Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies route juni / juli 2017

Discussie gestart

schrijfmap

Goedemorgen allemaal,

Wij (2 personen) zijn voornemens om volgend jaar een rondreis per auto te maken en hebben de volgende route in gedachten. We willen graag een route met niet te veel reistijd per dag (i.v.m. rugklachten). Wat vinden jullie van deze route?

Routeoverzicht
1: San Francisco
2: San Francisco
3: San Francisco
4: Yosemite National Park
5: Yosemite National Park
6: Mammoth Lakes
7: Death Valley
8: Las Vegas
9: Las Vegas
10: Zion
11: Bryce Canyon
12: Page
13: Page
14: Grand Canyon
15: Grand Canyon
16: Kingman
17:Phoenix
18:Joshua Tree
19: Palm Springs
20: Los Angeles
21: Los Angeles
22 : Vertrek: Los Angeles

Verder vroeg ik me nog af welke auto het fijnst is? Ik zat zelf te denken aan een intermediate SUV (vergelijkbaar met Toyota RAV4) of is dat geen hogere auto qua instap? En is een full-size beter?

Groetjes Petra
#1 - 09-08-2016, 11:12 uur

Dirc

Dag Petra,

Wat is voor jullie een 'lange' reisdag? Als je van SF naar Yosemite rijdt ben je zonder stops ruim 3,5 uur onderweg.
Ook als je van Yosemite Village naar Mammoth rijdt lijkt het 'slechts' 2,5 uur te zijn maar in de regel moet je bij de Tioga pass rekening houden met veel stops en langzaam rijden.

Ik zou de route uitzetten in Google maps dan zie je je reisafstanden. Hoeveel tijd je in de parken of steden benut hangt ervan af wat je wilt gaan doen. Wandelen bijvoorbeeld kost natuurlijk tijd.
#2 - 09-08-2016, 11:27 uur

Cees A

welkom op dit forum Petra.   Aparte nickname heb je gekozen.  :)

Ik heb om te beginnen je route iets anders genoteerd zodat duidelijker is welke dagen (gedeeltelijk) je reisdagen zijn.
Je route is best goed. Ik heb er eigenlijk maar 1 opmerking over. Phoenix .........
Ik heb Phoenix uit je route verwijderd.
Phoenix heeft m.i. helemaal geen toegevoegde waarde in jouw route en zorgt alleen voor (veel) extra km
Je rijdt er (via een grote omweg) alleen naar toe om er te overnachten.
Je moet je eens afvragen of het in de zomermaanden bloedhete Phoenix die grote omweg waard is.
Ik ben van mening dat je die dag beter in Zion kunt gebruiken en zo heb ik het ook in mijn schema gezet.
Wat vind je van het schrappen van Phoenix ?

V.w.b. je huurauto.
Als je een auto met een wat hogere instap zoekt is een midsize SUV als de Toyota Rav4 (of iets vergelijkbaars) inderdaad de beste keus.
Gewone personenauto's zoals een midsize of een fullsize sedan hebben een (veel) lagere instap dan een SUV
Zo'n midsize SUV is groot genoeg voor 2 personen.
Ik heb zelf eens een trip gemaakt met zo'n Rav4 en alle koffers konden gewoon naast elkaar op de kofferbodem liggen. Fijne auto !

Voor tips over "things to do" onderweg zou je eens bij onze voorbeeldroute moeten kijken
Linkje: ---> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

Succes met verder plannen en als je nog vragen hebt horen we dat graag.

Je gewijzigde route, zonder Phoenix en met een extra dag Zion
1   Amsterdam      –    San Francisco
2   San Francisco
3   San Francisco
4   San Francisco  –    Yosemite
5   Yosemite
6   Yosemite       –    Mammoth Lakes
7   Mammoth Lakes  –    Death Valley
8   Death Valley   –    Las Vegas
9   Las Vegas
10   Las Vegas      –    Zion
11   Zion
12   Zion           –    Bryce
13   Bryce          –    Page
14   Page
15   Page           –    Grand Canyon
16   Grand Canyon
17   Grand Canyon   –    Kingman
18   Kingman          –    Joshua Tree
19   Joshua Tree    –    Palm Springs
20   Palm Springs   –    Los Angeles
21   Los Angeles
22   Los Angeles    –    Amsterdam
23   Aankomst Amsterdam    
#3 - 09-08-2016, 12:00 uur

schrijfmap

@ Dirc  Thanks voor je reactie! Met reistijd bedoel ik eigenlijk zitten in de auto, dat is vaak niet zo goed voor de rug.  Ik ga het inderdaad even in googlemaps gooien (nog niet aangedacht)

