Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies gevraagd voor reis door het Zuidwesten

Discussie gestart

Marianne

Ramon,
Ik ben heel benieuwd waar jij motels voor 30 dollar vindt. Je bedoelt 30 dollar per kamer of per persoon?

Ik zou zeggen, reken niet op zulke prijzen, maar ga uit van een gemiddelde van 100 dollar per kamer. In de steden en in de parken zit je daar boven.

Marianne
#16 - 03-04-2009, 15:56 uur

BiBe

Ha Juulina,

Ik val in halverwege dit hele verhaal, maar wil je zeker de tip geven om op de site van www.americanvac.nl te kijken en eventueel met hun contact op te nemen om bijv je tickets te boeken en een auto te huren.
Diegene die dit bedrijf runnen gaan zelf veel naar Amerika en staan klaar met raad en daad.
Zion vonden wij zelf een heel mooi park, wij zijn daar in mei 2005 geweest. Hotels zijn over het algemeen op het laatste moment nog te reserveren, houd ook de couponboekjes in de gaten!
De 100 dollar per nacht is idd een gemiddelde prijs waar je wel vanuit kunt gaan, soms is het wat minder en soms wat meer.

Wij hebben in Las Vegas in Excalibur geslapen, echt een goed hotel! Ik weet niet of jullie zelf ook een gokje gaan wagen, handig om te weten is dat drinken niets kost (alleen fooi) als je achter een gokkast zit.

Op de site www. hotwire.com   kun je ook goedkopere hotelovernachtingen vinden, je kunt alleen niet het hotel kiezen wat je wilt wel de klasse en de locatie!

Veel plezier in ieder geval met de voorbereidingen!!

Grtn,
BiBe

Ramon,
Ik ben heel benieuwd waar jij motels voor 30 dollar vindt. Je bedoelt 30 dollar per kamer of per persoon?

Ik zou zeggen, reken niet op zulke prijzen, maar ga uit van een gemiddelde van 100 dollar per kamer. In de steden en in de parken zit je daar boven.

Marianne
#17 - 03-04-2009, 21:04 uur

ramon

Hey,

Ja geef toe in de steden ga je gouw naar de 100 dollar. Maar ook daar is wel wat aan de prijs te doen. Ik sliep in LA bij Redondobeach voor 35 dollar per kamer per nacht. Je moet het ook maar net treffen. En de folders die bv bij de Dennys liggen gebruiken. Wat ik vorig jaar veel gedaan heb is veel google earth gebruiken. Als ik bv van Tucson naar Phoenix reed dan ging ik de reis even na via google earth. Je vind zo hotels,Walmarts,Wasserettes,enz Info  in mijn tom tom gezet en rijden maar.

En het boeken van hotels. Ik deed dat direct bij de keten via internet . Of belde de avond ervoor met ze.

Maar goed je merkt het wel voor je zelf wat handig is. Ben wel benieuwd naar je route,

Gr Ramon
#18 - 05-04-2009, 18:59 uur

hdeweert

Hotels  van $ 30 zijn een uitzondering en komen alleen voor door gebruik van coupons of andere kortingsmogelijkheden.
Het staat dus nooit vast of je een hotel voor deze prijs kunt bemachtigen. De prijs van een hotel hangt van div. vaktoren af
en kan dus nooit bij voorbaat al worden aangegeven. Alleen als je direct reserveert kun je zeker zijn van de prijs van een hotel.
De prijs hangt verder af van het seizoen, de dag van de week etc.
Harm
#19 - 05-04-2009, 19:56 uur

Bas_en_Es

Hoi,

als je nog tips nodig hebt voor goedkopere tickets: wij hebben via e-bookers.nl geboekt. uiteindelijk zijn de tickets nu helaas wat goedkoper. We hebben een vlucht met een tussenlanding, dit maakt het stukken goedkoper. We hadden anders 1 klm-ticket voor het geld wat we nu kwijt zijn.1
wij krijgen veel tips dat het in amerika nu niet zo best is met de crisis en dat je best ter plekke motels/hotels kunt boeken. Dit geldt niet voor de nationale parken zoals je ws al weet  ;) succes verder!
Groetjes,
Es en Bas.
#20 - 06-04-2009, 22:31 uur

Juulina

Goedenavond,

Na heel wat beraadslagingen hebben we een voorlopig reisplan in ons hoofd. We hebben toch gekozen voor het rondje Zuidwesten want de Grand Canyon staat eenzaam en alleen bovenaan ons verlanglijstje om te zien. En dat gaat niet lukken als je richting Montana gaat.  ;)

Enniewee, het idee is:
8-8 vertrek uit NL naar SF, rechtstreekse vlucht van KLM, aankomst is 13.00 uur lokale tijd.
10-8 vertrek uit SF naar Yosemite, verblijf in de Yosemite lodge at the Falls. Andere suggesties zijn uiteraard welkom
12-8 vertrek van Yosemite naar Death Valley, overnachting in Furnace Creek
13-8 aankomst in Las Vegas, overnachting in Excalibur
14-8 vertrek uit LV naar Zion Canyon, 2 overnachtingen in het Zion Lodge
15-8 doorreizen naar Bryce, 2 overnachtingen in Bryce Canyon Lodge
17-8 vertrek uit Bryce naar Page, Lake Powell, overnachting in Lake Powell Resort.Andere suggesties zijn welkom.
18-8 vertrek uit Page naar Grand Canyon, South Rim. 2 overnachtingen in El Tovar Hotel
20-8 vertrek van Grand Canyon naar Las Vegas, overnachting in Excalibur
21-8 Vertrek naar NL.

