Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Augustus 2017 - met kinderen 11/22 jaar minivan of camper - pa deels op de motor

Discussie gestart

Sonjaz

Hallo,

Jullie tips zijn van harte welkom bij onze rondreis door het westen. Onze eerste opzet:
We starten in San Fransisco en vanaf daar rijdt mijn man de Route 1 en gaan wij in een auto of camper. In Los Angeles levert hij de motor weer in.
Globaal de route tot nu toe voor 21 dagen:  San Francisco - California Coast - Los Angeles - Palm Springs - Grand Canyon - Monument Vally - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemity - San Francisco.

Excursie: Alcatraz, Universal Studios,  helikopervlucht Grand Canyon.

We willen in San Francisco, Los Angelas, Grand Canyon, Las Vegas en Yosemity minimaal 2 nachten verblijven. Maken we ons niet gek met al de kilometers, houden de kinderen dit vol, minivan of camper. Wil je meedenken? Graag hoor ik het!
groeten Sonja
#1 - 16-09-2016, 23:23 uur

Old Faithful

In de voorbeeldroute (klik hier) kun je heel wat informatie vinden.
Als je concrete vragen hebt, kan het helpen te vermelden waar jullie interesses liggen: natuur of steden, wel pretparken of juist niet e.d.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 17-09-2016, 01:06 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Vergis je niet en verslik je niet in de enorme hoeveelheid die je nu op je bordje hebt gelegd. Het zal een hele klus worden om binnen 3 weken dit allemaal te doen. Zien is met je kont uit de auto zeg ik altijd maar (wandelen dus), dan beleef je het pas.
Schrijf je route per dag uit, voeg toe wat je wilt zien / doen. De afstand overbruggen zal wel willen, maar voor een eerste keer de bezoekjes afleggen gaat tijd kosten.
Het zou jammer zijn om te reizen en  veel vanuit het raampje voorbij te zien flitsen.
#3 - 17-09-2016, 08:44 uur
« Laatst bewerkt op: 17-09-2016, 11:53 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ben het met Old Faithful eens dat doornemen van de info bij de voorbeeldroute een goede start is.
De basis-voorbeeldroute is goed te doen in 3 weken, maar met wat extra  vakantiedagen kun je hier en daar wat langer blijven.
Bij die voorbeeldroute zie je meteen de afstanden en rijtijden tussen de plaatsen.
Die rijtijden zijn altijd exclusief plas-, rust-, lunchpauzes en foto- of andere stops.  Tel er bij langere ritten dus maar gerust 1 of 2 uur bij.
Let op:   De voorbeeldroute loopt net andersom als jullie route, dus hou er rekening mee dat de volgorde waarin je de genoemde bezienswaardigheden tegenkomt anders is.

Ik zie dat je twijfelt tussen auto en camper.   In feite is die keus gewoon persoonlijk.
Als je een kampeerliefhebber bent is de camper een logische keus, ben je dat niet dan moet je nog eens twee keer nadenken.
Aandachtspuntje:  Waar je rekening mee moet houden is dat je sommige wegen niet kunt of mag berijden met een camper.
Camperverhuurders bijvoorbeeld verbieden gedurende de zomermaanden vanwege de hoge temperatuur het rijden door Death Valley.
Als je besluit om met de camper te gaan moet je je route zo maken dat die om Death Valley heen loopt.

Als je besluit om met de auto te gaan, zorg dan dat die auto groot genoeg is.
Kijk niet alleen naar het aantal zitplaatsen, maar vooral naar de kofferruimte.  Daar zit meestal het knelpunt.
Met 4 personen heb je al 4 (grote) koffers en 4 handbagagekoffertjes. Die krijg je nooit in de kofferbak van een sedan gepropt.
Een full-size SUV of een minivan zijn  de aangewezen auto's voor jullie.
Beide modellen hebben een 3e, neerklapbare bankrij.  Het neerklappen van die 3e bankrij vergroot je kofferruimte aanmerkelijk.

