Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

apache trail

Discussie gestart

Eric

Is de Apache Trail de moeite waard om (een deel van) te rijden (half april) met een standaard huurauto?
Zo ja, tot hoever?

Eric
#1 - 03-11-2009, 23:20 uur

Jez

Ja! Prachtig! Ik vind dat 1 van de mooiste routes die we ooit gereden hebben (en dat zijn er best veel). Je zou even moeten kijken hoe het weer is half april (www.wunderground.com), maar bij goed weer is die goed te rijden. Wel een lang stuk dirt road (ca. 40 km) en smalle stukken, maar spectaculair. Wij hadden de Apache trail opgenomen in onze route richting New Mexico en hebben de trail tot aan Theodore Roosevelt Lake gereden.

Zeker doen dus!
#2 - 03-11-2009, 23:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ine

Absoluut de moeite waard. maar weet dat de huurauto officieel niet op onverharde weg mag rijden. Verder wel het weertevoren checken. Wij moesten ooit eens terugrijden want een deel van de weg was door regenval overstroomd.
#3 - 04-11-2009, 09:44 uur

Eric

Tot waar loopt het afvalt deel? Is het rijden van dit stuk alleen al de moeite waard? (ik ga niet ergens heen als New Mexico, dus zal dezelfde weg weer terug doen).
Hoe slecht is de weg vanaf de dirt road (wanneer er geen regenval is)? Zoiets te vergelijken met Monument Valley? Is dit dan wel te doen met een gewone huurauto? (geen SUV)

Half april is toch juist een mooie tijd (regenbuien vooral in de zomernamiddag, heb ik begrepen?).

Dank alvast voor de reacties.

Eric
#4 - 04-11-2009, 13:20 uur

Hans B

Voor het actuele weer moet je ter plaatse zijn en dan informeren wat de mogelijkheden zijn.
Bij slecht weer kun je inderdaad gedeelten niet rijden.
Je kunt natuurlijk altijd tot het eind van het geasfalteerde stuk.
#5 - 04-11-2009, 15:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Ik dank Jez nog steeds voor deze Gouden Tip! Het was echt 1 van onze hoogtepunten vorig jaar...absolute aanrader!
#6 - 04-11-2009, 17:29 uur

Bakvet

Deze weg heb ik vorige maand nog gereden. Tot aan Tortilla Flat is hij geasfalteerd. In het deel erna, naar de Rooseveldt dam zitten een paar slechte stukken, met name in de scherpe bochten. Dat is oplosbaar door langzaam en over de verkeerde weghelft te rijden. De weg is wel in betere toestand dan de route door Monument Valley. Dit kan natuurlijk na iedere regenbui niet meer waar zijn - ook kan de weg juist opnieuw gladgetrokken zijn, dan heb je nergens last van.

Op het geasfalteerde deel is genoeg te doen, o.a. de (voornamelijk nagebouwde) goudzoekersstad Goldfield en het Superstion Mountains museum ertegenover met de Elvis Presley movie wedding chappel. In Tortilla Flat kan je Prickly Pear Cactus IJs proeven (lekker!), een cowboy lunch nemen of op de nogal aparte barkrukken (paardenzadels) plaatsnemen om iets te drinken.

Voorbij Tortilla Flat kan ja altijd de onverharde trail uitproberen en besluiten om niet verder te rijden. Als je hem wel helemaal afrijdt: aan het eind wacht nog een leuke indianen-ruïne, Tonto National Monument.
#7 - 04-11-2009, 21:42 uur
« Laatst bewerkt op: 15-11-2009, 19:38 uur door Bakvet »

ruud

Schitterende weg.
Ik heb hem gereden tot Tortilla Flat met een camper en toen weer terug omdat ik geen risico wilde nemen met het onverharde stuk.
Ondanks dat vond ik het zeker de moeite waard.
Ruud.
#8 - 09-11-2009, 20:08 uur

nylla

Wij hebben in oktober de hele trail gedaan met een 2 wiel aangedreven SUV en het was prima te doen.
De uitzichten zijn prachtig, af en toe heb je een washboarded stuk, maar op zich viel het wel mee.
Het is een echte aanrader om te doen als je in de buurt bent!
#9 - 15-11-2009, 15:46 uur

Mrjn

Ook wij hebben hem vorig jaar oktober helemaal gereden met een Trailblazer. Erg leuk ritje en het viel mee met de hobbels en toestanden. Vond de route naar de Racetrack in Death Valley erger. Hebben 1 moment gedacht dat de auto stukkig was, maar het bleek dan 4x4 en asfalt niet zo'n goeie combi zijn. Ook relatief veel tarantulas tegengekomen. Plat en lopend over de weg.
#10 - 15-11-2009, 19:25 uur

Jez

Ook relatief veel tarantulas tegengekomen. Plat en lopend over de weg.

Blij dat ik dat niet wist èn niet heb gezien toen wij er waren........  :o
#11 - 15-11-2009, 22:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Het zijn nachtdieren, behalve in oktober wanneer de vrouwtjes op zoek gaan naar een 'mating partner'.

Daarom nooit meer in oktober overdag de woestijn in gaan en so-wie-so nooit meer als het donker is.
#12 - 15-11-2009, 22:44 uur

Jez

Dat staat nu bovenaan mijn lijst van "things not to do"!
#13 - 15-11-2009, 22:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

JoeSee

Wij hebben hem dit jaar in mei gereden tot Tortilla Flat. Prachtig !
Op zondag is het leuk aan Canyon Lake: veel locals brengen hun dag door aan het water, wat heel gezellig is. Echt amerikaans met BBQ, e.d.
#14 - 16-11-2009, 09:40 uur
« Laatst bewerkt op: 16-11-2009, 10:07 uur door JoeEsE »

JoeSee

In tegenstelling tot veel Goldtowns als bijv. Calico is in Goldfield nagenoeg alles authentiek. Zeer de moeite waard, vooral in het weekend als er door de sheriff geschoten wordt op een stel boeven. Heel leuk en een echte aanrader.
Ga je met een tent overnacht dan eens in het nabijgelegen Lost Dutchman State Park dat een prachig uitzicht biedt op Superstition Mountains.
#15 - 16-11-2009, 09:49 uur
« Laatst bewerkt op: 16-11-2009, 09:53 uur door JoeEsE »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15