Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto in San Francisco....goed idee of juist niet?

Discussie gestart

Daniel76

Hallo,

Nieuwe vraag, nieuw topic....

In onze rondreis (zie "nog een....." ) hebben we een aantal dagen SF opgenomen. Nu heb ik op dit forum ook al gelezen dat SF het openbaar vervoer goed heeft geregeld en dat parkeren vaak erg duur is. Wij twijfelen nog een beetje omdat we ook napa valley willen zien en dat met openbaar vervoer weer moeilijk wordt. Ook de trip van hotel naar luchthaven lijkt ons handig om zelf met de auto te doen. De auto kan dan direct ingeleverd worden.

Heeft iemand daar nog goede / slechte ervaringen mee?

Alvast hartelijk dank!

Daniel en Jolanda
#1 - 06-03-2011, 16:33 uur

AJS

Daniel,

Ik zou je niet aanraden een auto te huren als je eerst een aantal dagen San Francisco zelf wil zien.
Het centrum van de stad is van 3 zijdes omringt door water waardoor alles dicht bijeen ligt. Er zijn zeer goede OV of shuttlebus verbindingen met de verschillende hotels en de luchthaven. Bij het ontdekken van SF kan je gebruik maken van o.a. de cable cars en er is veel te voet te doen.
Een auto is hier echt niet handig voor, de parkeertarieven zijn skyhigh, en al vind je een hotel met gratis parkeergelegenheid (meestal buiten het centrum) dan is het nog zonde om huurkosten voor een auto te betalen die je dagen niet gebruikt.
Voor uitstapjes buiten San Francisco kan je gewoon een dag een auto huren, maar als je gewoon bij vertrek uit SF een huurauto hebt gereserveerd bij de luchthaven of een verhuurpunt in het centrum dan kan je aansluitend bijvoorbeeld Napa verkennen voor je verder reist.


#2 - 06-03-2011, 16:48 uur

leendert en maria

Er zijn verschillende inleveradressen waar je je auto kunt achterlaten. Misschien kun je bij je maatschappij informeren of zij ook een inleveradres in het centrum hebben? Super handig.
 
Vanuit het centrum kun je heel makkelijk en comfortabel met de BART trein rechtstreeks naar het vliegveld.

Ga je van de BART gebruik maken: let op dat je in de automaten maar twee kaartjes per 24 uur kunt kopen met je creditkaart. En dat je moet 'plussen en minnen' om bij het juiste bedrag uit te komen. Het kostten ons een half uur voor we hier achter kwamen... >:(

Van napa valley weet ik niets.

Maria   
#3 - 06-03-2011, 20:14 uur

Mariska77

Als ik het goed heb vliegen jullie van SF naar Orlando dus je bent de laatste dagen voor vertrek in SF. Wij vinden het altijd erg prettig om de auto in te leveren vlakbij de luchthaven. Wijzelf hebben altijd aardig wat bagage en moeten er niet aan denken om daarmee in bus/trein/tram etc. te stappen (heeeele nare ervaringen mee gehad :o) Nu lever je je auto in op de luchthaven, pakt gelijk een bagagekar en rijdt zo naar de incheckbalie. Wij zijn zelf ook met de auto SF in geweest, er zijn wat garages in de buurt van het centrum die ca $10 rekenen voor een hele dag parkeren, wij stonden 2 straten van de kabeltramopstapplaats geparkeerd. Voor de dag erna hebben we het adres in de tomtom opgeslagen en weer geparkeerd. De kosten voor het OV zijn niet hoog maar het gemak van de auto was voor ons ook wat waard ;)
#4 - 06-03-2011, 21:06 uur

Tet14

Wij vinden het rijden in SF heel leuk maar die steile heuvels kunnen wel een een beetje griezelig zijn als je voor een stoplicht staat. Als je de auto houdt doe dan Lombard Street. Uit oogpunt van saldobeheersing is het hebben van een auto in SF minder verstandig imo. Maar wij hebben ook een hekel aan het slepen met bagage dus wij hebben een auto in ieder stad die we bezoeken.
#5 - 06-03-2011, 22:44 uur

Jez

Je zou in SF de 49-mile kunnen rijden, dan zie je behoorlijk veel van de stad. Als je op Fishermans Warf parkeert en in 1 van de tentjes aldaar eet (altijd een goed idee, de clam chowder is erg lekker!), dan kun je - ik dacht - 2 uur gratis parkeren. Wel even een stempel op je eetbon vragen en die laten zien als je je auto weer ophaalt. Lombard Street zeker doen, zoals Tet14 al schrijft.
#6 - 07-03-2011, 00:29 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Daniel76

Allereerst dank voor de reacties!  :afro:

We hebben besloten de auto ook in SF te houden...ondanks de parkeerkosten  :o. Het gemak en de mogelijkheden (49 mile) en eventueel bezoekje aan Napa Valley hebben toch gewonnen.

