Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

afdaling grand canyon

Discussie gestart

Zofsky

Hoi allemaal,

Mijn man wil in onze vakantie (februari 2008, dus bijna) graag afdalen in de grand canyon tot aan de bodem, daar slapen en de volgende dag terug.
Omdat er geen slaapplek meer is in de cabins op de bodem, heeft hij nu een permit om te kamperen.
hij kan in de buurt een tent, slaapmat, slaapzak en rugzak huren.
heeft iemand ervaring in de wandeling?
Is het erg koud in februarin op de bodem?
heeft iemand ervaring met het huren van zo'n tent en spullen?

Groetjes,
Margje
#1 - 21-01-2008, 15:15 uur

Bakvet

Heb dit een keer gedaan in september of oktober, eigen kampeeruitrusting meegenomen. Het was nog warm, daarom nam ik vele liters water mee voor onderweg. Achteraf zeg ik: het is niet de moeite waard om voor 1 nacht zo'n hele kampeeruitrusting mee naar beneden te nemen en dan gelijk de volgende dag alles weer mee naar boven te sjouwen. Wat beter is: er een tweede nacht aan vast plakken, eventueel op een andere camping beneden. Dan houd je ook nog tijd over om van de hele ervaring te genieten, zonder alleen maar met lopen bezig te zijn.

Maar goed, als de permit maar voor 1 nacht is, dan zit hij in hetzelfde schuitje als ik. Net als veel mensen vind ik naar boven lopen op een steile helling makkelijker gaan dan naar beneden. Maar als het glad is door sneeuw of ijs, gaat dat niet op, dan is naar boven klimmen moeizamer. Voor de trip naar boven is het vooral van belang om voldoende energie binnen te krijgen en op regelmatige tijdstippen een korte rustpauze in te lassen. Een aantal van die 'powerbars', daar heb ik hele goede ervaring mee. De te huren kampeeruitrusting moet uiteraard zo licht mogelijk zijn, dus geen familietent die vele kilo's zwaar weegt.

Met de trailcondities in februari heb ik geen ervaring, ik weet wel dat er een forum is waar dat soort info te vinden is. Wil dat eventueel wel voor je opzoeken. Voor hiken in het algemeen hoor ik Park Rangers en dergelijke vaak zeggen: je kan altijd (a la minute zelfs) besluiten om niet te gaan of de trip voortijdig af te breken, om het op een later tijdstip nog eens opnieuw te proberen. Maar het omgekeerde (doorgaan tot het uiterste) biedt niet altijd die mogelijkheid.
#2 - 21-01-2008, 20:28 uur
« Laatst bewerkt op: 22-01-2008, 20:03 uur door Bakvet »

Marianne

Margje, ga eens naar de site van de NPS en zoek naar de weersverwachitng.
Op dit moment is het aan de rim tussen de 17 en 35 graden en beneden tussen de 35 en 55. Koud dus.

Met kans op ijs op het pad lijkt het me geen plezierige onderneming.

Marianne

#3 - 21-01-2008, 21:38 uur

Zofsky

Hoi,
Bedankt voor alle tips alvast!
Hij is heel vastberaden het te gaan doen. Ondanks dat ik het best wel eng vind dat hij het in z'n 1-tje gaat doen.

Als jij toevallig weet waar dat forum zich bevind is dat inderdaad wel erg fijn. Dat verneem ik graag!

Hoelang heb je gedaan (ongeveer) over de toch heen en de tocht terug?

Hij wil de kaibab trail omlaag lopen en de bright angel trail omhoog.
#4 - 23-01-2008, 10:29 uur

Marianne

Ik ken dat forum niet maar bij Frommers vind je ook al informatie, zie hier.

Andere interessante links:
http://www.hitthetrail.com/
http://groups.yahoo.com/group/Grand_Canyon_Hikers/

Marianne
#5 - 23-01-2008, 10:57 uur

Zofsky

wat een goede informatie zeg!

Hij gaat het allemaal eens doornemen, hoe beter voorbereid hoe fijner!

heel hartelijk dank!

 :)
#6 - 23-01-2008, 12:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15