Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies over rondreis westen juli 2009

Discussie gestart

Foeks

Ik heb al vele topics op dit forum doorgewerkt en heel veel informatie verzameld.
Net zoals velen wil ik hierbij graag mijn voorlopig route voorleggen aan jullie als deskundigen. Ik ben nog onervaren m.b.t. dit gebied en alle opmerkingen zijn dus van harte welkom. Reisperiode is vanaf half juli tot begin augustus 2009.

Dag 1: Amsterdam-Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles - Palm Springs (uitstapje naar Joshua Tree NP)
Dag 4: Palm Springs - Phoenix/Scottsdale
Dag 5: Phoenix-Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Page
Dag 8: Page - Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Las Vegas (via Zion NP)
Dag 11: Las Vegas (o.a. helikopter rondvlucht over Grand Canyon)
Dag 12: Las Vegas - Death Valley NP - Lone Pine
Dag 13: Lone Pine - Yosemite NP (via Tioga pas)
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - Santa Maria
Dag 19: Santa Maria - Los Angeles
Dag 20: Los Angeles - Amsterdam
Dag 21: Amsterdam

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Bert
#1 - 27-08-2008, 16:22 uur

Ine

Een prima schema, alleen zou ik Scottsdale schrappen en dat vervangen door Sedona.
Een schitterend klein stadje, midden tuszsen de rode rotsen. Bovendien op redelijke afstand van de Gr. Canyon, zodat je die 's middags al kunt bezoeken.
Misschien voor Zion NP wat weinig tijd, maar je hebt al aardig wat parken op het schema staan.
St. Maria ligt meer landinwaarts, niet echt handig als je over de kustweg Hwy 1 (de mooiste route) gaat rijden. Dan kan je beter in Cambria overnachten.
#2 - 27-08-2008, 16:26 uur

Foeks

Dankjewel voor je snelle reactie Ine!
Is het van LA direct naar Sedona niet te ver om in één dag te doen?
#3 - 27-08-2008, 16:32 uur

hdeweert

Hallo
Ik zou van LA naar Blythe rijden en onderweg via Twentynine Palms Joshua Tree National Park bezoeken.
Onderweg kun je in het park even uitstappen en wat bekijken, het is niet een park waar je de hele dag wilt
rondlopen. Als je echt vroeg vertrekt kun je eventueel doorrijden naar Phoenixs en heb je de volgende dag
tijd om daar de Apache trail te rijden. Ook kun je deze dag gebruiken om in Zion wat rond te kijken je trekt
daar wat weinig tijd voor uit.

Harm
#4 - 27-08-2008, 16:48 uur

tino

La - Sedona is te doen op een dag, tenminste als je de interstate pakt. Wel een saaie weg dan, maar dan kan het in 6 uur rijtijd.
Santa Maria ligt volgens mij wel aardig op de route, maar is verder geen interesante stad. Er gaan wel veel reisorganisaties heen dus ik neem aan dat de hotels in Santa Maria wel relarief goedkoop zijn.

Verder vraag ik me af waarom je eerst naar Grand Canyon gaat en dan later nog een helicopter vlucht maakt naar de Grand Canyon? Kan ook vanuit de Grand Canyon zelf. Je hebt anders wel erg weinig tijd voor Las Vegas zelf.
#5 - 27-08-2008, 16:55 uur

Marianne

Ik zou vanuit L zo snel mogelijk anar de Grand Canyon rijden (het kan in 1 dag, maar je kunt beter ergens onderweg overnachten)  en al de eerste dag vertrekken.  Dn houd je meer ruimte over voor het tweede deel van de reis, want daar heb je nu niet veel ruimte. In 1 dag van SF naar LA via de kustroute is te doen maar betekent geen tijd voor dingen onderweg.
Zion overslaan vind ik jammer, ik zou hier een volle dag nemen (2 nachten). Voor Bryce kun je wel een dag minder nemen, je bent er vrij snel vanuit Page. Yosemite is veel en veel groter en diverser dan de Grand Canyon en Bryce, maar je trekt er evenveel tijd voor uit. Kijk eens wat je precies wilt bezoeken daar, maar een extra dag lijkt me sowieso geen overbodige luxe.
Death Valley is een overnachting waard, maar dan wordt de afstnd naar Yosemite weer te lang, moeilijk om keuzes te maken.

Die helicoptervlucht vanuit Las Vegas zou ik ook afraden; voegt weinig toe. Als je wel een vlucht wilt maken doe dat dan vanaf Tusayan, bij de GC.

Je zou kunnen overwegen om in Phoenix te beginnen en in LA te eidnigen, dat scheelt aaridg wat tijd en kilometers. Je kunt Sedona en omgeving dan op weg naar de GC doen. Je mist Joshua Tree, maar dat lijkt me voor een eerste reis met zoveel andere parken geen probleem.

Marianne
#6 - 27-08-2008, 17:12 uur

Foeks

Ik denk dat ik inderdaad Phoenix/Scottsdale maar ga schrappen en in 1 overnachting (i.p.v 2) naar de Grand Canyon ga.
De vlucht met de helikopter vanuit Vegas laat ik vooralsnog vervallen (misschien doe ik die wel vanuit de GC zelf of helemaal niet maar dat beslis ik dan terplekke).

Ik dacht dat Bryce Canyon erg bijzonder is (dat zijn de foto's die ik zie in ieder geval wel) maar is blijkbaar niet zo groot. Ik overweeg dus om de overnachting daar te laten vervallen en toch wat meer tijd in Zion te hebben of eventueel meer tijd in Yosemite.

De rit van SF naar LA over de Hgwy 1 doe ik overigens in 2 dagen, dat moet toch wel kunnen?


#7 - 28-08-2008, 08:58 uur
« Laatst bewerkt op: 28-08-2008, 09:00 uur door Foeks »

Ine

Dankjewel voor je snelle reactie Ine!
Is het van LA direct naar Sedona niet te ver om in één dag te doen?

Ja dat is te ver in 1 dag. Maar in het 1e bericht staat dat je van LA naar Palm Springs (Joshua Tree NP) rijdt en daar ergens overnacht.
Vanaf daar is het wel te doen in 1 dag.
Bryce is inderdaad niet zo groot, je kunt in priincipe alles vanaf de weg aan de bovenkant zien. Maar natuurlijk moet je om het nog beter te ervaren wel af en toe een wandeling naar beneden maken. Zorg wel voor goed scheisel en neem drinken e.d. mee. Ook is Bryce tijdens zonsondergang ook heel bijzonder, dus een overnachting zou zeker niet slecht zijn.
#8 - 28-08-2008, 09:37 uur

tino

De rit van SF naar LA over de Hgwy 1 doe ik overigens in 2 dagen, dat moet toch wel kunnen?

Op zich is het wel te doen, je hebt alleen wat minder tijd en zit wel 2 relatief lange dagen in de auto. Zelf vorig jaar dit ook in 2 dagen gedaan. Tijd genoeg om enkele stops te maken bij bijvoorbeeld Malibu beach, Santa Barbara, Solvang, Point Lobos State Reserve en om de 17 mile drive te doen.
#9 - 28-08-2008, 10:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15