Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

An Evening with the Navajo in Page

Discussie gestart

sjiek

hallo,

Ik wil eens vragen of er al meer mensen zijn die de "An evening with the Navajo"  hebben gedaan.
Dit wordt georganiseerd door het Navajo Village Hertige Center in Page. Het is de Grand tour van 2,5 uur. Met het scheppingsverhaal, kijken bij kleden weven, zilver smeden, ze koken voor je en onder het eten wordt er gedanst!! Super he, vast wel erg op de toeristen aangepast, maar ja...zo krijgen we toch iets meer mee van de tradities van de Dine.

Het lijkt me erg leuk om met onze dochter van drie te doen. Zijn er mensen op dit Forum die me hier meer over kunnen vertellen?
Hebben jullie ver van te voren geboekt?
Wij hebben wel een route natuurlijk, maar mochten we een dag eerder of later in Page aankomen....dan vind ik het toch lastig om dit te boeken (nu al)

Alvast badankt voor de informatie.
#1 - 17-07-2010, 09:05 uur

Tet14

Het Navajo Village is piepklein en ligt achter een Trading Post op weg naar Antelope Canyon )op de grote kruising) Wat moeilijk te vinden. WE zijn er een paar keer langs gereden, uitgestapt en eens gekeken. Wij vermoedden een tourist trap dus hebben het verder niet bezocht. Misschien helemaal verkeerd maar ja.. Ik kan ook maar 1 review vinden maar die is dan ook lovend. Rijd er misschien eerst even langs voor je een besluit neemt. http://nl.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g60834-d271182-r8875432-Navajo_Village_Heritage_Center-Page_Arizona.html
Tet
#2 - 17-07-2010, 11:38 uur

DB_Cowboy

Hier ben ik ook benieuwd naar,heb hier ook een stop ingecalculeerd op mijn reis in september.Had gehoopt van toch ergens nog iets traditioneels indiaanse cultuur te kunnen zien.
#3 - 17-07-2010, 20:39 uur

sjiek

Hallo,

Tet 14: Ik heb  net even de Review gelezen en deze is idd erg lovend! Het lijkt me erg leuk.

DB_Cowboy: Kijk maar eens op www.navajovillage.com Daar kun je de tour vinden en wat info over de Dine ,Navajo.

Groetjes Sjiek
#4 - 17-07-2010, 23:08 uur

DB_Cowboy

Ja,die site had ik ook al gevonden,maar net zoals jij vraag ik me af of het werkelijk iets is wat de moeite is want je vindt amper reviews of verslagen terug van mensen die er geweest zijn.
#5 - 18-07-2010, 06:58 uur

Bakvet

Nieuw!
Als je serieus iets wilt leren over de cultuur van de oorspronkelijke bewoners dan zou je de "Betatakin Guided Walk" in Navajo National Monument kunnen doen. Dat is een vrij pittige, vier uur durende wandeling (heen en terug). De heenweg doe je onder begeleiding van een plaatselijke park-medewerker. Dat zal iemand van de Navajo of Hopi stam zijn, want dit National Monument wordt geheel beheerd door Native Americans. Je gids vertelt onderweg van alles over het typische Navajo landschap, hun kijk op het leven, familie-zaken, hun manier van omgaan met de natuur, de komst van de nieuwe westerse bewoners, geneeskunst, bezit, symboliek, taal en dialecten, noem maar op. Je merkt dat ze echt heel anders leven dan wij, maar toch voor dezelfde uitdagingen staan. Normaal is men vrij huiverig om daar over te vertellen tegen vreemden, maar hier in zo'n intiem clubje belangstellenden dus niet. Wat je te horen krijgt hangt natuurlijk voor een deel van de gids en van de groep af, waar ze interesse in hebben.

Uiteindelijk bereik je een oude nederzetting, die je echt alleen via deze excursie kunt bezoeken, je mag er (deels) in rondkijken. Het is een goed bewaard gebleven wooncomplex dat honderden jaren geleden opeens verlaten is. Het is best een vreemd idee om bijvoorbeeld ladders te zien staan, die daar gewoon al acht eeuwen staat en geen reconstructie zijn (het hout is onderzocht).

http://www.nps.gov/nava/planyourvisit/guidedtours.htm

Denk nou niet: ik zie wel van die lange wandeling af, ik bezoek gewoon het National Monument zelf, want dan mis je dit allemaal en heel veel is er verder niet te doen. In het Visitor Center zijn wat plaatselijke artiesten aan het werk, waarvan je voor $5 een foto mag nemen en je kunt op grote afstand in de diepte die nederzetting zien liggen. That's about it. Er kan maar een kleine groep mee, ongeveer twintig personen en je moet vroeg aanwezig zijn. Kayenta is een plaats in de buurt waar je zou kunnen overnachten. Of je kunt kamperen in het park zelf, het ligt op grote hoogte en het kan er fris zijn. Vlak naast de camping wonen gewoon Navajo's, dus het is best eng. Kamperen en die excursie kosten niets, een donatie aan het park is wel toegestaan.
#6 - 18-07-2010, 14:27 uur
« Laatst bewerkt op: 21-07-2010, 13:26 uur door Bakvet »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15