Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Augustus 2016 West Amerika: vliegtickets en tips?

Discussie gestart

KH3009

Hallo allemaal,

Mijn man ik en willen graag deze zomer een rondreis maken door West Amerika. Omdat we beide in het onderwijs zitten zijn we helaas gebonden aan de schoolvakanties, het hoogseizoen dus.
We hebben vrijwel geen ervaring met verre reizen, hebben beide alleen nog maar bestemmingen binnen Europa gezien.

Omdat we relatief laat zijn met het plan om deze zomer naar de VS te gaan, ben ik bang dat de vliegtickets al vele malen duurder zijn dan ze een aantal maanden geleden zouden zijn.
Wie geeft ons de beste tips voor het boeken van een vliegreis? Uiteraard zo goedkoop mogelijk. Ook vliegen via eventuele omwegen zou geen probleem zijn. (las ergens dat je bijv. vanaf London goedkoop kunt vliegen)
Ik zie op alle verschillende vergelijkingssites de bomen door het bos niet meer.

We zouden vanaf 1 augustus willen vertrekken. Uiterlijk 25 augustus willen we terug zijn. Onze voorkeur gaat uit naar een reis van 17 tot 21 dagen.

Hebben jullie verder nog (budget)tips? Is het aan te raden om een camper te huren of zou je met twee personen goedkoper uit zijn met motels en een huurauto? We zijn niet gesteld op luxe, dus hotels is geen prio.

Benieuwd naar jullie reacties en ervaringen!
#1 - 18-02-2016, 17:46 uur

Cees A

 welkom op dit forum.

Omdat je vast zit aan het hoogseizoen zul je v.w.b. vliegtickets altijd duurder uit zijn dan iemand die in het voor- of naseizoen kan.
Staar je niet blind op "vanaf" prijzen, want die gelden maar heel zelden voor het hoogseizoen
Ga gewoon eens wat mogelijkheden bekijken op een paar zoek-sites.
Bijvoorbeeld deze: ----> https://www.kayak.nl/flights
Of deze: ----> http://matrix.itasoftware.com/

Zoektips:
Als je een rondje gaat rijden (start en einde van de rondreis in dezelfde plaats) maakt het niet uit in welke plaats je die reis start.
Soms is het vliegen naar de ene plaats een stuk goedkoper dan een andere. Bekijk dus alle mogelijkheden.

Bekijk ook de mogelijkheden van een multicity ticket. (Heenvlucht naar plaats A, retourvlucht vanaf plaats B)
Vaak is dat niet eens duurder dan een gewone retour en het geeft je meer mogelijkheden in je reis.

1 of meerdere dag(en) eerder of later vertrekken levert ook nogal eens een prijsvoordeel op.
Bekijk ook of vertrekken vanaf Brussel of Dusseldorf niet goedkoper is dan vanaf Amsterdam.

Ticketprijzen wisselen per dag. Kijk dagelijks naar de prijzen zodat je een idee krijgt van prijsbewegingen

Camper of auto:
Met 2 personen is een auto goedkoper dan een camper.
Bovendien kun je met een auto op plaatsen komen waar een camper niet kan of niet mag komen.
Heb je er al eens aan gedacht om in Amerika een goedkoop slaaptentje en wat basis kampeerspul te kopen en in de nationale parken te gaan kamperen ?
Juist in of vlakbij die parken zijn de hotels het duurst en die ontloop je op die manier.
Tussen de parken in en in de steden kun je dan een hotel nemen en op die manier heb je best of both worlds.
In de parken zit je (goedkoop) in of vlakbij zo'n park in je tentje op een campground en voor de rest heb je de luxe van een betaalbaar hotel

V.w.b. tips over een mogelijke route zou je eens bij onze voorbeeldroute kunnen kijken.
Je krijgt dan een idee van mogelijkheden, bezienswaardigheden, afstanden en rijtijden.
Linkje: --->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
#2 - 18-02-2016, 18:28 uur
« Laatst bewerkt op: 18-02-2016, 18:31 uur door Cees A »

Hans B

Je planning is inderdaad laat.
Maar voor de vliegtickets maakt dat niks of nauwelijks iets uit.
Tussen half juni en eind augustus betaal je altijd de hoofdprijs.

Bij een lange vakantie zou mijn voorkeur een camper zijn (zie avataf), maar voor een 3 weekse zou ik voor het gemak een auto met motels doen. Qua kosten ben je waarschijnlijk ook goedkoper uit.

Baken duidelijk de dingen af die je wilt zien. Bijna iedereen maakt de fout de veel te willen en racet overal langs.

Laat weten wat je wil en met de expertise die hier is zul je een prachtige vakantie maken.
#3 - 18-02-2016, 20:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

KH3009

Wat fijn dat ik al zo snel reacties en tips van jullie krijg!

