Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Adviesvraag: van Barstow naar highway 1

Discussie gestart

karper

Hallo
In mijn reis van Grand Canyon naar de kust had ik gepland om via LA te rijden (I-10 en later 101). Vanaf Barstow is er ook nog een alternatief: Naar Bakersfield, dan via de I-5 naar het noorden en dan bij Kettleman City de 41 pakken westwaarts naar highway nr 1. Dan vermijd ik LA, het is korter in afstand, maar weg 41 lijkt me niet echt een weg om op te schieten.
Heeft iemand ervaring met deze route?
Karper.


#1 - 29-08-2006, 23:08 uur

Matthijs en Rian

moeilijk, ik heb geen ervaring met je alternatief. Ik zou een kijken bij mapquest.com wat het verschil is in reistijd.
Ik heb wel via LA gereden maar we hadden daar overnachting. Op zich viel het verkeer door LA best mee moet ik zeggen ik had stuk drukker verwacht maar we hadden bijvoorbeeld geen file. Ik denk echter dat je wel nodige kilometers uitspaard hoor als eerste indruk op jou alternatief..
#2 - 30-08-2006, 08:39 uur

Bakvet

Het is alweer een paar jaar geleden... ik hoop dat ik het nog weet. Qua snelheid viel het op zich niet zwaar tegen dacht ik. Alleen zitten er op zulke binnendoorwegen altijd vertragende stukken zoals dorpjes met stoplichten of berghellingen met haarspeldbochten. Als je echt haast heb gooien die je hele planning in de war, dan verlies je zo een uur op je schema. Dan kan je beter de Interstate nemen. Zelfs al zou je ergens file hebben: meer dan een half uur zal je daar niet door verliezen.

't Is ook een route die voor een deel door een wijnbouwgebied gaat. De weg vraagt erom eigenlijk om rustig te rijden. Het laastste deel naar de kust is ook relaxt, lekker uitgestrekt en onbedorven. Maar als je dat in het donker moet rijden zie je daar natuurlijk helemaal niets van. Paso Robles heeft een gezellig historisch dorpscentrum, ook wel waard om even te stoppen.
#3 - 30-08-2006, 08:44 uur

mieke

Hallo,
6 jaar geleden hebben we dezelfde weg genomen maar dan andersom, dus vanaf de 1 bij Cambria via Paso Robles de 41 genomen tot aan Hanford, daar de 198 naar Visalia waar je de 98 naar Bakersfield kunt nemen. Wij zijn de 198 nog door gereden naar Three Rivers, het Sequoia NP. Geweldige ervaring met die hoge Seqoia's. van Bakersfield zijn wij verder naar Barstow en Las Vegas gegaan.
De 41 hebben wij als prettig ervaren, we hebben geen opstoppingen gehad. Het is natuurlijk wel 6 jaar geleden, maar toch de omgeving is erg mooi, vooral het verschil met het druivengebied en de Sequoia's. We kijken er nog steeds met veel plezier op terug.
groetjes,
Mieke
#4 - 23-09-2006, 18:05 uur

MOPAR

De 41 schiet best wel op Wij hebben verleden jaar van Fresno, 6:30 a.m door Sequoia ( met stoppen en bewonderen) ,naar Vasalia Hanford>> de 41 naar Morro Bay.
Daar waren we rond 4:00 p.m.
sávonds lekker wijntje mee naar het strand , en genieten van de zonsondergang.
Ik weet dat jullie meer vanuit het zuiden komen maar je hebt mogelijk een idee van de afstand.

good luck
#5 - 24-09-2006, 12:38 uur

karper

Bedankt voor de reacties!
Grappig bijverschijnsel: mijn vriendin heet ook Mieke....

#6 - 28-09-2006, 23:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15