Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alcatraz

Discussie gestart

vincent77

Tijdens ons verblijf in SF willen we in ieder geval een bezoek aan Alcatraz brengen. Dit zullen we dan ook tijdig reserveren, om een teleurstelling te voorkomen.
Echter, wat zijn de beste tijden om een tour rond Alcatraz te doen? 's ochtends meteen vroeg, of juist later op de dag? Met andere woorden... de early bird, day tour of de night tour?

#1 - 16-04-2010, 17:46 uur

Annique & Maarten

Op zich maakt dat niet veel uit.
Zorg gewoon dat je snel van de boot af bent en lekker gaat lopen. Dan heb je de minste last van de overige bezoekers.
Het is zeker de moeite waard, maar zorg inderdaad dat je de tickets op tijd hebt!
#2 - 16-04-2010, 18:02 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

Michel

Het is inderdaad de moeite waard.
Wij hebben 2 jaar geleden gewoon de day tour genomen, die ons zeer goed bevallen was.
Night tour zal waarschijnlijk wel een aparte sfeer geven. Wij hadden de tickets niet vooraf besteld, maar met heel veel geluk waren er nog een aantal tickets voor de dag erop beschikbaar. Ik zal ze dus zeker vooraf bestellen  ;)
#3 - 16-04-2010, 18:57 uur

Martin Obbe

De excursie naar Alcatraz is erg leuk. Perfecte Nederlandstalige rondleiding met behulp van een koptelefoon. Niks saai verhaal, maar met behulp van nagespeelde interviews met gevangenen en gevangenisbewaarders wordt een goed beeld geschetst van hoe het er op Alcatraz aan toe ging. Wel ruim van te voren via Internet boeken. De boot naar Alcatraz is de bottle-neck: vol is vol. Maar het maakt niet zoveel uit of je 's ochtends vroeg of later op de dag vertrekt. Voorwaarde is dat er plek is op de boot.

Martin
#4 - 16-04-2010, 21:44 uur

Yessica

De night tour geeft vast een aparte sfeer, maar ik zou toch overdag gaan. Sowieso is het uitzicht vanaf Alcatraz erg mooi, maar 's avonds kan het ook stervenskoud zijn! Vooraf reserveren is niet onverstandig!
#5 - 16-04-2010, 21:48 uur



vincent77

bedankt voor de reacties, ik denk dat we dan voor de early bird-optie gaan, meteen om 9 uur 's ochtends, bij terugkomst ergens lunchen en dan het middagprogramma afwerken :)
#6 - 17-04-2010, 14:38 uur

Nici

Ik ben nu toch een beetje in de war. In andere topics heb ik gelezen dat heel veel mensen juist de avondtour aanbevelen... omdat je dan een mooi zicht hebt op de lichtjes van SF op de terugweg en omdat het toch wel een aparte sfeer heeft om 's avonds rond te lopen op Alcatraz...
Ik heb onze tickets nog niet gereserveerd (voor juni), maar ik blijf toch bij de avondtour (ook omdat we overdag andere dingen gepland hebben)! En neem een hele dikke trui mee voor de terugweg  ;)
#7 - 17-04-2010, 22:46 uur

leendert en maria

Voor a.s. zomer wilde ik voor ons ook de tickets reserveren voor Alcatraz maar dat kan pas over een maand. Of zit ik soms op de verkeerde site?  ???
#8 - 18-04-2010, 00:26 uur

Yessica

Wij hebben destijds een speciale avondtour geboekt voor de citylights. Was inderdaad heel mooi. Maar dat was lekker in een verwarmde bus  :) Je reed dan echt naar verschillende plekken in de stad en van de stad af voor het uitzicht.

Maar je kunt het natuurlijk combineren met Alcatraz maar neem inderdaad dan echt je dikste trui mee. En kijk even hoe laat je tour dan is en hoe laat de zon ondergaat. Want de forummer in deze thread was al weer terug van zijn avondtoer toen de zon nog moest ondergaan  8)
#9 - 18-04-2010, 08:33 uur



vincent77

ik zie trouwens net, dat wij op dinsdag en woensdag in SF zullen zitten, dan zijn er helemaal geen night tours  ???
Nou ja, dat maakt de keus alleen maar makkelijker zeg maar :)

Met het ticket ben je toch gegarandeerd van je tijdstip? Of moet je dan alsnog zorgen dat je op tijd bij de boot bent en zijn de tickets vooral voor de rondgang aldaar? (misschien domme vraag...)
#10 - 18-04-2010, 10:44 uur

Maite


Met het ticket ben je toch gegarandeerd van je tijdstip? Of moet je dan alsnog zorgen dat je op tijd bij de boot bent en zijn de tickets vooral voor de rondgang aldaar? (misschien domme vraag...)
[/quote]

Je moet met je bevestigingsmail naar het loket. Daar krijg je de tickets voor de boot en dit is gelijk voor de toegang voor alles op het eiland. Je moet geloof ik een half uur voor afvaart aanwezig zijn om de tickets op te halen. Maar dat staat wel in de mail die je krijgt naar reservering.
Het is best een ervaring om daar rond te lopen. En je hebt er ook een mooi uitzicht op San Francisco.
#11 - 18-04-2010, 12:19 uur

Marianne

De tickets zijn voor de boot. De toegang tot het eiland is gratis. Zie http://www.nps.gov/alca/planyourvisit/feesandreservations.htm

Marianne
#12 - 18-04-2010, 13:43 uur

estel

Ik zou niet te laat met de boot mee gaan. Je hebt echt even tijd nodig om de (geweldige!) audiotour te volgen en de boel te bekijken. Kom je te laat aan dan moet je alweer snel met de boot terug (laatste om 5 uur?).
Enne...ook overdag in augustus had ik een warme trui nodig,

have fun!
#13 - 20-04-2010, 11:50 uur

Damien666

Wij overwegen sterk om de nighttour te reserveren. We hebben maar 1 volledige dag in SF en zo kunnen we dan overdag SF zelf verkennen.
#14 - 20-04-2010, 13:04 uur

Sandra1985

Waar bestellen jullie de tickets voor alcatraz?

groetjes Sandra
#15 - 20-04-2010, 17:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15