Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies voor onze route (oktober 2006) gevraagd

Discussie gestart

MM

Momenteel zijn wij volop bezig met de voorbreidingen voor onze eerste reis naar de States.
Graag zou ik van jullie nog suggesties ontvangen voor onze route en uitstapjes.

Hieronder onze planning:

Dag 1   28-sep   San Francisco   Aankomst San Fransisco
Dag 2   29-sep   San Francisco   Golden Gate Bridge/Alcatraz
Dag 3   30-sep   Mariposa                        Rijden naar Yosemite (Tioga Pass gesloten ?)
Dag 4   1-okt   Mammoth Lakes   Rijden naar Mammoth Lakes (Bezoekje Bodie mogelijk ?)
Dag 5   2-okt   Death Valley                        Rijden naar Death Valley
Dag 6   3-okt   Las Vegas                       Rijden naar Las Vegas
Dag 7   4-okt   Las Vegas                      Las Vegas
Dag 8   5-okt   Springdale                     Rijden naar Zion
Dag 9   6-okt   Bryce                     Rijden naar Bryce Canyon
Dag 10   7-okt   Moab                     Rijden naar Moab (mogelijkheid tot bezichtigen ……)
Dag 11   8-okt   Moab   
Dag 12   9-okt   Mexican Hat                    Rijden naar Monument Valley
Dag 13   10-okt   Tusayan                       Rijden naar Grand Canyon
Dag 14   11-okt   Mesa                       Rijden naar Mesa
Dag 15   12-okt   San Diego                      Rijden naar San Diego
Dag 16   13-okt   San Diego                      San Diego (Seaworld)
Dag 17   14-okt   Los Angeles                       Rijden naar LA
Dag 18   15-okt   Los Angeles                      Los Angeles (Familie Bezoek)
Dag 19   16-okt   Los Angeles                      Los Angeles (Universal Studio)
Dag 20   17-okt   Los Angeles   
Dag 21   18-okt   Kihei                      Auto inleveren en vliegen naar Maui
Dag 22   19-okt   Kihei                       Maui
Dag 23   20-okt   Kihei                       Maui
Dag 24   21-okt   Kihei                       Maui
Dag 25   22-okt   Kihei                      Maui
Dag 26   23-okt   Los Angeles                      Vliegen naar LA
Dag 27   24-okt   Vliegen                      LA - Chicago - Schiphol
Dag 28   25-okt   Aankomst Nederland   Aankomst Schiphol


Alvast bedankt !!!!


#1 - 05-09-2006, 13:00 uur
« Laatst bewerkt op: 05-09-2006, 13:02 uur door MM »

Hans B

Hallo MM,
een strak schema wat je hanteert.
Voor de dagen in Moab kun je allerlei activiteiten bedenken, maar wellicht dat enkele rustige wandelingen in Arches NP een optie is.
Je kunt natuurlijk ook raften, ATBen, 4wheel drives maken als het wat spektakulairder moet.
Gaaf om even een uitstapje naar Hawaii te maken.
Ik zit daar voor 2008 ook aan te denken.
Hoop Hawaii Vulcanoos NP te bezichtigen.
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn.
Veel plezier.
Hans
#2 - 05-09-2006, 17:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MM

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie, we willen inderdaad wel de mooiste plekjes bezichtigen dus zal ik me gaan verdiepen in Arches.


Wellicht kunnen jullie ons helpen met de volgende "vragen":

Waar we nog niet helemaal uit zijn is het "uitstapje" naar Bodie; is dit haalbaar op deze dag of is het verstandiger een langere tijd door te brengen in Yosemite ????
Ik begrijp uit de reacties dat we hier nl omheen moeten rijden dus zullen we hier ook nog wat extrantijd voor moeten rekenen......

Is het noodzakelijk te reserveren voor een Grand Canyon (helicopter)vlucht of kunnen wij het risico nemen deze bij aankomst te boeken ?

Heeft iemand ervaring met de avond-tour naar Alcatraz; wij zijn slechts 1 dag in SF en deze willen we zo effficient mogelijk gaan indelen. Hierbij mag de Golden Gate Bridge natuurlijk niet ontbreken  wink

Is het San Diego Zoo de moeite waard om er een dag voor vrij te maken ??

Alvast onze hartelijke dank !!!!!
#3 - 05-09-2006, 22:34 uur

pw.van.andel@hccne

Vanaf de US395 is het 3 a 4 uur om Body te doen. Je parkeert buiten (de restanten van) Body en loopt door de stad en begraafplaats (nog steeds in gebruik). De mijn is verboden gebied. Maar ja, Yosemite is ook fascinerend. En Death Valley ook. Je gaat veel te snel en mist de meeste zaken (Laws, Manzanar, Scotty's castle). Keuzes maken en terug gaan.
Als wij om het jaar in Las Vegas zijn, gaan we altijd naar het Henderson-Clark County Museum, via de oude highway. Toont het ontstaan van Las Vegas. Ook het Boulder City Hooverdam Museum in BoulderDam Hotel, de Hooverdam en het Atomic Testing Museum op 755 E. Flamingo Rd scoren hoog op onze lijst. Maar wij blijven dan ook minstens een week.       
#4 - 06-09-2006, 00:04 uur

Tekkel

Is het San Diego Zoo de moeite waard om er een dag voor vrij te maken ??
Ja, heel zeker. Een van de mooiste tuinen ter wereld.
Hier een paar foto's van ons bezoek afgelopen december.

Bart
#5 - 06-09-2006, 07:54 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

MattRob

San Diego Zoo is wat ons betreft een van de mooiste dierentuinen die we gezien hebben. Wij zijn gek op dieren en natuur en dan is dit echt een toppertje. Wij zijn eind mei geweest en geweldig zijn natuurlijk de Pandaberen (die hebben ze niet in zoveel dierentuinen) en Koala's. Verder is het allemaal prachtig aangelegd. Echt genieten hoor  1white !
#6 - 06-09-2006, 09:51 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

Minoes

Ik zou zeker naar Arches gaan. Wij waren er in juli. Het is echt een prachtig park met leuke wandelingen. Toen wij er waren was het er bloedheet, misschien in oktober is het er lekker warm...

Wat San Diego Zoo betreft: het is onomstotelijk een prachtige zoo. Maar toch wel gewoon een dierentuin en dierentuinen kun je in je eigen land ook zien. Ik zou niet voor de zoo gaan maar genieten van alle bijzondere dingen die Amerika te bieden heeft qua natuur (zoals Arches).

Prima dat je een hele dag vrijhoudt voor Seaworld. Wij hebben er een fantastische dag doorgebracht en zijn er van 's ochtends 10 tot 's avonds 10 uur geweest! Zorg wel voor droge kleren want natspetteren is de nieuwste hype!!!

Jammer dat je zo'n vol schema hebt, maar misschien zijn jullie niet van die wandelaars. Als je alleen maar met de auto door een gebied wil rijden en alleen uitstapt voor een korte wandeling/bezichtiging scheelt dat natuurlijk flink in tijd in vergelijking met een kilometerslange hike...
Mijn persoonlijke voorkeur ligt toch meer bij het ruim de tijd nemen om rustig alles te kunnen bekijken (blijkt wel uit het aantal uren dat we in Seaworld zijn geweest).

Ik heb nog kortingkaartjes voor Universal... Die deelden ze uit bij het Chinese Theatre...
Als je belangstelling hebt, hoor ik het wel.

Veel plezier
Minoes
#7 - 13-09-2006, 09:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15