Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerika 2008.

Discussie gestart

B100

Hoi samen met mijn vriendin hebben wij een route uitgestippeld aangezien het voor ons de eerste keer aan deze zijde van de VS is vragen wij ons af of de geplande route te doen is.

Misschien (weet bijna wel zeker) hebben er hier forummers tips en of aanmerkingen.

7 september - vertrek naar Los Angeles - verblijf in Anaheim.
8 september - Anaheim / Disneyland - verblijf in Anaheim.
9 september - Anaheim / Universal Hollywood - verblijf in Anaheim.
10 september - Anaheim / Hollywood & Los Angeles of eventuuel pretpark- verblijf in Anaheim.
11 september - San Diego / Seaworld - verblijf in San Diego.
12 september - Grand Canyon / bezoek aan de Grand Canyon.
13 september - Grand Canyon / bezoek aan de Grand Canyon.
14 september - Las Vegas / Bezoek aan de stad die nooit slaapt - Verblijf in Las Vegas.
15 september - Las Vegas / Bezoek aan de stad die nooit slaapt - Verblijf in Las Vegas.
16 september - Death Valley / bezoek aan NP Death Valley - verblijf in de Death Valley
17 september - Yosymite Park / bezoek aan het NP - verblijf in Mariposa
18 september - Yosymite Park / bezoek aan het NP - verblijf in Mariposa
19 september - San Fransisco /
20 september - San Fransisco / bezoek stad en Alcatros - Verblijf in SF
21 september - San Fransisco
22 september - Aankomst NL

Groetjes,
Jeroen.
#1 - 05-01-2008, 16:13 uur

Wop

hoi jeroen,

Onderstaande is prima te doen. Lees voor tips ook even de andere routes door in het onderdeel West. Hier zal je veel vinden  ;)

gr.

Wop
#2 - 05-01-2008, 16:37 uur

Marianne

hallo Jeroen,

Mooie route, maar wel een paar opmerkingen:

september - vertrek naar Los Angeles - verblijf in Anaheim.
8 september - Anaheim / Disneyland - verblijf in Anaheim.
9 september - Anaheim / Universal Hollywood - verblijf in Anaheim.
10 september - Anaheim / Hollywood & Los Angeles of eventuuel pretpark- verblijf in Anaheim.


Het is nog wel een eindje rijden vanuit LAX naar Anaheim en van Anaheim naar Hollywood, dus is zou kijken of je neit beter meerdere hotel kunt pakken. Ga eerst bij Hhollywood zitten, en dan naar Anaheim. Anders blijf je heen en weer rijden.

11 september - San Diego / Seaworld - verblijf in San Diego.
12 september - Grand Canyon / bezoek aan de Grand Canyon.
13 september - Grand Canyon / bezoek aan de Grand Canyon.
14 september - Las Vegas / Bezoek aan de stad die nooit slaapt - Verblijf in Las Vegas.


Op 11 september moet je eerst van Anaheim naar San Diego rijden, je moet wel rekening houden dat het erg druk kan zijn onderweg. Misschien beter om al de dag ervoor naar San Diego te rijden aangezien je al voldoende tijd hebt in LA?
Van SD naar de Grand Canyon is ruim 550 mijl, dus tijd voor een beozek ana de GC zit er niet echt in.

16 september - Death Valley / bezoek aan NP Death Valley - verblijf in de Death Valley
17 september - Yosymite Park / bezoek aan het NP - verblijf in Mariposa
18 september - Yosymite Park / bezoek aan het NP - verblijf in Mariposa

Je kunt misschien net in 1 dag van DV naar Mariposa rijden maar dan zie je niets van Yosemite. Ik zou een overnachting vlak voor of in het park toevoegen, bv bij Lee VIning, zodat je voor de  rit er naar toe en het oostelijke deel van het park ook nog tijd hebt. Waarom heb je voor Mariposa gekozen, ligt dit al vast? Denk er aan dat Mariposa ver van de mooiste delen van het park af ligt, reken op  ruim een uur naar Yosemite Village. Dit stuk zou je dan meerdere keren moeten rijden. Ook voor de rit naar San Francisco ligt Mariposa niet handig. Overnacht liever in het park of in El Portal.
Voor de route van Las vegas naar Yosemite, zie ons 2006-verslag, vanaf 10 augustus.

Om wat meer tijd voor de parken te krijgen zou ik San Diego en een dag LA laten vallen. Als je echter meer in pretparken dan in natuur bent geinteresseerd zou ik niet in Death Valley overnachten, maar meteen doorrijden richting Yosemite en ergens langs de 395 overnachten.

