Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ADVIES NODIG BIJ RONDREIS

Discussie gestart

michael220691

Hallo iedereen

Het is mijn eerste keer op deze forum. Graag zou ik volgende zomer (eind juni - begin juli) een rondreis met een huurauto willen doen.
Graag had ik jullie tips willen krijgen over hotels (ik dacht aan de keten WYNDHAM met oa. Days Inn) en huurwagens.
Ik had gedacht om te beginnen in Los Angeles en te eindigen in San Fransisco.
Bij deze ook een voorlopige planning, indien jullie tips hebben om een betere planning te maken gelieve deze te geven. Het is immers niet gemakkelijk om zo een rondreis voor te bereiden :p

N      STAD --> N = aantal nachten

3   LOS ANGELES
2   PALM SPRINGS
1   FLAGSTAF / GRAND CANYON
2   PAGE
1   GREEN RIVER UTAH
1   ROCK SPRINGS
2   YELLOW STONE (JACKSON)
2   CEDAR CITY
1   LAS VEGAS
3   YOSEMITE
3   SAN FRANSISCO

Ik heb ook al gekeken naar vluchten vanuit Brussel en momenteel is dit het goedkoopste:
Vetrek: 25/06 met Air France via Parijs
Terug: 16/07 met KLM via Amsterdam

Dit lijkt me ook leuk omdat het eerste traject naar Parijs met de trein is alsook vanuit Amsterdam naar Brussel.

Hopelijk helpen julle mij goed :)

Bedankt voor alles
#1 - 31-08-2012, 15:02 uur

Lilo

Hallo Michael,

Je kan beter je reis uitschrijven van dag tot dag, zo zie je beter hoe lang je eigenlijk ergens blijft. Ik zou in een zuidwest reis van 3 weken Yellowstone niet doen, je zit dan veel te lang in de auto en hebt te weinig tijd om iets te zien.

Je kan beter bvb. zoiets doen:

Dag 1 Thuis - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page - Monument Valley
Dag 16 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17 Grand canyon
Dag 18 Grand Canyon - Joshua tree NP
Dag 19 Joshua tree - LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA
Dag 22 LA - thuis

Oei, ik zie dat je liever begint in LA en eindigt in San Francisco, dan draai je de route gewoon om natuurlijk.

Lilo

#2 - 31-08-2012, 15:46 uur

michael220691

Hallo Lilo,

Bedankt voor de snelle reactie :)
Ik zie dat in jouw voorgesteld programma Arches NP (Moab) er niet instaat, is dit te ver of niet aan te bevelen?
Voor de Gran Canyon had ik gedacht om in Flagstaff te logeren (goedkoper) is dit een goed idee of heb je een andere aanbeveling?
Hetzelfd met Yosemite, we dachten te logeren aan de Mammoth Lakes...

Wat vind je van de vluchtprijzen?

Grtz
#3 - 31-08-2012, 15:59 uur

Lilo

Hoi,

Arches is zeker aan te bevelen hoor! Is wel wat verder rijden, maar mits aanpassingen moet dat kunnen. In de buurt van Arches heb je ook nog het schitterende Canyonlands en Deadhorse point state park. Voor deze 3 parken heb je minsten 2 volle dagen terplaatse nodig. 1 volle dag voor Arches, en 1 volle dag voor Canyonlands en Deadhorse point.
Je kan van Bryce naar Moab (via Capitol reef, een onderschat park)en dan van Moab naar naar Monument Valley en dan naar de Grand Canyon. Page valt dan weg.

Mammoth LAkes is nog 2 u rijden van Yosemite VAlley, het is toch wel geweldig als je in het park zelf kan zitten. Kijk eens naar Curry Village, dat is in het park en valt goed mee van prijs. Flagstaff is nog 1,5 u van de canyon. Ik zou toch proberen om in het park te slapen, kijk eens op www.xanterra.com (bright angel lodge is meestal niet zo duur en de ligging is GEWELDIG vlak aan de rand van de canyon). Anders kan je ook kijken naar logies in Tusayan, is ook veel dichter bij de Grand Canyon dan Flagstaff.
Voor vliegtickets kan je eens kijken op www.connections.be, zij doen ergens begin januari een actieweek met goede prijzen.

Lilo
#4 - 31-08-2012, 16:27 uur

Marianne

Lilo heeft je een prachtige route gegeven (het enige wat ik daar aan zou pasen is nog een stop tussen DV en Yosemite). Natuurlijk zijn Yellowstone en de parken bij Moab ook de moeite, maar dat gaat je niet lukken in 3 weken, tenzij je niet wilt wandelen of andere activiteiten wilt doen onderweg.
Ik vind zelf dat je op een reis naar Amerika niet moet gaan bezuinigen op accommodatie als dat ten koste gaat van de tijd voor de parken zoals bij Flagstaff. Het is echt een eind rijden naar het park en zo duur hoeft het overnachten in het park niet te zijn. Kijk eens op www.grandcanyonlodges.com voor de mogelijkheden. Mocht je het echt te duur vinden, overweeg dan eens om een tent mee te nemen.
Voor Yosemtie ligt het qua prijzen wat lastiger, maar Mammoth Lakes is geen goede optie want je zit dan aan de oostkant van het park terwijl de meeste bezienswaardigehden aan de westkant liggen. Wij hebben in 2004 en 2006 in Mammoth Lakes overnacht; op doorreis. Kijk eens in onze reisverslagen om een idee te krijgen van de ligging en reistijden.
Ik zou in SF beginnen zodat je zo vroeg mogelijk in Yosemite bent; de watervallen worden in de zomer met de dag minder imposant.

