Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies route naar Sequoia NP (4 - 5 dagen vanuit Vegas). Of toch Bryce?

Discussie gestart

maarten1

Hallo allemaal

Ik ga met een 2 vrienden een dikke week naar Vegas, en we trekken een dag of 4, 5 uit om met de auto een rondje te maken door Sequoia NP, Kings Canyon, evt Yosemite, Death Valley, etc.

Hebben jullie tips voor de route? Welke dingen moet je gezien hebben, waar kan je goed overnachten, en hoever zou je rijden in die korte tijd?

Of zouden jullie eerder gaan voor Bryce Canyon en omgeving?


De Grand Canyon ligt uit de richting, dus dat doen we apart, 1 dag. Ik ben er een keer eerder geweest, toen zijn we naar de South Rim gereden, maar dat vond ik erg ver om in 1 dag te doen. Tenzij het Bryce wordt, dan ligt het makkelijker natuurlijk. Ook hier hoor ik graag jullie mening :)

Bedankt,
Maarten
#1 - 14-07-2013, 01:52 uur

Cees A

Ik stem voor een rondje "Bryce".
Waarom ?  Omdat ik 4 - 5 dagen te kort vind voor een rondje Death Valley, Sequoia/Kings Canyon en Yosemite.
Een rondje "Bryce" komt, mede omdat dan ook de reisafstanden minder zijn, beter uit

Routevoorstel:

Dag 1: Naar Zion.
Dag 2: Zion  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/zion/zion.html
Dag 3: Naar Bryce. Zie link voor mooie wandeling door Bryce  http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/qgnavajocombo.htm
Dag 4: Naar St.George, bezoek Snow Canyon state Park: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/snowcanyon/snowcanyon.html
Dag 5: Via Valley of Fire  terug naar Las Vegas: http://www.verenigdestaten.info/valley-of-fire-state-park-nevada-video/
#2 - 14-07-2013, 08:44 uur

Marianne

Vanuit Las Vegas zal een rondje met Sequoia NP behoorlijk wat tijd kosten. Je moet om het park heenrijden want er is geen ingang aan de oostkant. Bovendien kost het bezoeken van het park ook de nodige tijd. Hoeveel tijd hebben jullie precies? En gaan jullie vanuit Las Vegas naar de GC en de dag erna weer terug? Als je dat toch al doet zou je inderdaad vanuit de GC naar Bryce kunnen rijden, en dan via Zion terug naar Las Vegas. Of andersom. Ik deed dat in 2011, misschien hebben jullie iets aan mijn reisverslag.
Voor Las Vegas, Death Valley, Yosemite en Sequoia kun je eens in ons 2013-verslag kijken.

Wanneer gaan jullie?

Marianne
#3 - 14-07-2013, 12:18 uur

Old Faithful

Een rondje Las Vegas - Sequoia/King's Canyon - Yosemite - Death Valley - Las Vegas in 4 à 5 dagen is ook in mijn ogen niet aan te raden. Een rondje Las Vegas - twee nachten Zion - een nacht Bryce - een nacht Grand Canyon - Las Vegas is, zoals gezegd, goed te doen. Je zou er voor kunnen kiezen om naar de North Rim van de Grand Canyon te gaan i.p.v. naar de South Rim. Dat laatste is wel afhankelijk van wanneer jullie gaan. De North Rim is niet het hele jaar open.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 14-07-2013, 13:44 uur
Groet,

Old Faithful

maarten1

Ok bedankt allen, dan wordt het idd Bryce, Zion, ed.

We hebben een auto, er zijn genoeg motels enzo neem ik aan?
#5 - 14-07-2013, 18:47 uur

Hans B

Je zou er voor kunnen kiezen om naar de North Rim van de Grand Canyon te gaan i.p.v. naar de South Rim. Dat laatste is wel afhankelijk van wanneer jullie gaan. De North Rim is niet het hele jaar open.
Kijk even goed naar de afstanden tussen de verschillende uitzichtpunten aan de North Rim.

Je schrijft dat je de Grand Canyon apart gaat doen, maar waarom niet in een klein rondje.
Bijvoorbeeld zoals Old Faithful voorstelt en dan uitgebreid met Grand Canyon.
Las Vegas - 150 mile Springdale (ZION) 2 nachten - 125 mile Bryce (1 nacht) - 150 mile Page (1 nacht) - 150 mile Grand Canyon (1 nacht) - 275 mile Las Vegas.
#6 - 14-07-2013, 18:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ok bedankt allen, dan wordt het idd Bryce, Zion, ed.