Nou, dit was het voorlopig.
De rest vullen we wel in als je een routeschema hebt.
Tip:  Zet dat schema, zoals Hans ook adviseert, in een van - naar vorm zodat je meteen ziet wat je rijdagen zijn.
Voorbeeldje:
Dag 1:   Vlucht van Amsterdam naar San Francisco
Dag 2:  San Francisco - Monterey
Dag 3:  Monterey - Pismo Beach
Dag 4:  Pismo Beach -  LA
Dag 5:  LA (Universal)
Dag 6:  LA (Hollywood, Santa Monica, Venice)
Dag 7:  LA - ?
enz........................................



 
#4 - 17-09-2016, 09:03 uur

Sonjaz

Goedemiddag,

Dit is de eerste opzet waaraan nog veel gesleuteld mag worden. Denken jullie mee? Schiet er maar op.
Van belang is voor ons:
- budget ca. 10.000 euro incl. eten/uitjes (ten eerste is dit haalbaar?) of  wordt het  door sparen.
- goede mix  tussen natuur zien- rijden en genieten op de Harley- rustig aan - uitjes voor de kinderen (van eenvoudig zwemmen naar een dagtrip Universal Studios).
- duur: ca 21 dagen,  de route hieronder beslaat 23, dus 2 nachten moeten eraf moe tenzij het rond de 10.000 euro blijft.
- vervoer: Route 1 met de Harley, gezin in camper of minivan Ik
- inbouwen van meer rustdagen (twijfel nu aan Monument Valley en Joshua Tree (droog en dor in de zomer). Skippen? Andere plaatsen toevoegen waardoor de route korter wordt. We zien liever minder en genieten, dan dat we elke dag 'moeten gassen'.

1.   Amsterdam – San Francisco
2.   San Francisco – Kabeltram, Fishermans Warf
3.   San Francisco – Alcatraz, Golden Gate Park
4.   San Francisco – Montery – 180 km 2.00 uur  Route 1 pa op de motor
5.   Montery (San Simeon  zeeolifanten ,Big Sur )– Pismo Beach – 240 km 3.30 uur Route 1  pa op de motor
6.   Pismo Beach – Santa Barbara – Los Angelas  320 km 3.30 uur rijden Route 1 pa op de motor
7.   Los Angeles (motor inleveren) – Hollywood, Santa Monica – Venice met fiets
8.   Los Angeles – Univeral Studios
9.   Los Angelas – Palm Springs Yoshua Tree
10.   Palm Springs –  Kingman  route 66 , 376 km 3 ,50 uur
11.   Kingman  (Sitgreaves Pass en het dorpje Oatman) - Grand Canyon – 269 km 2.30 uur helikoptervlucht
12.   Grand Canyon rustdag?
13.   Grand Canyon – Page – Horsebend Antilope 230 2,5 uur
14.   Page - Monument Valley  3.35 375 km.
15.   Monument valley - Bryce Canyon 4.31 440 km
16.   Bryce Canyon – Zion 1.45 uur 135 km korte Canyon overlook trail lopen
17.   Zion – shuttle bus – The Narrows -zwemmen
18.   Zion via Valley of Fire (White dome trail of Fire Wave trail- Las Vegas 255 km 2.30 uur verlies van een uur
19.   Las Vegas
20.   Las Vegas- Death Valley  345 km 4.15 uur
21.   Death Valley–  via Tioga Pass naar Yosemity  355 km 3 uur 55
22.   Yosemity - wat te doen met kinderen?
23.   Yosemity – San Francisco 320 km. 3.30, minivan - camper inleveren

Ben erg benieuwd naar jullie kijk hierop!
groeten,
Sonja
#5 - 18-09-2016, 13:46 uur

Cees A

Wijzigingen t.o.v. jouw schema:
Als je naar een max. van 21 dagen wil moet je 2 dagen zien te schrappen.
De 1e dag win je door het schrappen van Monument Valley
Voor de 2e dag zou je 1 dag San Francisco of 1 dag LA kunnen schrappen, maar dan wordt de tijd voor die steden wel erg krap.
Ik zie dus eigenlijk geen andere mogelijkheid dan het schrappen van Joshua Tree.
Je rijdt dan op dag 9 in mijn schema rechtstreeks van LA via Oatman naar Kingman

