Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning voor mei 2010

Discussie gestart

Ria K.

Inmiddels heb ik een paar hotels vastgelegd. Voor Death Valley leek het me beter om ons vooraf te verzekeren van een slaapplaats in Furnace Creek Ranch. De eerste 2 nachten heb ik via Priceline The Scottsdale Plaza Resort getroffen (€ 65 per nacht). Eerst wilde ik maar één nacht in Phoenix/Scottsdale blijven, maar daarna bedacht ik dat het ook wel lekker was om wat te acclimatiseren, misschien toch de Apache Trail nu vast te rijden en daarna pas naar Tucson te gaan. Onze laatste nacht in Las vegas heb ik ook al vastgelegd via Priceline, het Trump hotel (€ 105 per nacht) Het was voor mij de eerste keer dat ik Priceline heb gebruikt en het was zeker niet de meest succesvolle bieding, want ik heb meteen toegehapt toen ze met een verhoging kwamen. Stom natuurlijk, want ik heb nog tijd genoeg en had het gemakkelijk nog meerdere keren kunnen proberen >:(  . Er zit geen goede gokker in mij verborgen waarschijnlijk, maar daar hoef ik dan ook niet voor naar Las vegas. Toch lijkt het mij nog niet zo'n slechte prijs.

Verdere overdenkingen m.b.t. de route:
Inmiddels heb ik besloten dat we Moab toch maar laten vallen, omdat de omgeving van Page heel veel mogelijkheden biedt en we daar nog niet geweest zijn.

Dag 01 Amsterdam-Phoenix/Scottsdale
Dag 02 Scottsdale (misschien nu vast de Apache Trail)
Dag 03 Scottsdale - Tucson (evt. San Xavier del Bac, Tombstone)
Dag 04 Tucson (Saguara NP of Sonora Desert NM, Prime air & space Museum)
Dag 05 Tucson - Payson (via, evt. gedeeltelijk, Apache Trail)
Dag 06 Payson - Flagstaff (via Sedona route?)
Dag 07 Flagstaff - Page (o.a. Sunset Crater, Wupatki NM)
Dag 08 Page (o.a. Antilope Canyon)
Dag 09 Page - Monument Valley (Mexican Hat, Kayenta of Goulding)
Dag 10 Monument Valley - Capitol Reef (Torrey)
Dag 11 Torrey - Bryce (misschien korte voettocht of anders per paard)
Dag 12 Bryce - Zion
Dag 13 Zion - Las Vegas (Valley of the Fire)
Dag 14 Las Vegas (heel, heel misschien Little Finland anders evt. Hoover Dam)
Dag 15 Las Vegas - Death Valley (Zabriskie e.a. bekende highlights)
Dag 16 Death Valley - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Amsterdam
#16 - 17-12-2009, 11:50 uur
« Laatst bewerkt op: 25-12-2009, 17:14 uur door Ria K. »

Hans B

Ja, natuurlijk, je moet bij Wupatki even de ruines bekijken en bij de crater een kleine wandeling maken.
Hebben wij ook gedaan. Erg leuk.
#17 - 17-12-2009, 18:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JoeSee

Er zit geen goede gokker in mij verborgen waarschijnlijk, maar daar hoef ik dan ook niet voor naar Las vegas.


Ik ben ook geen gokker, maar in Las Vegas gooi altijd wat muntjes (kan helaas niet overal meer) in de automaat en heb inmiddels tot 2x toe 50 dollar eruit gehaald. Niet veel, maar toch wel leuk  :)
#18 - 21-12-2009, 09:25 uur

JoeSee

Als je in Tucson bent zou ik zeker Pima Air combineren met : http://www.titanmissilemuseum.org/ (2 uurtjes)
Verder vind je in Phoenix langs de Apache Trial: http://www.goldfieldghosttown.com/  (Trek daar een uur voor uit)
#19 - 21-12-2009, 09:28 uur

Ria K.

@Martin: winnen is altijd leuk natuurlijk, misschien dat ik er dit keer ook wat dollars aan ga wagen :D
Het Titan Missile Museum stond al op ons lijstje.
Zoiets als Goldfield Ghost Town hoort er natuurlijk helemaal bij als je naar het wilde westen gaat, dus ook dat wordt in het plan opgenomen.

Een maand of wat geleden hebben we de film "U-turn" gezien, van Oliver Stone, die zich afspeelt in de Superstition Mountains. Dat was vóór we besloten hadden om naar Phoenix af te reizen. Niet dat we daardoor zijn omgeturnd :), maar het is achteraf wel heel leuk om die woestijnbeelden in herinnering te roepen!
#20 - 22-12-2009, 14:44 uur

JoeSee

Bedankt voor de filmtip  :afro:
#21 - 22-12-2009, 19:02 uur

Ine

Als je van natuur houdt dan in Tucson naar het Arizona Desert Museum, vlakbij het saguaro NM West. Het is geen museum, maar een soort park met veel vegatatie van de woestijn,vogels,  dieren e.d.
het is buiten, dus wel in de ochtend gaan, anders wordt het al snel heel warm daar.
#22 - 22-12-2009, 22:55 uur

Ria K.

Het Arizona-Sonora Desert Museum stond al op mijn lijstje Ine, al zijn we niet zo'n liefhebbers van dierentuinen. Dit aparte museum lijkt me misschien toch wel een bezoek waard!
#23 - 25-12-2009, 17:35 uur

Ine

Het Arizona-Sonora Desert Museum stond al op mijn lijstje Ine, al zijn we niet zo'n liefhebbers van dierentuinen. Dit aparte museum lijkt me misschien toch wel een bezoek waard!

Evenaanvullend, het is niet echt dierentuin en ook geen museum. Ik vind de keuze van de naam erg verwarrend....
Het is een deel van de Sonora desert, dus heel natuurlijk. Een mooie kollektie planten e.d., wat (woestijn)dieren in een zeer natuurlijke omgeving met een redelijke vrijheid. Mooi is de grote "kooi"waarin je kunt wandelen en omgeven bent met vogels die er rondvliegen
Soms ook een soort show met roofvogels e.d.
Kijk maar op hun website:
http://www.desertmuseum.org/
#24 - 25-12-2009, 19:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15