Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

alleen naar de USA in 2010; zelf met de auto of toch groepsreis?

Discussie gestart

Jolanda78

Hoi,

Ik heb al aardig wat op dit forum gelezen maar ben mijn vraag nog niet tegen gekomen, dus ik start zelf maar een topic ;)

Volgend jaar (eind augustus / begin september) wil ik 2 weken een rondreis maken; LA, San Fransisco, Las Vegas en een aantal omringende parken.
Aangezien ik alleen ben/reis twijfel ik nog of ik een groepsreis ga doen of dat ik toch maar een auto huur en zelf rond ga rijden.
Beiden hebben zo hun pluspunten en minpunten.....

Wie heeft er tips, advies of sites waar ik terecht kan?

Thnx alvast!

Groetjes Jolanda
#1 - 07-10-2009, 16:22 uur

hdeweert

Hallo Jolanda
De meeste fervente Amerika reiziger regelt zijn eigen Ticket en vervoer, maakt zijn eigen route en heeft een geweldige
voorpret bij het samenstellen hiervan. Als je gewend bent om alleen te reizen is dit wel aan te bevelen.
 Als je geen reisgenoot hebt zijn er div. reisbureaus die groepsreizen verzorgen.
Persoonlijk heb ik daar dus geen ervaring mee.
Harm
#2 - 07-10-2009, 16:49 uur

Bakvet

Er zijn voor mijn gevoel veel manieren om op reis te gaan door de VS:

Zelf een auto huren - dit is het leukst. Als je alleen bent heb je o.a. het nadeel dat geen ervaringen kunt delen met anderen, dat kan soms wel een beetje saai zijn. Maar het voordeel is dat je precies kunt doen waar je zin in hebt en overal zo lang kunt blijven als je wilt. En er is niemand die zeurt dat je iets niet zou moeten doen omdat het te gevaarlijk is of om welke reden dan ook. Dat past goed in de mentaliteit van Amerika: doe wat je leuk vindt.

Zelf een camper huren - als hierboven. Een nadeel is dat het lastig is om zonder hulp zo'n ding te parkeren en manouvreren.

Met een bustour. Veel aanspraak, goede reisbegeleiding, maar elke dag vroeg op, overal maar heel kort kunnen zijn. Je wordt heel erg geleefd.

Met de motor. Dat kan heel goed alleen. Met een motor heb je altijd aanspraak. Het voornaamste nadeel is dat je moet roken en dat sommige motels geen motorrijders willen.

Met de fiets. Daar is het gewoon niet het ideale land voor, naar mijn idee.

Volledig met openbaar vervoer. Volgens mij vind je dat als teenager leuk, maar daarna wordt het teveel gedoe. Veel plaatsen en Nationale Parken zijn niet met OV bereikbaar.

Met een georganiseerde kampeertrip met leeftijdgenoten. Tot een jaar of 35 is dit denk ik de leukste oplossing. Je trekt met een groep van ongeveer 10 personen en een of twee reisbegeleiders met een flink uitgevallen busje langs allerlei bekende plekken. Onderweg doe je avontuurlijke dingen.

Dus ik zou het eerste of het laatste doen. Wat ik bij de eerste nog als tip kan geven: als je een bepaalde hobby hebt, kijk dan eens via internet of je in Amerika mensen vindt die dezelfde belangstelling hebben. Daar kan je dan misschien iets mee afspreken.
#3 - 08-10-2009, 06:44 uur

Loek


Met de motor. Dat kan heel goed alleen. Met een motor heb je altijd aanspraak. Het voornaamste nadeel is dat je moet roken en dat sommige motels geen motorrijders willen.


Ik ben op de motor nog nooit geweigerd bij een motel of hotel.  Heb jij daar andere ervaring mee?  Ik snap "je moet roken" niet...
#4 - 09-10-2009, 15:47 uur

Bakvet

O dat hoeft niet?