1.   Amsterdam – San Francisco
2.   San Francisco – Kabeltram, Fishermans Warf
3.   San Francisco – Alcatraz, Golden Gate Park
4.   San Francisco – Monterey – 180 km 2.00 uur  Route 1 pa op de motor
5.   Monterey (San Simeon  zeeolifanten ,Big Sur )– Pismo Beach – 240 km 3.30 uur Route 1  pa op de motor
6.   Pismo Beach – Santa Barbara – Los Angeles  320 km 3.30 uur rijden Route 1 pa op de motor
7.   Los Angeles (motor inleveren) – Hollywood, Santa Monica – Venice met fiets
8.   Los Angeles – Univeral Studios
9.   Los Angeles – via Oatman (stukje Route 66) naar Kingman.
10.   Kingman - Grand Canyon –  (helikoptervlucht)
11.   Grand Canyon, eind van de middag naar Page voor overnachting
12.   Een hele dag voor Page.   Bezoek aan Horseshoe Bend,  Antelope Canyon,  Lake Powell
13.   Page - Bryce  Vandaag verlies je 1 uur. Dat uur krijg je weer terug op dag 16, de rit Zion-Las Vegas
14.   Bryce Canyon – Zion 1.45 uur 135 km korte Canyon overlook trail lopen
15.   Zion – shuttle bus – The Narrows -zwemmen
16.   Zion via Valley of Fire (White dome trail of Fire Wave trail- Las Vegas .   Je krijgt er vandaag 1 uur bij
17.   Las Vegas
18.   Las Vegas - Panamint Springs, Lone Pine of Bishop.  Let op!!  Als je met een camper gaat mag je niet door Death Valley. 
19.   Via Tioga Pass naar Yosemity
20.   Yosemity
21.   Yosemity – San Francisco 320 km. 3.30, minivan - camper inleveren

Dag 9:  Rij op dag 9 in mijn schema al via Oatman naar Kingman. Nu kom je zowat langs Oatman (zie opmerking bij dag 10)
Dag 10: Als je van Kingman via Oatman naar Grand Canyon gaat rij je een heel stuk om.
------  Beter is Oatman op dag 9 te zetten. Heb je op dag 10 meteen ook wat meer tijd voor Grand Canyon.
Dag 11: Ik zou einde van de middag alvast naar Page rijden en daar overnachten.
------- Dit geeft je op dag 11 toch nog 3/4 dag voor Grand Canyon. Die 3/4 dag gevoegd bij de 1/2 dag van dag 10 is genoeg
Dag 12: Je hebt nu een hele dag voor Page en je kunt op je gemak naar Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell

Dag 18: Let op !!! Met een huurcamper mag je niet door Death Valley. Je moet dan noordelijk om DV heen naar Lee Vining.
Dag 18: Met een huurauto mag je wel door DV, maar ik zou niet middenin het park overnachten.
------  Furnace Creek en Stovepipe Wells zijn nogal duur. Panamint Springs aan de westkant van DV is prijsvriendelijker.
------- Lone Pine of Bishop, plaatsjes buiten Death Valley, zijn de alternatieven buiten het park

Opmerking: In jouw schema staat dat je op de dag dat je van Zion naar Las Vegas gaat 1 uur verliest.
Dat is niet zo. Je verliest dat ene uur op de dag dat je van Page naar Bryce rijdt.
Op de dag dat je van Zion naar Las Vegas gaat krijg je er 1 uur bij !!
#6 - 18-09-2016, 16:10 uur

Cees A

Nog iets over je budget.
Je zit in het hoogseizoen, dus de vliegtickets zullen een flinke hap uit je budget nemen.
Toch kun je hier, door op het juiste tijdstip te boeken of wat ongemak te accepteren, veel op besparen.
Zie bijvoorbeeld: http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/seattle-las-vegas-juli-2017/msg142981/#msg142981
Ik zie nu ook wel eens aanbiedingen van Swiss, Lufthansa e.d. voor minder dan 600 € PP.
Je vliegt dan weliswaar met een omweg met een overstap in Zurich (Swiss) of Frankfurt (Lufthansa) maar als je dat niet erg vindt.
Ook Turkish Airlines timmert soms flink aan de weg met lage tarieven, maar dat is wel een heel lange omweg .....

Ook bij het boeken van de huurauto of camper loont het om het internet af te speuren.
Misschien handig als je eerst dit artikel (over autohuur en benodigde verzekeringen) doorneemt.
Linkje: -----> http://www.verenigdestaten.info/verzekeringen-autohuur-amerika/
Onderaan het artikel staat een rijtje websites waar je eens kunt kijken wat een huurauto kost.

