Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Allereeste reis naar het Westen

Discussie gestart

Niek

Hallo allemaal,

Volgend jaar zou ik ontzettend graag met mijn gezin naar West USA gaan. En waar ik in Florida inmiddels na een keer of acht behoorlijk mijn weg weet te vinden, ben ik nu al dagen aan het lezen en heb ik geen idee waar te beginnen bij het voorbereiden van de reis. HELP.... 

Ik heb wel al vast wat uitgangspunten en dingen die we graag zouden willen. Ik blijf uiteraard verder lezen en alle van toepassing zijnde topics napluizen maar alle hulp en tips zijn heel, heel erg welkom.

- we reizen met twee volwassenen, onze sportieve zoon van dan 14 jaar en onze niet zo sportieve zoon van dan 9 jaar, vier personen in totaal
- we zijn gebonden aan de schoolvakantie die volgend jaar voor onzer regio valt van 7 juli t/m 19 augustus en denken aan een reis van ongeveer 4 weken
- we houden van natuur, avontuur, lekker eten, die echte western sfeer, luxe accomodaties en daar bedoel ik ook een super eenvoudige cabin in een fantastische  omgeving mee, bijzondere en liefs minder toeristische plekken en -om de tegenstellingen compleet te maken- pretparken
- we zouden het liefst niet al te veel kilometers per dag willen rijden en liever een korter rondje rijden met meerdere overnachtingen in één plaats, dan al jakkerend een grote afstand afleggen. We gaan vast nog wel eens  :-)

Op het verlanglijstje staan een aantal plaatsen en parken waarover ik al iets gelezen heb op dit forum

- San Franscisco
- Yosemite
- Sequioa
- Death Valley
- Zion
- Las Vegas
- Slide Rock Canyon
- raften
- strand

Ik begrijp dat het lastig is, hier iets zinnigs over te zeggen. Elke suggestie is echter welkom en ook tips over vluchten (van en naar welke steden, goedkope tickets, favoriete maatschappijen (mijn man is 2 meter) , wanneer boeken enz), leuke accommodaties, bezienswaardigheden onderweg, restaurants enz.

Al vast super bedankt voor de moeite en ik ga snel weer verder lezen  :-)
Fijne dag vandaag en hartelijke groet!
Monique

#1 - 27-05-2011, 15:42 uur

martinm

Velen doen het standaard rondje: SF/Yosemite/Via Tioga Pass naar Bodie/Death Valley/Las Vegas/Zion/Bryce Canyon/Page/GC/Sedona/San Diego of-en LA
Ik heb vorig jaar zo'n rondje gemaakt in 3 weken (muv San Diego). Onze dochter toen 13 vond vooral SF/Bodie/Las Vegas en LA erg leuk. Vooral met kinderen op die leeftijd moet je de juiste mix zien te vinden tussen rotspartijen/bergen en voor hun leuke aktiviteiten. Zo zijn wij nabij LA naar six flags geweest, fantastisch attraktie park met 10+ rollercoasters.

Voor Sequioa's hoef je niet speciaal naar het National Park, deze kan je ook bewonderen in Yosemite.

Achteraf hebben we elke dag wel redelijk wat gereden dus als je het wat rustiger aan wilt doen zou ik een routeplanner erbij pakken en dan dag voor dag gaan invullen.

Wanneer boeken is erg lastig, als je een goede prijs ziet waarom niet boeken zeg ik dan. Kan natuurlijk verkeerd uitvallen maar goed. Om optimaal gebruik te maken van de tijd zou je vanaf NL naar  SF en dan vanuit bv Phoenix of LA terug.

Reken wel op behoorlijke warmte/hitte in die periode !!

Succes met de planning.
#2 - 27-05-2011, 17:11 uur

Niek

Dank je wel voor je reactie Martin.

Het is inderdaad een handige tip om niet van dezelfde luchthaven terug te vliegen. En mijn ervaring met Florida is ook dat hoe eerder je de vlucht boekt, hoe beter. Is dat voor het Westen ook zo of zijn daar veel meer aanbiedingen? We hebben te maken met een vreselijke periode (zomervakantie juli/augustus) dus ik kan ht ook haast niet riskeren om lang te wachten. Bovendien als je je vluchtdata zeker weet, kun je ook al vast het een en ander gaan vastleggen en inplannen.

Ik ga weer verder googlen, nogmaals dank!


