Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Allerlaatste keer feeback gevraagd :D

Discussie gestart

snamesoc

Hallo iedereen,

Onze vakantie naar Amerika komt eindelijk wat dichterbij.  We vertrekken 6 mei naar Las Vegas en keren terug 29 mei.  24 dagen west amerika JOEPIEIEIEIE!!!
We gaan een rondreis maken van Las Veges - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce Canyon - Zion Canyon - deathvalley - yosemity en San Francisco.  We hebben wat tijd uitgetrokken in de verschillende parken om wat te kunnen rondkijken.  Maar we nemen ook een baby van 1,5 jaar mee en die heeft ook zijn rust nodig.

Toch wil ik nog een laatste keer feedback vragen aan jullie, want binnenkort ga ik de campings vastleggen. 

DAG 1: Aankomst Las Vegas
DAG 2: LAS VEGAS - SAM's Town RV Park
DAG 3: Las Vegas - Grand Canyon: Overnachting in Mather Campground
DAG 4: Grand Canyon
DAG 5: Grand Canyon
DAG 6: Grand Canyon - Monument Valley: Overnachting in Goulding Camping
DAG 7: Monument Valley - Lake Powel: Overnachting: Overnachting camping lake powell
DAG 8: Lake Powel
DAG 9: Lake Powel - Bryce Canyon :  Overnachting in Ruby's Inn
DAG 10: Bryce Canyon
DAG 11: Bryce Canyon - Zion Canyon: Overnachting in Watch Man Campground
DAG 13: Zion Canyon
DAG 14: Zion Canyon - Campground Fletcher's View
DAG 15: Campground Fletcher's View - Death Valley: Stove pipe wells of Furnace Creek
DAG 16: Death Valley - Silver Lake: Overnachting in Campground Silver Lake
DAG 17: Silver Lake - Yosemity (via Tioga pass): Overnachting Upper Pines
DAG 18: Yosemity
DAG 19: yosemity
DAG 20:San Francisco
DAG 21:San Francisco
DAG 22: San Francisco
DAG 23: Vertrek naar Brussel
DAG 24: Aankomst Brussel

Dit is de route zoals die momenteel gepland is. 
Ik vroeg mij enkel af of ik niet teveel tijd heb genomen in bijvoorbeeld Grand Canyon (3 nachten), Lake Powel (2 nachten), San Francisco (3 nachten).  Misschien als ik ergens zou kunnen inkorten dat ik nog, een andere locatie kan gaan opzoeken (bv. Lake Tahoe).

In deze routeplanning heb ik geen rekening gehouden met het afsluiten van de Tioga Pass.  Indien de Tioga pas toch nog is afgesloten zullen we via Sequia NP naar Yosemity rijden, een omweg dus. 
Ik hoop op echter dat Tioga Pass open zal zijn  :afro:

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Vriendelijke groeten,

Peter Cosemans   



#1 - 13-12-2008, 13:49 uur

Marianne

Peter, het is prachtig zo. Je hoeft er niets aan te veranderen. Wellicht is 2 volle dagen Grand Canyon wat veel. Misschien is een overnachting in Sedona te overwegen, op weg naar de GC, of bouw aan het eind wat meer tijd in. Lake Tahoe is bij een gesloten Tioga Pass een goed idee. Je kunt dan toch de 395 rijden, Bodie bezoeken, en via Lake Tahoe anar Yosemite rijden.
Zie ook ons 2006-verslag voor die route.
Denk er aan dat je op tijd klaar zit voor het boeken van Yosemite (15 januari?). Misschien kun je de planning laten afhangen van de mogelijkheden daar.

Marianne
#2 - 13-12-2008, 14:48 uur

jerbia

Ik vind het ook een mooie route!

Zoals Marianne al aangeeft, zou je eventueel een overnachting in GC kunnen laten vervallen ten gunste van Sedona. Vanaf LV kun je dan via Prescott (Watson Lake) en Jerome naar Sedona rijden.
#3 - 14-12-2008, 15:54 uur

Ine

Mij lijkt dag 15 een vrij lange dag. Misschien kan je op dag 14 vast een stuk rijden om dag 15 wat te ontlasten?
Hou ook in je achterhoofd rekening met het feit dat de Tiogapass eind Mei msischien nog niet open is.
Verder ziet het er prima uit.
#4 - 14-12-2008, 18:31 uur

snamesoc

Heel erg bedankt voor jullie feedback.  Ik voel me nu meer relaxed mbt onze reis.   8)

Ik heb wel een klein foutje ontdekt in mijn reisplan.  Dag 12 ontbreekt.  Maar ik dacht dat dat ik die extra dag nog wel zou kunnen gebruiken om naar Lake Tahoe te gaan.  Indien de Tioga pas niet open is rij ik rond, maar indien de tioga pass wel open is, rij ik het stukje terug en ga ik over de tioga pas naar Yosemity.

Ik ga de camping in Lake Tahoe nog niet reserveren zodat ik op het moment zelf kan zien wat ik ga doen.  Maar zou 4 nachten Yosemity niet wat veel zijn?

Ik blijf dus 2 nachten in Zion (ipv 3), 3 nachten in Yosemity (ipv 2).

Wat denken jullie?

Alvast bedankt.

Peter
#5 - 03-01-2009, 10:34 uur

Marianne

Maar zou 4 nachten Yosemity niet wat veel zijn?

Peter

Welnee. De eerste keer dat wij naar Yosemite gingen (en dat was in september dus niet eens de mooiste tijd van het jaar wat de watervallen betrreft) zijn we er bijna een week gebleven (we hadden niets geboekt van te voren).
Je hebt dan de tijd om echt te genieten, en wat activiteiten te volgen - de rangeractiviteitn kan ik van harte aanbevelen. Fietsen, paardrijden, raften, allemaal ogelijk. Als je de Panorama Trail doet ben je al een dag bezig, en voor de sequoia's of Hetch Hetchy ben je ook een dag kwijt. Verder heb je voor de ballei ene dag nodig: Yosemite Falls, Mirror Lake, het indianendorp, het visitor center, Vernal Fall, Bridalveil Fall, Tunnel View, etc.
Ook voor de Tioga Road moet je de tijd nemen. Informeer wel in het visitor center naar de trails, want er kan dan wellicht nog sneeuw liggen op hoger gelegen delen, of het kan nog nat/glibberig zijn.
Had ik al eens verwezen naar www.yosemitefun.com ?

Is de Tioga Pas (en de Glacier Point road) nog niet open dan heb je een dag minder in het park, en dat is niet erg want dan kun je toch niet overal komen.

Marianne
#6 - 03-01-2009, 18:41 uur

snamesoc

Marianne,

Dank je wel voor het internetadres en voor je geweldige feedback  :afro:

Ook aan de anderen: dank je wel voor jullie info.

Groeten,

Peter
#7 - 08-01-2009, 20:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15