Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis zuidwesten amerika begin juni 2011

Discussie gestart

jelle87

bedankt voor de nuttige tips ondertussen.

dit is de verlopige planning

Dag 1 -- brussel - lA
dag 2 -- LA bezoeken (beverly hills, walk of fame, santa monica pier, venice beach en hollywood boulevard)
dag 3 -- Universal studios
dag 4 -- vertrekken naar pismo beach via highway 1 met tussenstops in malibu en santa barbara overnachting in pismo beach
dag 5 -- vertrekken naar SF via higwhay 1.( eventuele stop in monterey bay whale watch (boottocht van +- 3 a 4 uur. )
             doorrijden naar SF
dag 6 -- bezoek aan alcatraz en in namidag aan fisherman's wharf en golden gate bridge + kabeltramrit
dag 7 -- uitchecken en naar golden gate view point rijden. + door rijden naar yosemite village met overnachting in curry vilage.
dag 8 -- day hike yosemite falls
dag9 -- day hike - four mile trail to glacer point
dag 10 -- uitchecken curry village, vertrekken naar mammoth lakes via tioga pass
dag 11 -- uitchecken mammoth lakes en door rijden naar death village stovepipe wells + zonsondergang gaan bekijken bij sand dunes.

dit is de planning tot nu toe volgende volgt binnekort

is dante's view, badwater en zabriskie point bezoeken in 1 dag + door rijden naar las vegas haalbaar? of zou het beter zijn eerst death valley bezoeken en dan dag erna door rijden naar las vegas?

bedankt op voorhand
#16 - 05-04-2010, 14:20 uur

Yessica

dag 2 -- LA bezoeken (beverly hills, walk of fame, santa monica pier, venice beach en hollywood boulevard)


Ga lekker vroeg naar de walk of fame zodat je de middag in Santa Monica hebt. Vergis je niet, het ligt vrij ver uit elkaar hoor! Of je het allemaal haalt op één dag valt te bezien, met Venice en zo erbij.

Citaat
dag 6 -- bezoek aan alcatraz en in namidag aan fisherman's wharf en golden gate bridge + kabeltramrit

Je kunt met de cablecar naar Fishermans wharf (en dus Alcatraz). Heb je dat mooi gecombineerd!

Citaat
is dante's view, badwater en zabriskie point bezoeken in 1 dag + door rijden naar las vegas haalbaar? of zou het beter zijn eerst death valley bezoeken en dan dag erna door rijden naar las vegas?

Is haalbaar, maar dan doe je jezelf tekort. Een overnachting in Death Valley is eigenlijk altijd aan te raden. Dan kun je op je gemak alles bekijken (in Death Valley liggen ook niet alle bezienswaardigheden langs elkaar) en dan rijd je vervolgens door naar Las Vegas, zorg dat je rond de avond aankomt, want dat maakt een extra indruk, zeker als je zo uit de woestijn komt rijden!
#17 - 05-04-2010, 15:14 uur



jelle87

dag 2 -- LA bezoeken (beverly hills, walk of fame, santa monica pier, venice beach en hollywood boulevard)


Ga lekker vroeg naar de walk of fame zodat je de middag in Santa Monica hebt. Vergis je niet, het ligt vrij ver uit elkaar hoor! Of je het allemaal haalt op één dag valt te bezien, met Venice en zo erbij.

Citaat
dag 6 -- bezoek aan alcatraz en in namidag aan fisherman's wharf en golden gate bridge + kabeltramrit

Je kunt met de cablecar naar Fishermans wharf (en dus Alcatraz). Heb je dat mooi gecombineerd!

thx voor de tips

in death valley zit ik al met een overnachtingen wanneer ik daar aan kom en met s'avonds een zonsondergang bijde sand dune's maar door tijdsgebrek kan ik maar 1 overnachting daar doen en daarmee zou ik s'morgens vroeg aan zetten naar zabriskie point en dan via de 178 dante's view , golden canyon en badwater naar LV rijden. of zou ik golden canyon in ruilen voor devils golf course?

ondertussen heb ik mijn planning ook voor zion NP

en bij de hike van narrows trail lees ik verschillende reistijden van 4 uur tot 13 uren of kan je gewoon na paar uur zeggen ik keer terug?
of kies ik beter voor angel's landing en hidden canyon?  ( ik heb wel maar 1 volle dag in zion)

bedankt op voorhand

Citaat
is dante's view, badwater en zabriskie point bezoeken in 1 dag + door rijden naar las vegas haalbaar? of zou het beter zijn eerst death valley bezoeken en dan dag erna door rijden naar las vegas?

Is haalbaar, maar dan doe je jezelf tekort. Een overnachting in Death Valley is eigenlijk altijd aan te raden. Dan kun je op je gemak alles bekijken (in Death Valley liggen ook niet alle bezienswaardigheden langs elkaar) en dan rijd je vervolgens door naar Las Vegas, zorg dat je rond de avond aankomt, want dat maakt een extra indruk, zeker als je zo uit de woestijn komt rijden!