@ Cees  Over Phoenix zaten we inderdaad al te twijfelen, maar ik neem jouw advies graag aan en ga het inderdaad maar schrappen uit de route. Mijn moeder zei vroeger al: bij twijfel niet doen;-)  Bedankt ook voor je opmerking m.b.t. de huurauto, ik denk inderdaad dat we ons dan met een intermediate SUV prima zullen redden.

De things to do ga ik zeker nog doorlezen!!
#4 - 09-08-2016, 12:10 uur
« Laatst bewerkt op: 09-08-2016, 12:16 uur door schrijfmap »

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Gelukkig kreeg ik voor ik begon met mijn reactie  een bericht dat "terwijl je aan het lezen was is er een nieuwe reactie geplaatst. Het zou kunnen dat je je reactie nog wilt herzien."
Dat bespaart me een lang antwoord, dat grotendeels gelijk zou zijn aan de reactie van Cees A.  :afro:
Het enige verschil is, dat ik zou willen pleiten voor een overnachting bij Monument Valley. Als je toch zo dicht in de buurt bent........
Ruimte vind je, uitgaande van de route van Cees A, bij Page. Als je daar alleen Horseshoe Bend en Antelope Canyon wilt doen, zou één overnachting voldoende kunnen zijn.
Alternatief is van de Grand Canyon zonder overnachting naar Twenty-nine Palms (Joshua Tree) rijden. Dat wordt wel een (voor jullie misschien te) lange rit.
Een betere mogelijkheid is misschien de  overnachting bij Palm Springs weg te laten en rechtstreeks naar Los Angeles te rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 09-08-2016, 12:26 uur
Groet,

Old Faithful

schrijfmap

@ Old Faithful Bedankt, ik ga je advies m.b.t. monument valley goed onthouden!!
#6 - 09-08-2016, 13:09 uur

schrijfmap

Oke, mijn aangepaste route (tot nu toe haha), is dit logische route en dan vooral van Bryce naar Page want ik zag ook ergens staan van Bryce naar Monument Valley en dan naar Page

Kaart maken in google maps lukte me niet zo 123, daar moet ik nog even wat meer tijd insteken denk ik. Plaatsen kreeg ik wel geplaatst, maar autoroute (zodat je km/tijd kunt zien) niet.

1 San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 Yosemite National Park
5 Yosemite National Park
6 Mammoth Lakes
7 Death Valley
8 Las Vegas
9 Las Vegas
10 Zion
11 Zion
12 Bryce Canyon
13 Page
14 Page
15 Monument Valley
16 Grand Canyon
17 Grand Canyon
18 Kingman
19 Joshua Tree
20 Los Angeles
21 vertrek Los Angeles
#7 - 09-08-2016, 14:17 uur

Cees A

Hoeveel dagen wil je nu eigenlijk gaan ?
In je 1e schema is namelijk sprake van 23 dagen (t/m terugkeer in Amsterdam) en in je laatste schema is dat nog maar 22 dagen
Ook handig is het om je schema weer te geven in een van-naar format zodat duidelijk is wat reisdagen zijn en op welke dagen je ergens langer blijft.
Met de mijlen (of km) en de rijtijd erbij zie je dan meteen hoeveel tijd je die dag nog over hebt voor andere activiteiten.
Hou er rekening mee dat die rijtijden steeds exclusief plas-,rust-,lunchpauzes en andere stops zijn.
Tel er bij langere ritten dus maar gerust één of twee uur bij.

