Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alweer een Rondreis Advies welkom

Discussie gestart

leendert en maria

Misschien is één nacht GC ook voldoende. Waarschijnlijk vertrek je vroeg vanuit Phoenix en heb je onderweg voldoende tijd om stops te maken (bijv. montezuma castle en slide rock). Ben je toch nog mooi op tijd voor een zonsondergang in de GC. Dan heb je een nacht van de GC ook over. Kun je voor èn een nacht Moab èn een nacht in death valley kiezen.
Maria
#31 - 12-04-2011, 22:09 uur

Tet14

Nog een stem voor Moab.
#32 - 12-04-2011, 22:57 uur

Hans B

Als de 19e jullie vertrekdag is, heb je voor SF niet veel tijd.
Dan zou ik daar een dag extra nemen.
#33 - 13-04-2011, 07:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

marjoleinBB

Bedankt  voor de reacties .
We boeken alleen de overnachtingen in de parken zoals grand canyon en yosemite en de rest zien we daar wel .Zo kunnen we ook zien waar we die extra dag gaan gebruiken .
Nu alleen een vraagje over yosemite we willen drie overnachtingen boeken daar in curry village .
Is het slim op drie overnachtingen te boeken op deze  plek .
Kun je vanuit hier bij alle mooie dingen komen die yosemite te bieden heeft

#34 - 22-04-2011, 21:51 uur

Hans B

Ja volgens mij is dat wel goed.
De dag van aankomst rij je over de TIOGA PASS, als je daar al wat gaan wandelen, hoef je die kant niet meer op.
De twee volle dagen in Yosemite is het bekijken en wandelen in de vallei en wellicht de Panorama Trail, waar je met de bus naartoe moet en wandelend in de vallei uit komt.
De laatste dag zou je via de zuidelijke ingang kunnen rijden (Mariposa Grove) met de Reuzenbomen en dan op weg naar San Francisco.
#35 - 23-04-2011, 18:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

patmanzzz

moab en canyonlands zijn zeker aan te raden - minstens zo indrukwekkend als grand canyon
#36 - 03-05-2011, 15:28 uur

Tet14

In theorie is het mooi om rond te reizen in september en niets te boeken behalve de NP's maar in de praktijk kan dat toch wel tegenvallen. Zo zal je weinig kans op succes hebben in bv Monument Valley als je bv in The View of Gouding's Lodge wil zitten en Page kan ook nog knap druk zijn net als Moab. Zorg er in ieder geval voor dat je niet later dan 4pm aankomt in de plaatsen zonder reservering anders begint als snel het hotelhopping.
Tet
#37 - 03-05-2011, 16:29 uur

marjoleinBB

Hallo Iedereen
Een tijdje geleden hebben wij hier onze route neergezet voor onze geplande reis die 1 september gaat beginnen .
Na hele vele uren speuren en lezen op het internet heeft onze reis echt vorm gekregen .
Toch blijven we met een paar kleine vraagjes zitten .
Voor de duidelijkheid  zet ik nog even de geplande route neer .

Dag 1 Aankomst Phoenix

Dag 2 Phoenix - grand canyon

Vanuit phoenix rijden we richting Grand Canyon
Montezuma castle
Oak greek canyon (eventueel)
Sedona (eventueel)
Slide rock sp
Daarna richting Grand canyon

Dag 3
Zonsopkomst
Halve trail omlaag
Eventueel wat uitkijkpunten
Zonsondergang
Overnachten Grand canyon

Dag 4
Eventueel smorgens helikoptervlucht
Uitkijkpunten meepakken desert view
Dan richting page
Navajo Bridges
Marble Canyon
Lees ferry
Mischien Horshoe Bend
Overnachten Page

Dag 5 Page
Horshoe bend ligt eraan dag ervoor??
Upper of lower canyon
Glen canyon dam
Overnachten Page

