Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto rondreis zuidwest Verenigde Staten

Discussie gestart

haije3333

Reisplanning Amerika
-Mijn zus(21) en ik(18) ga komende zomer vanaf 4 juli naar Amerika. Het is voor ons de eerste keer, dus natuurlijk weten we wel de bekende plekken waar we langs moeten. Maar hebben jullie nog tips van speciale leuke plekken die niet zo bekend zijn, maar wel op onze route liggen.
- We zijn van plan een auto te huren, maar volgens mij moet je bij alle autoverhuur bedrijven 21 zijn om te rijden. Of weten jullie ook een verhuurbedrijf waar je ook achttien jaar kan zijn om in een auto te rijden.  -Opmerkingen over de route zijn ook natuurlijk welkom

Dag 1 Amsterdam-  San Francisco(hotel)

Dag 2  – San Francisco(hotel)

Dag 3 -  San Francisco - Yosemite (camping)

Dag 4 Extra dag Yosemite
Vernal fall wandeling Yosemite

Ghost town boven Monolake, vandaag of morgen(camping)

Dag 5 – Yosemite – Sequoia NP -  Diaz Lake (camping)

Dag 6 – Diaz Lake – Death Valley - Las Vegas (hotel)

Dag 7 – Las Vegas – Zion NP – Bryce Canyon(camping)

Dag 8 – Bryce Canyon - Lake Powell (camping)

Dag 9 – Lake Powell(camping)

Dag 10 – Lake Powell – Grand canyon(camping)

Dag 11 – Grand Canyon - Laughlin(hotel)

Dag 12 – Laughlin  – Palm Springs(hotel)

Dag 13 - Palm Springs – Los Angeles(camping)

Dag 14 – Los Angeles(camping)
Extra dag Los Angeles. Universal studios

Dag 15 – Los Angeles(camping)

Dag 16 – Los Angeles  – Morro Bay(camping)

Dag 17 – Morro Bay – Carmel/Monterey(camping)

Dag 18 – Carmel/Monterey – San Francisco(hotel)

Dag 19 – San Francisco - New York(hotel)

Dag 20– New York(hotel)

Dag 21 – New York(hotel)

Dag 22 - Terugvlucht naar huis
#1 - 12-11-2014, 23:41 uur

Marianne

Hallo, welkom op het forum!
Leuke plannen maar voor zover ik weet kun je geen auto huren als je 21 of jonger bent. Check het eens op wat verhuursites, dan weet je het zeker.
Wat je route betreft is het goed als je het eens uitzet in een routeplanner. Dag 5 gaat je namelijk niet lukken. En trek wat meer tijd uit voor Zion.

Maar goed, eerst maar eens kijken of het όberhaupt wel kan. Overweeg anders eens een reis bij bijvoorbeeld TrekAmerica.

Marianne
#2 - 12-11-2014, 23:47 uur

Old Faithful

welkom op het forum.

Volgens mij moet je 21 zijn om een auto te kunnen huren. Er geldt dan wel een toeslag. Ik denk niet dat je met 18 jaar zult mogen rijden. Ik wil je adviseren dat dan ook niet te doen. Als er iets gebeurt, ben je niet verzekerd en dat kan behoorlijk in de papieren lopen.

Hebben jullie al vliegtickets geboekt?

Ik zou inderdaad Sequoia N.P. vergeten en via de Tioga Pass naar Diaz Lake (dat is toch bij Lone Pine?) rijden. Zion komt er inderdaad wel erg bekaaid af.
Waarom plan je twee tussenstops tussen de Grand Canyon en Los Angeles? De meesten hebben aan eentje meer dan genoeg.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 13-11-2014, 01:27 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Er zijn een paar staten waar de minimum leeftijd bij autoverhuur 18 jaar is, maar die liggen aan de oostkust.  Daar heb je dus niks aan.
In de staten in het zuid-westen van Amerika is de minimum leeftijd voor autoverhuur 21 jaar.
Als je tussen de 21 en 25 bent betaal je bovendien een zogenaamde "underage-fee" bovenop de normale huurprijs.
Die underage-fee verschilt per verhuurder.

In dit topic heb ik links geplaatst naar een groot aantal autoverhuursites.
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/uiteindelijk-toch-een-keuze-gemaakt-voor-2015/msg133465/#msg133465
Kun je zelf mogelijkheden en prijzen vergelijken.

Tweede punt is je route.
Gezien de beperkte tijd die je hebt voor het zuid-westen lijkt me een one-way (beginnen in een plaats, eindigen in een andere) het beste.
Zo'n one-way route hoeft v.w.b. vliegtickets niet (veel) duurder te zijn dan een rondrit en als je de juiste plaatsen kiest zijn er ook geen drop-off kosten voor de huurauto.
Doordat je bij een one-way niet meer dat hele eind terug hoeft naar je beginpunt heb je bij zo'n one-way meer mogelijkheden.

In dit topic worden een paar 21 daagse voorbeeld one-way routes genoemd.
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-voor-een-korte-en-krachtige-rondreis/msg127403/#msg127403
En in dit bericht een paar 15 daagse one-way routes:
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-voor-een-korte-en-krachtige-rondreis/msg127405/#msg127405
(kijk ook even naar het bericht dat daar net onder staat, Marianne stelt daar ook nog een 14 daagse route voor)


#4 - 13-11-2014, 09:57 uur

Hans B

Haije,
bekijk een en ander nog eens goed.
Een 18 jarige is auto huren in het westen geen optie. Huurt je zus (21 jaar), moet jij zeker niet achter het stuur stappen. Je bent niet verzekerd en als er wat gebeurt zijn de kosten heel erg hoog.
De route is erg veel voor 16 dagen. De tip om een -one-way te doen is niet verkeerd. Vaak wordt het dan San Francisco - Phoenix of anders om. Voorbeelden staan in de links van Cees.