Ik heb een klein voorbeeldje gemaakt t/m dag 18, de rit naar Joshua Tree.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Amsterdam
San Francisco
San Francisco
San Francisco
Yosemite
Yosemite
Mammoth Lakes
Death Valley
Las Vegas
Las Vegas
Zion
Zion
Bryce
Page
Monument Valley
Grand Canyon
Grand Canyon
Kingman


















San Francisco


Yosemite

Mammoth Lakes
Death Valley
Las Vegas

Zion

Bryce
Page
Monument Valley
Grand Canyon

Kingman
Joshua Tree



196 mijl, 315 km, 3.30 uur

105 mijl, 170 km, 3.00 uur
150 mijl, 240 km, 2.30 uur
220 mijl, 350 km, 5.00 uur

160 mijl, 260 km, 3.00 uur

085 mijl, 140 km, 2.00 uur
150 mijl, 240 km, 2.30 uur
125 mijl, 200 km, 2.00uur
180 mijl, 290 km, 3.15 uur

170 mijl, 270 km, 2.30 uur
200 mijl, 320 km, 3.30 uur

Je ziet in zo'n schema dat het maar 2½ uur rijden is van Bryce naar Page.
Bovendien win je deze dag 1 uur omdat Page ('s zomers) in een andere tijdzone ligt dan Bryce.
Je hebt die dag dus nog ruim ¾ dag om in Page te besteden.
De rit van Page naar Monument Valley duurt ook maar 2 uurtjes en bij Monument Valley ben je in een paar uur ook wel uitgekeken.
Het heeft dus geen zin om al vroeg in de ochtend naar Mon. Valley te rijden, na de middag is tijd genoeg.
Dit geeft je de ochtend ook nog om in Page te besteden. je kunt op die ochtend bv naar Antelope Canyon.
Je ziet nu ook dat een extra dag in Page eigenlijk niet nodig is.
Die extra dag kun je misschien beter in Los Angeles besteden, want daar heb je in je laatste schema helemaal geen tijd meer voor ingeruimd.

Bedenk ook eens goed waar je wil overnachten.
Aan overnachten "on the spot" hangt een stevig prijskaartje.
In een aantal parken zijn de overnachtingsmogelijkheden bovendien vrij primitief (soms zelfs zonder eigen wc/bad)
In dorpen in de omgeving van de parken, op 15-30 min rijden, zijn ook vele hotels en de prijs/kwaliteitsverhouding is daar vaak vele malen beter.
Beperk je zoektocht naar overnachtingsruimte dus niet alleen tot de parken zelf, maar kijk eens verder.
In de info bij de voorbeeldroute worden steeds plaatsnamen genoemd in de omgeving van een park waar je (ook) kunt overnachten.

 
#8 - 09-08-2016, 15:56 uur

schrijfmap

Hallo Cees,

Aantal dagen ligt nog niet vast, vandaar het verschil. Kan van 19-23 dagen zijn.  Extra dag in page hebben we om ook gewoon een lekker rustig dagje te hebben. En oei, ik zie dat de extra dag LA verdwenen is, stom!

Ik ga van de week nog weer even aan de slag met je adviezen. Onze bedoeling is om route aan reisbureau voor te leggen en dat zij dan alles verder regelen. Zal er nog bij vermelden dat we wel altijd eigen badkamer/wc wensen.

Bedankt alweer!
#9 - 09-08-2016, 18:18 uur

Hans B

Ik lees in je berichten dat je ook af en toe lekker wil relaxen.
Bedenk dat in juni juli het op veel van de plaatsen 35 tot 40 graden is.
Lekker relaxen aan het zwembad is er dan niet bij, het is dan meer binnen relaxen bij de airco.
#10 - 09-08-2016, 18:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Hallo Cees,

Aantal dagen ligt nog niet vast, vandaar het verschil. Kan van 19-23 dagen zijn. 

Als dit een keuze is die je zelf mag maken, waarom zou je dan niet voor 23 dagen gaan? Geeft je overal wat meer ruimte en mogelijkheden.

Citaat
Extra dag in page hebben we om ook gewoon een lekker rustig dagje te hebben. En oei, ik zie dat de extra dag LA verdwenen is, stom!
In en rondom page is voldoende te doen. Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, Antelope Canyon, Lake Powell  etc. etc.. Hoe rustig je dit doet bepaal je zelf door zaken te schrappen natuurlijk. Een dag LA minder, ach, ik zou niet niet om rouwen en @Cees A ook niet zover mij bekend. In LA vond ik alleen Santa Monica en de pier de moeite waard. Oke, de uitzichten bij Griffith zijn aardig en the Grove is leuk maar er zijn zoveel meer shopping malls.

