Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies Rondreis Amerika i.c.m. Yellowstone/NY

Discussie gestart

Terpies

@Old Faithful,

We willen rond 30 mei 2017 vertrekken, we hebben via een reisbureau een mooie prijs aangeboden gekregen.

Ben wel benieuwd naar 'een mooie prijs', omdat je, als je je route definitief hebt bepaald alsnog hier op het forum tips vragen aan de mensen die er daadwerkelijk geweest zijn.

Niets ten nadele van een reisbureau (of het gebruik ervan, want ik wil niemand brood uit de mond stoten), maar gezien de ervaringen van de mensen hier op het forum over specifiek de USA en ook zeker over dit deel van de USA vraag ik me altijd af wat in de huidige tijd met internet de toegevoegde waarde is van een reisbureau.

Googlen op een goedkope ticket prijs en een huurauto en vervolgens per dag (wellicht op de bonnefooi?? (heeft ook zijn charme)) een hotel overnachting boeken is zelf ook prima te doen, zeker met de tips van mensen hier op het forum.

Uiteraard kan je er ook voor kiezen om een volledig georganiseerde reis (waarbij alles qua tempo, route en overnachtingen vooraf al geregeld is) te boeken, dat is jouw/jullie keus.

Mijn ervaring is, dat het in de USA prima te doen is om op de bonnefooi te reizen, je route globaal of specifiek te bepalen en af en toe de avond van te voren (of bij hotspot locaties zoals in de parken, ruim van te voren) een hotel te boeken.

Succes met het plannen van je reis.
#16 - 09-09-2016, 17:25 uur

tompie440

Hi Terpies,

We zijn inderdaad druk bezig met keuzes maken, maar inderdaad lastig.
De prijs van de totale reis incl. vluchten, huurauto en hotels voor 2 personen lag op circa 5,6k euro's. Wat is jouw mening daarover?
Uit reacties waren het qua ligging geen verkeerde hotels. Maar we twijfelen inderdaad om niet alle overnachtingen vooraf via het reisbureau vast te leggen, ook om zo nog enige flexibiliteit gedurende de reis te houden.
Voordeel van een reisbureau leek ons dat we nog iets hebben om op terug te vallen, voor zover iets waard is. En de eerste zoektermen zelf zijn vooralsnog duurder, dus tips zijn welkom :)

Wat betreft keuzes maken, wat lastig blijft neigen we naar het volgende. De steden zijn voor ons minstens net zo belangrijk als sommige natuurparken, vandaar tot we tot volgende schets zijn gekomen. (hebben nog niet de tijd gevonden voor een meer gedetailleerder overzicht).
Plekken als Zion/Moab krijgen niet onze voorkeur, ook deels op basis van familieleden die deze zomer zijn geweest en de parken wel hebben aangedaan.

1. AMS -> NY (middag landen)
2. NY
3. NY
4. NY
5. NY -> Bozeman (vlucht in de ochtend) En hotel zoeken aan bovenkant Yellowstone Park
6. YS (overnachting in park)
7. YS (overnachting in park)
8. YS -> SLC (al reizend door YS park richting Salt Lake. 's avonds aankomst SLC)
9. SLC -> Bryce (lange reisdag)
10. Bryce -> GC (lange reisdag)
11. GC
12. GC -> Las Vegas
13. LV
14. LV -> Death Valley (nabij Yosemite park)
15. DV -> YP
16. YP
17. YP
18. YP - > San Francisco
19. San Francisco
20. SF - > Prismo beach
21. Prismo beach
22. PB - > LA
23. LA -> AMS

We hebben dus wat meer tijd ingebouwd voor onze top 2 parken YS + YP, wat betekend dat we in het midden van de reis een aantal pittige reisdagen hebben rondom SLC-Bryce-GC. Die nemen we op de koop toe, om later na wat meer rust in te bouwen.
Hoewel we nog twijfelen om 1 dag langer te blijven, om wat meer marge in te bouwen.
LA trekt mij niet zo zeer, en mijn vriendin is hier al geweest. Vandaar dat we hier ingekort hebben, maar voor alsnog zijn we aan het stoeien met de vele (goede) adviezen die we krijgen :)

Lastig voor ons om af en toe in te schatten wat ons het meest zou trekken.
#17 - 09-09-2016, 19:17 uur

Hans B

Wat is de reden om zoveel tijd uit te trekken voor het laatste deel van SF naar LA.
Zeker als je vriendin al zegt dat LA tegen valt (ben ik het mee eens).
Als je een stuk van de highway 1 wil rijden ga dan van Yosemite naar Monterey en rij omhoog naar SF.
Heb je een 125 mijl lang prachtig stuk.
De tijd die je er mee 'wint' kun je heel goed elders gebruiken.
#18 - 10-09-2016, 09:30 uur
« Laatst bewerkt op: 10-09-2016, 10:37 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Hi Terpies,
We zijn inderdaad druk bezig met keuzes maken, maar inderdaad lastig.
De prijs van de totale reis incl. vluchten, huurauto en hotels voor 2 personen lag op circa 5,6k euro's. Wat is jouw mening daarover?

