Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alamo Square ,Lombard Street en Chinatown ,San Francisco

Discussie gestart

carine58

Hoi,
We zijn 2 volle dagen in SF. (begin mei)
De eerste dag gaan we met de cable Car naar het Visitor Center , doen we union Square, transamerica Pyramide, embarcadero, Financial District en Chinatown. (als er iemand tips heeft voor een écht Chinees restaurant ??)Ik heb vanmorgen de Night Tour geboekt voor Alcatraz (18u45).
De tweede dag willen we naar de Coit Tower, Lombard Street, de Golden Gate Bridge via het Palace of FIne Arts.
We logeren op Fishermann's Warf en hebben geen auto.
Is Lombard Street (de bochten) te doen om er te voet naar toe te gaan ( en loont dat de moeite van het klimwerk?)
Is Alamo Square de moeite om te bezoeken en zouden we daar met het openbaar vervoer raken ?

Ik ben bijna met de hele reis rond, maar die 2de dag SF zit me precies niet lekker.

Daarna moet ik me ook nog door Los Angeles worstelen , maar da's voor later.

Alvast bedankt voor de hulp !
Carine
#1 - 11-02-2010, 12:21 uur

Marianne

Ik ben geen expert in SF, dus ik kan je niet echt helpen, maar ik mis in jouw opsomming Alcatraz. Is dat bewust?
Zelf vonden wij onze fietstocht over de golden Gate Bridge erg geslaagd, zie ons 2008-verslag.

Marianne
#2 - 11-02-2010, 13:32 uur

carine58

Nee hoor! We doen wel Alcatraz : zie maar boven  : ik heb vanmorgen de Night Tour gereserveerd !!! :afro:

Maar daardoor wordt onze dag ervoor wat langer en kan ik wat andere dingen erbij plannen ....

Zou idd. graag over de brug fietsen , maar vrees dat het begin mei nog koud zal zijn .... (ben een mooi-weer-fietser :D)
grtjs
Carine
#3 - 11-02-2010, 14:12 uur

Marianne

Helemaal overheen gelezen.  embarressed
Tja, in mei kan het koud zijn, maar dat geldt ook voor midden in de zomer.
Het volgende wordt aan Mark Twain toegeschreven: "The coldest winter I ever saw was the summer I spent in San Francisco."

Bekijk ter plekke waar je zin in hebt, dat kan ook van het weer afhangen.

Nog even over Lombard Street, dat hebben wij jaren geleden ook zonder auto gedaan, maar ik weet niet meer waar vandaan we kwamen en ik geloof niet dat wij naar boven gelopen zijn. Voegt ook niets toe denk ik, gewoon van onderaf bekijken. Eigenlijk moet je een hoog standpunt hebben voor een mooi overzicht, google maar eens op wat foto's.

Marianne
#4 - 11-02-2010, 14:29 uur

Jez

Naar boven lopen is niet aan te raden. Heb het 1x gedaan en ik herinner me dat ik toen allerlei spieren heb ontdekt waarvan ik het bestaan niet vermoedde......
Zoals marianne al zegt: Voegt niks toe.

Als je een hop on tour neemt, kun je bij alle bezienswaardigheden uit- en instappen. Anders maak je wel heel veel miles per voet.
#5 - 11-02-2010, 14:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Wij zijn het afgelopen jaar (5 juli) één dag in SF geweest.
We waren er al eens 1x vaker geweest en hebben ons beperkt tot enkele leuke dingen.
Met openbaar vervoer naar downtown gereisd. Vervolgens gewandeld langs de pieren en winkeltjes.
Uiteindelijk een heel eind richting de Golde Gate Bridge gelopen, maar toch de bus genomen (achteraf was het nog eens 4 mijl). Op de bruggewandeld naar de 1e pijler. Het was een frisse koude bewolkte dag.
Vanaf de GGB met de bus naar Lombard Street, daar gekeken, naar beneden gewandeld en vervolgens richting Hyde Street gelopen (dus een heel stuk omhoog), daar de Cable Car genomen naar het eindstation. Toen naar Girhardelli (chocoladewinkel) gelopen, teruggewandeld naar de pieren en daar de bus genomen naar Chinatown. In een klein restaurantje gegeten en terug met de train naar onze camper nabij SFO.