#3 - 27-05-2011, 18:00 uur

martinm

Ik had onze trip toen in November vastgelegd, ik hield diverse sites de prijzen in de gaten en op een gegeven moment de beslissing genomen. Het grote voordeel inderdaad dat je de rest kan gaan invullen en als jullie in Nationale parken willen overnachten dan kan je dit beter zo vroeg mogelijk vastleggen. Voor Yosemite is 6-12 maanden geen overbodige luxe want anders zit het vol (vooral in het hoogseizoen).
#4 - 27-05-2011, 18:10 uur

Marianne

Hallo Monique,

Als je er inderdaad 4 weken voor uit kunt trekken, dan kun je een prachtige reis maken. Wij hebben ook altijd geprobeerd 4 weken te gaan, en ook bij ons moest het altijd een mix van natuur, stad, en pretpark zijn. De dingen die je noemt kun je prima verwerken in het "standaardrondje" ZW zoals Martin al aangaf.
Sequoia/Kings Canyon vind ik altijd een lastige. Wij zijn er lang gelden met zpn tweeën meerdere dagen geweest, maar de laatste 4 keer met onze kinderen zijn we er maar 1 keer geweest, en maar 1 volle dag. Het park is zeker de moeite waard, maar het ligt wat onhandig als je ook Yosemite en Death valley bezoekt, omdat dan de route via de Tioga Pass de mooiste is.
Als je er alleen naar toe wilt vanwege de sequoia's dan is de Mariposa Grove in Yosemite een goed alternatief - maar er is wel meer dan alleen sequoia's.

Ik ben een grote yosemite-fan, vooral omdat het ook met de kinderen een leuk en veelzijdig park is. Je moet er inderdaad tijdig voor reserveren, als je echt je zinnen hebt gezet op bepaalde accommodatie dan moet je boeken zodra het mogelijk is (een jaar van te voren). Annuleren kan altijd, dus je kunt meerdere nachten boeken en later een deel annuleren als dat nodig mocht zijn. Een family room in de lodge of de Stoneman Room in Curry village bijvoorbeeld zijn goed gelegen en erg populaire kamers.
Andere leuke accommodatie: een kamer aan de rim in de Grand canyon, bijvoorbeeld bij Bright Angel Lodge (zie www.xanterra.com ), de Desert Pearl Inn in Springdale (zion), de View Hotel in Monument Valley, of een cabin op de camping bij Goulding's (wel een heel verschillend prijskaartje).

Kijk ook eens voor routes en accommodatie in onze reisverslagen, we hebben in alle reizen een deel van het zuidwesten gedaan.

Marianne
#5 - 27-05-2011, 19:58 uur

Hans B

Hoi Monique,
als je al enkele keren in Florida geweest bent, is Amerika, het land, de mensen, gebruiken, etc.. niet vreemd voor je.
Alleen nu nog even een goed schema knutselen.
Het rondje "west" komt over het algemeen voor iedereen op hetzelfde neer, jullie hebben 4 weken en dat is een mooie start, waarin je heel veel kunt zien.
Onze dochter zijn in tegenstelling tot ons helemaal niet sportief, maar hebben alle wandelingen altijd zonder mekkeren gemaakt.
Ze vonden het westen geweldig. (Onze oudste backpackt nu 8 maanden door Australië, ze heeft het reisvirus overgenomen).
Ik heb velen op dit forum de volgende reisroute gegeven:
Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Moab - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - kustweg - Los Angeles en als er tijd is SeaWorls San Diego (of omgekeerd).
Een route waarin zo'n beetje alle 'highlights' zitten die je zou moeten zien. Hoe lang je overal 'moet' blijven, hangt van je eigen interesses af.
De een heeft Las Vegas na één avond wel gezien, een ander blijft zich drie dagen vergapen.
Is wandelen niks, dan wordt het Zion en Yosemite bezoek wellicht wat korter.

It's up to you, succes.
#6 - 28-05-2011, 08:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

karinvddonk

Hoi Monique,

Wij vertrekken begin juli met onze twee dochters (12 en 9) voor het volgende rondje:
Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Death valley - Mammoth lakes - Yosemite (via Tioga pas) - San Francisco - Monterey - San Luis Obispo - LA - San Diego.
Vanwege de gunstigere vliegtijden vliegen we via LA terug.
Behoorlijk standaard en we hebben vaak twee overnachtingen in een plaats om niet elke dag te rijden.