Let op: Bij aanvang van de autohuur in Californiλ is een 2e bestuurder gratis. (is daar wettelijk zo geregeld)
Let nog eens op: Bij autohuur in Amerika is er geen eigen risico en er is geen km beperking.
Laat je geen "pakket" aansmeren waarbij je extra moet betalen voor "afkoop eigen risico en/of 2e bestuurder)

Bij autohuur krijg je uiteraard ook te maken met hotelovernachtingen.
Hotelkamerprijzen zijn afhankelijk van locatie en bezettingsgraad.
V.w.b. bezettingsgraad:
Op de Strip in Las Vegas bijvoorbeeld zijn de hotels in een weekend 2 of 3 keer zo duur als door de week.
Ook in een watersportplaats als Page of langs de kust zie je het "weekendeffect" van hogere prijzen.
Het loont de moeite om je planning zo te maken dat je de dure weekends in dit soort plaatsen mijdt
V.w.b. locatie
Als je een voorkeur hebt voor overnachten op locatie (In of vlakbij de nationale parken of in een stadscentrum) kun je je borst natmaken.
Als je hier concessies aan doet en een hotel zoekt op 15-30 min rijden van een park daalt de prijs al met sprongen.

Bij het boeken van een camper krijg je met andere zaken te maken.
Je hebt geen hotelkosten en een staanplaats in een nationaal park is niet duur. (wel op tijd reserveren !! )
Bij campers is er, naast de hoge huurprijs, vaak wel een km (of mijlen) beperking en iedere extra gereden mijl kost je extra.
Verzekeringen bij campers zijn ook iets anders geregeld en je krijgt te maken met zaken als persoonlijke inventaris en zo.
Maak maar eens een kostenberekening bij een website als www.travelhome.nl dan zie je wat er allemaal bij komt kijken

De volgende opmerking liet ik liever achterwege want ik vrees dat ik hiermee ruzie ga krijgen met je man.
Een flinke besparing is te bereiken door die motorhuur te schrappen ..... Au, dat doet pijn, ik weet het .......
Maar ik ben zelf motorrijder en ik weet dat Amerikaanse motorhuurprijzen niet mis zijn.

Hierbovengenoemde dingen als prijzen van vliegtickets, huurauto of camper, eventueel hotels kun je van tevoren opzoeken en boeken.
Internet is wat dat betreft je grootste vriend.
Deze kosten heb je dus al voor je vakantie op een rijtje en waarschijnlijk ook al betaald.

Wat je van tevoren alleen kunt schatten zijn de kosten voor eten, drinken, tanken, jaarpas parken en entree andere attracties.
Veel van dit soort uitgaven zijn persoonlijk en/of afhankelijk van de eisen die je stelt.
het brandstofverbruik van een camper is bijvoorbeeld vele malen hoger dan bij een auto. Daar staat tegenover dat je geen hotelkosten hebt.
Verkijk je niet op de besparing van "zelf koken in de camper" want zo groot is die besparing niet. Uit eten in  Amerika is namelijk niet duur.
Om je een idee te geven, voor bovengenoemde kosten houden wij (2 personen en reizend per huurauto) een totaalbedrag aan van gemiddeld 100 € per dag.
Wij hebben altijd hotels met ontbijt (dus geen aparte ontbijtkosten) en gebruiken lunch en diner in restaurants.
Dat zijn geen ***Michelin restaurants maar gewone familierestaurants.
Als we een hele dag in een park verblijven kopen we picknickbroodjes bij een broodjeszaak of bij een supermarket voor de lunch.
Iedere keer weer blijkt dat we overhouden van die 100 € per dag.

Ik denk dus als jullie voor 4 personen en reizend met een auto een bedrag aanhouden van 180 € per dag je aardig in de richting zit.
Ga je met een camper dan moet je dit bedrag uiteraard verhogen met de kosten van het hogere brandstofverbruik van zo'n camper.

Ik hoop dat dit verhaal je kan helpen bij de planning van jullie reis.
Succes !!!
 