Marianne
#3 - 05-01-2008, 18:19 uur

USofA

Hoi Jeroen,

Wil alleen even melden dat de route San Diego - Grand Canyon een pittige gaat worden. Dat ligt een behoorlijk stuk van elkaar en dan moet je ook nog rekening houden met files rondom San Diego.
#4 - 10-01-2008, 11:10 uur

Makki

8 september - Anaheim / Disneyland - verblijf in Anaheim.
9 september - Anaheim / Universal Hollywood - verblijf in Anaheim.
10 september - Anaheim / Hollywood & Los Angeles of eventuuel pretpark- verblijf in Anaheim.

Persoonlijk zou ik Anaheim NIET als uitvalsbasis nemen om de Universal Studio's en andere pretparken te bezoeken.
Wanneer je op 9 september (een werkdag) je op de baan begeeft vanuit Anaheim om je te begeven naar het noordelijk gelegen Universal, dan mag je er heel zeker op zijn dat je hoe dan ook veel opstoppingen zult kennen. Het wegennet rond en door LA is zeer intens gedurende de week (en vooral de spitsuren). De afstand vanuit Anaheim is zeker niet te onderschatten, vooral als je een volledige dag wenst te genieten van je bezoek aan de Studio's.
Ten Noorden van LA, in Sylmar, ligt eveneens een heel leuk pretpark (Magic Mountain), dat zeker een bezoekje waard is voor fans van pretparken.
Waarom niet een hotel/motel bespreken rond Sylmar of Universal ? Van hieruit kun je dan beide pretparken bezoeken, zonder al te veel miles te moeten afhaspelen ?

Natuurlijk moet je dan terugkeren om naar San Diego door te reizen.
Je kunt natuurlijk altijd je reisroute wat aanpassen om het heen en weer wat te beperken.
Makki
#5 - 10-01-2008, 12:47 uur

B100

Hoi Jeroen,

Wil alleen even melden dat de route San Diego - Grand Canyon een pittige gaat worden. Dat ligt een behoorlijk stuk van elkaar en dan moet je ook nog rekening houden met files rondom San Diego.

Ik hoorde al dat dit een rit zou zijn van minimaal 8 uur. Opzich is dat niet erg naar spanje rijden is ook altijd goed te doen in 2 dagen.

En we willen gewoon lekker vroeg vertrekken zodat we rustig aan kunnen doen en zo af en toe eens stoppen en wat rusten.

Het is voor ons een gunstige rondrit gezien de kosten daar wij ook pas 21 en 23 jaar zijn, en dit heeft voornamelijk te maken met de toeslagen in de weekenden voor Las Vegas. Ook willen we alles op voorhand geregeld zien dat is nu ook gelukt we hebben alles bij OAD geboekt (waar ik al 3 jaar me reizen naar de VS boek).

Autohuur hebben we nog niet besproken maar zoals de vorige keren zijn we van plan dit via Sunnycars te doen iets wat even duur is als via Alamo en het mooiste van alles is nogwel dat het via Alamo is.

Ik heb nog wel een paar vragen:

* We vliegen met Delta ( dit is mijn eerste keer VS met overstap voorheen altijd met Martinhel gevlogen). hoe gaat zo'n overstap precies in zijn werk, heb je eigen schermen zoals bij UA, en is drank all in?.
* Alcatras is dat vooraf beter te boeken of kan dat terplaatse.
* Wat zijn de MUst see's voor San Fransisco, ik heb her en der al gehoord dat Union scuare een bezoek waard is.
* Weten er nog mensen mooiste stops op sommige onderdelen van onze route?.

Groetjes Jeroen.
#6 - 12-01-2008, 17:24 uur

Makki

Betreffende je vraag over de overstap, zit het namelijk zo in elkaar.
Wanneer je de USA binnenvliegt, dien je eerst de immigratiediensten voorbij te gaan. Hier worden de passen afgestempeld, stellen ze je enkele (algemene vragen) en worden er fingerprints en een foto van je genomen.
Eenmaal dit gedaan is, moet je nu je bagage ophalen. Ga je voorbij de douanediensten en ga je terug bij de maatschappij (bij jou is dit Delta) de bagage inchecken.
Hierop begeef je je naar de gate voor je binnenlandse vlucht.
De duur van deze procedure kan nogal verschillen. Veel hangt af van het aantal internationale vluchten er op dit ogenblik de betreffende luchthaven aandoen. Reken zeker op anderhalf uur !

Wat Alcatraz bertreft, hangt dit ook wat af van het seizoen. Persoonlijk heb ik dit nog nooit op voorhand besproken. Als je in het hoogseizoen een bezoek brengt aan deze rots en gevangenis, zou ik je aanraden vooraf te boeken.