Totaal komen we dus op 14 dagen.  We kiezen ervoor om alles voor te boeken. Ik weet dat het voordeliger kan zijn om ter plekke een overnachtingsplaats te zoeken. Maar wij gaan in het hoogseizoen en we willen niet honderden km's moeten rijden voor een miezerig motelletje wat nog wel plaats heeft.  ;)
Suggesties, tips en opmerkingen zijn uiterst  welkom.
Keuzes die we nog moeten maken:
* auto. We dromen nog steeds over een mustang maar moeten toch realistisch zijn. Is deze auto comfortabel genoeg voor al die kilometers rijden. We zijn beide lange mensen en we lazen al ergens dat een mustang klein is.
* vlucht, onze voorkeur gaat uiteraard uit naar een rechtstreekse vlucht maar een vlucht met overstap is nogal wat goedkoper. Dus wat is wijsheid??

#21 - 07-04-2009, 21:00 uur

Marianne

Mooie route!

Yosemite Lodge is een prima locatie om te overnachten (zie ons 2004-verslag), maar het zal wel moeilijk zijn om daar of ergens anders in het park iets te vinden. Vaak checken of er iets vrijkomt wil wel helpen, er zijn altijd annuleringen.
De Lodge in Zion lijkt me ook mooi, maar je kunt ook in Springdale goed overnachten, met als voordeel dat je meer keuze aan accommodatie en restaurants hebt - maar ga wel een keer eten bij de lodge. De mooiste accommodatie in Springdale is de Desert Pearl Inn.

Excalibur is meer iets voor mensen met kinderen, en niet heel centraal gelegen. Kijk eens naar Flamingo, dat ligt heel centraal en is ook heel betaalbaar.

Marianne
#22 - 07-04-2009, 22:02 uur

hdeweert

Leuke route,2 weken is wat  aan de korte kant dus word het wel doorwerken om alles te zien.
Een mustang is altijd leuk en er kunnen 4 personen in maar de bagage ruimte is wat minder.

Harm
#23 - 07-04-2009, 22:21 uur
« Laatst bewerkt op: 07-04-2009, 23:21 uur door hdeweert »

Juulina

Ben jij dat Harm? Stoere bak hoor!

Net even vluchtjes zitten kijken. Wat vinden jullie hiervan:

8-8 vertrek van AMS naar SFO, aankomst 13.00 uur.
23-8 vertrek van LVS naar Memphis, aankomst 17.55, overstap naar AMS om 19.15
Kost 1032 eurootjes, maatschappij is North West Airlines.

Is dit een mooie prijs? Of moeten we nog even wachten met boeken, er komen immers steeds meer aanbiedingen. Aan de andere kant, rechtstreekse vluchten zitten als eerste vol.
Overstappen is niet ideaal maar als het dan toch moet, hoeveel tijd moet je aanhouden om het enigszins stressvrij te laten verlopen?
#24 - 08-04-2009, 12:15 uur

hdeweert

Nee hoor dat ben ik niet maar een van de andere forumleden die we tijdens onze vakantie daar hebben ontmoet.
Mij kan het niet schelen hoe de auto er uitziet. Het ding moet rijden een airco hebben een cruise controle en automaat,
en genoeg ruimte voor 2 grote koffers en een koelbox.

Als € 1032 voor 2 personen is vind ik het redelijke prijs als het PP is vind ik het erg duur.
Harm
#25 - 08-04-2009, 12:42 uur

Juulina

Oooow! Nee, die prijzen zijn pp. Dus dat vind je veel te duur!  :o :o
Nou, dan ben ik heeeeeeel erg benieuwd waar jullie boeken! Ik heb nu gekeken bij cheaptickets en vliegticketszoeken.nl
#26 - 08-04-2009, 13:49 uur

jerbia

Ik vind ruim €1000 ook wel erg veel voor een ticket, ook al vlieg je in het hoogseizoen. Wij hebben onze tickets (voor mei)naar LV geboekt via connections.be en waren €360 per ticket kwijt. Probeer via zoveel mogelijk websites de prijzen te vergelijken. Het kan echt de moeite lonen.

#27 - 08-04-2009, 13:59 uur

Juulina

Nou, ik heb nu een stuk of 6 sites vergeleken maar ik kom telkens dezelfde vluchten tegen met dezelfde prijzen. Tis hoogseizoen he! Bij connection.be hadden ze idd fantastische aanbiedingen maar helaas tot 30-06 en vanaf 1-11.  :'(

Dus wie heeft de gouden tip? En wat is handig bij vluchten met overstap? Hoeveel uur moet je ertussen pakken, wat is handig?
#28 - 08-04-2009, 14:54 uur

jerbia

Op de heenreis vind ik een overstap van 2 tot 3 uur het fijnste, en voor de terugreis 1,5 tot 2 uur .
#29 - 08-04-2009, 16:00 uur

Juulina

Waarom kies je voor een langere overstaptijd op de heenweg dan de terugweg??
#30 - 08-04-2009, 16:07 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15