#7 - 19-09-2016, 10:57 uur

Sonjaz

Goede tips, dank je! Dit helpt zeker! Daar kan ik nog wel heerlijke uren mee zoet zijn.
- Vliegen: Het liefst gaan we rechtstreeks, die 11 uur stilzitten wordt een flinke uitdaging voor de kinderen. Maar als we flink kunnen besparen met een korte tussenstop nemen we het in overweging.  Welke sites kan ik het beste bekijken? Dan kan ik ook zien of het bijvoorbeeld goedkoper is om te landen/vertrekken van Las Vegas.
- Welke kaart raden jullie aan? Ik hoor dat Landkaart Californie en zuidwesten van Marco Polo een goeie is.
- Is een reisboek aan te raden? Op internet en dit forum is ook ontzettend veel te vinden.
- Motorhuur Harley: dat wordt geen ruzie hoor. Er is namelijk geen discussie mogelijk en daar ben ik blij van. Deze reis was oorspronkelijk zijn droom en ik ben maar al te blij dat wij mee kunnen :-)
- Is er een handige site voor de motels? B&B vinden we ook erg leuk en dan maken we ook meer kennis met de Amerikanen, precies wat we graag willen.

Laat maar horen als je wat weet..
#8 - 19-09-2016, 20:05 uur

Cees A

- Vliegen:  Kijk eens op www.kayak.nl   of  http://matrix.itasoftware.com/
- Welke kaart:   Voor het plannen thuis voldoet Google Maps uitstekend.
Straks in Amerika is het aanbod aan papieren kaarten oneindig veel groter en goedkoper dan hier.  Beter daar iets kopen dus.
Bij visitorcenters krijg je overigens vaak gratis kaarten
- Is een reisboek aan te raden?  Ik vind van niet.  Info van internet is vaak veel actueler.
- Is er een handige site voor de motels?  Lees onderstaande forumberichten maar eens. Kom je genoeg links tegen.
Linkje 1:  http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/advies-rondreis-amerika-i-c-m-yellowstoneny/msg142940/#msg142940
Linkje 2:  http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/onze-droomreis-naar-de-usa-juliaugustur-2016/msg139187/#msg139187
Als bonus nog wat meer beginnersinformatie in het volgende forumbericht:
Linkje:  http://forum.verenigdestaten.info/reizen-algemeen/vraagje-bij-rondreis-camper/msg137498/#msg137498


#9 - 19-09-2016, 21:20 uur

Sonjaz

Ik schrik wel van de hotelprijzen, soms denk ik dat ik het niet goed lees maar dan staat daar echt een paar honderd dollar per nacht voor 4 personen. We komen er niet onderuit om in het hoogseizoen te gaan maar las hier en daar dat de hotelovernachtingen tussen de 70 en 110 dollar wel haalbaar moeten zijn. Ik denk dat ik daar dan nog maar eens goed naar moet zoeken..
#10 - 20-09-2016, 22:54 uur

Cees A

Hoge hotelprijzen hoeft niet aan het hoogseizoen-effect te liggen.
Er zijn nog wat andere oorzaken.
--- Meestvoorkomend: Men is te vroeg met zoeken en/of boeken. Bij veel hotels zijn de prijzen voor de zomer van volgend jaar nog niet bekend.
In zo'n geval krijg je de melding dat men is uitverkocht of je ziet een veel te hoge kamerprijs.

--- Het per se willen overnachten IN een nationaal park of IN een stadscentrum.
Als je kijkt naar hotels op acceptabele rijafstand van die hot spots kom je heel andere prijzen tegen.

--- In een van mijn vorige berichten noemde ik het weekendeffect bij sommige plaatsen.
Je planning zo maken dat je de weekends in die plaatsen mijdt scheelt echt veel

E.e.a. neemt niet weg dat er in Amerika gewoon een paar dure toeristenplaatsen zijn.
In de crisisjaren is in die plaatsen (te) weinig geinvesteerd in hotels en nu de wereld-economie en toerisme weer aantrekken zit men daar met capaciteitstekort.
Ik schrijf met name wereld-economie, want alle bekende parken worden tegenwoordig in veel grotere mate dan een aantal jaren geleden overspoeld door busladingen Chinezen en Japanners.
Deze nieuwe toeristen leggen met elkaar een aardig beslag op de hotelcapaciteit.

