Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies reisplan SF- San Diego

Discussie gestart

MelenRich

Bedankt! Ik heb via je link het gelezen. Dat is wel even een domper, omdat we heel erg graag de sequoia bomen willen zien.
Wat nu te doen? Hebben jullie nog advies waar we ze dan eventueel wel kunnen zien in ons reisplan? Of moeten we ons reisplan aanpassen en er toch voor kiezen om naar sequoia NP te gaan en 1 dag Yosemite of Moab inleveren? Zo ja, hoe kunnen we dit dan het beste in ons reisplan verwerken?

Groetjes!
#16 - 10-05-2015, 16:14 uur

Marianne

Ik had in mijn tweede post al aangegeven waar je sequoiabomen kunt zien. ^-^

In Sequoia NP (of in Kings Canyon) zijn ze wel talrijker en groter, maar dat kost je veel extra tijd. Schrijf je route zoals je hem nu hebt nog eens op, dan is het makkelijker te zien of het nog in te passen is.

Marianne
#17 - 10-05-2015, 16:32 uur

Hellen

Een hele mooi reis, maar zeer ambitieus vind ik persoonlijk. Wat jullie in 23 dagen willen doen hebben wij 2 x 4 weken over gedaan. Je hebt dan rustig de tijd om alles te bekijken.

Als je via Lee Vining naar Yosemite gaat,  dan zou ik zeker Mono Lake bezoeken. Hier vind je mooie tufstenen uitsteeksels.
Wanneer je naar Lake Havesu rijdt is het leuk om vanaf Kingston de 68 naar Needles te nemen. Je neemt dan een stukje oude route 66 mee en rijdt door de bergen. Halverwege kom je in een plaatsje waar nog ezels rondlopen. Wel toeristisch maar toch leuk. Houdt er rekening mee Dat het bij Lake Havesu behoorlijk heet kan worden.
#18 - 10-05-2015, 19:55 uur

Terpies

Wanneer je naar Lake Havesu rijdt is het leuk om vanaf Kingston de 68 naar Needles te nemen. Je neemt dan een stukje oude route 66 mee en rijdt door de bergen. Halverwege kom je in een plaatsje waar nog ezels rondlopen. Wel toeristisch maar toch leuk. Houdt er rekening mee Dat het bij Lake Havesu behoorlijk heet kan worden.

Volgens mij bedoel je Kingman (ipv Kingston). Het plaatsje met de ezels heet Oatman. Dit plaatsje bereik je door vanaf Kingman de 10 te nemen, en niet de 68.....
#19 - 10-05-2015, 19:59 uur
« Laatst bewerkt op: 10-05-2015, 20:01 uur door Terpies »

MelenRich

Hallo,

Ik had gezien Marianne dat je zei dat je de sequoia bomen in Yosemite kunt zien. Dit is ook onze bedoeling, maar aangezien ze hier de Mariposa Grove Road en de Mariposa Grove tijdelijk sluiten voor ongeveer 24 maanden vanaf begin juni of juli 2015, dachten wij dat dit niet meer mogelijk was.
Volgens mij is de Merced Grove of Tuolumne grove in Yosemite wel bereikbaar, dus misschien hoeven we ons reisplan maar minimaal te wijzigen (qua route)

Ik heb onze route uitgeschreven met wat we tot nu toe hebben uitgezocht/bekeken wat we misschien willen gaan doen... Het zal vast nog niet allemaal kloppen. Reisplan is nog niet definitief. Er is nog niets geboekt, dus alles nog mogelijk.

Ben zeer benieuwd of dit alles haalbaar is aangezien er word aangegeven dat we misschien te veel willen zien in een te korte tijd....
Gehaast reizen lijkt me ook niet goed en we zijn wat onervaren.
In dat geval zal er misschien een deel van de reis ingekort moeten worden vanaf bryce (tot ongeveer aan grand canyon) ook al denken we dat de canyonland wel gaaf zouden om in de jeep te rijden.