Het zal dus een combi worden van Bart en de auto... 8). Dat wordt dus bedelen om parkeertips hier op het forum....  embarressed
#7 - 07-03-2011, 20:29 uur

Jez

Dat wordt dus bedelen om parkeertips hier op het forum....  embarressed


De eerste heb je al binnen: gratis parkeren op Fishermans Warf, als je daar eet.
#8 - 07-03-2011, 21:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Daniel76

Dat wordt dus bedelen om parkeertips hier op het forum....  embarressed


De eerste heb je al binnen: gratis parkeren op Fishermans Warf, als je daar eet.

idd een goed begin...wie volgt? ^-^
#9 - 07-03-2011, 21:39 uur

Mariska77

Als je nou elke 2 uur terug gaat en wat eet, dan kun je heel de dag blijven staan ;D Die garage waar wij stonden; ik heb geen flauw idee meer hoe die heet, het was ook een soort autobedrijf, de beste man was druk bezig met banden verwisselen en reparaties, hij verdiende wat bij door toeristen op zijn parkeerdek te laten parkeren.....Misschien vind ik ergens de parkeerkaart nog...ik laat het wel weten dan.
#10 - 07-03-2011, 21:43 uur

Hans B

Een aantal jaren geleden hebben wij onze camper kunnen parkeren op een van de pieren, exacte nummer weet ik niet meer, ergens tussen 23 en 35. Als je op Google Maps (sateliet) kijkt zie je oop een driehoekige pier auto's geparkeerd staan. Of het nog kan weet ik niet, maar je kunt het proberen. Was toen iets van $15 per dag. Voor ons met de camper toen een prikkie.
#11 - 08-03-2011, 09:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Daniel76

@Hans: Dank!
@Mariska: Als het goed eten is....geen probleem! Ook hartelijk dank!
#12 - 08-03-2011, 22:09 uur

AJS

Hoi Daniel,

Als je toch besluit de auto te houden in San Francisco hierbij een tip.

Vorig jaar heb ik een package genomen bij onderstaand hotel, package met kamer, $25 dollar Bar/ontbijt tegoed en Parkeren om de hoek in hartje centrum, 100 meter vanaf Union Square, en Cable cart stopt bijna voor de deur. Destijds was er voor $4 dollar extra Vallet Parking mogelijk.
zie onderstaande link. staat nu als Winter Package, maar wij hebben afgelopen september een soortgelijke package geboekt. (De prijs was toen ook wat lager, ik geloof $134).
Als je geinteresseerd bent, zou je een mailtje kunnen sturen. Deze wordt zeer correct en snel beantwoord is mijn ervaring.

http://www.chancellorhotel.com/packages2.htm

Bij dit motel (iets minder centraal gelegen) is gratis parkeren mogelijk onder het hotel

http://www.castleinnsf.com/index.html
#13 - 09-03-2011, 09:30 uur
« Laatst bewerkt op: 09-03-2011, 09:36 uur door AJS »

Daniel76

Hoi AJS (?),

Dank voor de tips. De castle inn hadden we ook al gevonden, maar de chancellor is een mooie aanvulling op de lijst!

Word met Offsite parking het valet parking bedoeld? of is dat weer wat anders..?

Thanx!
#14 - 09-03-2011, 21:28 uur

AJS

Offsite parking is parkeren in parkeergarage die net om de hoek van het blok ligt.
Je kan dan zelf onbeperkt in en uit rijden.
bij Valetparking wordt de auto voor het hotel opgehaald door iemand van de parkeergarage, en voorgereden op aanvraag.

Je kan het tarief niet via de site selecteren, ik had daarom onderstaande text naar het emailadres gestuurd.

Sir/Madam,

I'm looking for a hotel my the stay in San Francisco.

I noticed the specials at your website. I'm interested in the
.... Vacation Package of $ including Room, $25 Food and Beverage 
Credit and Offsite Parking.
I wasn't able to book this package at the online reservation page. Can 
you tell me if this package is available for a two ..... room for the 
dates ..... ?
If so how can I book the package?
If this package is also available with valet parking I like to hear 
the surplus for valet.

Regards,

Hierop antwoord gehad dat ik het gewone tarief via website kon boeken en bij het opmerkingenveld aangeven dat het om de package deal gaat met verwijzing naar het mailtje van d.d. met de naam van de persoon die je mail beantwoord.
#15 - 09-03-2011, 23:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15