Dag 6
Vanuit Page naar Mon Valley
Goosenecks
Mexican hat
Overnachten Mexican hat

Dag 7
Vanuit Mexican Hat richting Moab
Moki Dugway
Muley point
Mischien Needles???
Dan richting moab voor overnachting

Dag 8 Moab
Canyonlands
Overnachten Moab

Dag9 Moab
Arches
Overnachten Green River

Dag 10 Moab(green river)-Capitol reef
Bezoek Capitol reef
Hickman Bridge
Scenic drive
Panaroma Point Goosenecks overlook
Overnachten Torrey

Dag 11 Cap Reef - Bryce
Via route escalante
Trail  Navajo/Queens garden trail

Dag 12 Bryce - Zion
Canyon overlook trail zion
Overnachten Hurricane

Dag 13 Zion
Angels landing trail /The narrows
Overnachten Hurricane

Dag 14 Zion-Las vegas
Overnachten???

Dag 15 Las Vegas - Death valley - Bishop
DV bekijken
Overnachten Bishop

Dag 16 Bishop- Yosemite
Bodie
Tioga pass
Overnachten curry village

Dag 17 Yosemite
Mist trail /nevada trail
Overnachten curry village

Dag 18 Yosemite
Zuid ingang
Overnachten curry village

Dag 19 Yosemite- San fransisco
Overnachten waar ???

Dag 20 SF- Amsterdam

Dag 12 en 13 en 14 Graag zouden we in Zion  2 trails willen doen Angels Landing en The narrows
Is het te doen om vanuit bryce te komen (dag 12) en dan canyon overlook trail te doen en The Narrows ? Of word dit te krap kwa tijd ?

Dag 19 Zoeken we nog een overnachting in SF . Iemand een advies  voor een goed /betaalbaar hotel dichtbij  het vliegveld ?

Yosemite- SF Wat is de mooiste route ?

Dit zijn de laatste dingentjes waar we niet zo goed uitkomen..Zowiezo zijn alle tips met betrekking op de route nog welkom  :)



#38 - 06-08-2011, 21:11 uur

Old Faithful

Ik zou voor de Narrows dan eerder denken aan dag 14. Van Zion naar Las Vegas is via de Interstate ongeveer 2,5 uur rijden. Dat moet haalbaar zijn, lijkt me.

Ik zou in Springdale overnachten i.p.v. in Hurricane. Springdale ligt bij de ingang van Zion N.P., Hurricane is een half uurtje rijden. Als je in Springale logeert, kun je de auto bij het hotel laten staan en met de shuttlebus het park in gaan. Zo loop je ook niet het risico dat de parkeerplaats vol is.

Veel plezier.
#39 - 07-08-2011, 00:08 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Het ziet er goed uit!
Hebben jullie nu al overnachtingen vastgelegd? Voor MV zou je ook bij Gouldings Lodge, of de cabin op Goulding's Campground kunnen kijken.
Green river begrijp ik niet, waarom niet in Moab blijven die laatste nacht?

Dag 12: als je meteen vanuit Bryce naar Zion gaat kun je daar 's middags waarschijnlijk nog wel een stuk van de Narrows lopen, maar dat hangt er ook van af hoe ver je wilt gaan. Reken voor de Canyon Overlook Trail een uur, en voor de reistijd vanaf Bryce 3 uur - even ruim genomen -  dus dan heb je nog een groot deel van de middag.
Mocht het tegenvallen qua tijd, dan kun je die middag ook een kortere wandeling doen zoals de Pa'rus Trail, Weeping Rock of de Emerald Pools. bekijk het ter plekke, dit zijn ook wandelingen die afhankelijk zijn van het weer, ik neem aan dat het in september wel meevalt, maar de Narrows kan afgesloten zijn. Ik ben ook ene voorstnader van overnachten in Springdale.
Wat wil je dag 18 gaan doen, naar de Mariposa Grove? Je zou dat ook op de dag dat je naar SF rijdt kunnen doen, dan rij je niet heen en weer. Maar op dag 18 is ook prima, zeker als je het combineert met een bezoek aan Glacier Point en bijvoorbeeld de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point. De 120 is een mooie route naar SF, maar het eerste stuk van de 140, langs de Merced River, is ook mooi.