Voorlopig reisplan:

Dag 1, 21/09
AMS - San Francisco


Komen s’avonds aan rond half 9. Transfer van luchthaven naar hotel in SF.

Dag 2, 22/9
San Fransico
– SF verkennen;

Fietstocht over de Golden Gate Bridge naar Sausalito en terug met de veerboot.
Bezoek aan Muir Woods
Evt Alcatraz?

Dag 3, 23/9
San Francisco – Yosemite
      200 mls   320 km   3.30 uur rijden

S’ochtends huurauto ophalen en rijden naar Yosemite. Vertrekken rond 9u. Rond 13u aankomst Yosemite. Lunchen.

Gehele middag in Yosemite

Overnachten in: El Portal ( of elders, staat nog niet vast)

Dag 4, 24/9
Yosemite


Excursies/ wandelingen in yosemite

Overnachten in evt. cabin of El portal

Dag 5, 25/9
Yosemite


Zipplining?!

Overnachten in El Portal (of elders, staat niets vast)

Dag 6, 26/9
Yosemite – Death Valley


S’ochtends vertrekken via de Tioga Pass. Onderweg kort bezoek aan Mono Lake.

Overnachting:
Overnachten in Panamint Springs resort (of elders, staat niet vast)

Dag 7, 27/9
Death Valley naar Las vegas
   215 mls   345 km   4.15 uur rijden

Via de 190 tot aan Zabriskie Point (uitzichtpunt)
Via de Badwater Road naar het zuiden. 
Kort bezoek aan Badwater basin. Via de Jubilee Pass weg vervolgen naar Las Vegas.

Overnachten LV in:

Dag 8, 28/9
Las Vegas


Gunstore
Zipplining (of elders in NP)
De stripp
S'avonds bezoek aan mystère van Cirque du Soleil (vtv kaart boeken)

Dag 9, 29/9
Las Vegas – Zion
         160 mlls   255 km   2.30 uur rijden   

Via Valley of Fire; korte stop voor wandeling a 30/45 min (white domes)

S’middags deel van Zion park bezichtigen.

Overnachten
Overnachten in Springdale of Hurricane

Dag 10, 30/9
Zion


Wandelingen in Zion (nog uitzoeken)

Dag 11, 1/10
Zion – Bryce
            85 mls   135 km   1.45 uur rijden   

Onderweg bij zion tunnel korte Canyon overlook trail lopen

Overnachten in bryce view lodge of ander dorp nabij bryce

Dag 12, 2/10
Bryce Canyon - Capitol Reef
   115 mls – 185 km – 2.30 uur rijden

Rijden via Hwy 12 naar Capitol reef

Overnachten
Overnachten bij de splitsing van Hwy's 12 en 24 (hotel nog zoeken)

Dag 13, 3/10
Capitol Reef – Moab   
      150 mls – 245 km – 2.35 uur rijden  (via Goblin Valley)

Dag 14, 4/10
Moab


Bezoek Canyonlands middel een 4WD Jeep te huren.
Overnachten in Moab

Dag 15, 5/10
Moab - Monument Valley
      145 mls – 235 km – 2.35 uur rijden

Evt. jeepsafari

Overnachten in Kayenta of mexian hut

Dag 16, 6/10
Monument Valley – Page
      125 mls – 200 km – 2 uur rijden

Bezoek Lower Antelope Canyon
Overnachten in Page

Dag 17, 7/10
Page – Grand canyon
      140 mls – 230 km 2.30 uur rijden

Rijden via de 64.

Bezoek Gran canyon. Nog uitzoeken
 
Dag 18, 8/10
Grand canyon - Lake Havasu


Bij Kingman de 10 nemen naar Needles?

Off road tour in lake havasu (alleen kan wel rond 5u duren) Aankomst moet dan wel rond 12u zijn... Ook misschien te heet.
En anders een leuk water activiteit..