Toch is mijn ervaring dat je met goed zoeken, op de juiste tijd boeken en met wat concessies aan locatie nog best goede, betaalbare hotels kunt vinden.
Misschien kun je eens melden hoe je definitieve route gaat lopen, wat je eisen zijn op het gebied van overnachten en naar welke hotels of hotel-websites je tot op heden hebt gekeken.
Wij kunnen dan eens meekijken en je misschien van tips voorzien.

De eerste tip geef ik je nu alvast.  Veel hotels geven op hun website de mogelijkheid aan te vinken dat je AAA lid bent.
AAA (ook wel "triple A" genoemd) is de Amerikaanse tegenhanger van onze ANWB. 
Als ANWB lid profiteer je van dezelfde AAA kortingen en bij hotels is dat meestal 10%. Vergeet dus nooit dat vinkje bij AAA.
AAA korting wordt overigens ook door veel attractieparken, musea e.d. gegeven. Let er dus op.
#11 - 21-09-2016, 10:38 uur

Old Faithful

Ter aanvulling: Voor dat AAA-tarief kan er naar je lidmaatschapskaart van de ANWB gevraagd worden, al gebeurt dat niet vaak. Als je nog geen lid bent van de ANWB; een lidmaatschap zonder wegenwacht service kost volgens mij €15. Ik kies altijd voor het seniorentarief. Dat kan in de meeste gevallen als ιιn van de gasten 60 jaar is en bij Best Western was dat zelfs vanaf 55 jaar. Ik weet niet of dat nog zo is. Nog een tip voor als je zonder hotelreservering vooraf reist. Ik heb weleens iemand succesvol om korting op de kamerprijs horen vragen terwijl ze zwaaiden met een pasje van de ziektekostenverzekering.  ;)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 21-09-2016, 12:30 uur
Groet,

Old Faithful

Sonjaz

Ik heb o.a. gekeken op http://www.motel6.com/  http://www.super8.com/ http://www.qualityinn.com/ http:// booking.com
Dat ik dus een overnachting voorbij zag komen van 5.000 dollar komt dus omdat de prijzen nog niet bekend zijn voor die periode. Pfiew!
De route vooralsnog is:
1.   Amsterdam – San Francisco
2.   San Francisco – Kabeltram, Fishermans Warf
3.   San Francisco – Alcatraz, Golden Gate Park
4.   San Francisco – Monterey – 180 km 2.00 uur  17 mile drive Route 1 pa op de motor
5.   Monterey (Whale watch / San Simeon  zeeolifanten ,Big Sur )– Pismo Beach – 240 km 3.30 uur Route 1  pa op de motor  Best Western Carmel Mission Inn luxe kamer?
6.   Pismo Beach – Santa Barbara – Los Angeles  320 km 3.30 uur rijden Route 1 pa op de motor
7.   Los Angeles (motor inleveren) – Hollywood, Santa Monica – Venice met fiets
8.   Los Angeles – Univeral Studios
9.   Los Angeles – via Oatman 448 km 4 uut 30 (stukje Route 66) naar Kingman 50 km 50 min.
10.   Kingman - Grand Canyon –  – 2.30 269 km  (helikoptervlucht)
11.   Grand Canyon, eind van de middag naar Page voor overnachting 230 km 2,5 uur
12.   Een hele dag voor Page.   Bezoek aan Horseshoe Bend,  Antelope Canyon,  Lake Powell
13.   Page - Bryce  240 km 2.35 uur. Vandaag verlies je 1 uur. Dat uur krijg je weer terug op dag 16, de rit Zion-Las Vegas
14.   Bryce Canyon – Zion 1.45 uur 135 km korte Canyon overlook trail lopen
15.   Zion – shuttle bus – The Narrows -zwemmen
16.   Zion via Valley of Fire (White dome trail of Fire Wave trail- Las Vegas .   Je krijgt er vandaag 1 uur bij
17.   Las Vegas
18.   Las Vegas – Death Valley  Via Tioga Pass naar Yosemity
20.   Yosemity- Bodie?
21.   Yosemity – San Francisco 320 km. 3.30, minivan - camper inleveren