We hebben een auto, er zijn genoeg motels enzo neem ik aan?
Dat hangt er vanaf waar je wilt gaan zitten en wanneer je gaat. In de zomermaanden en ook nog in september kan het aardig druk zijn. Dichtbij de parken kan het sowieso lastig worden, verder van de parken zal het wel lukken. Maar het is wellicht wel handig om eens te kijken naar de mogelijkheden en om iets vast te leggen.
Voor de Grand Canyon kun je voor iets in het park kijken op www.grandcanyonlodges.com. Buiten het park is Tusayan een mogelijkheid. Williams en Flagstaff zullen wel mogelijkheden hebben maar liggen een stuk verder rijden (minimaal een uur) van het park.

Marianne
#7 - 14-07-2013, 20:08 uur

maarten1

Oja dat was ik vergeten te vermelden, we rijden rond in de week van 23 tot 27 september.

Grand Canyon pakken we inderdaad mee in het rondje.
#8 - 14-07-2013, 21:28 uur

maarten1

Oja dat was ik vergeten te vermelden, we rijden rond in de week van 23 tot 27 september.

Grand Canyon pakken we inderdaad mee in het rondje.
Herstel: 26 tot 30 augustus
#9 - 14-07-2013, 21:30 uur

Marianne

Op de 26e is er nog wel iets vrij in de GC, ik zou dat zo snel mogelijk reserveren, annuleren kan altijd nog.
En kijk eens wat de mogelijkheden in Page zijn en bij Bryce en Zion.

Marianne
#10 - 14-07-2013, 23:26 uur

Cees A

Kijk ook zeker even naar accomodatie's buiten de nationale parken.
De prijs / kwaliteitsverhouding is daar vaak veel beter (lees: een beter hotel voor minder geld)
In het algemeen kun je stellen dat de prijzen dalen naarmate je verder van een park zit.

In plaatsen buiten de parken is (ver) vooraf boeken ook niet nodig, er is daar veel gemakkelijker iets te vinden.
Neem een laptopje of iets dergelijks mee zodat je de avond van tevoren kunt kijken hoe de prijzen liggen en wat de mogelijkheden zijn en leg pas dan iets vast

Kijk voor Grand Canyon in Tusayan (ligt tegen de ingang van het park aan) en Williams
(Williams is 1 uur rijden van Grand Canyon. Williams kan interessant zijn als het prijsverschil dat uur rijden rechtvaardigt)

Voor Bryce kun je kijken in Tropic (10 min van Bryce) en/of in Panguitch (20 min van Bryce)

Voor Zion kijk je in Springdale (tegen de ingang van het park) of in Hurricane (half uurtje van Zion)
#11 - 15-07-2013, 08:34 uur

Hans B

Voor eind september moeten overnachtingen allemaal wel lukken, de scholen in de VS beginnen over het algemeen na het 1e weekend in september en de 'grijze golf' heeft veelal z'n eigen onderkomen (camper) bij zich.
In het park overnachting heeft wellicht de voorkeur, maar zoals Cees al aangaf, zijn er op korte afstand buiten het park vaak nog veel mogelijkheden.
#12 - 15-07-2013, 10:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Natuurlijk kunnen de kosten een rol spelen bij de keuze voor een accommodatie. Er zijn echter ook andere factoren die een rol kunnen spelen:
* De tijd (en de benzine) die het kost om op en neer te rijden.
* Bij Grand Canyon en Bryce wil je misschien een zons-ondergang of opkomst zien.
* Misschien vind je het leuk om 's avonds een  Ranger Talk bij te wonen.
* De ervaring van het park als alle dagjesmensen naar huis zijn.
* De mogelijkheid om vroeg in de ochtend op pad te gaan om wild te spotten, bijvoorbeeld in Yellowstone (al gaat T.S. daar niet heen).

En natuurlijk geldt ook hier weer dat iedereen zijn of haar eigen keuze maakt.

#13 - 15-07-2013, 14:35 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Old Faithfull schrijft:
Natuurlijk kunnen de kosten een rol spelen bij de keuze voor een accommodatie. Er zijn echter ook andere factoren die een rol kunnen spelen:
* De tijd (en de benzine) die het kost om op en neer te rijden.