Citaat
Ik ga van de week nog weer even aan de slag met je adviezen. Onze bedoeling is om route aan reisbureau voor te leggen en dat zij dan alles verder regelen.
Dat moet je natuurlijk zelf weten maar weinig mensen zullen je dit adviseren. Amerika leent zich meer dan goed om zelf hotels te boeken. Via de bekende Expedia's en booking.com, maar je kunt bijvoorbeeld via Roomkey.com 'the middle man' skippen.
Enerzijds kan het voorpret opleveren door al lekker bezig te zijn met je reis, anderzijds bepaal jij zelf in welke hotels je zit en welke prijs je daarvoor over hebt. Soms kun je dan zelf uitwijken naar een plaatsje net niet 'on the spot'. Een reisbureau legt vaak hotels vast en dan is er weinig speelruimte meer. En tenslotte, tja, ze verdienen ergens aan, dus zelf alles regelen is een stuk goedkoper.

Citaat
Zal er nog bij vermelden dat we wel altijd eigen badkamer/wc wensen.
Dat kun je bij de zoek sites natuurlijk prima aangeven als criteria maar is meestal ook het geval in Amerika, behalve in Hostels.
#11 - 09-08-2016, 19:51 uur

Old Faithful


Citaat
Zal er nog bij vermelden dat we wel altijd eigen badkamer/wc wensen.
Dat kun je bij de zoek sites natuurlijk prima aangeven als criteria maar is meestal ook het geval in Amerika, behalve in Hostels.

En bijvoorbeeld een tent in Yosemite.
#12 - 09-08-2016, 20:09 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Ik begrijp best dat je bij een 1e Amerikareis wat huiverig bent om alles zelf te regelen.
Bedenk echter dat de kennis over Amerika bij (te) veel reisbureaus ook maar minimaal is.
De meesten verkopen reisjes uit brochures van reisorganisaties en zijn daarbij gebonden aan autoverhuurders en hotels waar die organisatie contracten mee heeft.
Alles wat een reisbureau doet, het boeken van vliegtickets, huurauto en hotels, kun je zelf ook en sommige dingen kun je zelf nog beter.
Zo ligt bijvoorbeeld een via een reisbureau gemaakte hotelboeking vast en is niet meer, of alleen tegen hoge kosten, te wijzigen of te annuleren.

Bij zelf boeken ben je niet gebonden aan de keuze van een reisorganisatie, maar heb je vrije keus.
Een zelfgeboekt hotel is, als je dat goed doet, vaak gratis te annuleren tot vlak voor aankomst.
Zelf boeken kost je wel, zeker als beginner, veel meer tijd, maar de reis is dan voor 100% JOUW reis
De meesten vinden dat uitzoekwerk trouwens leuk om te doen en zien het als voorpret.
Als je zelf echter geen tijd wil of kunt besteden aan dat soort dingen is alles overlaten aan een reisbureau de enige optie.   
 
#13 - 10-08-2016, 09:56 uur

Jimmy

Hoi Petra,

Wij hebben net bijna dezelfde reis gemaakt als jullie willen gaan doen maar dan in omgekeerde volgorde en met als begin- en eindpunt Los Angeles. Wij deden dat met een midsize SUV en dat is ons uitstekend bevallen. Zeker de airco hadden we hard nodig!

We hadden onze vlucht en auto via een reisbureau geboekt alsmede het eerste hotel en een paar dingen die we absoluut wilden doen, zoals Alcatraz, helikoptervlucht Grand Canyon en Antelope Canyon in Page.

Een paar maanden voor vertrek heb ik een Amerikaanse prepaid SIM-kaart voor mijn telefoon besteld en daarmee heb ik in de USA iedere dag online onze kamer geboekt. Dat werkt prima en het bespaart ontzettend veel tijd die je dus ergens anders leuker kunt besteden. En je kunt onderweg beter inschatten tot welke plaats je wilt doorrijden als iets leuker of juist minder leuk is dan je verwacht.

Dus wij hebben een combinatie gedaan van reisbureau en dingen zelf boeken. Ging prima!

Succes met je voorbereidingen.

Groetjes,
Jimmy
#14 - 10-08-2016, 13:10 uur

Dirc

Alcatraz e.d. is ook prima zelf te boeken. Dat doe je gewoon allemaal online.
#15 - 10-08-2016, 13:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15