San Francisco is een heel mooie stad. Wat op Europese leest. Je kunt grote delen te voet afleggen. Zeker de cable cars even gebruiken. Dit is een must !
Wil je de belangrijkste bezienswaardigheden om en rond SF zien, volg dan even de 17 mile drive. Dit is een uitgestippelde route (aangeduid met bordjes) die je met de wagen aflegt en je brengt langs de belangrijkste plaatsen van SF.

Veel plezier in de US
Makki
#7 - 12-01-2008, 17:41 uur

Marianne

Ook willen we alles op voorhand geregeld zien dat is nu ook gelukt we hebben alles bij OAD geboekt (waar ik al 3 jaar me reizen naar de VS boek).
Jeroen,
begrijp ik hieruit dat de overnachtingen al vast liggen? In je eerste post stelde je de vraag of de geplande route te doen is. Misschien handig om te vermelden bij zo'n vraag wat al wel en niet vast ligt.

En het is voor iedereen hier die zijn best doet om je te helpen ook wel prettig als je reageert op vragen en suggesties (zoals die van Makki en mij).

Marianne
#8 - 12-01-2008, 19:00 uur

B100

Ook willen we alles op voorhand geregeld zien dat is nu ook gelukt we hebben alles bij OAD geboekt (waar ik al 3 jaar me reizen naar de VS boek).
Jeroen,
begrijp ik hieruit dat de overnachtingen al vast liggen? In je eerste post stelde je de vraag of de geplande route te doen is. Misschien handig om te vermelden bij zo'n vraag wat al wel en niet vast ligt.

En het is voor iedereen hier die zijn best doet om je te helpen ook wel prettig als je reageert op vragen en suggesties (zoals die van Makki en mij).

Marianne

Op het moment dat ik de vraag gesteld heb lag er nog NIETS vast.... wij hebben alle tips die tot nu toe zijn binnengekomen aandachtig bekeken en gekeken of er opties waren om het anders te doen via OAD. Deze waren er niet maar al met al hebben we wel wat kleine aanpassingen gedaan.

Vraag van Marianne:
Op 11 september moet je eerst van Anaheim naar San Diego rijden, je moet wel rekening houden dat het erg druk kan zijn onderweg. Misschien beter om al de dag ervoor naar San Diego te rijden aangezien je al voldoende tijd hebt in LA?

Voldoende tijd in LA hebben we niet we willen zo ie zo een dag Disney, 1 dag Universal, en 1 dag Los Angelos / Beverlyhills, en Hollywood bezoeken.
San Diego laten vallen is ook geen optie omdat Seaworld voor ons een must see attraction is.

Vraag van Marianne:
Je kunt misschien net in 1 dag van DV naar Mariposa rijden maar dan zie je niets van Yosemite. Ik zou een overnachting vlak voor of in het park toevoegen, bv bij Lee VIning, zodat je voor de  rit er naar toe en het oostelijke deel van het park ook nog tijd hebt. Waarom heb je voor Mariposa gekozen, ligt dit al vast? Denk er aan dat Mariposa ver van de mooiste delen van het park af ligt, reken op  ruim een uur naar Yosemite Village. Dit stuk zou je dan meerdere keren moeten rijden. Ook voor de rit naar San Francisco ligt Mariposa niet handig. Overnacht liever in het park of in El Portal.

Ook dit heeft weer te maken met het kostenplaatje en de mogenlijkheden die OAD ons bied, verder is een uurtje rijden niet erg voor ons zo zie je nog eens wat.

Vraag van Marianne
Om wat meer tijd voor de parken te krijgen zou ik San Diego en een dag LA laten vallen. Als je echter meer in pretparken dan in natuur bent geinteresseerd zou ik niet in Death Valley overnachten, maar meteen doorrijden richting Yosemite en ergens langs de 395 overnachten.
 
We hebben een goede balans voor ons proberen te maken met alle pretparken en natuurparken en natuurlijk het Las Vegas gebeuren dat we wilden zien. Omdat we het betaalbaar willen houden aangezien we allebei een Disney parijs abbo hebben en vaak dagjes / weekenden weg gaan hier in nederland en we aan het einde van dit jaar willen gaan samen wonen. Mochten we nu ooit te geld te veel hebben dan gaan we natuurlijk 25 dagen en besteden we meer tijd aan alles.

Vraag van Marianne.
Waarom niet een hotel/motel bespreken rond Sylmar of Universal ? Van hieruit kun je dan beide pretparken bezoeken, zonder al te veel miles te moeten afhaspelen ?

We zijn beetje Disneyfreak dus anaheim is vor ons de perfecte lokatie.

