Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies route west USA zomer 2017

Discussie gestart

Miranda H

Hallo,
Wij gaan komende zomer samen met onze 2 zonen van 18 en 15 een prachtige reis maken  ::)
De route is uitgestippeld en we zouden graag jullie mening daarover horen en natuurlijk zijn tips/suggesties/ aanpassingen  welkom!!!

5-8   Amsterdam-San Francisco
6-8    San Francisco
7-8    San Francisco
8-8    San Francisco-Yosemite
9-8    Yosemite
10-8 Yosemite-Death Valley-Las Vegas
11-8  Las Vegas
12-8  Las Vegas-Zion-Bryce Canyon
13-8  Bryce Canyon-Page
14-8  Page
15-8  Page-Grand Canyon
16-8  Grand Canyon
17-8  Grand Canyon-Lake Havasu City
18-8  Lake Havasu City
19-8  Lake Havasu City-Palm Springs
20-8  Palm Springs-LA
21-8  LA
22-8  LA
23-8  LA
24-8  LA-Amsterdam
25-8   Amsterdam

De tickets zijn al geboekt en de overnachtingen in San Francisco en Las Vegas ook. Verder zijn we nog heel flexibel om de route aan te passen.






#1 - 16-02-2017, 13:31 uur

kingcoevering

12-8 : LV- Zion - Bryce: komt niet goed.

Je mag geluk hebben als je Zion überhaupt tot de tunnel haalt die dag.
#2 - 16-02-2017, 13:38 uur

Dirc

Is dat zo?
Als je van LV direct naar Zion rijdt zonder dat je Valley of Fire meeneemt dan kost het je een 2,5 uur rijden volgens google maps. Laat je er iets langer over doen, dus 3 en dan zit je in Springdale.
Vertrek je dus ergens tussen 8 en 9 dan ben je er voor de middag.

Of het slim is om dan Zion te bezoeken en ook nog eens door te rijden naar Bryce, wat nog eens 2 - 3 uur rijden is, is een tweede.

Verder:
Yosemite - Death Valley - Las Vegas lijkt mij een no-go. 8 uur rijden en dan ga je ervan uit dat de Tioga doorrijdt, je in Death Valley niets hoeft te zien en de hele reis niet stopt om te eten of plassen.
Ik zou een dag Grand Canyon en LA opofferen en dan zoiets doen:

Citaat
5-8   Amsterdam-San Francisco
6-8    San Francisco
7-8    San Francisco
8-8    San Francisco-Yosemite
9-8    Yosemite
10-8 Yosemite-Lone Pine of ergens tussen Yosemite en DV in. Je kan eventueel Bodie meepakken
11-8  Lone Pine - Death Valley-Las Vegas via de scenic route
12-8  Las Vegas
13-8  Las Vegas-Zion
14-8  Zion - Bryce
15-8  Bryce - Page
16-8  Page-Grand Canyon
17-8  Grand Canyon-Lake Havasu City

Eventueel nog een dag LA naar Yosemite.
Of als je tickets nog niet geboekt zijn zou San Diego ook kunnen, maar ik weet niet wat je allemaal in LA wilt doen? Disney, Santa Monica, Walk of Fame, Griffith etc.
Mijn keuze zou SD zijn maar goed.
#3 - 16-02-2017, 14:04 uur
« Laatst bewerkt op: 16-02-2017, 14:11 uur door Dirc »

Cees A

Ik ben het met de vorige schrijvers eens dat de verdeling van je dagen beter kan.
Zoals Dirc al schrijft moet er tussen Yosemite en Las Vegas één overnachting worden ingepland.
Ik zou die overnachting in Bishop doen. Bishop is een wat grotere plaats en er zijn veel hotels.
Met die overnachting in Bishop zijn tevens je rijafstanden over de 2 dagen ongeveer gelijk verdeeld.

