk al gauw een half uur eerder verdwenen (zoals wij helaas in 2006 moesten ontdekken - zie ons reisverslag bij 10 augustus).

Bij Stovepipe Wells heb je de Sand Dunes, die zijn prachtig met een laagstaande zon. Misschien is dat goed te doen als je 's ochtends vertrekt (reken op een klein uurtje rijden vanaf Furnace Creek). Je zou daar in het restaurant kunnen ontbijten (of in de camper natuurlijk). Vergeet niet een dadelbrood te kopen in de winkel bij Furnace Creek - heerlijk!

Zoeken op sunrise op de NPS site van DV levert dit op:

Where is the best place to see sunrise or sunset?

The most popular places to see sunrise are: Dante’s View, Zabriskie Point, and the sand dunes. Sunset locations also include Zabriskie Point and the sand dunes, but Artist's Palette and Aguereberry Point are also very good.

Marianne
#24 - 07-04-2008, 12:24 uur

bartennienke

Goede tip Marianne! Het zou inderdaad zonde zijn om het alsnog te missen, de zonsondergang. Voor de zonsopkomst kunnen we dus een half uurtje langer in bed blijven,  ;) Nee hoor, dat gaan we niet riskeren!

Groetjes,
Nienke en Bart
#25 - 07-04-2008, 22:09 uur

bartennienke

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer! Er is namelijk weer een vraagje op komen borrelen... >:D: Onze vraag is:
Wat is een leuke overnachtingsplaats tussen Yosemite National Park en San Francisco?

Vanuit het Yosemite N.P. rijden we naar San Francisco en de nacht voordat wij onze camper in gaan leveren, willen we daar ergens tussen overnachten, maar we hebben geen idee wat dan een leuke plek is. Daar is ook weinig over te vinden... We moeten de camper 's ochtends vroeg in Hayward inleveren en gaan de rest van de dag San Francisco weer in, overnachten vervolgens in een hotel downtown en vliegen de volgende dag rond het middaguur terug naar Nederland!

Tips voor een leuke plaats zijn wederom van harte welkom!

Groetjes,
Nienke en Bart
#26 - 22-04-2008, 09:47 uur

Hans B

Het ligt niet halverwege, maar wellicht dat Half Moon Bay State BeachCampground, aan de kust iets is?
http://www.parks.ca.gov/?page_id=531

Het ligt recht tegenover Hayward - San Mateo.

Hans
#27 - 22-04-2008, 12:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bartennienke

En dit is waar we hebben overnacht!:
za: 's avonds in San Francisco aangekomen
zo: SF
ma: SF
di: camper opgehaald, San Simeon
wo: Malibu
do: Yoshua Tree N.P.
vr: via Prescott en Sedona naar Flagstaff
za: Grand Canyon South Rim
zo: Grand Canyon Sout Rim
ma: Bryce
di: Zion
wo: Las Vegas
do: Las Vegas
vr: Furnace Creek
za: June Lake
zo: El Portal (bij Yosemite)
ma: El Portal (bij Yosemite)
di: Lake del Valle
wo: camper ingeleverd, San Francisco
do: terug naar NL
vr: aangekomen in NL

We hebben heel veel gezien en het is geen uitrustvakantie, maar wel een hele mooie reis en route zo! Bedankt voor alle tips die we van iedereen hebben gekregen tijdens de voorbereiding.

Groetjes,
Bart en Nienke
#28 - 18-06-2008, 15:26 uur

druifje

Hey Bart en Nienke,

jammer dat het er al weer op zit  :'( Fijn dat jullie het leuk hebben  gehad... Ik vroeg me af, hebben jullie ook een on-line reisverslag bijgehouden??? Vind ik namelijk altijd wel leuk om te lezen...

Gr. Rianne!!!
#29 - 18-06-2008, 19:47 uur
Charmed I'm Sure

bartennienke

Hoi Rianne,

Dat hebben we niet gedaan.... We hadden geen zin om op vakantie veel te gaan computeren, dus hadden we de laptop thuisgelaten. We hadden voor we op vakantie gingen wel een webpagina aangemaakt, voor het geval we tijd en zin zouden krijgen om wat te tikken op een openbare computer, maar dat is dus niet gebeurd. Wel heb ik eens in de twee of drie dagen onze belevenissen opgeschreven in een ouderwets dagboekje. Was eigenlijk ook wel heel leuk. Lekker in de camper, Bud-pilsje erbij,  >:D

Groetjes,
Nienke
#30 - 20-06-2008, 14:06 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15