Ik ben @Terpies  niet, maar ik vind 5600 euro voor tickets, auto en hotels gezien de periode (mei/juni) waarin je gaat nogal veel.
Met die 5600 euro ben je er namelijk nog niet. Je moet ook eten, drinken, tanken enz.

Ter vergelijking de kosten van mijn 30 daagse reis van dit jaar waar o.a. ook Yellowstone, Salt Lake City en Las Vegas in zat.
Ik weet dat er grote verschillen zijn tussen hoogseizoen- en voor/naseizoenprijzen.
Wij, 2 personen, maakten die reis van half mei t/m half juni.    Dat is dus ongeveer in dezelfde (voorseizoen)periode als jullie.

Vliegtickets boekte ik zelf rechtstreeks bij Delta Airlines via hun website.
Huurauto boekte ik via de website Hertz.nl
Een klein aantal hotels boekte ik via de websites van de hotels zelf, de rest ging op de bonnefooi.
Alle hotelboekingen waren gratis annuleerbaar tot op de dag van aankomst

Mijn vliegtickets waren 596 PP. Jouw mulicity-tickets zullen iets duurder zijn, zeg ruim genomen 700 € PP  = 1400 €
Mijn huurauto (full-size 4 drs. ) kostte me voor 30 dagen 805 €
Jij hebt minder huurdagen, maar jij zit met drop-off kosten. Ik schat dus dat jouw auto ongeveer 1100 € kost.
Mijn gemiddelde hotelprijs was iets minder dan 85 $, oftewel 75 € per kamer per nacht.
Nou ben ik goed bekend in Amerika en weet hoe het spel met hotelkamers wordt gespeeld.
Voor een newby als jij lijkt me een hogere gemiddelde prijs reλler.   Laten we 85 € aanhouden. 22X85= 1870 €

Dit alles opgeteld kom ik dan aan: Tickets 1400 + auto 1100 + hotels 1870 = 4370 €
Dat scheelt 1230 € met jouw reisbureau-offerte .............

Zoals ik hierboven al schreef, met die 4370 € van mij of die 5600 € van jou ben je er nog niet.
Je moet in Amerika ook nog eten, drinken, tanken, een jaarpas kopen voor de nat.parken, entree betalen voor andere attracties.
Veel van dit soort uitgaven zijn persoonlijk en afhankelijk van de eisen die je stelt.
Om je een idee te geven, voor dit soort kosten houden wij een bedrag aan van gemiddeld 100 € per dag.  22 X 100 = 2200 €
Wij hebben altijd hotels met ontbijt (dus geen aparte ontbijtkosten) en gebruiken lunch en diner in restaurants.
Dat zijn geen ***Michelin restaurants maar gewone familierestaurants.
Als we een hele dag in een park verblijven kopen we picknickbroodjes bij een broodjeszaak of bij een supermarket voor de lunch.

Het totale kostenplaatje van je vakantie is bij zelfdoen is:  4370 + 2200 = 6570 €
Als je ingaat op de offerte van je reisbureau wordt het:       5600 + 2200 = 7800 €
#19 - 10-09-2016, 10:08 uur

tompie440

Hi Hans,

Goede tip, daar gaan we inderdaad naar kijken. We wilden als laatste nog even een stranddag inplannen. Maar terechte opmerking, we kunnen ook vanuit San Francisco terug vliegen.  Dan lijkt de reis al wel meer vorm te krijgen.

Wat is een tip om de hotels zelf te boeken in parken als Yellowstone/Yosemite? Snelle google resultaten laten zien dat deze vol zitten/hoofdprijs zijn, waarschijnlijk worden die opgekocht door de resiorganisaties?
Hotels in de steden zou verder geen probleem moeten zijn om zelf te boeken inderdaad.
#20 - 10-09-2016, 12:33 uur

Old Faithful

Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kosteloos te annuleren is. Een andere optie is het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB pas (v.a. €15) nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een iets goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.

Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Je zou ook aan Priceline en /of Hotwire kunnen denken. Met name Priceline vergt echter nog wel wat "behendigheid" en je kunt vaak niet kosteloos annuleren.

Veel forumleden gebruiken een reserveringssite als booking.com of expedia.com. Je vindt daar een compleet aanbod. Je mist echter de senioren- of A.A.A.-korting. Let ook op of je eventueel kosteloos kunt annuleren.


Voor accommodatie in de  National Parks kun je via de sites van nps.gov ---> plan your visit ----> eating and sleeping kijken. Als je meerdere dagen zoekt, kijk dan toch per dag. Kijk regelmatig, want er komt soms iets vrij door annuleringen. Soms helpt bellen, omdat blijkbaar niet alle annuleringen op de site komen.
Bij Yellowstone heb je net buiten het park hotels in West Yellowstone (veel), Gardiner en Cooke City.
Bij Yosemite zijn net buiten het park enkele mogelijkheden in El Portal. Oakhurst, Groveland en Mariposa liggen op ongeveer een uur en een kwartier rijden van de vallei.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#21 - 10-09-2016, 13:18 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Verdorie, Old Faithful is me weer voor.  :afro:
Nou ja, ik ga m'n tekst nu niet meer wijzigen.  Sorry dus voor eventuele dubbele stukjes tekst.

Waarom zou je je zoektocht beperken tot accommodaties in de parken ?
Waarom zou je de hoofdprijs betalen voor een primitieve cabin of tent, soms zelfs zonder eigen wc/bad ?
Veel van die "cabins" in de parken, de goede (meestal de nieuwere) uitgezonderd, zijn niet meer dan een soort van tuinhuisje met een bed erin.
In Yosemite is er zelfs een "tentenkamp" dat me doet denken aan die vluchtelingenkampen in Afrika die je op het nieuws ziet.
Okι, de locatie is vaak goed, maar masochisme heeft z'n grenzen. De prijs/kwaliteitsverhouding van parkaccommodaties klopt gewoon niet.
Ik persoonlijk mijd dat soort accommodaties daarom als de pest.
Ik ga liever naar een goed hotel met een betere prijs/kwaliteitsverhouding in een plaatsje buiten het park en neem de 15-30 min extra reistijd voor lief.
Zo'n plaatsje heeft meestal ook een groter aanbod in restaurants zodat je niet afhankelijk bent van het schrale  park-cafetaria-menu

Als locatie voor jou heilig is houdt het op en moet je de prijs die daarbij hoort zonder morren accepteren.
Dat alles nu vol zit zegt niet zoveel. Vanwege annuleringen komen er geregeld kamers of cabins vrij.
Regelmatig kijken en ik weet bijna zeker dat je binnen een paar weken iets hebt gevonden.

Als het budget ook een rol speelt zou ik willen adviseren om mijn (ook mijn vorige) berichten wat beter te lezen en eens verder te kijken dan de parkgrenzen.
Bij de voorbeeldroutes (zie eerdere links) worden bij ieder park plaatsjes genoemd waar betaalbare hotels zijn
Bij Yellowstone national park is dat bijvoorbeeld West-Yellowstone (ligt pal tegen de westelijke ingang)
Of  Gardiner (ligt tegen de noordelijke ingang aangeplakt) of  Cooke City (ligt bij de noord-oostelijke ingang)
Vul zo'n plaatsnaam maar eens in bij een hotelboekwebsite, dan zie je het hotelaanbod van zo'n plaats.

#22 - 10-09-2016, 13:48 uur

tompie440

Dit is de reis zoals we hem nu hebben opgesteld, mede naar aanleiding van jullie tips (waarvoor dank).
Hierin hebben we nu inderdaad ook aangegeven voor onszelf wat de pittige reisdagen zijn, en geprobeerd ook wat rustigere dagen toe te voegen.



Zitten er volgens jullie nog aandachtspunten bij waar we op moeten letten?
We hadden hier ook ergens over Page gelezen, dat dit een mooie locatie is mede ook om even wat rust in te lassen. Wat is jullie idee hiervan?

Reis lijkt nu redelijk in orde, nu moeten we ons verder gaan verdiepen op de exacte locaties/hotels.
#23 - 10-09-2016, 14:51 uur

Hans B

Als het lastig (duur) is om in Gardiner iets te vinden, zou je ook in Bozeman kunnen blijven, is 1 1/2 uur rijden van Yellowstone.
Kun je misschien een iets later vliegtuig nemen.