Een overnachting in Springdale bij Zion zou je iets meer tijd geven voor Zion.
Eigenlijk zou je nog wel een extra dag in Zion kunnen volmaken, maar die keus is aan jou.

Een overnachting in Zion geeft je automatisch meer tijd in Bryce.
Het is maar een uur of 2 rijden van Zion naar Bryce, dus je bent in dat geval voor de middag in Bryce.
Bryce is bovendien niet zo'n groot park.  In een halve dag heb je dit park wel gezien.

Die extra dag in Page zou ik er, als rustpunt na een paar drukke dagen, in houden.
Door die extra dag in Page kan dan die extra dag bij Grand Canyon vervallen.
Grand Canyon is ook niet zo'n heel groot park en komend van Page ben je al voor de middag bij Grand Canyon.
De volgende ochtend kun je eventeel nog een helicoptertour over de Canyon maken voor je naar Lake Havasu City vertrekt.

Lake Havasu City is een leuk plaatsje om te overnachten, maar ik vraag me af waarom je daar nog een volle dag blijft.
Die dag kun je beter ergens anders besteden (bv bij Zion)

Ik heb je schema een iets andere verdeling gegeven.
Ik twijfelde over wat te doen met Palm Springs
Ik weet niet wat je met die 3 dagen LA wil doen ?  Pretparken ?
Als je die 3 dagen LA wil behouden zou je Palm Springs kunnen schrappen en van Lake Havasu meteen naar LA rijden.
Als je niet naar de pretparken gaat in LA heb je aan 2 dagen LA meer dan genoeg en kun je Palm Springs erin laten.

Met alle bovenstaande opmerkingen er in verwerkt wordt dan dit mijn schema:
05-08   Amsterdam  – San Francisco
06-08   San Francisco
07-08   San Francisco
08-08   San Francisco   – Yosemite
09-08   Yosemite
10-08   Yosemite  – Bishop
11-08   Bishop   – Las Vegas (via Death Valley)
12-08   Las Vegas
13-08   Las Vegas  – Zion
14-08   Zion
15-08   Zion   – Bryce
16-08   Bryce   – Page
17-08   Page
18-08   Page   – Grand Canyon
19-08   Grand Canyon   – Lake Havasu City
20-08   Lake Havasu City – Palm Springs
21-08   Palm Springs    – Los Angeles
22-08   Los Angeles
23-08   Los Angeles
24-08   Los Angeles – Amsterdam
25-08   Aankomst Amsterdam   
#4 - 16-02-2017, 15:42 uur

Cees A

Nog een aanvulling:
Je vroeg in je openingsbericht om tips,suggesties en aanpassingen.
Aanpassingen van je reisschema zijn al gegeven.   
Resteren de tips en suggesties over things to do in de parken en plaatsen op je route.

Ik denk dat je al heel veel tips kunt halen uit onze voorbeeldroute.
Je vindt er o.a. tips over activiteiten die je in de parken en plaatsen kunt ondernemen.
Je vindt daar tevens PDF kaarten van de parken zodat je een idee krijgt waar alle bezienswaardige punten liggen.
Linkje:  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=0c3id9am2p9iobjj2651g63q91
 
Mocht je, na het doornemen van e.e.a., nog vragen hebben dan horen we dat uiteraard graag.
Succes met je planning.
#5 - 16-02-2017, 18:49 uur

Hans B

Miranda,
ik denk dat je je een beetje verslikken gaat in de route die je gepost hebt.
Zoals Cees de route heeft gepost is veel beter.
Zelf zou ik nog een dag extra in Las Vegas niet erg vinden zeker voor je zonen een interessante stad.
Maar ook Zion moet je niet even 'voorbij' rijden. Het is een park voor prachtige wandelingen, minstens 1 a 2 dagen gaan bezoeken.