De begeleider van een motor-rondreis (ook geen verkeerd beroep lijkt me), zei eens dat ze er moeite mee hadden om motels te vinden. Maar dat komt misschien omdat het dan zo'n grote groep is. Ik zie onderweg in de middle of nowhere ook wel eens: "Bikers welcome" staan bij kleine motels.
#5 - 09-10-2009, 20:44 uur

Loek

Grote groepen bij een hotel/motel is altijd een probleem tenzij je lang van te voren boekt.  Het lijkt me overigens een grotere uitdaging om een bus met japanners in je hotel onder te brengen, dan een groepje motorrijders.

Roken is niet verplicht.  Tattoeages ook niet.
#6 - 09-10-2009, 23:24 uur

Old Faithful


Met een georganiseerde kampeertrip met leeftijdgenoten. Tot een jaar of 35 is dit denk ik de leukste oplossing. Je trekt met een groep van ongeveer 10 personen en een of twee reisbegeleiders met een flink uitgevallen busje langs allerlei bekende plekken. Onderweg doe je avontuurlijke dingen.
Hiervoor zou je bij http://www.trekamerica.com/ kunnen kijken.
#7 - 13-10-2009, 14:32 uur
Groet,

Old Faithful

harryvbr

Ik ben al enkele malen op de motor door de USA gereden en onderweg nooit een probleem tegengekomen met een hotel. Meestal was men zeer behulpzaam om de motorfiets om een veilige plek te stallen. En dat ""mee moeten roken"" is mij ook onbekend.
Onderweg alleen maar vriendelijk zwaaiende mensen meegemaakt. Dat zal met een auto niet snel gebeuren   :afro:
Ik kijk nu alweer uit naar mijn volgende trip door Amerika
#8 - 19-10-2009, 11:20 uur

RonB1963

Op de motor door de USA, een geweldige belevenis. Ik ben dit jaar in juli voor 't eerst naar de USA geweest, en wel in mijn eentje, op de motor. Getourd door Arizona, Utah, Nevada en California. Overal aanspraak, diverse keren iets te eten of te drinken aangeboden gekregen, geen onvertogen woord gehoord. Eén keer zelfs een uitnodiging ontvangen voor een BBQ-party bij iemand thuis, en die uitnodiging natuurlijk niet afgeslagen ;)
Mijn indruk: op een Harley (in mijn geval een splinternieuwe, full-options Electra Glide) door de States verhoogd de USA-belevenis.
In alle ho- en motels met open armen ontvangen.
#9 - 23-10-2009, 23:59 uur

basdutchy

Citaat
Aangezien ik alleen ben/reis twijfel ik nog of ik een groepsreis ga doen of dat ik toch maar een auto huur en zelf rond ga rijden.
Wie heeft er tips, advies of sites waar ik terecht kan?
Bij www.vakantierondreizen.nl vind je heel veel groepsreizen, georganiseerde (individuele) reizen en fly-drives.
#10 - 07-11-2009, 18:47 uur

bedeve

ten behoeve van Jolanda nu maar eens on-topic.
Alleen of groepsreis ?
Da's wel een heel persoonlijke keuze.
De groepsreis geeft meer vanzelfsprekende aanspraak.
Maar garandeert niet dat de overige groepsleden dezelfde intresses hebben.
en er is een programma wat voor iedereen hetzelfde is.

In je eentje?
Geen vanzelfsprekende aanspraak.
Maar in je eentje maak je sneller contact dan bijv met z'n 2-en.
Ik zou zelf niet graag in mijn eentje door Frankrijk willen reizen.
Maar in de USA wel.
Puur omdat de mensen daar sneller op je reageren,het is gewoon om met onbekende mensen in gesprek te komen.

Veiligheid.
In de USA niet anders dan in Europa.

Je hebt nog een aantal maanden om een vriend/vriendin te enthousiasmeren mee te gaan.
Of toch een keuze te maken uit de eerder genoemde varianten.
Succes daarmee,en laat je reisverslag hier achter




#11 - 13-11-2009, 10:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15