* Bij Grand Canyon en Bryce wil je misschien een zons-ondergang of opkomst zien.
* Misschien vind je het leuk om 's avonds een  Ranger Talk bij te wonen.
* De ervaring van het park als alle dagjesmensen naar huis zijn.
* De mogelijkheid om vroeg in de ochtend op pad te gaan om wild te spotten, bijvoorbeeld in Yellowstone (al gaat T.S. daar niet heen).

Punt 2t/m5 boeien mij persoonlijk niet zo maar het is niet ondenkbaar dat dit voor anderen zwaarwegende argumenten zijn.
Punt 1 heb ik even nagerekend en je verstookt voor 8 $ benzine als je op en neer rijdt van Williams naar Grand Canyon
Overigens, als je mijn bericht goed gelezen hebt, heb je vast wel de volgende zin gezien:
Williams is 1 uur rijden van Grand Canyon. Williams kan interessant zijn als het prijsverschil dat uur rijden rechtvaardigt

En natuurlijk geldt ook hier weer dat iedereen zijn of haar eigen keuze maakt.
Hier heb je een belangrijk punt, zeg maar gerust het belangrijkste punt, te pakken.
Voor het maken van die eigen keus moeten dan wel alle mogelijkheden worden vermeld en daar schort het nogal eens aan.
Niet alleen op dit, maar ook op andere forums wordt door personen die door newbies als deskundigen worden gezien stelselmatig de overnachtingsmogelijkheden buiten de parken buiten beschouwing gelaten. (of hooguit terloops vermeld)
Wat de waarde is van dergelijke, door persoonlijke voorkeuren gekleurde en eenzijdige adviezen, mag ieder voor zichzelf uitmaken. 
Sommigen van die "deskundigen" geven echter  (tenminste, volgens hun website) ook nog betaald advies aan Newbie-Amerikareizigers.
Niks mis mee, maar vooral van hun mag worden verwacht (geeist) dat ze hun eigen voorkeuren naar de achtergrond schuiven, het belang van de klant voorop stellen en met objectieve, volledige informatie komen.
Die Newbie-klant/vraagsteller kan pas een afgewogen keuze maken als ie alle feiten op een rijtje heeft.

Een tweede punt:
Als op forums onderwerpen worden behandeld zoals kosten van vliegtickets, huurauto's, Las Vegas hotels, attractie's dan is zo'n onderwerp binnen een paar dagen goed voor vele pagina's discussie wie wat waar het goedkoopste aanbod heeft
En dan zou er niet over het (vaak stevige) prijsverschil gesproken mogen worden tussen overnachtingsruimte binnen of buiten de parken.  Kom nou !!!

Nu moet je nooit alleen naar de prijzen kijken, maar ook naar hetgeen je voor die prijs krijgt.
Ik noem dan ook vaak het begrip prijs/kwaliteitsverhouding.
Accomodatie's in nationale parken zijn vaak primitief van aard zijn (vaak met gedeelde badkamer o.i.d) De prijs is echter nooit "primitief". Integendeel !!
Als je dan ziet dat je buiten zo'n park een luxe hotelkamer (met uiteraard eigen badkamer en vaak ook incl. ontbijt) kunt krijgen voor veel minder geld, dan is voor mij de keus gauw gemaakt.



#14 - 15-07-2013, 20:24 uur

maarten1

Bedankt allemaal, voor de tips.

Heb even zitten kijken met google maps erbij, denk dat het zoiets wordt. Dan hebben we de parks overdag, en ervoor en erna een paar uur rijden soms. Dan proberen we waarschijnlijk een motel oid te vinden in dorpen die op de route liggen.
Het kan zijn dat we Grand Canyon overslaan, en dat op een aparte dag met helikopter doen vanuit vegas, wat natuurlijk een aparte ervaring is (maar wel duur)


Dag 1: Snow canyon state park
Dikke 2 uur rijden vanuit vegas

Slapen in st George

Dag 2: Naar Zion. Uur en een kwartier vanaf Snow canyon

Slapen in Kanab of Panguich

Dag 3: bryce canyon, uur en 3 kwartier vanaf Zion

Dag 4  Grand canyon North rim, 3 uur en een kwartier vanuit Zion. Slapen in kanab als we deze doen.

Grand Canyon overslaan? dus, Bryce naar Buena Vista is bijna 4 uur rijden. Slapen in Beaver, Cedar city, of st George.

dag 4 of 5
4,5 uur vanaf North Rim
Valley of fire state park, in Buena Vista recreation area
Uur terug naar vegas
#15 - 15-07-2013, 22:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15