Dus voordat je e.e.a. gaat bespreken vraag goed naar de extra kosten.
#5 - 13-11-2014, 10:33 uur
« Laatst bewerkt op: 13-11-2014, 11:49 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Met 21 jaar kan het wel inderdaad. Je zus zal alleen moeten rijden.

Lees een wat reisverslagen en kijk op www.ontdek-amerika.nl voor meer informatie over de parken en andere bezienswaardigheden.
Ik zou NY vergeten. Is erg duur en je kunt het altijd nog eens als aparte stedentrip doen.
Als je wel naar NY gaat doe het dan aan het begin, anders ben je met het tijdverschil een dag kwijt als je naar NY vliegt.

Marianne
#6 - 13-11-2014, 11:05 uur

Cees A

Hierboven wordt diverse keren beweerd dat je op 18 jarige leeftijd geen auto kunt huren.
Ik schreef dat dat in een paar oostelijke staten wel kan.
De voorwaarden van Alamo onderschrijven dit.  https://www.alamo.nl/av/ 
Kies USA en download of open het PDF document met voorwaarden. Meteen al op de eerste pagina zie je een tabel met leeftijdrestricties.
Je ziet dan dat het in New York State en Michigan mogelijk is om op 18 jarige leeftijd een auto te huren.
Okι, het kost een paar centen aan extra underage fee, in New York 57 $ per dag  :o en in Michigan 34 $ per dag, maar het kan dus blijkbaar wel.
Nu heb je natuurlijk aan deze informatie weinig als je een auto huurt in een van de zuid-westelijke staten, maar da's een ander verhaal.
#7 - 13-11-2014, 11:36 uur
« Laatst bewerkt op: 13-11-2014, 11:41 uur door Cees A »

haije3333

Iedereen bedankt voor de reacties.
-Ik zie nu dat dag vier en vijf niet helemaal kloppen. We gaan al op dag 4 (na een morgen en middag in yosemite) naar Mono lake via de Tioga pass. En via daar rijden we op dag 5 naar Lake Diaz zonder langs de Sequoia NP te gaan.
- En ja Zion lieten we een beetje links liggen, omdat onze ouders vertelden dat Zion niet heel bijzonder was. Maar misschien zullen we daar dan ook wel een nacht slapen in plaats van die twee overnachtingen tussen grand canyon en Los Angeles.
- Maar heeft iemand dan een plek waar je goed kunt overnachten tussen deze twee plekken, want Laughlin licht redelijk dichtbij de grand canyon. En Palm Springs is al bijna bij Los Angeles.
- De tip om eerst naar NY te vliegen is inderdaad ook handig.
-Een one way trip hebben we inderdaad over nagedacht, maar dat vonden we niet zo leuk omdat we dan de kust weg tussen Los Angeles en San Francisco missen.
- Ja we dachten al dat ik als 18 jarige niet kon rijden. Maar we hadden van mensen gehoord dat het dus wel kon. Maar helaas is dat dus alleen in het oosten.
- Nee de vliegtickets zijn nog niet geboekt! (Old Faithful)
#8 - 13-11-2014, 16:05 uur

Marianne

Waarom zou je met een one way de kust moeten missen? Je zou ook aan een one way Phoenix-LA kunnen denken, dan heb je ook niet het probleem waar te overnachten tussen de GC en LA. Je rijdt dan van Phoenix naar de GC, dan Page etc. Als je wel van de GC naar LA rijdt zou ik in Kingman overnachten. Is wel redelijk dicht bij de GC, maar met 1 overnachting heb je daar niet zo veel tijd, dus dan zou ik de volgende dag niet zo ver gaan rijden.

Wat hebben jullie ouders precies gedaan in Zion? Zijn ze wel in de canyon geweest en hebben ze daar gewandeld? Het lijkt mij dat een wandeling als de Narrows erg leuk is om te doen. En ook de Canyon Overlook Trail is een aanrader.

Wanneer willen jullie gaan? Misschien is een extra dag Yosemite ook wel leuk, zeker als je wilt fietsen, wandelen, en raften/dobberen.

Marianne

#9 - 13-11-2014, 16:45 uur
« Laatst bewerkt op: 13-11-2014, 16:47 uur door Marianne »

Cees A


-Een one way trip hebben we inderdaad over nagedacht, maar dat vonden we niet zo leuk omdat we dan de kust weg tussen Los Angeles en San Francisco missen.

Hmm, volgens mij staat er zowel in de 1e als in de 2e link een route bij die langs de kustweg gaat.
En de route van Marianne waar ik melding van maak gaat ook langs de kust.

#10 - 13-11-2014, 16:48 uur

Hans B

Als eerste zou ik mij maar eens druk maken over je budget.
Of is dat niet het eerste wat je je moet afvragen.
#11 - 13-11-2014, 19:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

margit93

Als eerste zou ik mij maar eens druk maken over je budget.
Of is dat niet het eerste wat je je moet afvragen.

Natuurlijk hebben we (ik ben 'de zus') onszelf eerst een beeld gevormd van de kosten. Zoals u zelf al zegt, een logische eerste stap:)

Iedereen bedankt voor de tips! We hebben ons plan inmiddels een beetje aangepast.
#12 - 14-11-2014, 12:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15