Page : Antelope Canyon, Glen Canyon dam, Horseshoe Bend
en de dag is gevuld.
#24 - 10-09-2016, 15:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Het zou nog te overwegen zijn om van Las Vegas in een keer naar bv Lone Pine te rijden, de volgende dag vanaf daar naar Yosemite, win je een complete dag mee.
#25 - 10-09-2016, 15:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Schema ziet er best goed uit. Een hele verbetering t.o.v. je 1e reisplan
Maar ..... Ik zou die extra dag van Grand Canyon naar Yellowstone verplaatsen.
Je hebt nu maar 2 volle dagen in Yellowstone. Beetje krap.
Van Page naar Grand Canyon (ingang Desert View) is maar 1.45 uur rijden.
Je hebt dus die dag, zeker als je wat vroeg uit Page vertrekt, nog bijna een hele dag om Grand Canyon te bekijken en zo groot is dat park nu ook weer niet.
Op de dag dat je naar Las Vegas rijdt zou je dan in de ochtend nog de zonsopkomst kunnen bekijken en kun je eventueel een helicoptervlucht maken.
Van Grand Canyon naar Las Vegas is een uurtje of 4 rijden, dus zelfs als je na de lunch vertrekt uit Grand Canyon ben je nog voor de avond in Las Vegas.
Je zou je eens moeten afvragen wat je die hele extra dag die je nu in je planning hebt staan voor Grand Canyon nog zou willen doen in dit park, vooral omdat je in je openingsbericht schrijft dat je niet actief wil gaan hiken.
M.i. komt die dag in Yellowstone beter tot z'n recht.

Hans geeft je de optie om tussen Death Valley en Yosemite 1 dag te winnen en dat kan natuurlijk ook.
Je mist dan echter de tijd om Alabama Hills, Mono Lake en Bodie te bekijken.
(zie info over deze genoemde bezienswaardigheden bij onze voorbeeldroute)

Edit: Info over Page toegevoegd.
Informatie over Page vind je hier:  http://www.verenigdestaten.info/steden-page-arizona/
#26 - 11-09-2016, 11:00 uur
« Laatst bewerkt op: 11-09-2016, 11:34 uur door Cees A »

kingcoevering

Yellowstone NIET kan echt NIET.

Dit is echt een must. By far het mooiste en indrukwekkendste wat ik ooit heb gezien. Verder zag ik dat jullie nogal jong zijn. Mijn tip: neem een tent mee (of koop die daar) en je slaapt waar en wanneer je maar wil voor 20$ of minder.
#27 - 19-09-2016, 16:34 uur

tompie440

Top, die reactie hadden we nodig. Yellowstone wordt inderdaad onze 'must see' op deze reis. Kwam toevallig gisteren ook voorbij bij 3 op reis.  :afro:

Wat betreft die tent, wellicht wat verwend, maar zulke kampeerders zijn we niet  ^-^. Maar met beetje neuzelen kom je toch nog  op leuke hotelprijzen uit! Dan liever iets duurder.
Maar bedankt voor de tip!
#28 - 20-09-2016, 20:52 uur

kingcoevering

Ben er zo verslingerd aan geraakt dat we volgend jaar wsl weer gaan
#29 - 22-09-2016, 12:41 uur

tompie440

We komen hier toch nog een keer om advies vragen, van de ervaren forum-leden.

We hopen volgende week te kunnen gaan boeken, we hebben nog een afweging met betrekking tot de route Highway 1. We plannen nu om vanuit Yosemite NP richting de westkust te rijden, om vervolgens naar boven San Francisco te rijden.
Dit allemaal in een tijdsbestek van 2 dagen, wat aanvoelt als extreem krap. Zeker aan het einde van de vakantie.

Dus we twijfelen of het de moeite is om op deze manier de Highway 1 te bezoeken? Wat denken jullie, zou dit wel te doen zijn in 2 dagen?

Dat betekent dat we twee oplossingen hebben of we skippen het gedeelte aan de westkust of we plakken er 1 dag bij. Wat wel betekent dat we op vrijdag (ipv Donderdag) terug in NL zijn en op Maandag alweer aan het werk moeten.

Hoe schatten jullie de beleving/bezienswaardigheden van highway 1 in t.o.v. bijvoorbeeld Yosemite, Yellowstone, Bryce/Grand canyon? Is het een must-see?
#30 - 23-09-2016, 10:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15