Voorde rest heb ik niet zoveel met Lake Havasu en Palm Springs.
Ik zou zeggen concentreer je op wat écht mooi is. De natuur.
Bijkomen doe je thuis maar weer.  ;)
#6 - 16-02-2017, 20:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Miranda H

Iedereen bedankt voor het meedenken!   :afro:
We gaan alle tips/adviezen e.d. goed bekijken en dan even zien wat we aan kunnen passen.
Zoals ik al vermeld had, zijn de overnachtingen in Las Vegas al geboekt, dus is het wat lastiger om de dagen daarvoor aan te passen. We gaan kijken of we die reserveringen nog kunnen annuleren
#7 - 17-02-2017, 09:00 uur

Cees A

Deze tip komt voor jou waarschijnlijk te laat en ik weet niet hoe en waar je dit Las Vegas hotel hebt geboekt, maar het is bij zo'n rondreis altijd beter om je hotels zo te boeken dat ze gratis te annuleren zijn.
Dat geeft jou de flexibiliteit om je route te wijzigen en in Amerika is het boeken van een hotel op die manier heel gebruikelijk.

Het omboeken van dat Las Vegashotel is in jouw geval echt heel erg nodig
Die rit van Yosemite via Death Valley naar Las Vegas kost je theoretisch 8½ uur rijtijd.
Dat is dan over de doorgaande route via Hwy 190 door Death Valley en zonder de scenic Badwater Road.
Die 8½ uur is de pure rijtijd. Het is exclusief plas-, rust-, lunch-, diner-,  en andere stops.  (bv fotostops) 
In de praktijk zal die rit minstens 10 uur, misschien wel 11 uur, en bij onverwacht oponthoud onderweg nog wel meer worden.

Zo'n lange rit waarbij de parken op je route niet meer zijn dan "stempelposten" in een soort van race  heeft niks meer met vakantie te maken.
Mijn advies is dan ook om alles uit de kast te halen om dat Las Vegashotel om te boeken.
   
#8 - 17-02-2017, 12:09 uur

Ruud2004

V.w.b. overnachten in de buurt van Zion is St. George ook een optie. Ongeveer 45min rijden van Zion en een stuk betaalbaarder dan Springdale. Tussen LV en St.George zou je dan The Valley of Fire kunnen aandoen.
#9 - 19-02-2017, 16:06 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Miranda H

We hebben alle tips goed overwogen en dit wordt onze definitieve route:

5-aug    Amsterdam    San Francisco
6-aug    San Francisco   
7-aug    San Francisco   
8-aug    San Francisco   - Yosemite
9-aug    Yosemite   
10-aug    Yosemite   - Lone Pine Campground
11-aug    Lone Pine CG  -Death Valley - Las Vegas
12-aug    Las Vegas   
13-aug    Las Vegas   - Zion
14-aug    Zion   
15-aug    Zion- Bryce
16-aug    Bryce    - Page
17-aug    Page   
18-aug    Page   - Grand Canyon
19-aug    Grand Canyon   - Lake Havasu City
20-aug    Lake Havasu City  - LA
21-aug    LA   
22-aug    LA   
23-aug    LA   
24-aug    LA  - Amsterdam
25-aug    Amsterdam    

Tips blijven altijd welkom!!                             Check                                            Error                                                 
#10 - 08-05-2017, 13:34 uur

Cees A

Ziet er goed uit.   :afro:   Ik zou zeggen: Doen.
#11 - 08-05-2017, 18:31 uur

Cees A

Tips blijven altijd welkom!!   

Algemene tips over bezienswaardigheden op je route kun je halen uit de informatie bij de voorbeeldroute waar ik eerder naar verwees.
Misschien wil je nog wat (specifieke) informatie over een bepaald onderwerp, een bepaald park, of over een bepaalde stad hebben die niet is vermeld bij de voorbeeldroute ?
Zo ja, vermeld dan even over welk onderwerp, welk park of welke plaats je meer informatie wil hebben dan kunnen we  gericht antwoorden
 



#12 - 09-05-2017, 10:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15