#18 - 07-04-2010, 19:46 uur

Yessica

ondertussen heb ik mijn planning ook voor zion NP

en bij de hike van narrows trail lees ik verschillende reistijden van 4 uur tot 13 uren of kan je gewoon na paar uur zeggen ik keer terug?
of kies ik beter voor angel's landing en hidden canyon?  ( ik heb wel maar 1 volle dag in zion)

Ik zou voor Angels Landing gaan, absoluut! En het beste is dan sowieso om heel vroeg te vertrekken in verband met de hitte, maar ook omdat het dan nog lekker rustig is. En dan heb je in de middag zelfs nog tijd om een stuk van The Narrows te lopen! (Gewoon een stukkie heen en terug voor het idee  :) )

#19 - 07-04-2010, 20:04 uur



Marianne

in death valley zit ik al met een overnachtingen wanneer ik daar aan kom en met s'avonds een zonsondergang bijde sand dune's maar door tijdsgebrek kan ik maar 1 overnachting daar doen en daarmee zou ik s'morgens vroeg aan zetten naar zabriskie point en dan via de 178 dante's view , golden canyon en badwater naar LV rijden. of zou ik golden canyon in ruilen voor devils golf course?
Dat kun je best allebei doen, kijk eens in onze reisverslagen (2006 en 2008) voor ons bezoek aan DV. In de zomer is 1 overnachting wel voldoende.

(Het zijn sand dunes en geen sand dune's)

en bij de hike van narrows trail lees ik verschillende reistijden van 4 uur tot 13 uren of kan je gewoon na paar uur zeggen ik keer terug?
of kies ik beter voor angel's landing en hidden canyon?  ( ik heb wel maar 1 volle dag in zion)
Je kunt inderdaad net zo ver gaan als je wilt, tenzij je stroomopwaarts begint. Maar de meeste mensen lopen vanaf de Riverside Walk een stuk de Narrows in.
Als je Angels Landing doet, moet je bij voorkeur vroeg in de ochtend gaan, anders is het te warm. De Narrows is juist heerlijk als het warm is.

Citaat
dag 7 -- uitchecken en naar golden gate view point rijden. + door rijden naar yosemite village met overnachting in curry vilage.
dag 8 -- day hike yosemite falls
dag9 -- day hike - four mile trail to glacer point
dag 10 -- uitchecken curry village, vertrekken naar mammoth lakes via tioga pass

Waarom wil je de 4 mile trail naar boven lopen? En hoe ga je dan terug?
De wandeling naar Yosemite Falls kost weinig tijd (zie www.yosemitehikes.com ), die dag kun je nog een hoop andere dingen doen zoals de Vernal Fall.

Marianne

#20 - 07-04-2010, 20:41 uur

jelle87

kan iemand met helpen met de grand canyon? ik ben opzoek naar paar mooie hikes. en view points. ik kom van richting kayenta.
we hebben bij aankomst normaal nog een hele namidag
dan 2 volle dagen
en dan terug door reiden.

bedankt op voorhand.
#21 - 13-04-2010, 20:06 uur

Marianne

Hallo Jelle,
Is 2 dagen GC niet wat veel? Er is genoeg te doen, daar niet van, maar kijk eerst eens of je die tijd niet ergens anders kunt besteden. Hoe ziet je planning er nu uit?
Ben je een geoefend loper? Als je een goede conditie hebt en veel loopt zijn er natuurlijk meer mogelijkheden dan wanneer je alleen maar in de vakantie wat wandelt. Dat is voor ons allemaal moeilijk in te schatten. Begin eens hier: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/index.htm .
Je hebt zowel viewpoints aan de oostkant, als aan de westkant. De viewpoints aan de westrim kun je lopend of met de shuttlebus bereiken. En je kunt een stuk van de Bright Angel Trail of van de South Kaibab Trail lopen. Zie hiervoor de NPS-site.

Marianne
#22 - 13-04-2010, 22:14 uur

jelle87

wij zijn sportief maar meer amateur sportievelingen  ;D (gewoon wat lopen in de week)
maar we zijn wel doorzetters.

en dit is de verlopige planning.