Je kunt ons volgen op http://familievanderdonk.blogspot.com

Veel plezier met voorbereiden. Een hele leuke bezigheid.

groet,
Karin
#7 - 29-05-2011, 20:07 uur
Karin




Niek

Dank jullie wel voor alle reacties en sugesties!! Ik heb inmiddels weer dagen verder met het lezen van bloggs, reisverslagen en tips op dit forum.

De route vanuit Phoenix starten gaat mij steeds meer aanspreken en de invulling heb ik nog niet in detail maar begint in grote lijnen aardig te lijken op wat jullie hierboven al aanbevolen.

Jammer dat het nog even duurt voordat er tickets beschikbaar zijn voor volgend jaar juli. Het zal overigens denk ik niet zo veel uitmaken of we (grotendeels) in juli of in augustus  gaan of wel?
En met welke maatschappij vliegen jullie het liefst?



#8 - 30-05-2011, 11:16 uur

Hans B

En met welke maatschappij vliegen jullie het liefst?

De goedkoopste  >:D
Het maakt mij niet zo veel uit. Ik heb met KLM, Northwest, United, Delta en British Airways gevlogen.
Iedereen moet dezelfde kant op, dus dan maar zo goedkoop mogelijk.
Naar PHX kun je volgens mij niet rechtstreeks. Je zit dus aan een tussenstop, dat vind ik nooit erg.
Op dat punt kun je even de benen strekken, heb je de immigration zaken gedaan en ga je je koffers doorzetten.
Dat betekent dat je op je eindpunt, na ophalen van je koffers geen gedoe meer hebt en richting je hotel kan.
 
#9 - 30-05-2011, 12:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Niek

Hahahahaha Hans, ja de goedkoopste maatschappij heeft ook mijn grootste voorkeur. Het wordt denk ik een grote uitdaging om goedkope tickets te bemachtigen en ik denk dat je het super goed gedaan hebt als je rond de € 4.000,- kan uitkomen voor ons vier want de tickets zijn (ujiteraard) wel een heel stuk duurder dan naar Florida waar ik regelmatig voor ongeveer € 2.500 klaar was.

De kinderen zijn inmiddels groot genoeg om een overstap geen ramp te laten zijn maar uren wachten tot een aansluitende vlucht op een verlaten vliegveld is uiteraard ook niet hoe je je vakantie wilt beginnen op eindigen. Vorig jaar hebben we namelijk 7 uur op Manchester moeten wachten vanuit Florida en dat was onze eerste ervaring met een tussenstop.

Verder is mijn man heel lang en mijn oudste zoon inmiddels ook dus een maatschappij met 1 cm meer beenruimte heeft daardoor al direct een streepje voor. We gaan seatguru maar eens raadplegen en googlen wat de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
Dank je wel weer !!!
#10 - 30-05-2011, 12:45 uur

Dirc

Hoi Monique,

Wellicht heb je ook iets aan mijn topic, waar al aardig op en neer geknutseld is met de route.
Uiteindelijk denk ik een mooie route als je het westen wilt zien in iets meer dan 3 weken.
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,11399.60.html


Wij hebben wel San Diego en LA laten vallen. Hier was ik eerder geweest en dit vond ik minder bijzonder dan de andere dingen die ik gezien heb. Maar dit hangt ook af van je smaak natuurlijk.
De 2009 route kun je ook checken trouwens: http://www.muijsenberg.eu/reisverslagen/?page_id=106


#11 - 30-05-2011, 12:46 uur

Hans B

Ja, € 1000 per persoon voor het hoogseizoen zal het volgend jaar wel worden.

Mijn voorkeur gaat uit naar KLM of een Amerikaanse maatschappij, weet je zeker dat je eerst stuk het grootste deel van je reis gaat zijn. Die ene keer dat wij BA vlogen, 45 minuten naar Londen (vertrek 2 uur vertraging in AMS) en dan 8 uur naar Chicago (vertrek 4 uur vertraging in LHR). Laatste binnenlandse vlucht (naar Tulsa) in de VS gemist, overnachting op het vliegveld, nou dan heb je het wel gehad.

Ik had er niet aan gedacht, maar een beetje extra beenruimte voor lange mensen is wel iets om op te letten.
#12 - 30-05-2011, 14:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15