Jeroen.
#9 - 12-01-2008, 21:15 uur
« Laatst bewerkt op: 12-01-2008, 21:31 uur door B100 »

MiamiHeat

Wij hebben ook in Maripoas overnacht (2 nachetn) in het Yosemite Bug Hostel.....prima locatie. Ja het is niet in Yosemite zelf maar daar zijn de prijzen dan ook naar. En het is echt geen saaie route om te rijden naar Yosemite.
#10 - 12-01-2008, 22:16 uur

B100

Zijn er in de plaatsen die wij aandoen ook zoals in Miami waar ik al eerder ben geweest excursies vanuit hotels te boeken? ik neem aan van wel.

Nu twijfelen we ook nog over de te nemen auto ik kan de knoop maar niet door hakken misschien dat jullie kunnen helpen!? een normale midsize of een chervolet Blaizer? wat zouden jullie doen?.

Als er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag tot nu toe alvast bedankt!.

Jeroen.
#11 - 16-01-2008, 01:21 uur

Marianne

Zijn er in de plaatsen die wij aandoen ook zoals in Miami waar ik al eerder ben geweest excursies vanuit hotels te boeken? ik neem aan van wel.

Ik weet dat je in LA wel excursies kunt doen, maar ik neem aan dat jullie voor de hele periode een auto hebben, dus ik zou gewoon alles zelf doen. Vanuit Las Vegas heb je natuurlijk vluchten naar de Grand Canyon, maar daar gaan jullie al naar toe, dus dat lijkt me niet zinvol. Een helicoptervlucht over de GC vanuit Tusayan is natuurlijk wel erg de moeite waard!
In SF heb je natuurlijk ook allerlei mogelijkheden, bv een rondrit met de bus. Maar ook hier zou ik liever gaan voor een rondrit per auto (bv de 49 miles drive).
Nu twijfelen we ook nog over de te nemen auto ik kan de knoop maar niet door hakken misschien dat jullie kunnen helpen!? een normale midsize of een chervolet Blaizer? wat zouden jullie doen?.

Als er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag tot nu toe alvast bedankt!.

Jeroen.

Ik begrijp dat je op je budget let, dus ik zou gewoon zo goedkoop mgelijk gaan, je hebt voor deze route geen speciale auto nodig, het is net wat je zelf prettig en comfortabel vindt.

Ik zou je toch willen aanraden om de overnachtingen in LA te bekijken. Je neomt Anaheim de perfete locatie omdat je Disney freak bent, maar je hebt toch ook 1 dag Universal, en 1 dag Los Angeles / Beverly Hills, en Hollywood op je programma staan?

Marianne
#12 - 16-01-2008, 11:41 uur

Patrick1971

Denk er aan dat Mariposa ver van de mooiste delen van het park af ligt, reken op  ruim een uur naar Yosemite Village. Dit stuk zou je dan meerdere keren moeten rijden


En ik kan je zeggen dat dit een vermoeiend stuk rijden is met ONEINDIG veel bochten !!

Het beste ,
#13 - 16-01-2008, 13:08 uur

Hans B

Denk er aan dat Mariposa ver van de mooiste delen van het park af ligt, reken op  ruim een uur naar Yosemite Village. Dit stuk zou je dan meerdere keren moeten rijden


En ik kan je zeggen dat dit een vermoeiend stuk rijden is met ONEINDIG veel bochten !!

Het beste ,


Ik heb het enkele jaren geleden gereden en vond het een prachtige route.
Je rijdt vanuit 1500 naar 4500 foot ineens de bossen in.
Hans
#14 - 16-01-2008, 13:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Denk er aan dat Mariposa ver van de mooiste delen van het park af ligt, reken op  ruim een uur naar Yosemite Village. Dit stuk zou je dan meerdere keren moeten rijden


En ik kan je zeggen dat dit een vermoeiend stuk rijden is met ONEINDIG veel bochten !!

Het beste ,


Ik heb het enkele jaren geleden gereden en vond het een prachtige route.
Je rijdt vanuit 1500 naar 4500 foot ineens de bossen in.
Hans

Het is inderdaad een prachtige route, maar met 2 overnachtingen daar rijd je dit stuk een keer of 4, en dan zou ik er toch voor kiezen om minstens 1 nacht ook in de vallei te overnachten. Je gaat toch voor het park en niet voor de weg er naar toe. Hoewel soms een route een doel op zich kan zijn, toegegeven. :)

Je zult dit ook niet graag 's avonds rijden, dus dat betekent dat je waarschijnlijk niet in het park gaat eten en dus op tijd terug naar je hotel wilt om daar ergens te eten, dus wat blijft er dan nog voor het park over? En als je de Panorama trail wilt lopen moet je wel heel erg vroeg op om de eerste bus te pakken.

Marianne
#15 - 16-01-2008, 18:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15