Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

al iemand in phoenix geweest??

Discussie gestart

nicolas

Is er al iemand in phoenix geweest hier?
Mooie stad? Veel te zien?

groetjes,
Nicolas
#1 - 12-06-2005, 12:29 uur

Hans B

Hallo Nicolas,
ik ben vorig jaar augustus (110°F) enkele dagen bij vrienden in Phoenix geweest. Het beste was om zoveel mogelijk in de airco woning te zitten en je niet buiten te begeven.
We zijn natuurlijk even de stad doorgeweest, maar wij konden er niets vinden dat ons interesseerde, afgezien van een honkbalwedstrijd van de Diamondbacks.
In Scottsdale schijn je enkele grote shoppingmalls te hebben, maar daar komen wj niet voor.
100 Mile zuidelijk ligt Tucson en daar was vééél meer te beleven. Pima Air & Space museum, Arizona Sonora Desert museum, Old Tucson, Saguaro N.P. East en West, Mission San Xavier Del Bac
Hans.
#2 - 12-06-2005, 17:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Chiefram

Ik ben het 100% eens met Hans. Toen wij in Arizona waren wilde ik perse naar Phoenix, maar eenmaal daar aangekomen viel het hartstikke tegen. Niet alleen de warmte, want dat is kaasje voor mij, maar ik vond het een ongezellige saaie, beetje 'rommelige' (of beter: armoedige) stad. Ik zou daar echt niet willen wonen.

Tucson daarin tegen heeft mijn hart gestolen. Ik heb genoten daar! Mooie stad, echt super cool en bij allemaal hartstikke leuke dingen in de woestijnen om te bezoeken. De bedoeling was om maar 1 a 2 dagen in Tucson te blijven, maar het zijn er 5 volle dagen en nachten geworden. Het was moeilijk om weg te moeten gaan...

In Phoenix zijn we maar 1 nacht gebleven en wilden de volgende dag maar een ding: verder reizen...


#3 - 12-06-2005, 18:03 uur
« Laatst bewerkt op: 12-06-2005, 18:03 uur door Chiefram »

androb

Ook ik ben jaren terug ik Phoenix geweest (1999) en ja hoor weer hetzelfde verhaal als mijn voorgangers. wat ik het meest herinner is de warmte!!!!!
Wij zijn 's middags in de bioscoop gaan zitten en dat beviel heel goed (misschien zelfs iets te koud) de film Notting Hill brengt die herinnering dan ook altijd terug. Verder is het altijd leuk om mensen te vertellen dat je er 's avonds hebt gemidgetgolfd en dat het zweet me van mijn rug liep  ;D
O, ja we hebben daar ook bij een Grieks restaurant gegeten en dat beviel ook goed. Maar ja ik weet natuurlijk echt niet meer waar het was en hoe het heette.
Groetjes
Andrea
#4 - 12-06-2005, 18:42 uur

Vegas

Hallo,

Ik ben er vorig jaar geweet. Inderdaad niet veel aan.
1 dag vond ik meer dan zat.
Leuker is om naar Scotssdale te gaan, een substadje van Phoenix.
Dat is een studenten stadje waar ook de universiteit te vinden is van Phoenix. En waar studenten zijn is meestal wel iets te beleven.

Er is daar een uitgaanswijk(je) vkaj bij de universiteit waar je redelijk gezellig een avondje zou kunnen doorbrengen.
Ik heb daat ook bij een Griek gegeten, "The Big Fat Greeck Restaurant". Dat was erg gezellig en levendig en lekker.

Als je in die richting bent, kies dan voor Scottsdale ipv Phoenix.
En ander probleem in Phoenix vond ik het vinden van de weg met de auto, ik heb er een hele tijd rondgereden voordat ik op de juiste weg was.
#5 - 12-06-2005, 19:07 uur

Chi Sin X

Ik geloof dat in de buurt van Phoenix ook nog het enige deel van Sabena bestaat, hun pilotenopleiding.  Ik geloof dat dit ook in Scottsdale was.

Maar ik betwijfel of dat dat genoeg reden is om er naartoe te gaan. ;)
#6 - 12-06-2005, 19:27 uur

Vegas

Zegt me niet zoveel.

Ik zou gewoon, als je in Phoenix aankomt, gelijk downtown rijden. Daar ergens parkeren en eventjes rondkijken.
Je hebt daar een nevengebouw van de universiteit, waar je even doorheen kunt wandelen.
Verder is het Arizona Center wel aardig om even te kijken. Dat is een winkelcentrumpje, met mooie vegetatie.

Daarna zou je richting Scotsdale kunnen gaan om ergens een hotel/motel te zoeken en 's-avonds daar even rond te kijken.
Overdag is het daar ook niet bijzonder.
#7 - 12-06-2005, 19:46 uur

nicolas

Bedankt mensen!!

Toevallig was er ook een programme op de rtl over phoenix, het was me meteen duidelijk: een nieuwe rommelige stad.
Thanx voor de meningen!!
#8 - 12-06-2005, 21:08 uur

Chiefram

Dus Phoenix wordt overgeslagen dit keer?  ;D ;)
#9 - 13-06-2005, 00:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15