Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

april 2010, rondje denver

Discussie gestart

Nici

Hallo,

In april 2010 willen wij nog even naar Amerika! Op dit moment hebben we nog niets geboekt en staan alle opties nog open. :)
We denken aan het volgende rondje (in ongeveer 21 dagen):
Vliegen op Denver.
Vervolgens: Great Sand Dunes, Black Canyon of the Gunnison, Mesa Verde, Monument Valley, Page (Antelope, the Wave?), Zion, Bryce, Capitol Reef, Canyonlands, Arches, Rocky Mountain. En vervolgens weer terugvliegen vanaf Denver.

In 2004 hebben we reeds een rondje Zuidwest gedaan (LA, SF, Yosemite, Las Vegas, Zion, Bryce, Antelope, Grand Canyon). Death Valley konden we toen niet doen ivm een flashflood. In 2006 Canada en Noordwest (Yellowstone, Grand Teton) dus vandaar bovenstaande keuze. Bryce en Antelope vonden we helemaal geweldig en willen we graag nog een keer doen. Zion hebben we te weinig tijd voor gehad en daar lees ik zoveel mooie verhalen over dat we dat misschien nog eens moeten doen. Death Valley staat ook hoog op ons wensenlijstje, maar ligt met deze ronde wel erg ver uit de route.

De vragen die ik over het rondje Denver heb zijn:
- De route is volgens mij van een hoog 'rotsen' gehalte. Is er iemand die ervaring heeft met deze ronde en hoe is dat bevallen?
- Rocky Mountain heb ik aan het eind van de vakantie gezet ivm sneeuw. Is dit NP wel te doen eind april? En hoe zit het met de andere parken?
- Zijn deze parken ook allemaal te doen als we heen zouden vliegen op Las Vegas en terugvliegen van Denver?
-
Ik ben benieuwd naar jullie tips.

groetjes, Nicoline
#1 - 24-12-2009, 20:06 uur

Eric

Ik ga een groot deel van jouw rondje ook doen van half tot eind april 2010, zie hier:

http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,9752.0.html

Echter heb ik er juist voor gekozen om te beginnen in Phoenix en te eindigen in Las Vegas ivm het weer. Rocky Mountian NP lijkt mij namelijk onmogelijk in april en Mesa Verde of sowieso Colorado is volgens mij best tricky omdat je nog een redelijke kans op sneeuw hebt.
In mijn route vind ik zelf Capitol Reef en Bryce ook al een klein risico ivm sneeuw en dergelijke.

Waarom niet wat zuidelijker beginnen? Zo te lezen ben je daar ook nog niet geweest en omgeving Phoenix, Sedona en Flagstaff is schitterend.

Eric
#2 - 24-12-2009, 20:20 uur

Ine

Black Canyon zal waarschijnlijk in April ook nog gesloten zijn. Kijk eens op de site van dep prken, vaak vind je daar meer informatie over sluitingen e.d.
 www.nps.gov
De weg van Black canyon zuidwaarts kan soms ook nog een probleem zijn.
Ook over Rocky Mountins NP heb ik zo mijn twijfels.

#3 - 24-12-2009, 20:38 uur

Nici

Bedankt voor jullie reactie!


Ine, Eric,
Ik ga de site van nps eens goed doorstruinen op closures. Mesa Verde lijkt wel open te zijn (iig gedeeltelijk).

Eric,
Ik ga me eens oriënteren op Phoenix. Ik weet alleen dat je bij Sedona een soort van natuurlijke waterglijbaan hebt? Verder weet ik nog niet veel van dit gebied...
Mocht je tips hebben dan hou ik mee aanbvelonen!

Nicoline

 
#4 - 24-12-2009, 21:29 uur

Eric

Tussen Phoenix en Flagstaff te veel om op te noemen:
- Apache trail
- Goldfield ghosttown
- Tonto NM (mini MesaVerde)
- Montezuma Castle NM (mini MesaVerde)
- Walnut Canyon NM (mini MesaVerde)
- Watson Lake Park (mooi meer met grote graniete rotsen)
- Sedona (schitterende omgeving: Red Rock State Park, Slide Rock State Park, enz.)

Meer naar het zuiden heb je nog omgeving Tucson (Saguaro NP)
Meer naar het oosten heb je nog Canyon de Chelly National Monument (oa ook MesaVerde achtige indianen rotswoningen).

Er is zoveel dat ik het nu ook al veels te moeilijk vind om keuzes te maken wat ik ga doen en wat ik helaas niet kan doen.
Succes met verder puzzelen!
#5 - 25-12-2009, 10:06 uur

Hans B

Met het oog op het weer en de grote hoogtes waarop sommige parken liggen zou ik kiezen voor een zuidelijkere route.
Arizona / New Mexico.
Waar ook de temperatuur vast beter zal zijn.

Tucson (Arizona Desert museum, Old Tucson, Saguaro NP, Misscion San Xavier)
Tombstone (OK Corral)
Bisbee (Queen Copper Mine)

New Mexico
Even over de grens in El Paso.
White Sands bij Alamogordo
Diverse Pueblo's
Petroglyphic Park
Santa Fe met de pueblo huize en Taos.

't Is maar een idee.
#6 - 25-12-2009, 13:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ik lees dat je nog niet in de omgeving van Moab bent geweest. Wellicht is het een goed idee om op Salt Lake City te vliegen en dan:
SLC-Moab-Monument Valley-Page-Cortez en Mesa Verde-Durango-Taos-Santa Fe-ABQ-Carlsbad Caverns-White Sands-Silver City-Bisbee-Tombstone-Tucson-en te vertrekken van Phoenix.  RMNP: Trail Ridge Road zal nog gesloten zijn.
#7 - 25-12-2009, 14:54 uur

JoeSee

Verstandig om er nog eens naar te kijken.  :afro:
Gezien de periode van het jaar waarin je van plan bent te gaan, zou ik vanwege de temperaturen kiezen voor een vakantie waarbij de nadruk ligt op het warmere zuiden van Arizona.
Ik denk dat je (naast het hoogseizoen) in september betere temperaturen treft voor de reis die je oorspronkelijk van plan bent te gaan doen, hoewel de pass over de Rockies in juli ook wel eens dicht is geweest vanwege harde wind en sneeuw (maar die kans is natuurlijk klein)
#8 - 26-12-2009, 10:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15