Marianne
#5 - 31-08-2012, 16:37 uur
« Laatst bewerkt op: 31-08-2012, 16:38 uur door Marianne »

michael220691

Halle allemaal

Bedankt voor de info
Nu ik kom te zien dat ik geen prijs had gezet bij de vluchten, ik kan deze hebben voor 613€ (via parijs) met Air France.
Dit lijkt me een heel goede prijs. Wat denken jullie? Nu boeken?

#6 - 31-08-2012, 19:50 uur

Marianne

Lijkt mij een hele mooie prijs!  Ik hoorde al prijzen van 1100 euro in het hoogseizoen. Jullie zitten misschien net voor het hoogseizoen, maar zelfs dan is het een prima prijs. Is dat met begin in LA en eind in SF? Of kan het ook andersom? Eindigen in LA is leuk, met misschien een middagje strand. En Yosemite lekker vroeg in de reis is ook mooi zoals ik al aangaf.

Marianne
#7 - 31-08-2012, 20:05 uur

michael220691

Hey

Dit is een begin via LA, want om te beginnen via SFO is het 150€ duurder pp = 600€ voor ons vier, lijkt me een beetje veel.

Weet er iemand soms wat het supplement is bij een huurwagen, indien je deze in een andere locatie afzet (hier dus LA - SFO)

Thx
#8 - 31-08-2012, 20:19 uur

Marianne

Ja, dat is wel een heel groot verschil!
Je betaalt niets extra's voor het inleveren op een andere locatie binnen Californië.  Kijk maar eens naar de prijzen op www.usareisen.de bijvoorbeeld. In Californië hoef je niet te betalen voor een extra bestuurder, waardoor je ook niet het meest uitgebreide pakket hoeft te nemen.

Marianne
#9 - 31-08-2012, 21:08 uur

Old Faithful

Graag had ik jullie tips willen krijgen over hotels (ik dacht aan de keten WYNDHAM met oa. Days Inn) en huurwagens.

Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kostenloos te annuleren is. Soms ook voor het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB pas nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.

Voor accommodatie in Yosemite N.P.: http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
Voor enkele andere Nationale Parken: http://www.xanterra.com/

Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Voor de hotels in de steden zou je ook aan Priceline en /of Hotwire kunnen denken. Met name Priceline vergt echter nog wel wat "behendigheid."

Voor autohuur hebben veel forumleden, waaronder ikzelf, heel goede ervaringen met http://www.usareisen.de/. Zij hebben ook een Engelstalige site:  http://www.drive-usa.de/,   zonder Avis en Hertz.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#10 - 01-09-2012, 00:01 uur
Groet,

Old Faithful

Jez

Je betaalt niets extra's voor het inleveren op een andere locatie binnen Californië. 

......en Nevada. Wellicht ook nog een optie. Voor auto's kun je kijken bij www.usareisen.de, www.autoeurope.nl of www.dertour.de. Eerste 2 al vaak gebruikt, latste wordt volgende week de 1e keer, maar loopt tot nu toe uitstekend.

Hotels hoef je niet van tevoren te boeken, Amerika is een land bij uitstek om lekker op de bonnefooi te gaan! Tenzij je in de parken zelf wilt slapen, dan is vroeg boeken een must. il je toch alles vastleggen, dan zou je naast de sites die Old Faithful noemt, ook nog www.booking.com kunnen raadplegen.

#11 - 01-09-2012, 07:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Route van Lilo is een prima voorstel.
Yellowstone sowieso niet doen, je bent minimaal 3 reisdagen er naartoe kwijt en alleen al de highlights in het park bekijken vergt 4 dagen, dus al met al kost het je een week wil je het goed doen.
Arches zou in principe wel kunnen, maar dan zou je Los Angeles/Joshua Tree moeten laten vallen en bv. terugvliegen na de Grand Canyon vanaf Phoenix.
#12 - 01-09-2012, 09:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lilo

Die 613 € is een prima prijs. Ik zou niet twijfelen en direct boeken.

Lilo
#13 - 01-09-2012, 10:15 uur

Joery3003

Zag in je eigen plan dat je ook Green River, Utah wilde aan doen. Wij zijn daar geweest in 2010. Ik zou daar gewoon doorheen rijden en daar verder niet verblijven. Erg vieze motels!
#14 - 21-11-2012, 14:37 uur
Voor de 2e naar Amerika!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15