Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerika-reis

Discussie gestart

leonard

Wij willen volgend jaar met onze kinderen (dan 9 en 12 jaar) een  4-5weeks rondreis door het westen van de USA maken , alleen zitten we nog te kijken wat voor ons en de kinderen het meest interessant is.
De tijd dat we willen is in de zomervakantie en we willen daar een auto huren en overnachten in motels.
Hebben jullie suggesties c.q.aanraders waar we zeker naar toe moeten.  ;)
#1 - 20-10-2012, 13:21 uur

Dirc

Hoi Leonard,

Heb je al rondgekeken in het topic "Westen". Daar staan erg veel voorbeelden.
Het is ook makkelijk om aan te geven waar jullie van houden (wandelen, rijden, zon, strand, natuur).
#2 - 20-10-2012, 14:01 uur

Marianne

Hallo Leonard,

Dit is inderdaad een vraag die in het West-forum thuishoort. Ik zal een moderator vragen het te verplaatsen.

Om te beginnen zou je eens onze reisverslagen kunnen lezen (2002 tot 2008). Onze kinderen waren de eerste keer 7 en 9, in 2008 waren ze 13 en 15 en de andere keren ertussenin dus je kunt een goed diee krijgen van wat je met kinderen in die leeftijd kunt doen.
Die van ons vonden qua parken Zion en met name yosemite erg leuk. En qua steden Las Vegas en SF, en in LA natuurlijk studiotours, Universal en Disneyland.

Marianne
#3 - 24-10-2012, 12:05 uur

leonard

Dank je wel voor jullie reacties.
#4 - 25-10-2012, 17:10 uur

Marianne

Je zou kunnen beginnen met een standaardrondje: San Francisco - Yosemite - Death Valley - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Los Angeles - kustroute - San Francisco.
Voor de parken kun je meer informatie vinden op www.nps.gov en op www.ontdek-amerika.nl . Voor wandelingen in de parken zou je op mijn wandelsite kunnen kijken.

Marianne
#5 - 25-10-2012, 23:28 uur

TondeG

Je zou kunnen beginnen met een standaardrondje: San Francisco - Yosemite - Death Valley - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Los Angeles - kustroute - San Francisco.

Helemaal met Marianne eens. Is een geweldige ronde en met 4 weken heb je zeker de tijd. Ik heb het in 3 weken gedaan en 3 weken is voor het mooie net te weinig. Je zou San Diego er bij kunnen pakken.
Succes! 
#6 - 26-10-2012, 08:42 uur

Old Faithful

San Diego kan. Ik, als niet stedenliefhebber, zou eerder kiezen voor Moab met Arches N.P, Canyonlands N.P. en Dead Horse S.P.  Monument Valley en eventueel Mesa Verde is ook nog mogelijk.
Kortom: er zijn meerdere opties.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#7 - 26-10-2012, 12:42 uur
Groet,

Old Faithful

TondeG

San Diego kan.

Was met het oog op de Zoo en Seaworld, is wel erg leuk voor de kinderen.
#8 - 26-10-2012, 14:11 uur

Old Faithful

Om misverstanden te voorkomen: ik wilde San Diego niet afraden, het is zeker een optie. Het is heel goed mogelijk dat de kinderen de Zoo en Seaworld heel mooi vinden en dat daarom de keuze op San Diego valt. Ik wilde alleen een een andere mogelijkheid ook noemen.  ;)
#9 - 26-10-2012, 20:27 uur
Groet,

Old Faithful

TondeG

Was ook niet mijn bedoeling dat het een misverstand zou worden, maar met mijn kinderen had ik op die leeftijd gekozen voor de Zoo en Seaworld ipv nog meer steen.
#10 - 27-10-2012, 00:16 uur

leonard

Hallo , wij zij al aardig aan het plannen hoe wij volgend jaar in 35 dagen willen gaan touren door West -Amerika.
Beginnend met camper in San Francisco , vervolgens naar het Yosemite-park , daarna Seguoia, Barstow naar Las Vegas.
Via Las Vegas naar Zion, Bryce Canyon, Page, Grand Canyon, Laughlin naar Los Angeles waar we onze camper inleveren.
Vervolgens met de auto naar Yoshua tree , San Diego , terug naar Los Angeles, Santa Monica, Santa Barbara, Carmel , Santa Cruz terug naar
San Francisco.
Met de auto is het makkelijk om hotels/motels te boeken, maar hoe en waar ken je het beste voor een camping boeken?
#11 - 13-10-2013, 19:48 uur

