Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alaska

Discussie gestart

schorpioenvrouw

Iemand ervaring met Alaska  ::)!!!
Wat hierboven staat was misschien wel heel erg kort......hahahah...
Maar vriendlief wil graag naar Alaska op vakantie en ik kan me er niet echt enthousiast voor maken. Het enige wat ik weet is dat het er in de zomer stikt van de muggen. Verder eigenlijk niets  :-\.
Zijn er leden van dit forum al eens in Alaska geweest. Ik ben dan benieuwd naar jullie ervaringen. Alle reacties zijn eigenlijk welkom.......

p.s.
Mississippi, sorry voor het plaatsen van het bericht op de verkeerde plaats.
#1 - 27-06-2005, 10:45 uur
« Laatst bewerkt op: 28-06-2005, 11:34 uur door schorpioenvrouw »

Tahoe

Hi,

In '97 ben ik een maand in Alaska geweest en ik moet zeggen van de 40 staten die ik ondertussen heb bezocht heeft Alaska de diepste indruk op mij achtergelaten.

De trip begon in Anchorage waar ik in de BW Executive een overnachting had. De volgende dag vloog ik voor 3 overnachtingen naar Kodiak Island  want na Yellowstone en BC jarenlang afgestruind te hebben naar bruine beren had ik er nog nooit één in het wild gezien.

Vanuit Anchorage trips naar o.a Eklutna gemaakt. Dit is een begraafplaats met in kleuren geverfde huisjes op de graven.  
 
Op Kodiak met zo'n watervliegtuig (voor de liefhebbers: een De Haviland, ik dacht de Beaver) de hele dag op pad geweest met de piloot/gids. En gezien heb ik ze, die giganten, en nog wel van dichtbij ook. Dus voor berenliefhebbers is Kodiak een must!

Denali is ook een mooi park en met mooi weer is Mt McKinley te zien. Ik had dus pech, het was te slecht. De eerste mijlen mag je met je eigen auto het park in, daarna alleen nog maar als je een reservering hebt op de camping ergens op het eind van de weg.

Vanuit Seward een boottocht van ca 8 uur gemaakt en daarbij veel (zee) vogels gezien. Het meest indrukwekkende was een gletsjer waar we langs kwamen en waar een brok ijs van los kwam. Voor de rest was dit een verloren dag.

In Fairbanks had ik voor 3 nachten een b&b waarvan de eigenares een eigen Cessna had waarvoor zij mij voor een vliegtochtje uitnodigde. Was een erg leuke tijd.

Vanuit Fairbanks nog een 2 daagse trip naar Barrows gemaakt, waar de Inuits voor de toeristen een verveeld optreden hielden.
Ook dit uitstapje was zonde van de tijd en geld, maar dat je kan zeggen dat je in het meest noordelijke plaatsje van de VS bent geweest maakt het toch een beetje verteerbaar.

Ook nog een paar dagen in Kennicott geweest. Dit is een oude kopermijn met daarbij een lodge waar de mijnwerkers vroeger gehuisvest waren. Ligt aan een gletjser. Op weg naar de gletsjer langs het voetpad nog een zwarte beer tegengekomen die zich tegoed deed aan bessen, voor ons had hij/zij gelukkig geen tijd.
Om in Kennicott te komen moet je over een ca 100 km lange onverharde weg waar ooit een spoorrail lag, er schijnen nog nagels te liggen waar menig auto een lekke band door kreeg. Het is aan te raden om deze weg niet met de huurauto te rijden maar met zo'n "lijndienst" die met een van een paar keer per dag op en ner rijden.
Op het eind van de weg moet je een rivietje over, toen ging dat met een zogenaamde kabeltram, nu schijnt er een brug te liggen.

Ik was in augustus in Alaska en heb, afgezien van op Kodiak, geen last gehad van muggen. Het weer was warm, ca 25-26 graden C.

Kortom, als je van natuur houdt is Alaska een must.

Je hoeft in Alaska niet veel te rijden, er ligt voor zo'n 1600 km (of waren het nou mijlen  ???) aan wegen.

Ik heb alle hotels/motels, vliegreizen etc vooraf geboekt. Ik weet niet of het verstandig is om op de bonnefooi naar Alaska te gaan.



#2 - 07-08-2005, 19:54 uur

Jez

Hoi Tahoe!

Wat een mooi verhaal! Ik weet zeker dat sommigen van ons Alaska nu bijschrijven op het wensenlijstje;ik in elk geval wel!

Heb je misschien ook ergens foto's hiervan staan? Ik mag er altijd graag wat beeldmateriaal bijzien  ;)

Groetjes, Jez
#3 - 07-08-2005, 21:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tahoe

Hi Jez,

Fijn dat je het een mooi verhaal vindt.

Ik heb ca 500 foto's en 3 uur film. Echter, de foto's en video zijn niet digitaal genomen, toen had ik nog analoog materiaal. Een scanner heb ik (nog) niet dus ik kan ze niet posten.
Misschien dat ik ooit zo'n negatievenscanner aanschaf, dan kan ik de foto's op DVD branden (en posten op dit forum natuurlijk...).

   
#4 - 07-08-2005, 23:17 uur

Jez

Ik weet zeker dat veel mensen ze graag willen zien! Foto's van bijv. de Grand Canyon zijn er in overvloed, maar van de natuur in Alaska zie je helaas nooit zo veel.
#5 - 07-08-2005, 23:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

schorpioenvrouw

Het heeft ff geduurd, maar het antwoord was zeker het wachten waard.......hahahahha.
Ik was dus al op het net wezen aan het zoeken geweest naar fotomateriaal van Alaska en de natuur ziet er inderdaad indrukwekkend uit......

Tahoe, in ieder geval nog bedankt voor je uitgebreide antwoord.
#6 - 08-08-2005, 13:37 uur

Tahoe

Ja, ik zie het!!
Maar ach, beter laat dan nooit... toch?

Alaska is wat natuur betreft niet te evenaren en ik ga er zeker nog een keer heen.

Ik ga eerst maar weer eens genieten van m'n huisje aan Lake Tahoe. Ook die omgeving is geweldig.
Over 2.5 week vertrek ik.  Lekker een paar weken relaxen.

Voor degene die dit lezen en nog op vakantie gaan: heel veel plezier!!

Dirk

#7 - 09-08-2005, 20:36 uur

Norbert

Dank je.

Dit jaar geen Amerika maar 5 dagen Praag en daarna nog 10 dagen naar Kroatie.
#8 - 09-08-2005, 20:52 uur

Jez

Schijnt ook erg leuk te zijn!
#9 - 09-08-2005, 23:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15