Mocht blijken dat een vlucht 1 of 2 dagen later goedkoper is dan kunnen we uiteraard langer dan 21 dagen blijven. Eigenlijk  wel graag zodat we iets langer in Yosemity kunnen blijven.
We vertrekken ergens in week 32. Uiterlijk willen we er donderdag 31 augustus weer zijn.
Hotelvoorkeur: minimale beoordeling een 7. Schoon, rond 80-100 euro per nacht, goed ontbijt. Er mag hier en daar dan een iets duurdere zijn en voor de kinderen is een zwembad erg leuk. Een huisje of B&B tussen de hotelovernachtingen door, heeft ook de voorkeur, voor de afwisseling en dan kunnen we eens een keer bbq-en.
We hoeven niet per se in de bekende steden/parken (behalve San Francisco omdat we nog geen auto/motor dan hebben de eerste dagen). Ik vind het nog lastig om te zien op internet en de bookingsites welke hotels er net iets buiten de duurdere steden/parken liggen. Vandaar dat ik ook neig naar het kopen van een kaart zodat ik het meer voor me zie.

Ik heb ook nog wat opgevraagd bij het reisburo. Zij komen nog met een offerte. Ben benieuwd of het qua prijs wat uitmaakt en met welke accommodaties ze komen. Normaliter boek ik ook zelf de vakanties naar Frankrijk, Scandinavie etc. maar Amerika is nieuw voor me en ik vind het nog wel spannend om het helemaal zelf te gaan boeken, vooral de vliegtickets. Gelukkig is er dit forum!

#13 - 22-09-2016, 08:52 uur

Cees A

Om de hoge provisies die de grote hotelboekingssites rekenen te ontlopen hebben de grote hotelketens een eigen, gezamelijke hotelwebsite opgericht.
Linkje: ---> http://www.roomkey.com/
Misschien handig om ook eens daar te kijken, dan heb je alle grote ketens bij elkaar op 1 website
Als je wil boeken wordt je rechtstreeks doorgeschakeld naar het betreffende hotel.
Boeken direct bij het hotel geeft je vaak de beste annuleringsvoorwaarden (uitgezonderd de iets voordeliger  "betaal nu" tarieven)
En je kunt meestal AAA lidmaatschap aanvinken voor de 10% korting.

Nadeel: Roomkey laat alleen hotels zien van de aangesloten grote hotelketens.
Je mist bij Roomkey dus de niet aangesloten kleine, onafhankelijke hotels.
Om die te zien moet je toch weer naar een van de grote hotel-websites.
Maar .... Wat let je om na zoeken en vergelijken op zo'n grote site eens te kijken op de website van het hotel zelf.

Opmerking;  Ik zie dat je een goed ontbijt belangrijk vindt en ik zie ook dat je zocht bij Motel6 en Super8
Hou er rekening mee dat het ontbijt bij budgethotels als Super8 vaak niet veel voorstelt en bij Motel6 zelfs helemaal ontbreekt.
Bij Super8 heb je bijvoorbeeld alleen een simpel ontbijt met brood (er is een broodrooster) jam, muffins ontbijtgranen met melk, yoghurt en als je geluk hebt hardgekookte eieren.
Niet erg voor een dag, veel meer krijg je immers thuis ook niet, maar als je meer wil moet je toch eens verder kijken.
Voor een compleet en warm ontbijtbuffet (met omelet of roerei, wafels, fruit enz. kom je uit bij Comfort Inn, (of andere middenklasse hotels van de Choice groep) Holiday Inn Express, Hampton Inn.
Er zijn nog meer hotels die een goed ontbijt hebben, maar ze allemaal noemen maakt de zaak niet overzichtelijker
Op de websites van de hotels zelf kun je bij "ameneties" zien wat voor ontbijt men heeft. Let op de term "hot breakfast" en kijk bij de foto's hoe het ontbijtbuffet eruitziet.

Tot slot, omdat je daar eerder ook belangstelling voor had, nog een paar websites voor B&B.
http://www.betterbedandbreakfasts.com/
http://www.bbonline.com/
http://www.bedandbreakfast.com/#
Verwacht hier echter niet al te veel spotgoedkope superaanbiedingen. Veel B&B eigenaren weten echt wel van de prijs.
Maar goed, kijken en vergelijken kost niks, nietwaar ?
Is dit weer genoeg huiswerk voor vandaag ? .................  :)

#14 - 22-09-2016, 10:14 uur

Sonjaz

I love homework 8) !
#15 - 22-09-2016, 10:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15