dag 1  brussel - LA (hotel mayfair LA downtown)
dag 2  bezoek aan LA
dag 3  universal studios
dag 4  naar pismo beach via HGW 1 (met eventuele stops in malibu en santa barbara) (hotel shore cliff lodge)
dag 5  naar SF met eventuele stop in monterey voor bale whale watch boot trip (nog niet zeker hangt van tijd af) (hotel in SF stratford on the square)
dag 6  bezoek aan alcatraz in voormidag en in namidag fisherman's wharf, pier 39 en golden gate bridge. (vervoer ook met kabeltramrit)
dag 7  even stoppen aan golden gate view point en door rijden naar yosemite NP (overnachting in een cabin in curry village)
dag 8  day hike
dag 9  day hike  (wat we graag zouden willen doen in die 2 dagen zijn yosemite falls, vernal & nevada falls, panarama trail.)
dag 10  vertrekken naar mammoth lakes via tiago pass (hotel mammoth mountain inn)
dag 11  door rijden naar DV (hotel stovepipe wells) zonsondergan in sand dunes
dag 12  door rijden naar LV met stops aan zabriskie point, dante's view, devils golf course,golden canyon en badwater (overnachting in treasure island hotel)
dag 13  bezoek aan hooverdam (eventuele rondleiding proberen te volgen) en msch bezoek aan lake mead.
dag 14  vrije dag in LV
dag 15  Vrije dag in LV
dag 16  door rijden naar zion NP met overnachting in springdale. eventueel nog kort bezoek aan zion (eventueel hike weeping rock)  (hotel quality inn)
dag 17  hele dag zion (angel's landing en hidden canyon)
dag 18  door rijden naar bruyce canyon en de view points gaan bezichting met de wagen. (hotel best western ruby's inn)
dag 19  voormiddag wandeling queen's garden trail gecombineerd met navajo loop.)
             namiddag door rijden naar page. (hotel travelodge page)
dag 20  bezoek aan antilope canyon, monument valley bezoeken door middel van valley drive. (hotel in holiday inn kayenta)

vanaf hier heb ik nog geen vaste planning maar het zou er ong. zo moeten uitzien.

dag 21  naar GC south rim (eventueel al view points)
dag 22  GC
dag 23  vertrek naar phoenix
dag 24  terug naar Brussel
dag 25  aankomst brussel
#23 - 15-04-2010, 21:33 uur

Hans B

Jelle,
wij hebben vorig jaar de Panorama Trail (Yosemite) gelopen. Schitterende wandeling. Doe het op je tweede dag, want na afloop zijn je voeten behoorlijk versleten. Daarna kun je dan weer enkele dagen 'uitrusten' in de auto.

Overweeg om vanuit SF de zuidelijke ingang van Yosemite te nemen.  Hier staan de reuzenbomen. Daarna doorrijden naar de valley (watervallen, museum, korte wandeling).
De volgende dag de bus (reserveer! te voren) voor de Panorama Trail. De dag daarop de Tioga Pass naar Mammoth Lakes.

Opweg van LV naar de Hooverdam, passeer je Lake Mead. Ik zou eerst de Hooverdam bezoeken (je weet niet hoe laat je een rondleiding kunt krijgen), daarna een strandbezoek bij Lake Mead NRA.

Dag 18 als je van ZION naar Bryce gaat en op tijd vertrekt, kun je dezelfde middag makkelijk de viewpoint bekijken én de Queen's Garden Trail wandelen. Bryce is niet zo heel groot. Een stuk of 7 viewpoint. Hier kun je wat tijd 'winnen'.
#24 - 18-04-2010, 21:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jelle87

bedankt voor deze handige tips hans!

alleen ben ik bang dat we ons dan teveel zullen opjagen in bryce als we alles in 1 dag willen doen. maar het geeft me nu wel een idee van de tijd die we zullen hebben in bryce.
#25 - 19-04-2010, 12:56 uur

Hans B

Wij zijn afgelopen zomer ook van Zion naar Bryce gereisd. Dagboek er even bijgepakt en:
De afstand is nog geen 100 mile, ongeveer 2 uur rijden.
We zijn om 1100 uit Zion vertrokken, moesten met de grote camper even wachten bij de tunnel. Uitstapje bij Checkerboard Mesa.
Bij Bryce de camper geparkeerd en met de shuttle bus naar Sunset Point gereden en daar de Queens Garden wandeling gemaakt (3.6 mile)
Terug de shuttle genomen en naar Bryce Point en enkele andere uitzichtpunten geweest.
Uiteindelijk waren we tegen 1800 terg bij de camper waar we hebben gegeten.
Wij waren er op vrijdag en net buiten het park was nog een rodeo (voor kinderen jeugdigen). Niet een grote professionele, maar wel leuk. Was tegen 21 uur afgelopen en dat was onze dag.
#26 - 19-04-2010, 21:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ik zal je nog even de beste route door Death Valley geven. Zoals je het nu opschrijft ga je heen en weer rijden.
Stovepipe Wells-Sanddunes-Devils Cornfield-Furnace Creek Visitor Center-Devils Golf Course-Badwater.  Omdriaaien en: Artist Drive-Golden Canyon-Zabriskie Point-Twenty Mule team Canyon en Dante's View. Dan naar DV Junction, rechts af en links af op State Line road naar Pahrump en 160 naar Las Vegas. Zie maar hoe ver je komt. Als het te laat wordt sla Golden Canyon en Dante's View  over.
Tet
#27 - 20-04-2010, 11:17 uur

jelle87

thx voor de informatie tet!! zal eens goed bekijken  >:D
#28 - 20-04-2010, 21:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15