Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

USA?

Ja
71.4%
5 (71.4%)
Nee
28.6%
2 (28.6%)

Totaal aantal stemmen: 7

Antelope Canyon

Discussie gestart

Eebie

Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de Roger Ekis Antelope Canyon Tours? En of je deze eventueel dient te reserveren ver van tevoren?

Heeft er wellicht iemand anders ervaring met een andere tour door Antelope canyon?

Gr. Abe
#1 - 10-11-2009, 14:14 uur

Marianne

Voor die tour zou je eens de zoekfunctie op het forum kunnen gebruiken.Je meot het wel reserveren, zeker als je die rond het middaguur wilt doen.
Wij hebben in 2008 de Lower Antelope Canyon bezocht, daarvoor heb je geen tour nodig.

Marianne
#2 - 10-11-2009, 14:20 uur

Steson

Ik heb van BartV deze tip gekregen:

" Als jullie van plan zijn om naar de antilope canyon te gaan zou ik een paar dagen van te voren reserveren bij Chief Tsosie Tours. http://www.antelopeslotcanyon.com/. Wij hadden geluk dat er nog een paar plaatsen beschikbaar waren.
Zij nemen goed de tijd voor je om rustig foto's te nemen. Ze laten zien welke camera instelling het beste is om mooie foto's te maken. Andere mensen vertelden ons dat zij bij een andere operator zijn geweest en zich behoorlijk opgejaagd voelden. Bij ons wat dit totaal niet het geval. "

Maar de lower Antilope Canyon lijkt me ook erg mooi !!!
#3 - 10-11-2009, 14:36 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

davidivad

Hallo,

Wij deden de lower antelope canyon. Hier was het in elk geval erg rustig, we werden helemaal alleen gelaten; je mocht staan waar en doen wat je wilde en kon ook zo lang blijven als nodig. We kregen wel ook geen uitleg, tenzij we 3 kwartier wilden wachten op de gids. Reserveren was inderdaad niet nodig. Hier vind je wat foto's van onze reis daarnaartoe: http://users.telenet.be/americanland/4aug.html
#4 - 11-11-2009, 10:41 uur
rondreis 2008(Yellowstone - Utah - LV - LA) http://users.telenet.be/americanland/
rondreis 2010(noordelijk Californie en zuiden van Oregon) http://users.telenet.be/americanland2010

steffie

Wij hebben in Mei de toer gedaan met de mensen naast het benzine tation om 11u30 en het s'morgens gaan vragen
en konden gewoon mee , hele goede gids veel uitleg het was wel druk maar een unieke ervaring
#5 - 11-11-2009, 14:04 uur

Steson

De lower canyon trekt ons wel meer, omdat het er rustiger is en je alleen gelaten wordt en niet hoeft te reserveren !!

Maar: welke is nu de mooiste ?????

Vanaf Page: hoe kom je bij de lower canyon ? Is deze aangegeven ?
#6 - 11-11-2009, 19:07 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

Ik weet niet welke de mooiste is, waarschijnljk de upper, zeker als je daar op het juiste moment bent als de zon die bekende streep maakt (rond het middaguur in de zomermaanden).
Zowel de upper als de lower zijn vanuit Page te bereiken via de 98 (naar het oosten). Je hebt dan vlak voor je bij de lelijke schoorstenenn bent rechts een weg naar de upper en vlak erna links een weg naar de lower. Kan niet missen. Ik denk dat het een minuut of 10 rijden is vanuit Page.

Marianne
#7 - 11-11-2009, 20:06 uur

Porphyria

Wij hebben deze zomer ook de Upper Antelope Canyon bezocht met een tour van Chief Tsosie. We zijn gewoon een dag op voorhand 's middags hun kantoortje in Page binnengestapt en konden nog kiezen om hoe laat we de volgende dag meewilden. Eén dag op voorhand reserveren is dus zeker vroeg genoeg. We kozen voor de tour van 10 tot 12 en hebben dus echt de prachtige lichtinval gezien. Nadeel was wel dat het op dat moment heel druk was in de canyon. Moest je 's ochtends vroeg gaan of in de namiddag dan is het waarschijnlijk heel wat rustiger.

We hebben per persoon zo'n 30 dollar betaald voor de tour en ik vond het zijn geld meer dan waard. De navajo-gids geeft ook een heel interessante uitleg. Er waren in onze groep ook enkele kleinere kinderen en ook zij waren helemaal onder de indruk. Nog een tip: in het Visitor Center van Page kan je een boekje met kortingsbonnen ophalen en ik dacht dat er ook een bon voor Chieft Tsosie tussen zat.
#8 - 12-11-2009, 14:27 uur

Steson

Ik denk dat ik dan toch naar de lower ga. Gezien de foto's is die ook prachtig en tijdens de piekuren zijn wij waarschijnlijk nog onderweg vanuit Grand Canyon en langs horseshoe bend. Ik wilde me er niet voor haasten..... De dag erna willen we ook naar Bryce en we hebben het hotel bij Zion, dus ook die dag zal het piekuur niet gehaald worden in de upper.
Dus kies ik voor de gratis variant en een rustig tijdstip (rond 16:00 uur ofzo)....