Margie

Hoi Leonard,

Wat heerlijk dat je zoveel tijd ter beschikking hebt om rond te reizen. Gezien die tijd, zou ik zeker niet alle campings van tevoren vastleggen, zodat je ook eens ergens langer kunt blijven als het je goed bevalt. Voor Yosemity is het wel erg belangrijk dat je op tijd boekt. Daar weet Marianne volgens mij veel van. Zij reageert vast nog wel daarover.

Wat ik je met name aan wil raden, als je dat nog niet gedaan hebt, is om zo snel mogelijk nu een camper te huren voor volgend jaar. Hoe eerder je boekt, hoe voordeliger de prijzen! Dat kan echt honderden euro's schelen. Niet te lang wachten dus.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes,
Margie
#12 - 13-10-2013, 20:02 uur

Marianne

Wij hebben twee  keer gekampeerd, maar dat was in het laagseizoen. Ik denk dat het in het hoogseizoen wel verstandig is om iets vast te leggen. Dat geldt zeker voor Yosemite. Dat zit in het begin van jullie reis dus dat is ook geen probleem om dat vast te leggen.
Voor de parken kun je op de NPS-site zien welke campings er zijn en hoe je moet reserveren. Op dit moment ligt de site er uit in verband met de shutdown, maar zodra die voorbij is zou je op de sites van de verschillende parken eens naar de mogelijkheden kunnen kijken. Zie bijvoorbeeld www.nps.gov/yose onder fees & reservations voor het reserveren in Yosemite.
Voor de campings buiten de parken is het gewoon een kwestie van googelen op campground of RV park, met de naam van de plaats. Je krijgt ook een campinggids mee als ik me niet vergis.

Waarom willen jullie het laatste stuk met de auto doen? Is het niet handiger om alles met de camper te doen? En waarom eerst naar LA en dan weer terug naar Joshua Tree? Dat zou ik met de camper doen en anders overslaan; het is erg heet in de zomer daar.
Ik weet niet hoeveel tijd jullie voor Yosemite uit willen trekken, voldoende om ook de Tioga Pass te rijden? Het zou jammer zijn om dat te missen. Als jullie alleen voor de sequoia's naar Sequoia willen zou je ook kunnen overwegen om de bomen in Yosemite te bekijken en dan via de Tioga Pass naar Las Vegas te rijden. Je kunt dan ook nog Mono Lake en Bodie bezoeken. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag.
Kijk eens goed hoeveel tijd je voor alles uit wil trekken en maak eens een van/naar-schema per dag. Dan zie je beter hoeveel tijd je overal hebt.

Marianne
#13 - 13-10-2013, 21:45 uur

Hans B

Hallo Leonard,
in alle grote steden is het lastig om met een camper te rijden en vooral als je ergens bent waar je moet zijn te parkeren. Probeer je camper eens kwijt te raken aan de Las Vegas Boulevard en dat is in andere steden niet anders. Maar wij doen het al meer dan tien jaar en zijn overal nog geweest waar we graag naartoe wilden.
Voor 35 dagen is het wel aantrekkelijk (lees iets voordeliger) om met een camper rond te trekken en je kunt op mooie plekjes overnachten.
http://koa.com/ is een camping site
http://www.woodalls.com/ ook

@Marianne.
De site nps.gov is voor de meeste parken en informatie helaas op dit moment afgesloten.
#14 - 14-10-2013, 13:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik weet het Hans, ik had het al genoemd.

Marianne
#15 - 14-10-2013, 16:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15