Veel wandelen, veel met openbaar vervoer.
Time flies.
#6 - 11-02-2010, 15:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Martin Obbe

Houd er rekening mee dat de Transamerica Pyramid niet toegankelijk is. Voor een mooi uitzicht op de stad zou ik je de Coit Tower aanraden.
Alamo Square is aardig, maar niet meer dan dat. Je kunt dan de foto van de Victorian Houses maken die je vaak in de reisgidsen ziet, met het Business District op de achtergrond. Voor het overige heeft Alamo Square niet zoveel te bieden. Fietsen over de Golden Gate Bridge vind ik wel een aanrader. De vraag is of dat in mei zoveel kouder is dan in de zomer. In de zomer hangt de Golden Gate vaak in de mist, dat schijnt in mei minder te zijn.
Wel je je in SF gemakkelijk verplaatsen: huur een fiets.

Martin
#7 - 11-02-2010, 16:12 uur

carine58

Dankjewel voor jullie zéér nuttige antwoorden.
Alamo Square laten we vallen , als er niet meer te beleven valt, kan ik beter foto's op Internet bekijken  ;D
Die hop on bus is misschien ook wel een goed idee, anders wordt het misschien wel een te grote uitputtingslag ///
En verder dan toch maar de Golden Gate met de fiets ( en een gedeelte langs de kust)
De chocoladeshop was ik vergeten . Moeten we doen !

Ben eruit. Dankejewel, had effe een steuntje nodig !
Carine
#8 - 11-02-2010, 16:34 uur

Chris RTA

Hoi,

Wij waren er in september afgelopen jaar. Ook wij hadden veel mist.
Wij wilden ook fietsen over de brug. Maar door de mist en de kou toch maar niet gedaan.
We hebben een hop on hop of bus gepakt en deze rijdt ook over de brug en weer terug. Net na de brug heeft deze bus een standplaats waarvandaan je hele mooie foto's kunt maken van de brug. Check mijn foto's.

#9 - 11-02-2010, 17:53 uur

Huls

Chris, weet jij toevallig nog de naam van de betreffende busmaatschappij?
#10 - 11-02-2010, 21:36 uur

Frasi

Vanaf het Civic Centre kan je met een stadsbus richting Alamo Square (en terug). Maar eerlijk gezegd viel het me toch wat tegen. De internetfoto's zijn mooier.
Lombard Street kan je goed bereiken met de Cablecar. Er is een halte precies aan de bergzijde (boven).
je kan in SF een dagkaart (of driedagenkaart) voor het OV kopen. Kan je onbeperkt met de bus, tram en cablecar. Een aanrader!
#11 - 11-02-2010, 22:03 uur

Frasi

En de foto's:





#12 - 11-02-2010, 22:10 uur

Chris RTA

Hoi,

Uiteraard weet ik dat!!   ^-^

http://www.opentopsightseeing-sf.com/hop.html

Er waren geloof ik drie routes, die je allemaal mag hoppen met dezelfde kaart. Deze kaart is tevens 2 dagen geldig.
Je kunt opstappen op elk punt van de tour.
Check de website of er een opstap plaats is bij jou hotel, of vraag in je hotel waar deze is. Zolang je maar zorgt dat je deze tour krijgt en niet een andere die het hotel misschien aanraad. Wij vonden deze tour heel goed. Over de Golden Gate brug met een open top is erg koud. Wij waren gelukkig voorbereid.

Check mijn foto's van USA 2009.

#13 - 12-02-2010, 15:20 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 15:22 uur door Pipo Chris »

sandrochka

Ik vond Alamo Square wel leuk  :)
Maar dat is dan uiteraard ook vanwege Full House. Dus inderdaad ook de foto genomen liggend in het gras. Voor de foto zie ons reisverslag!
En Lombard Street gedaan uitstappend boven vanuit de Cable Car. Daarna naar beneden gelopen en van daar weer verder richting de zee gelopen. Was wel te doen vond ik.
Fietsen was ook een belevenis... Wij zijn ook weer terug gefietst. Daar had ik halverwege wel even spijt van. Maar achteraf wel een goed gevoel. I biked the bridge twice!
#14 - 12-02-2010, 23:11 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15