Thanks voor de info !
#9 - 12-11-2009, 15:03 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

Hoi Sonja,

De lower is niet gratis hoor! Je betaalt ook toegang, in 2008 was dat 20 dollar. Daarnaast betaal je nog 6 dollar toegang voor het indianengebied.
Zie hier het verslag van ons bezoek.

Marianne
#10 - 12-11-2009, 15:18 uur

Chris RTA

Ik denk dat ik dan toch naar de lower ga. Gezien de foto's is die ook prachtig en tijdens de piekuren zijn wij waarschijnlijk nog onderweg vanuit Grand Canyon en langs horseshoe bend. Ik wilde me er niet voor haasten..... De dag erna willen we ook naar Bryce en we hebben het hotel bij Zion, dus ook die dag zal het piekuur niet gehaald worden in de upper.
Dus kies ik voor de gratis variant en een rustig tijdstip (rond 16:00 uur ofzo)....

Thanks voor de info !


Hoi,

Wij zijn ook vanuit de grand canyon gegaan en ook via horse shoe bend. Dit is makkelijk te halen. Wij zijn in de Grand Canyon de zons opgang gaan kijken, wat je ook niet mag missen, en als je daarna gewoon doorrijdt naar page haal je het makkelijk.

Wij zijn ook met Ekris meegegaan. Het was bij ons ook redelijk druk, zeker bij binnenkomst, op de terug weg door de canyon hadden we meer rust en konden we overal rustig kijken en foto's maken. Alleen bij de "grote" licht straal werd je een beetje gepushed dat je door moest lopen omdat je niet voor de foto tour had gekozen. Maar ik heb toch gewoon daar foto's van gemaakt en op de terug weg door de canyon was die foto tour weg en kon je zelf die licht straal nog gewoon rustig op de foto zetten.

Zie mijn flickr foto site: http://www.flickr.com/photos/pipochris

PC
#11 - 12-11-2009, 16:49 uur

Steson

Hé Chris !
Prachtige foto's hoor !! Je hebt de horseshoe bend er ook helemaal op staan ! Goeie camera  ;)
Trouwens, waar ligt 'the wave' ? Schitterend zeg !
Maarre.... voordat wij bij de Grand Canyon komen, hebben we al een dag gereden vanaf Laughlin/Oatman over de route 66. Dus anders hebben we niet veel tijd voor de GC en willen we dus de volgende dag (voordat we naar Page gaan) nog een korte hike doen en een paar view points zien.
Of vergis ik me in de tijd ? Hoe lang rij je dan over het stuk GC - Page (incl. horseshoe bend) ?

Marianne: ik dacht dat de lower gratis was.....  ;D , dacht het ergens gelezen te hebben. Maar het klinkt onlogisch hè ! Het blijft wel in het reservaat.....


#12 - 12-11-2009, 18:46 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Chris RTA

Hey Steson,

The Wave ligt verstopt tussen Page en Bryce zeg maar.
Op de weg naar Bryce kom je er zowat langs.
Maareh google er maar eens op los want om er te komen heeft nog al wat voet in aarde.

Maximaal 20 mensen per dag mogen daar komen. Kaarten verkrijgbaar via loterij.

Ik sprak mensen daar die na 4 jaar proberen eindelijk er heen mochten.

PC
#13 - 12-11-2009, 21:37 uur

Steson

 ???
Zo ! Hoe ben jij daar terecht gekomen dan ???
Heb je zoveel geluk ? Zal Las Vegas wel een leuk bezoekje zijn geweest  ;D

Maarre, ga meteen eens kijken want het ligt tenslotte wel op de route en wie weet.......
 :afro:
#14 - 14-11-2009, 11:20 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

sandrochka

Wij hebben de Roger Ekis Antelope Canyon Tour gedaan en dat is ons goed bevallen! Kregen veel uitleg van de mevrouw die ons begeleidde en ze gaf ook veel tips hoe je de mooiste foto' s kon maken. Ze heeft ook nog voor ons een foto gemaakt. We kregen alle tijd en liepen helemaal achteraan met haar mee. Veel van de andere mensen waren toen al bij de jeep terug.
We hadden de tour van 11.30 die het mooie licht heeft. Was wel druk maar op de terug weg vrijwel helemaal niet.
#15 - 14-11-2009, 12:42 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15