Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alaska??

Discussie gestart

bartensharon

Wij zijn al meerdere keren in de VS geweest maar nog nooit in Alaska. Aangezien wij erg van ruige natuur houden lijkt ons dit schitterend! Nu kan ik op het forum erg weinig vinden over Alaska. Zijn er hier mensen die hier al eens zijn geweest en wat zijn hun ervaringen?

Ik begreep dat er in Alaska maar een beperktheid is aan wegen is en dat je een groot aantal nationale parken niet met de auto in kunt. Klopt dit? Graag zouden wij ook naar Kodiak Island gaan om hier de grootste beren ter wereld te bewonderen. Heeft iemand dit ooit gedaan of ergens anders in Alaska wezenb berenspotten? En hoe is het daar gesteld met de accomodaties...is er voldoende aanbod?

Al jullie informatie is welkom!!  ;D
#1 - 13-10-2007, 13:54 uur

Hans B

Hallo Bart,
wij zijn het afgelopen jaar in Alaska geweest.
Ik heb het reisverhaal (nog) niet op internet staan.
Zal wel een keer gebeuren, maar 2005 moet ook nog.
Als je vragen heb, laat het maar weten.

Hans
#2 - 13-10-2007, 22:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tahoe

Wij zijn al meerdere keren in de VS geweest maar nog nooit in Alaska. Aangezien wij erg van ruige natuur houden lijkt ons dit schitterend! Nu kan ik op het forum erg weinig vinden over Alaska. Zijn er hier mensen die hier al eens zijn geweest en wat zijn hun ervaringen?

Ik begreep dat er in Alaska maar een beperktheid is aan wegen is en dat je een groot aantal nationale parken niet met de auto in kunt. Klopt dit? Graag zouden wij ook naar Kodiak Island gaan om hier de grootste beren ter wereld te bewonderen. Heeft iemand dit ooit gedaan of ergens anders in Alaska wezenb berenspotten? En hoe is het daar gesteld met de accomodaties...is er voldoende aanbod?

Al jullie informatie is welkom!!  ;D


Hi,

Ik ben zo'n 10 jaar geleden in Alaska geweest en ik moet zeggen dat als je van natuur houdt dit de mooiste staat is van de VS.
Om je wat voor te bereiden raad ik je aan om de Alaska Milepost aan te schaffen, daar staan alle bezienswaardigheden, info over hotels/motels, wegen etc etc in beschreven. Het is de "Bijbel" voor Alaskagangers. Ik kom al heel wat jaren in de VS en stroop alle NP's (in het westen) af voor beren, zowel bruine als zwarte.
Wat beren betreft is Alaska een paradijs, voor zowel de beren zelf als de touristen, het schijnt dat je nooit ver van een beer af zit, waar je ook bent.
Ook op Kodiak Island ben ik geweest en heb er grote, helaas niet de giants, gespot. Met een gids/piloot vlogen we naar de afgelegen plekken van Kodiak. Je moet niet zelf op "ontdekkingsreis" gaan op KI, dat is zeer onverstandig gezien de berendichtheid (ca 3000 leven daar), een gids weet precies waar ze zitten en wat te doen bij calamiteiten. Waar je ook vrijwel zeker (bruine) beren kan spotten is Denali NP, echter, je mag alleen met een bus het Park in, of je moet een permit hebben voor de camping aldaar. Als je echte grote beren wilt zien zou je naar Barrow kunnen vliegen en hopen dat je een ijsbeer ziet (zijn groter dan de Kodiaks), ik heb ze daar helaas niet gezien, wel een aantal waarschuwingborden...
Inderdaad, Alaska heeft een klein wegennet, ca 1600 miles. Ik heb alle motels/hotels vantevoren laten boeken want itt de lower 48 is de hotel/moteldichtheid veel kleiner, in de vakantie periode sta je dan al snel voor een vol hotel/motel.
Wat ook een aanrader is: met de auto van Chitina naar McCarthy en vervolgens naar Kennecott (Wrangell-St Elias NP). Daar hebben ze een oude barak voor arbeiders van de toemalige kopermijn omgetoverd tot een lodge. Je kan daarvandaan via een smal pad (beware of black bears!) naar de glacier. De trip over de McCartthy Road moet je overigens niet met je huurauto afleggen maar gewoon met een taxi (van) want de weg is niet echt in goede staat, bovendien wemelt het er nog van de spijkers van de RR. Je kan voor de terugreis een vliegtuigje reserveren.

Over beren, als "wat dichter bij huis" ijsberen wilt zien zou je eens naar Churchill in Canada moeten gaan!!

Veel plezier met het voorbereiden van de, denk ik, mooiste vakantie in de VS.

#3 - 04-11-2007, 21:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15