Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

auto of camper

Discussie gestart

MvdBrugge

Wat is leuker, handiger voor een rondreis California een auto of een camper huren?
#1 - 29-03-2005, 15:15 uur

Ebelix

Met hoeveel personen ben je van plan om naar amerika te gaan?
#2 - 29-03-2005, 16:35 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Bakvet

Ligt er denk ik aan wat je van plan bent. Als je zoveel mogelijk wilt zien is een auto handiger. Acht uur opstaan, een stevig ontbijt in een restaurant, om negen uur, half tien vertrekken en je kan er tot het avondeten weer tegen. Een hele dag voor je om vrij te besteden, doen waar je zin in hebt, zonder je over boodschappen of een vrij plekje op de camping zorgen te maken.

Wil je op bijzondere plaatsen in de natuur overnachten, dan is een camper of tent ideaal. Ik heb met auto +  tent aan het strand van de Pacific gestaan; direct onder de Coastal Redwoods geslapen; een keer naast een natuurlijke whirlpool; tussen de huilende coyotes (en meer dan de halve nacht wakker gelegen); kan nog wel even doorgaan.

Voor allebei vind ik wat te zeggen, maar ik heb een lichte voorkeur voor auto+hotel en heel veel zien+doen.
#3 - 29-03-2005, 20:48 uur

MvdBrugge

Het plan is om met 2'en te gaan
#4 - 30-03-2005, 11:36 uur

Ebelix

Dan is een huurauto met overnachtingen in hotels/motels en cabins in de Na tionale parken een veel betere optie. Er zijn genoeg betaalbare hotelketens die een kamer aanbieden met een keukentje.

Met een auto ben je veel flexibeler als met een camper. Verder heb je ook meer tijd over om alles te bekijken daar je met een auto gem harder kan rijden dan met een camper.

Als je toch wilt kamperen kan je altijd nog een tent meenemen.

Mijn antwoord is bijna hetzelfde als dat van Bakvet  ;D
#5 - 30-03-2005, 12:37 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Wij hebben ook (gezin met 3 personen) steeds gezegd dat we de volgende vakantie een camper nemen, of beter, zo'n lekkere groete Motorhome.

Toch, op de een of andere manier, beslissen steeds weer om een huurauto op het allerlaatste moment te nemen. Heel vreemd, maar iets hield ons toch elke keer op het allerlaatste moment weer tegen om een camper of motorhome te huren.

Volgens mij omdat je anders de hele tijd met dat 'ding' in je maag zit, terwijl wij toch weer graag lekker flexible willen zijn en off-road trips willen maken enzo.
#6 - 31-03-2005, 17:26 uur

Mississippi

Volgens mij omdat je anders de hele tijd met dat 'ding' in je maag zit, terwijl wij toch weer graag lekker flexible willen zijn en off-road trips willen maken enzo.

Je 4WD kan er toch gewoon achter ;D

#7 - 31-03-2005, 21:36 uur

Chiefram

Haha, juist ja! Zo rijden ze inderdaad in de US, maar ik denk dat deze optie niet snel bij 'toeristen'/vakantiegangers van buiten de USA te vinden zal zijn, tenzij di en een camper/motorhome samen met een huurauto willen huren, hahaha...
#8 - 31-03-2005, 22:19 uur

Inge

wij wilden na de vorige keer met de auto ook graag met een camper dit jaar. uiteindelijk toch niet!

Met een camper, met 2 personen was het nog altijd een stuk duurder dan met flinke auto, hotel/motel overnachtingen en eten. Bovendien ben je wat flexibeler, kan je als het moet sneller kilometers wegtikken en je bent gewoon wat wendbaarder. Vooral in de steden lijkt het mij erg lastig met zo'n grote camper...

Aan de andere kant heeft een camper ook wel veel voordelen hoor! Het lijkt me bijv. heel gezellig om steeds op een camping te staan. Je komt dan toch wel erg gemakkelijk in contact met andere (internationale) reizigers om ervaringen uit te wisselen. Maar daarvoor kan je bijv. ook overnachten in (KOA) kamping kabins.
Maar ik denk dat het pas voordeliger wordt als je bijv. met kinderen reist...   :-\
#9 - 01-04-2005, 12:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15