Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Arizona in december een goed idee?

Discussie gestart

Yessica

Nou Cees, geen bikini hier hoor. Het is maar fris. Die 21 haalt het hier echt niet. Volgende week zelfs nachtvorst...brrr....
#31 - 29-12-2014, 00:39 uur

Cees A

Ik heb het idee dat jullie in Arizona het al snel Brrrrrr vinden .............  ;D
Niet vreemd natuurlijk met die hoge zomertemperaturen.

Ik keek bovendien niet naar gisteren of vandaag. Ik keek vooruit.
Shirl viert de jaarwisseling in Las Vegas en als je dan doortelt in hun reisschema zijn ze rond 6 jan in Phoenix.
Weather.com (want daar moet ik het van hebben) geeft dan toch echt temperaturen rond de 20 graden.
Haal je bikini dus maar gerust uit de mottenballen.  palmboom

#32 - 29-12-2014, 08:41 uur

Old Faithful

Mij lijken alle getoonde temperaturen brrrrrr... in bikini, zeker de laatste.  ;D
#33 - 29-12-2014, 12:03 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Mij lijken alle getoonde temperaturen brrrrrr... in bikini, zeker de laatste.  ;D

En dat terwijl een bikini jou zo goed zou staan ...............  ;D

PS: Het zijn wel graden Celcius hoor, geen Fahrenheit  ;)
#34 - 29-12-2014, 12:36 uur

Yessica

Die weersvoorspelling lijkt in niets op de mijne Cees. Hier in huis is in elk geval de verwarming aan en het vroor vannacht twee graden.
Maar je hebt gelijk,je went wel aan de hoge temperaturen. Toen een maand geleden de eerste snowbirds arriveerden vanuit Canada en het noorden van de VS, liepen wij al in lange broek met jas aan en zij nog in een korte broek met t-shirt.  :)
#35 - 29-12-2014, 14:49 uur

Pieter79

Toen een maand geleden de eerste snowbirds arriveerden vanuit Canada en het noorden van de VS, liepen wij al in lange broek met jas aan en zij nog in een korte broek met t-shirt.  :)

Inderdaad, ik ken mensen hier in mijn omgeving die 3 maanden naar Arizona gaan. Ik moet gewoon werken en dat is niet voor mij weggelegd, dus ik zit nu met dag temperaturen die niet boven de -15 C uitkomen en 's nachts naar -23 C. Gelukkig hebben we wel lekker warme zomers, dat dan weer wel. :)

Gr. Pieter
#36 - 29-12-2014, 16:25 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Onze zomers zijn ook lekker warm hoor Pieter  :P

Gisteren reden we langs een resort waar ze een fontein hebben voor de deur en die was bevroren. Mooi gezicht hoor, maar ik was blij dat ik mijn winterjas bij me had  :)

#37 - 29-12-2014, 19:04 uur

Cees A

Ik kan alle aan mijn vorige voorspelling twijfelende koukleumen geruststellend melden dat mijn voorspelling voor Phoenix op 6 januari nog overtroffen gaat worden.
Het wordt geen 21, maar zelfs 24 graden.......  BIKINIWEER .......  cheerr cheerr cheerr.
Shirls kan de vakantie afsluiten in zomerse temperaturen.  (voor Nederlandse begrippen dan hé)

#38 - 05-01-2015, 14:53 uur

Pieter79

Lekker voor Shirls en Yessica.
Ik sta morgenavond mijn driveway sneeuwvrij te maken met temperaturen van -25C en door de harde snijdende wind als -38C aanvoelt. Ik kan uit ervaring spreken dat je het met alleen jeans, trui en een dikke jas buiten dan niet redt... :-\
#39 - 05-01-2015, 22:13 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."

TondeG

Het wordt geen 21, maar zelfs 24 graden.......  BIKINIWEER .......  cheerr cheerr cheerr.
[/sub]

Cees, Zeker in de war met Fahrenheit 24 F  = -4,4 C  :dansbanaan:
#40 - 05-01-2015, 23:31 uur

Pieter79

[/sub]

Nee, Cees heeft gelijk... Ik lees dit over het weer: "Arizona, Phoenix warming up as many in U.S. deal with cold" :(
#41 - 05-01-2015, 23:52 uur

Yessica

Ja, onze twee weken winter zitten er weer op. De handdoeken kunnen weer van de plantjes af :-)
#42 - 06-01-2015, 14:40 uur

jhbechthum

[/sub]

Ik heb even gekeken... Cees is niet in de war, nu in elk geval :D

Johan
#43 - 06-01-2015, 18:43 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Yessica

Hier in Buckeye, een half uurtje ten westen van Phoenix, wordt het morgen zelfs 26. Yiiihaaa!!
#44 - 07-01-2015, 02:02 uur

Shirls

Zo beste mensen, wij zijn weer terug. Wat hebben we een fantastische reis achter de rug! Iedere dag dacht ik dat we het mooiste gezien hadden en de volgende dag. BANG! Weer iets moois.
Het is echt een reis geweest om nooit te vergeten. (ik denk nu ook meteen dat een mooiere reis niet mogelijk is, maar dat komt omdat het te vers is allemaal).

We hebben dus gekozen voor 2 auto's en ieder aparte hotel/motelkamer. Uitstekende keus! Hierdoor kon je je terugtrekken als je dat wilde of elkaar opzoeken. Heerlijk ook dat je bed opgemaakt was en dat er soms ontbijt bij zat. Ben nu zeker blij dat we niet met twee campers zijn gegaan. Sowieso qua afstand, maar voornamelijk qua 'gedoe' met opruimen, teveel bij elkaar op de lip zitten etc.

Mijn vraag in het onderwerp was of Arizona in december een goed idee is? Absoluut!! We hadden overal plek genoeg om rond te wandelen, op ons gemakkie stil te staan bij dingen. Echt top. Als we dan in een omgeving kwamen waar het altijd druk is, zoals Grand Canyon, werden we bijna kriegelig van alle toeristen om ons heen. We waren het niet gewend. hihi.
Maar ook in de GC was het prima te doen. We mochten met eigen auto gewoon rondrijden en konden net zolang kijken als we wilden en weer verder gaan.
Bij Bryce Canyon stond een tip dat we 'tegen de klok in' de route moesten lopen, die begrepen we eerst niet, totdat we ons besefte dat het ivm drukte handiger zou zijn. Maar wij hadden daar dus absoluut geen last van. Het was soms zelfs oorverdovend stil! Top!!

Het weer was écht heel goed te doen. Het was misschien soms koud, maar daar kon je je op kleden. Het zonnetje scheen iedere dag (op 2 dagen na van de 22!). En wat is het mooi met dat lichtinval en de sneeuw op sommige plekken.

Ik zal jullie niet vermoeien met allerlei details.

Ik wil jullie héél héél hartelijk bedanken voor jullie interesse, tips en meelevendheid of we nu wel of geen bikini aankonden  ;)

Mocht er ooit weer een vraag komen of Arizona/Utah in de winter de moeite waard is, meteen JA zeggen!.
Wat een geweldige reis hebben wij gemaakt.

Dank jullie wel!
 >:D

Warme groet,
Shirley

#45 - 18-01-2015, 18:41 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15