Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

advies over eerste rondreis 24 dagen ZuidWest Amerika

Discussie gestart

Lucie

Beste allemaal,

Ik heb de voorbeeld routes bekeken en hier en daar een beetje aangepast, omdat we 24 dagen hebben.
Nu heb ik ook het Efteling voorbeeld gelezen en dat is wat we uiteraard niet willen, maar wat wel op de loer ligt, want al die keuzes!
Ik hoor graag jullie advies. Is deze reis te doen of te gehaast?

Reis Zuid-West Amerika
 
Dag 1 –  Amsterdam – San Francisco     
Dag 2 – San Francisco
Dag 3 – San Francisco - Yosemite NP (170 miles / 3 uur)
Dag 4 – Yosemite NP
Dag 5 - Yosemite NP – Tioga pass - Bishop (158 miles, 3,5 uur)
Dag 6 - Bishop - via Dead Valley – Las Vegas (230 miles / 4 uur)
Dag 7 –  Las Vegas
Dag 8 –  Las Vegas – Springdale (Zion) (158 miles / 2,5 uur)
Dag 8 –  Springdale (Zion)
 Dag 9 –  Springdale (Zion) – Bryce (85 miles / 2 uur)
Dag 10 –  Bryce – Page (151 miles / 2 uur en 3 kwartier)
Dag 11 – Page – Monument valley (125 miles, 2 uur)
Dag 12 – Monument valley –  Grand Canyon  – (183 miles, 3,5 uur)
Dag 13 – Grand Canyon – via Seligman/Kingsman (route 66)/Oatman – Needles (223 miles, 3 uur en 45 min)
Dag 14 –  Needles  – via Yoshua tree NP ?– Anaheim (264 miles, 4,5 uur)
Dag 15 –  Anaheim /Disneyland
Dag 16 –  Anaheim – LA/Santa Monica (44 miles, 1 uur)
Dag 17 –  LA/Santa Monica
Dag 18 -  LA/Santa Monica
Dag 19 – LA – Pismo Beach (200 miles, 3 uur)
Dag 20 –  Pismo Beach  –  Monterey (150 miles, 4 uur)
Dag 21 –  Monterey - San Francisco (104 miles, 2 uur)
Dag 23 – San Francisco – Amsterdam
Dag 24 – Aankomst Amsterdam

Groeten,
Lucie


 



 

#1 - 25-09-2017, 23:42 uur

Cees A

Hoi Lucie
De voorbeeldroute is zo opgesteld dat je in 3 weken alle belangrijke plaatsen in het zuid-westen van Amerika bezoekt
Qua tijdsverdeling is er in die route overal genoeg tijd om de highlights van een park of plaats te bekijken.
Je hebt er tevens tijd voor een paar korte of middellange wandelingen.
Heb je ergens extra plannen, zoals extra lange wandeling(en) of een andere activiteit(en), plan daar dan extra tijd voor in.

Zo te zien hebben jullie alleen extra plannen in LA.
Je hebt een extra dag ingepland voor Disney en 2 dagen voor Santa Monica.

Ikzelf ben geen liefhebber van LA en ik zou dan ook die 2 dagen Santa Monica liever ergens anders besteden.
Maar hé, dat zijn persoonlijke accenten die voor iedereen anders zijn.
Trek wat dat betreft gewoon je eigen plan.
Ik heb voor de rest eigenlijk geen op- of aanmerkingen op je reisplan. ik zou het dan ook gewoon zo gaan uitvoeren.
#2 - 26-09-2017, 08:44 uur

Lucie

Bedankt voor je reactie.
Ik hoor wel meer geluiden van mensen die niet zo enthousiast zijn over LA (bijv omdat een echt stadscentrum ontbreekt en er altijd veel files staan).
Wij hebben die dagen erin gezet, omdat we graag op het strand zijn. Is er ander goed strand alternatief?
Verder heb ik een vraagteken gezet bij Joshua NP, omdat dit vooral in het voorjaar mooi schijnt te zijn.
Is het in de zomer de moeite waard om op te nemen in de planning?