Ik heb meerdere sites (waaronder de sites die jij tipte, Cees) geraadpleegd.
Inmiddels ben ik (door tips van anderen) bij de KLM package deals beland. Ik kan dan voor 1291 euro per persoon een retourticket Amsterdam - Vegas boeken inclusief 21 dagen autohuur.
Zijn dit redelijke deals? Of zou het echt goedkoper moeten kunnen?
Dus voor 2500 euro heb ik 2 retourtickets en 21 dagen autohuur.

Qua route.. daar zijn we nog niet helemaal over uit. Als we in Vegas starten en eindigen kunnen we volgens mij een heel mooi rondje maken.
Plekken waar we sowieso naartoe willen zijn de Grand Canyon, Yosemite, Yellowstone, Las Vegas, San Francisco, Los Angeles, Death Valley en Zion.
Waarschijnlijk kunnen jullie dit lijstje heel mooi aanvullen en/of inkorten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Het gevaar is natuurlijk dat je een reis van 3 weken te vol plant, en dat is absoluut niet wat we willen.






#4 - 19-02-2016, 14:45 uur

Wop

Citaat
Dus voor 2500 euro heb ik 2 retourtickets en 21 dagen autohuur.

Afhankelijk wat voor auto, lijkt mij dit in het Hoogseizoen een redelijke normale prijs.
#5 - 19-02-2016, 15:24 uur

Hans B

Zet Yellowstone a.u.b. uit je hoofd, anders bega je wel de klassieke beginnersfout.

Vanaf Las Vegas is het 2 dagen rijden naar Yellowstone en het park is 3 a 4 volle dagen waard voor een eerste bezoek, eer je weer terug bent bij bv Moab Arches ben je weer 2 dagen reizen kwijt.

Houd je bij het zuidelijke rondje, daar heb je je handen meer dan vol aan.
#6 - 19-02-2016, 15:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Dus voor 2500 euro heb ik 2 retourtickets en 21 dagen autohuur.
Ik weet niet wat voor auto je hebt geselecteert ? Ik hoop een iets grotere dan de Chevrolet Spark die KLM standaard voor je uitkiest.
Als je het autotype weet kun je kijken op de website van de autoverhuurder wat de huurprijs van die auto is.
Trek dat bedrag van de pakketprijs af en je houdt de prijs van 2 vliegtickets over.

Qua route.. daar zijn we nog niet helemaal over uit. Als we in Vegas starten en eindigen kunnen we volgens mij een heel mooi rondje maken.
Plekken waar we sowieso naartoe willen zijn de Grand Canyon, Yosemite, Yellowstone, Las Vegas, San Francisco, Los Angeles, Death Valley en Zion.
Waarschijnlijk kunnen jullie dit lijstje heel mooi aanvullen en/of inkorten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Het gevaar is natuurlijk dat je een reis van 3 weken te vol plant, en dat is absoluut niet wat we willen.   
Nou, wij gaan dat lijstje inkorten ........ En flink ook.   :o    Je geeft zo te zien geen les in het vak aardrijkskunde ?  :)
Kijk eens op Google maps hoever de parken en plaatsen op je wishlist van elkaar afliggen, dan begrijp je de onmogelijkheid van je plannen.
En lees dit artikel eens: http://www.verenigdestaten.info/amerika-vakantie-het-plannen-van-een-route/

Laten we vooropstellen dat je vanaf Las Vegas een mooie route kunt maken.
Over het algemeen is, vanwege de grote afstanden, het beter om vanaf Las Vegas een keuze te maken.
Of je blijft westelijk van Las Vegas en gaat via Death Valley Californie in of je blijft oostelijk van Las Vegas en gaat Utah en Arizona in.
Een combinatie van beiden is eigenlijk alleen goed mogelijk met een one-way.

Waarom doe je trouwens geen one-way met begin in Phoenix (of Las Vegas) en eindigen in Los Angeles ?
Voordeel van een one -way is dat je niet terug hoeft naar je startplaats en dat scheelt je zo 2 dagen.
Met een beperkt aantal vakantiedagen kun je bij een one-way je route veel efficienter indelen.


#7 - 19-02-2016, 15:32 uur

KH3009

@Hans B

Thanks voor je reactie, naar de afstanden heb ik inderdaad nog niet goed gekeken. Yellowstone staat wel hoog op ons lijstje. Is dit er niet in te passen als je andere dingen verkort of eventueel weglaat? Of is Yellowstone daar niet de moeite waard voor?
Hoor graag je ervaring...
#8 - 19-02-2016, 15:35 uur

Hans B

Zoals ik schreef kost Yellowstone je een volle week.
Het is een van de mooiste parken in de VS en misschien wel van de wereld.