Marianne
#40 - 07-08-2011, 00:14 uur

marjoleinBB

Kijk dat zijn handige tips waar we wat aan hebben . :)
Het is dus in ieder geval haalbaar om alle twee de wandelingen bij zion te doen .Kunnen we daar ter plekke nog zien of we het  na bryce doen of op de dag richitng las vegas .
Lijken ons allebei nml erg mooi .

@ marianne Ja de meeste  overnachtingen zijn al geboekt .Hebben geen zin om daar veel tijd aan het zoeken te besteden .We dachten bij moab dan zijn we al een stuk opweg naar CR.
Over dag 18 Mariposa grove is toch de enige plek in yosemite waar je de reuzen bomen kunt zien ?
Wel goed id om dat dan te combineren met glacier point. Dacht eigenlijk dat je bij glacier point kwam via de mist / nevada trail  maar dat is dus niet zo .
#41 - 07-08-2011, 10:48 uur

hke

Je zult vast en zeker al heel veel gelezen hebben maar deze route lijkt veel op die van ons van 2010.

http://keersmaekersnaarusa.reismee.nl/reisverhaal/67872/planning/

Wij zijn niet naar Moab geweest maar we hadden wel 2 kids bij ons.

Succes.
#42 - 07-08-2011, 10:57 uur

Marianne

We dachten bij moab dan zijn we al een stuk opweg naar CR.

Het scheelt een uur. Ik zou het wijzigen in Moab als het nog geannuleerd kan worden (dat zal wel). Moab is veel leuker dan Green River, en het scheelt je weer in- en uitpakken.

Over dag 18 Mariposa grove is toch de enige plek in yosemite waar je de reuzen bomen kunt zien ?
Wel goed id om dat dan te combineren met glacier point. Dacht eigenlijk dat je bij glacier point kwam via de mist / nevada trail  maar dat is dus niet zo .

Er zijn nog twee groves, die langs de 120 liggen, de Tuolumne grove en de Merced Grove. Kijk maar eens op www.nps.gov/yose en voor de sequoia's hier. Sowieso een aanrader, de NPS-site, ook voor andere parken, en dan vooral het plan your visit deel, en de park map.
Je kunt via de Mist Trail (die loopt naar de Vernal en Nevada Falls) naar Glacier Point, dat heet de Panorama Trail. De gebruikelijke route is van Glacier Point naar beneden. Je gaat dan met de bus naar GP, en je loopt via de PT terug naar de vallei.
Ik ging er van uit dat je alleen de Mist Trail ging lopen, dan kom je dus niet bij Glacier Point. Kijk voor de wandelmogelijkheden eens op www.yosemitehikes.com of op mijn site (link hieronder).
Op de NPS-site vind je behalve de grote kaart van het park (die krijg je ook bij de ingang) ook een kaart van de vallei. Daarop zie je Glacier Point ook (lijkt verradelijk dichtbij), en de verschillende trails.

Marianne
#43 - 07-08-2011, 12:44 uur

Dirc

Hey is deze route ook inspired door mijn route ergens op dit forum of hebben we toevallig dezelfde route samengesteld?
#44 - 07-08-2011, 13:25 uur

marjoleinBB

@ Dirc Hij lijkt inderdaad erg op jou route ja ...ik dacht hetzelfde toen ik jou route zag ;D
Heb wel constant meegekeken  naar jou topic en daar zeker wat van kunnen gebruiken  >:D

@ Marianne Heb al heel veel gekeken op de nps  maar toch vind ik dat ook niet altijd even duidelijk.
Als je dus de mist trail en de nevada trail loopt word dat de panorama trail genoemd ??Die kun je dus het best starten van glacier point?
En als je dus alleen de mist trail loopt die kun je dus starten vanaf yosemite valley?

#45 - 07-08-2011, 17:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15