Groet,
Lucie
#3 - 26-09-2017, 13:39 uur

Cees A

Ondanks dat je nog niet in LA bent geweest karakteriseer je deze stad goed.
Greater LA is inderdaad een samensmelting van vele kleine stadjes en dorpjes maar een centraal "hart" ontbreekt.
Inclusief Long Beach en Anaheim heeft deze stad ± 18 miljoen inwoners. Dat is meer dan Nederland.
Weet je meteen waar die files in LA vandaan komen .............

Al de inwoners zitten zich niet bepaald dood te vervelen dus er zal in LA best e.e.a. te beleven zijn.
Ik heb de aantrekkingskracht van deze stad echter nog niet kunnen ontdekken en eerlijk gezegd wil ik dat ook niet.

Ook v.w.b. Joshua Tree heb je gelijk.
In de zomer ziet dit park er wat dor en doods uit en krijg je het idee dat hier nooit iets kan groeien.
In de zomermaanden kan het er ook aardig warm worden. Temperaturen van rond de 40 graden zijn dan normaal.
Geen temperatuur voor lange wandelingen ..........
In het vroege voorjaar is de temperatuur aangenaam en als dan ook nog de woestijn in bloei staat, is het park een grote bloemenzee.
Dat dorre en doodse park van de zomermaanden ziet er in het voorjaar ineens heel anders uit.
Maar ja, daar hebben jullie niks aan want jullie gaan niet in het voorjaar.
Rij gewoon door het park en kijk of de temperatuur zodanig is dat je iets kunt ondernemen.
Korte wandelingen als Barker Dam of Hidden Valley zijn misschien mogelijk.
Neem in ieder geval een kijkje bij Key Views, een hooggelegen uitzichtpunt waar je uitkijkt over Palm Springs.

Amerika heeft enorm veel te bieden en vrijwel iedere Amerikareiziger komt in tijdnood omdat er zoveel te beleven is.
Ik vind het persoonlijk dan ook een beetje zonde om (kostbare) Amerika-vakantietijd te "verspillen" aan stranddagen.
Aan het strand liggen kun je in Europa en zelfs in Nederland ook.
Daar hoef je geen hele oceaan en geen heel continent voor over te vliegen.
Overweeg eens om die stranddagen ergens anders in te zetten.

Worden het toch stranddagen en vind je Santa Monica te druk (of te duur) kijk dan eens naar Ventura.
Ventura is een leuk, klein, overzichtelijk plaatsje, zuidelijk van Santa Barbara. Ventura ligt pal aan het strand.
   
#4 - 26-09-2017, 14:57 uur
« Laatst bewerkt op: 26-09-2017, 18:11 uur door Cees A »

Lucie

Bedankt weer voor je reactie!
Wat een fijne informatie. Ventura ziet er ook heel leuk uit.
De keuze voor LA/Santa Monica komt ook deels omdat we een dochter van bijna 16 jaar bij ons hebben.  Santa Monica en Venice Beach kent zij van de tv etc. Maar een dag minder zou wel een optie kunnen zijn (durf nu bijna niet te zeggen dat we in NL zelf ook aan de kust wonen, dus die voetjes in het zand, doen we regelmatig). Wanneer ik de route bekijk weet ik niet zo goed, waar ik een dag bij zou kunnen zetten. Waar is de route "wat krap" of zouden we nog iets nieuws kunnen toevoegen?

Groet,
Lucie 
#5 - 27-09-2017, 10:16 uur

Old Faithful

Een voorzetje om die dag te besteden. Je rijdt nu met één tussenstop in Bishop van Yosemite naar Las Vegas en je noemt daarbij de Tioga Pass en Death Valley. Je zou dat stuk ook met twee overnachtingen kunnen doen: eentje meteen na Yosemite in Bridgeport, Lee Vining of Mammoth Lakes en eentje dichtbij Death Valley. Je hebt zo ook tijd voor bijvoorbeeld Bodie, Mono Lake en Alabama Hills. Bovendien ben je in de koelere avond- en ochtenduren in Death Valley met de mogelijkheid daar ergens van een zonsopkomst en/of zonsondergang te genieten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#6 - 27-09-2017, 12:52 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Een extra overnachting tussen Yosemite en Las Vegas zoals Old Faithful voorstelt is inderdaad de meest logische keuze.