Dag 19, 9/10
Lake Havasu – Palm Springs


Via Joshua Tree NP (kort bezoek) en door naar Palm Springs

Dag 20, 10/10
Palm springs – San Dieg
o

Palm Springs Aerial Tramway of Agua Caliente Indian Canyons
Daarna naar San diego rijden.

Dag 21, 11/10
San Diego


"Rustdag" dagje strand?
Anders evt. bezoek aan seaworld.

Dag 22, 12/10
San Diego – AMS


S'ochtends rond half 11 terug vliegen naar AMS.
#20 - 11-05-2015, 16:20 uur

Cees A

Je schema is goed haalbaar. Maak je maar niet bezorgd.
Misschien kun je niet alle geplande activiteiten uitvoeren en mischien mis je nu een bezienswaardigheid onderweg, maar wat geeft dat ?
Je kunt beter te veel activiteiten op je programma hebben staan zodat je wat te kiezen hebt dan te weinig.

Opmerkingen:
Ik zie op dag 2 een bezoek aan Muir Woods staan.  Hoe wil je daar naar toe als je (nog) geen auto hebt ?
Ik zie ook dat je maar 1 dag in Moab zit. Je hebt dus geen of heel weinig tijd voor Arches.
Die Jeeptocht door Canyonlands alleen al maakt het de moeite waard om via Moab te rijden, dus ik zou vanwege het feit dat je geen tijd hebt voor Arches Moab niet schrappen.

Mocht je toch besluiten om je reis in te korten (het is immers jouw vakantie) dan zou je dat heel simpel kunnen doen door van Capitol Reef rechtstreeks naar Monument Valley te rijden en Moab te schrappen
In de voorbeeldroute zie je bij deel 4B dat je dan via Natural Bridges, Moki Dugway en Goosenecks rijdt.
Zie: ---->      http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136277/#msg136277 

Maar -------- zoals eerder gezegd, voor mij hoef je niks te schrappen .................     
#21 - 11-05-2015, 17:04 uur

Marianne

Ik had gezien Marianne dat je zei dat je de sequoia bomen in Yosemite kunt zien. Dit is ook onze bedoeling, maar aangezien ze hier de Mariposa Grove Road en de Mariposa Grove tijdelijk sluiten voor ongeveer 24 maanden vanaf begin juni of juli 2015, dachten wij dat dit niet meer mogelijk was.
Volgens mij is de Merced Grove of Tuolumne grove in Yosemite wel bereikbaar, dus misschien hoeven we ons reisplan maar minimaal te wijzigen (qua route)
Ik had dan ook in mijn bericht de Merced Grove en Tuolumne Grove genoemd. :)
Kijk eens op deze site om een keuze te kunnen maken: http://redwoodhikes.com/Sequoias.html (even naar bneeden scrollen voor het overzicht van Yosemite).

Als je in Yosemite in een cabin wilt overnachten kun je het beste zo snel mogelijk eens kijken of er iets vrij is. Zie daarvoor www.yosemitepark.com.
Er zijn vaak annuleringen dus regelmatig checken kan lonen.

Met één stop tussen Yosemite en Las Vegas zou je ook aan Bishop of Lone Pine kunnen denken, maar Panamint Springs ligt wel mooi. Hou er rekening mee dat het vroeg donker is in september, zorg ervoor dat je voor het donker bij je hotel bent.

Voor Arches heb je nu geen tijd gepland als ik het goed begrijp. Dat zou wel jammer zijn. Voor meer rust is het, zoals Cees ook zegt, niet gek om dan Moab te laten vallen en de route via de 95 te nemen. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag.
Je kunt dan meer tijd nemen voor Page, daar is genoeg te zien in de omgeving.

Kijk eens in mijn 2011-verslag voor mijn reis in september, dan krijg je een idee wat er mogelijk is.
Voor wandelingen in de parken zie mijn wandelsite.

Marianne

#22 - 11-05-2015, 18:05 uur

Hans B

Voor een reis van drie weken in Arches echt ver uit de route.
Beperk je mijlen en bezoek wat je bezoekt goed.
#23 - 18-05-2015, 20:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15