Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alternatieve route Denver-Casper

Discussie gestart

Margie

Hallo allemaal,

Wij starten onze rondreis in juli met het stuk Denver-Casper. We hebben op streetview zitten kijken en de kortste en snelste route via de I25  ziet er landschappelijk gezien wel een beetje saai uit. Nu kwamen we in een informatie folder het volgende stuk tegen: de Seminoe-Alcova Backcountry Byway van Sinclair naar Alcova. Deze ziet er veel interessanter uit, maar er wordt ook aangegeven dat het niet een hele beste weg is (met onder andere een stuk gravel) en dat je over dit hele stuk ongeveer drie uur doet.

Kan iemand ons zeggen of deze weg de moeite waard is en of het verantwoord is om hem met een huurauto te rijden? Overigens zitten we aan Casper vast vanwege een geplande overnachting daar.

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.

Groetjes,
Margie
#1 - 26-05-2014, 20:11 uur

Old Faithful

Ik ken de weg niet uit eigen ervaring. Ken je het volgende citaat al?
Citaat
The Seminoe-Alcova Backcountry Byway is 64 miles long between Sinclair on Interstate 80 and Alcova on Wyoming Highway 220. Driving time is around two hours, traveling at a leisurely pace. The byway is a combination of paved and graveled roads. The route is suitable for passenger cars and is generally passable from May to November. Rain or snow can make the unpaved portions of the road impassable any month of the year.

The byway segment beginning just north of Seminoe State Park and running through the Seminoe Mountains to the Miracle Mile is graveled, very steep, and quite washboarded. It is not recommended for motor homes or vehicles pulling trailers. There are no services along the byway until you reach Alcova. Make sure you have adequate fuel and a good spare tire. Take drinking water, food, and proper clothing–the weather can change suddenly. Developed campgrounds are located at the Dugway Recreation Area, at Red Hills in Seminoe State Park, and along the Miracle Mile. Camping is also permitted on BLM-administered public lands.
Bron: http://www.blm.gov/wy/st/en/field_offices/Rawlins/rec/byway.html

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 27-05-2014, 12:55 uur
Groet,

Old Faithful

Margie

Hoi Old Faithful,

Bedankt voor je reactie. Dat citaat was ik inderdaad nog niet tegengekomen. Leuk. We gaan er over nadenken.

Groetjes,
Margie
#3 - 27-05-2014, 17:05 uur

Tet14

Niet rijden bij regen. Controleer je reserve wiel op spanning. Neem water en eten mee en alleen rijden met een high clearance auto beste met awd. Wij hebben deze weg voor october in de planning staan maar hebben wel de juiste auto voor iets dergelijks. Je verhuurbedrijf staat het trouwens niet toe maar daar trekken wij ons nooit van aan.
#4 - 28-05-2014, 18:01 uur

Margie

Hoi Tet,
Grappig dat jullie ook dat plan hebben. Wij zijn ons nog aan het beraden, maar het lijkt me wel een leuke tocht om te rijden. Maar ja, die huurauto he!? Vind ik toch lastig. Niet dat wij ons nou zoveel van de verhuurder aan trekken, maar het is wel het begin van onze reis. Dus als er wel wat met de auto gebeurt, zit je er wel de hele vakantie mee in je maag.
#5 - 30-05-2014, 19:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15