#7 - 27-09-2017, 16:24 uur

Lucie

Dank! Ik ga de puntjes op de i zetten mbt de route!

Groet,
Lucie
#8 - 27-09-2017, 19:40 uur

Dirc

Ik ben meerdere malen in LA geweest (ik reis niet alleen en dan moet je je weleens aanpassen). Ik zou adviseren om alle 'highlights als walk of fame e.d. laten vallen. Dit zijn inmiddels lowlights in een smerig stuk stad naar mijn mening.
De omgeving Griffith Observatory is nog wel aardig maar om daarvoor speciaal naar LA te gaan, mwah.

Kies dan voor Santa Monica. Daar bruist het nog wel. Wij spraken daar mensen die zelf aangaven dat de rest van LA niet super is. Oke, ga je voor Universals en Disney dan wil je in Annaheim nog een hotel pakken.
Enfin, als ik dan mag kiezen neem dan een extra tijd in Annaheim. Je kunt 2 dagen makkelijk besteden in Disney en ook zeker 1 in Universals.

Ik zou dus gaan voor:
OF Joshua Tree - Annaheim - Santa Monica - San Francisco
OF Joshua Tree - San Diego - San Francisco

@Cees A zal zeker voor de laatste optie zijn, op die leeftijd kom je niet in pretparken  ;D
#9 - 27-09-2017, 19:54 uur

Cees A

Hmm,  Dirc begint me een beetje te kennen zie ik.   :)
Ik denk echter dat Lucie San Diego beter voor een volgende reis kan bewaren.
Lucie,  of beter gezegd de kinderen van Lucie,  willen nu naar Disney en de  "glitter en glamour" van Hollywood zien.
Begrijpelijk bij een eerste Amerikareis.
Bovendien valt, zoals Dirc ook schrijft,  Santa Monica best mee.  Beetje druk, maar best leuk.
 
Tips voor Lucie:
Naast het Chinese Theater, op de hoek van Hollywood Blvd en Highland Ave ligt het Highland shopping center.
In dat shopping center staat een soort van "poort" met 3 loopbruggen boven elkaar.
Vanaf die loopbruggen heb je een mooi zicht op de heuvels met de Hollywood letters.
Zie: https://www.flickr.com/photos/69730369@N06/15637966614/in/photostream/
En deze: https://www.flickr.com/photos/69730369@N06/15637964094/in/photostream/

Vanaf de pier van Santa Monica is het maar 4,5 km naar Venice Beach.   Als het niet te warm is kun je er naar toe  lopen.
Als je niet wil lopen,  in Santa Monica kun je ook fietsen huren.
#10 - 28-09-2017, 09:38 uur

Lucie

Wederom dank allemaal voor alle fijne tips! Hier kan geen reisgids tegenop!

#11 - 28-09-2017, 22:21 uur

Hans B

Waarom 24 dagen Lucie.
Zijn de tickets al binnen.
Al ik 4 weken vakantie heb benut ik elk dag. Laatste werkdag volgende dag weg. Terugvlucht - bijkomdag en werken. Dat scheelt mij zeker 2 zo niet 3 dagen in Amerika zijn.
#12 - 29-09-2017, 01:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lucie

Hans,
Dat zouden we zeker gedaan hebben. Maar max. is drie weken, dus 2 dagen extra is al uitzondering.

 
#13 - 29-09-2017, 20:51 uur

Hans B

Oei wat een strenge werkgever(s) hebben jullie.
#14 - 01-10-2017, 04:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lucie

Toch nog een vraagje, als ik bovenstaande planning aanhoudt, dan zijn we in het weekend in Yosemite. Nu heb ik begrepen dat het dan in het park nog drukker dan normaal is. Daarom heb ik het rondje aangepast met Los Angeles als start en eind (qua ticketprijs maakt t niet uit). Maar dan kom ik uit met LasVegas in het weekend. Ook niet handig. Maar 1 van de 2 moet het wel gaan worden. Wat is de dan toch de handigste keuze?

Groet,
Lucie

#15 - 05-10-2017, 22:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15