Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

advies voor reis door Californie in zomer 2010

Discussie gestart

4mjanssen


Wij, gezin met 2 kids van 13 en 17, willen volgend jaar een reis per auto maken door californie van ong. 4 weken
Onze kinderen willen eigenlijk alleen pretparken zien en winkelen, maar wij willen zelf ook zeker een aantal natuurparken bezoeken.
We willen graag een relaxed tempo aanhouden en ook misschien een huis/appartement huren voor de laatste week aan de kust of zo.
Heeft iemand een idee voor een reisschema of waar ik huizen/appartement zou kunnen huren.
Alle info is welkom ! Ik heb ook begrepen dat we nu al accommodatie moeten vastleggen in de parken.
Bedankt alvast.

Groetjes, Marja  patriot
#1 - 07-09-2009, 16:47 uur

Marianne

hallo Marja,

Dat van die pretparken en dat winkelen herken ik wel (2 tienerdochters, dus tja), maar 4 weken lang pretparken en winkelen gaat ook vervelen, dus heel verstandig dat je nog andere dingen gaat doen (anders was Florida misschien een betere bestemming?).

Onze kinderen vinden gelukkig wel meer dingen leuk, en hoewel ze niet spontaan gaan wandelen vinden ze het meestal toch wel leuk als ze eenmaal bezig zijn. Parken als Yosemite, en Sequoia NP zijn prachtig om te bezoeken. Zion is ook voor tieners leuk, kijk maar eens naar de wandeling door de Narrows in Zion (zie ons 2008-verslag) en als jullie durven: Angels Landing.

Ik zit nu al buiten Caifornie merk ik, mag dat ook? Of wil je het beperken tot Califormie? Kan ook prima, dan zou je nog een stuk van het noorden mee kunnen nemen, zoals de Redwoods en Lassen Volcanic NP.

Voor sommige parken (Yosemite) is het verstandig om al iets vast te leggen. Je kunt alvast eens kijken wat er is en wat je aanspreekt. Ik ben een groot voorstander van overnachten in het park, zeker bij Yosemite, Sequoia en de Grand canyon, omdat je dat een hoop reistijd scheelt. En het hoort er ook bij, een beetje primitief. Kijk voor Yosemite eens bij Housekeeping camp; aan de rivier (met een strandje), en gelegenheid om een vuiurtje te stoken.

Als je het rustig aan wilt doen is een rondje met LA, SF, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon en LA goed te doen. Wil je echter ook nog aan het strand zitten, dan wordt het wat krap. Ik zou het zelf trouwens jammer vinden om een week aan de kust te zitten, dat kan je ook ergens anders doen.

Marianne
#2 - 07-09-2009, 20:11 uur

hdeweert

Hallo Marja
Maak eerst zelf een globale route met alles wat je wilt gaan zien en doen. 
Als je als afsluiting nog een week strand wilt kun je overwegen om de laatste week in Florida door te brengen. Verder sluit ik mij bij mijn voorgangster aan.
Harm   
#3 - 07-09-2009, 20:32 uur

Igna

Hoi Marja,

Ik weet niet of jullie al tickets hebben geboekt. Bij KLM zijn nu de tickets naar San Francisco in de week van 13 juli 2010 rond de 750 euro. Misschien is dit interessant voor jullie.
Wij hebben nu net de tickets geboekt, wij gaan rechtstreeks naar San Francisco en op de terug reis hebben we een tussenlanding in Parijs. Wij gaan van 13 juli tot 9 augustus.

Veel succes met plannen!

Groetjes Igna
#4 - 07-09-2009, 20:50 uur

martinm

Voor huizen of appartement huur kijk eens op deze site: http://www.vrbo.com/

Succes met plannen, Martin
#5 - 08-09-2009, 14:52 uur

4mjanssen

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie advies, ik ben al druk bezig, we hebben in ieder geval al tickets geboekt naar los angeles.
Weten jullie nog leuke slaapadresjes in los angeles (om de stad te bekijken en universal) en in san francisco.
We hebben een 4 persoons kamer nodig.
Ook willen we langzaam via de kust naar san francisco rijden en stoppen in bijv. santa barbara en carmel.
Of hebben jullie nog leuke overnachtingstips ??
groetjes Marja  >:D :afro:
#6 - 03-10-2009, 13:05 uur

Marianne

Wij hebben in LA goede ervaringen met Orchid Suites, zie ons 2006- en 2008-verslag. Ligt heel gunstig, vlak achter de Walk of Fame, gratis parkeren, en je kunt met de metro naar Universal. Ze hebebn ruime kamers, met zlefs een keukentje. Zeker als je er meerdere dagen zit, is dat wel heel prettig.
Verder hangt het er van af waar je precies naar toe wilt in LA, meestal zal de auto het handigste zijn.

In SF hebben wij goede ervaringen met de Columbus Motor Inn (zie ons 2008-verslag). Ruime kamers en goed gelegen, en ook hier gratis parkeren. Via Priceline zal je wellicht ook goede deals kunnen vinden maar kijk dan wel uit of je met z'n vieren op de kamer kunt. Ook goed gelegen en gratis parker bij de Wharf Inn. Ken ik niet perosonlijk maar schijnt ook prima te zijn.

Ik zou langs de kust graag eens willen overnachten bij Big sur, bijvoorbeeld bij de Ripplewood Resort.

Als je in Yosemite in het park wilt overnachten kun je dat het beste zo snel mogelijk vastleggen. Kijk alvast eens wat je aanspreekt. De lodge heeft mooie family rooms (zie ons 2004 verslag bij 30 juli), en de kinderen zullen Housekeeping Camp waarschijnlijk wel leuk vinden (zie ons 2006-verslag bij 12 augustus). Mocht het al vol zitten; er komt vaak nog wel weer iets vrij.

Heb je al een route in gedachten?

Marianne
#7 - 03-10-2009, 14:57 uur

marjoleinw

Hallo Marja,

Leuk he, het plannen enzo?
Wij zijn dit jaar voor het eerst naar Amerika geweest met twee jongens van 12 en 15 jaar. We hebben een verslag bijgehouden met ook de hotels e.d.
Als je het leuk vindt om te lezen http://www.aqaes.com/usa/

Wij waren eerst ook van plan om een weekje strand erachteraan te boeken maar hebben uiteindelijk een wat rustiger programma gedaan met dagjes strand tussendoor. Mijn kids vonden de San Diego Zoo, Universal en Las Vegas het leukst! Maar ook Yosemite was leuk om te zien maar omdat wij geen wandelaars zijn was 1 overnachting daar ook wel genoeg. ;)
#8 - 09-10-2009, 09:00 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15