Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerika zomer 2006

Discussie gestart

hoeksie

Hoi,

Ook wij gaan naar de VS deze zomer.
Samen met mijn 2 kinderen en mijn vader/hun opa vertrekken we op 7 juli naar Denver. Daarz ullen we de eerste 2 weken blijven. In die 2 weken willen we in ieder geval Mesa Verde en Great San DUnes bezoeken en daarnaast vrienden van mijn vader en hun familie.

Op 21 juli voegen de vriendin van mijn vader en mijn partner zich bij ons. Vanaf 22 juli zullen we op pad zijn met de camper en een auto, met zijn allen.

Een 'van dag tot dag'schema heb ik niet en willen we ook niet echt hebben. Natuurlijk zijn we wel aan het kijken waar we heen willen en welke mogelijkheden er zijn in route, tijd en afstand. In totaal hebben we 27 dagen om met de camper op pad te zijn. Daarna vlieg ik met partner en onze kids weer naar huis (17 auguatus).

Op dit moment hebben we 3 keuze mogelijkheden. In ieder geval willen we Yellowstone aandoen en als het kan Salt Lake City

1. Denver - Cheyenne - Mt. Rushmore/Badlands/Blackhills - Yellowstone - SLC - Dinosaur nat. mon. - Denver
2. Denver - SLC - Yellowstone -Glacier NP - Jasper/Banff en dan weer retour
2. Denver - Cheyenne - Yelowstone - Glacier NP - Banff/Jasper - Vancouver - Seattle - kust - SLC - Denver

Bovenstaande mogelijkheden is naeen groffe schets. We weten dat er heel veel moois is dat we onderweg zullen gaan bezoeken. We weten echter niet wat de voor- en nadelen van de opties zijn.

We zijn gewend met de kinderen grotere afstanden af te leggen in een vakantie en zijn tevens gewend om met een camper op pad te gaan.

Hebben jullie tips voor de diverse opties? Ik hoor het graag.

Verder hoor ik ook graag hoe het staat met zwemgelegenheid in het algemeen onderweg. (We zijn Zweden gewend en daar kun je bij bijna elk meertje dat  je tegenkomt lekker even zwemmen). Geldt dat ook in de NP's van Amerika, of is het water daarvoor te koud?

Ben benieuwd naar de reacties.

groet

Christel
#1 - 19-03-2006, 13:30 uur

Loek

Alle drie genoemde routes zien er leuk uit, alhoewel de laatste twee wel erg veel kilometers vreten inhouden.

Als ik het goed begrijp blijven jullie eerst twee weken in Denver?  Wat voor plannen hebben julie daar?  Er is hier in Denver en omgeving wel het een en ander te doen, maar het ligt eraan wat je leuk vind.  In Juli is het nog volop baseball seizoen, dus misschien vinden jullie het wel leuk om naar een baseball game te gaan in Coors Field.  Verder zijn er een hoop zaken die met een dagtochtje vanaf Denver met de auto kunt bezoeken: Garden of the gods, Manitou Springs, Bishop's Castle, Black Canyon of the Gunnison enz.

In de Rockies zijn ook veel meertjes, maar de temperatuur van het is zelfs in de zomer heel erg koud door de hoogtw waarop deze meertjes liggen.  Maar bij de wat betere campiings kun je tijd wel een zwembad vinden, waar het ook goed vertoeven is. 
#2 - 20-03-2006, 18:49 uur

hoeksie

Hoi Loes,

In die afstanden zit nu juist het probleem. Route 1 is redelijk kort te noemen (3500 km ongeveer) en de 2 laatste routes zijn erg lang.
Laatste route valt sowieso af. Dus het gaat nu nog tussen 1 en 2. Ik heb gehoord dat in de blackhills ook heel veel te doen is voor kinderen. Daarvan hebben wij er 2 mee (6 en 8 jaar) dus da's wel belangrijk.
Optie is het rondje uite te bereiden met een rondje richting Glacier NP, maar ik vraag mij wel af of dat de moeite waard is. Of met andere woorden Is er onderweg wel voldoende te beleven voor de kids (vooral afwisseling). Glacier NP moet heel mooi zijn, dat heb ik al gehoord. En dan speelt natuurlijk mee dat als je in Glacier bent je ook zo de grens over bent richting Banff, maar ja, is daaar wel voldoende te doen (naast onwaarschijnlijk mooie natuur) voorde kids.

Route 1 heeft lijkt mij, ook als voordeel de afwisseling. Rocky's, prairies, heuvels

Kortom we zijn er nog niet uit en wellicht hakken we pas de knoop door na de eerste weken Amerika.

Die eerste 2 weken verblijven we bij een vriend van mijn vader. In die tijd kunnen de kids even acclimatiseren en kunnen we op bezoek bij de familie en een vriendin van die vriend (snap je 'm nog?).
Waarschijnlijk zullen we in de omgeving van Loveland zitten en inderdaad zo nu en dan tripjes maken. Gaan in ieder geval naar Colorado Springs (dus ook de Garden of the Gods). Ook Great Sand Dunes en Mesa Verde staan op het programma en natuurlijk Rocky Mountains NP. We zien wel wat deze weken ons brengen. We zullen ongetwijfeld meegenomen worden naar de leukste plekjes en natuurlijk wil ik een amerikaanse sportwedstrijd meemaken.

groet

Christel
#3 - 21-03-2006, 14:42 uur

Loek

Er zit inderdaad de meeste afwisseling in je eerste route, met de Black Hills (zeer mooie natuur) en ook wat prairies in Wyoming.  Nou ben ik zelf niet representatief omdat ik gek ben op de uitgestrekte vlaktes van de prairies, terwijl anderen zich stom vervelen en alleen maar er snel overheen willen jakkeren.  Je kunt op die vlaktes ook nog wel wat vertier vinden voor de kinderen.  Ik heb hier een verhaal geschreven over forten op de prairies, misschien leuk voor de kinderen.  Als je in Denver bent moet je ook even gaan kijken bij het Littleton History Museum, het is een gratis klein openlucht museum wacht vertelt over het leven van de pioniers.   Verder is er in Denver ook een leuke en uitgebreide dierentuin, met in het natural museum ernaast een IMAX theater, het Molly Brown House, allemaal zaken die kinderen ook leuk vinden.

Ik hoop dat dit een beetje helpt.
#4 - 22-03-2006, 17:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15