Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Another route door het Westen, graag suggesties

Discussie gestart

sateunissen

Hallo,

We zijn voornemens om in 2008 voor de 5e keer naar de USA te reizen. We hebben een route uitgestippeld en willen graag weten of dit te doen is en of er suggesties zijn die we tijdens onze route mee kunnen nemen.

Dag 1: Vertrek Amsterdam naar Denver, CO
Dag 2: Bezoek Rocky Mountains NP
Dag 3: Van Denver naar Great Sand Dunes NP
Dag 4: Van Great Sand Dunes NP naar Mesa Verde NP
Dag 5: Van Mesa Verde NP naar Mexican Hat (Monument Valley NM)
Dag 6: Van Mexican Hat (Monument Valley NM) naar Page, AZ met bezoek aan Horshoe Bend en Antelope Canyon
Dag 7: Van Page, AZ naar Torrey, UT met bezoek aan Capitol Reef NP
Dag 8: Van Torrey naar Moab
Dag 9: Bezoek Arches NP
Dag 10: Bezoek Canyonlands NP
Dag 11: Van Moab naar Salt lake City
Dag 12: Van Salt Lake City naar Yellowstone NP
Dag 13: Bezoek Yellowstone NP
Dag 14: Bezoek Yellowstone NP
Dag 15: Van Yellowstone NP via Grand Teton NP naar Salt Lake City
Dag 16: Van Salt Lake City naar Great Basin NP
Dag 17: Van Great Basin NP via Cedar Breaks NP naar Zion NP
Dag 18: Van Zion NP naar Las Vegas
Dag 19: Vertrek Las Vegas naar Amsterdam

Reden omdat we Grand Canyon en Bryce links laten liggen is dat we daar inmiddels al twee maal zijn geweest, we willen nu echt parken zien die we nog niet hebben gezien. Zion verblijven we een halve dag omdat we daar ook al geweest zijn.

Alvast bedankt voor jullie input !!

Stephan
#1 - 22-12-2007, 16:48 uur

Marianne

Hallo Stephan,

Een mooie route! Ik ken het stuk van RMNP naar de Sand Dunes niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Voor de rest lijkt het veel op wat wij gepland hebben voor volgend jaar. Misschien heb je iets aan onze planning, zie http://martinenmarianne2008.blogspot.com/ .

Ik geloof niet dat er veel is in Mexican Hat; ik kan je Goulding's Lodge aanraden voor een overnachting bij Monument Valley. Hier heb je een schitterend uitzicht. De Lodge is prijzig, maar op de camping zijn zeer betaalbare cabins.
Voor de rouite van Moab naar Yellowstone zou je ook via Vernal kunnen rijden. Ik moet zeggen dat wij er nog steeds niet helemaal uit zijn hoe we dat stuk zullen doen. Ik heb wel een mooie overnachting op het oog bij Dutch John, voor mij al een reden om die route te nemen. Salt Lake City kun je dan op de terugweg meenemen.
Misschien is Salt Lake City als eindpunt een optie? Dan heb je meer tijd voor Yellowstone en Grand Teton, want twee dagen is echt heel weinig!
Je mist dan Great Basin, maar als ik moest kiezen tussen Great Basin en Yellowstone of Grand Teton, dan wist ik het wel. Of je neemt nog wat tijd om langs Craters of the Moon te rijden.

Marianne
#2 - 22-12-2007, 18:53 uur
« Laatst bewerkt op: 23-12-2007, 11:34 uur door Marianne »

sateunissen

Bedankt Marianne,

We hebben gelijk even gekeken of we de route iets anders konden indelen, mede omdat je aangaf via Dutch John te rijden, het is inderdaad een heel mooi gebied. We rijden dan gelijk de "Flaming Gorge Scenic Byway". Het ziet er dan als volgt uit:

Dag 1: Vertrek Amsterdam naar Denver, CO
Dag 2: Bezoek Rocky Mountains NP
Dag 3: Van Denver naar Great Sand Dunes NP
Dag 4: Van Great Sand Dunes NP naar Mesa Verde NP
Dag 5: Van Mesa Verde NP naar Gouldings Lodge (Mexican Hat, Monument Valley NM)
Dag 6: Van Gouldings Lodge (Mexican Hat, Monument Valley NM) naar Page, AZ met bezoek aan Horshoe Bend en Antelope Canyon
Dag 7: Van Page, AZ naar Torrey, UT met bezoek aan Capitol Reef NP
Dag 8: Van Torrey naar Moab
Dag 9: Bezoek Arches NP
Dag 10: Bezoek Canyonlands NP
Dag 11: Van Moab naar Dutch John (Red Canyon Lodge)
Dag 12: Van Dutch John (Red Canyon Lodge) naar Yellowstone NP
Dag 13: Yellowstone NP
Dag 14: Yellowstone NP
Dag 15: Yellowstone NP
Dag 16: Van Yellowstone NP naar Jackson, WY met bezoek aan Grand Teton NP
Dag 17: Van Jackson, WY naar Arco, ID met bezoek aan Craters of the Moon NM
Dag 18: Van Arco, ID naar Salt Lake City, UT
Dag 19: Vertrek van Salt Lake City, UT naar Amsterdam

Als je nog meer opties hebt, laat het maar weten.

Groeten,

stephan
#3 - 23-12-2007, 13:34 uur
« Laatst bewerkt op: 23-12-2007, 13:37 uur door sateunissen »

MiamiHeat

Hmmmm 1 dag Rocky Mountains NP lijkt mij een beetje weinig!! Je komt wellicht in de avond uren in Denver aan, behoorlijk wat tijdsverschil en gaat RM NP de dag erop even "doen". En geen Colorado Springs? Verder valt me wel op dat je eigenlijk geen enkele "rustdag" in bouwt. Behalve bij Yellowstone.

Page is in mijn ogen niet echt bezienswaardig, leuke brug en veel water.

Ik weet het...een leuke, geschikte route maken is moeilijk.............ben er elf al 3 maanden mee bezig en wij gaan pas in Juni 2008. Veel lezen is mijn advies. En wij vragen ons altijd af; "willen we dit echt zien?"
#4 - 24-12-2007, 16:15 uur

allard

Citaat
...... En geen Colorado Springs? .......

Wat missen we in Colorado Springs? Ik heb laatst ergens een tv uitzending gezien waarin naar voren kwam dat CS een soort religieus centrum was in de toch al zo diep religieuze VS. Zijn er voor niet religieuzen ook goede redenen om CS te gaan bezoeken?

Allard
#5 - 25-12-2007, 13:48 uur

Loek

Citaat
...... En geen Colorado Springs? .......

Wat missen we in Colorado Springs? Ik heb laatst ergens een tv uitzending gezien waarin naar voren kwam dat CS een soort religieus centrum was in de toch al zo diep religieuze VS. Zijn er voor niet religieuzen ook goede redenen om CS te gaan bezoeken?

Allard

Colorado Springs is inderdaad de thuisbasis van de rechts christenen, maar daar merk je weinig van als je in die stad bent.  Ik zou toch proberen een bezoek te brengen aan de Airforce Academy die daar is gevestigd, best interessant.  Een wandeling door de Garden of the Gods is ook wel de moeite waard.  In het nabij gelegen Manitou Springs heb je cliff dwellings die je kunt bekijken als je geen tijd hebt om helemaal naar Mesa Verde te rijden.  Even naar het topje van Pikes Peak met de cograil is ook erg leuk, je komt door een gebied waar je niet met de auto kunt komen.

Overigens ook jammer dat je vrijwel geen tijd hebt ingepland voor Denver.  In het Denver gebied kun je nog wel 3x zoveel bezighouden als in Colorado Springs.

#6 - 25-12-2007, 18:13 uur

MiamiHeat

Thanx Loek
#7 - 26-12-2007, 10:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15