Als je dat zien wilt zul je elders flink moeten schrappen
#9 - 19-02-2016, 15:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

KH3009


Qua route.. daar zijn we nog niet helemaal over uit. Als we in Vegas starten en eindigen kunnen we volgens mij een heel mooi rondje maken.
Plekken waar we sowieso naartoe willen zijn de Grand Canyon, Yosemite, Yellowstone, Las Vegas, San Francisco, Los Angeles, Death Valley en Zion.
Waarschijnlijk kunnen jullie dit lijstje heel mooi aanvullen en/of inkorten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Het gevaar is natuurlijk dat je een reis van 3 weken te vol plant, en dat is absoluut niet wat we willen.   
Nou, wij gaan dat lijstje inkorten ........ En flink ook.   :o    Je geeft zo te zien geen les in het vak aardrijkskunde ?  :)
Kijk eens op Google maps hoever de parken en plaatsen op je wishlist van elkaar afliggen, dan begrijp je de onmogelijkheid van je plannen.
En lees dit artikel eens: http://www.verenigdestaten.info/amerika-vakantie-het-plannen-van-een-route/

Laten we vooropstellen dat je vanaf Las Vegas een mooie route kunt maken.
Over het algemeen is, vanwege de grote afstanden, het beter om vanaf Las Vegas een keuze te maken.
Of je blijft westelijk van Las Vegas en gaat via Death Valley Californie in of je blijft oostelijk van Las Vegas en gaat Utah en Arizona in.
Een combinatie van beiden is eigenlijk alleen goed mogelijk met een one-way.

Waarom doe je trouwens geen one-way met begin in Phoenix (of Las Vegas) en eindigen in Los Angeles ?
Voordeel van een one -way is dat je niet terug hoeft naar je startplaats en dat scheelt je zo 2 dagen.
Met een beperkt aantal vakantiedagen kun je bij een one-way je route veel efficienter indelen.

We geven allebei inderdaad geen aardrijskunde.. haha! Ik heb net nog weer even op de kaart zitten kijken, maar Yellowstone is inderdaad wel heel onwaarschijnlijk en zonde van de tijd. Dat wordt ooit een volgende trip... ;-)

KLM kiest idd een Chevrolet Spark uit met airconditioning.
#10 - 19-02-2016, 15:42 uur

KH3009

Zoals ik schreef kost Yellowstone je een volle week.
Het is een van de mooiste parken in de VS en misschien wel van de wereld.

Als je dat zien wilt zul je elders flink moeten schrappen

Dankjewel Hans, je hebt inderdaad gelijk lijkt me!
#11 - 19-02-2016, 15:43 uur

KH3009

Waarom doe je trouwens geen one-way met begin in Phoenix (of Las Vegas) en eindigen in Los Angeles ?
Voordeel van een one -way is dat je niet terug hoeft naar je startplaats en dat scheelt je zo 2 dagen.
Met een beperkt aantal vakantiedagen kun je bij een one-way je route veel efficienter indelen.

Daar ga ik zeker naar kijken, dankje. Maar mis je op deze manier niet een heel (mooi?) stuk van de Westkust?
#12 - 19-02-2016, 15:45 uur

KH3009

Mag ik jullie vragen wat jullie ideale (beginners)route zou zijn voor 2 volwassenen zonder kids in 21 dagen?
Ben heel benieuwd naar jullie tips als ervaren Amerika-reizigers!
#13 - 19-02-2016, 15:51 uur

Cees A

Niet doen die Spark !!!!! Leuk boodschappenautootje voor thuis, maar niet om 3 weken lang grote afstanden mee te rijden in de VS.
Kies minimaal voor een mid-size personenwagen en ga nadenken of je geen (comfortabeler, luxere) full-size personenwagen wil.
Die midsize is niet zo heel veel duurder dan die Spark en die full-size kost maar iets van 20 euro per week meer dan die mid-size.
Je kunt ook voor een SUV of iets dergelijks gaan, maar dan praat je over serieuze prijsverschillen en zo'n grote bak heb je niet echt nodig met 2.
Met die one way mis je juist niet de westkust. De laatste keer dat ik op de kaart keek lag Los Angeles namelijk nog aan die westkust.  8)
Ik zal straks wel eens een paar voorbeeldroutes maken.
#14 - 19-02-2016, 15:52 uur

KH3009

Niet doen die Spark !!!!! Leuk boodschappenautootje voor thuis, maar niet om 3 weken lang grote afstanden mee te rijden in de VS.
Kies minimaal voor een mid-size personenwagen en ga nadenken of je geen (comfortabeler, luxere) full-size personenwagen wil.
Die midsize is niet zo heel veel duurder dan die Spark en die full-size kost maar iets van 20 euro per week meer dan die mid-size.
Je kunt ook voor een SUV of iets dergelijks gaan, maar dan praat je over serieuze prijsverschillen en zo'n grote bak heb je niet echt nodig met 2.
Met die one way mis je juist niet de westkust. De laatste keer dat ik op de kaart keek lag Los Angeles namelijk nog aan die westkust.  8)
Ik zal straks wel eens een paar voorbeeldroutes maken.

Mooi, dan zet ik die Spark uit mijn hoofd en ga ik kijken naar een mid-size auto.

Ik bedoel het stuk tussen San Fransisco en Los Angeles. Niet dat ik dat hele stuk langs de kust zou willen rijden, hoor. Maar vroeg me af of een stuk van de westkust niet mooi zou zijn.

Ben benieuwd naar je route(s)! Alvast bedankt voor je hulp!

#15 - 19-02-2016, 15:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15